Jönnek a biogázos Volvók

A Shell lesz a kamiongyártó partnere

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.30. 12.00

Megállapodást kötött a Volvo és a Shell arról, hogy a jövőben együttműködnek a cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott teherautók elterjesztésében.

A Shell elsősorban az LNG-vel kapcsolatos tapasztalatait, továbbá infrastrukturális beruházásokat, a Volvo Trucks pedig ilyen irányú műszaki fejlesztéseit teszi hozzá az együttműködéshez. A közös munka várhatóan az USA és a közép-európai országok piacaira fog koncentrálódni. A megállapodás nem kizárólagos, azaz mindkét cég folytathat más szereplőkkel is ilyen irányú párbeszédet, vagy kezdeményezhet hasonló együttműködést.

Gáz a hosszú távú fuvarozásban

A földgázt jelenleg sűrített formában (CNG) alkalmazzák városi buszokban és haszonjárművekben. Azonban nagy távolságok megtételéhez a járműveknek nagyobb mennyiségű üzemanyagot kell tudniuk magukkal vinni a tartályaikban. Ez akkor lehetséges, ha a motor alkalmas LNG-vel való üzemelésre, mivel a gáznak cseppfolyós halmazállapotban kisebb a térfogata.

Mindenevő motor

A Volvo Trucks első ízben az FM nyergesvontatóhoz fejlesztette ki a metán-dízel technológiás motorját, mely elsődleges üzemanyagként cseppfolyós gáz üzemanyagot használ. Az ilyen erőforrással szerelt 40-60 tonna össztömegű kamionok hatótávolsága gázüzemben körülbelül 1000 kilométer lehet. A motor teljesítménye 460 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 2300 newtonméter. Működési elve, hogy gázolajat használ az LNG meggyújtásához: optimális esetben a két üzemanyag aránya 75:25 százalék lehet a cseppfolyósított gáz javára.

A nyomás alá helyezett tartályokban a gázt -130 és -140 Celsius fok közötti hőmérsékleten tárolják annak érdekében, hogy cseppfolyós halmazállapotban maradjon. A motor sajátossága, hogy LNG-vel, továbbá LBG-vel, azaz a megújuló forrásokból előállított cseppfolyósított biogázzal is üzemeltethető. Az Euro 3-as és Euro 5-ös MethaneDiesel motorokkal szerelt FM-ek előnye, hogy LNG hiányában mezei gázolajjal is üzemeltethetőek, így nem áll fenn a veszélye annak, hogy a kamion az LNG jelenlegi infrastrukturális hiányosságai miatt esetleg nem tud tovább menni az országúton.

Volvo metán-dízel

‘Jelentős lehetőségeket látunk a gázüzemű tehergépkocsinkban, és a gyártási kapacitásunk, illetve a gáz infrastruktúrájának fejlődésével párhuzamosan további piacokon is folytatjuk majd a bevezetését. A cseppfolyós földgáz dízelmotorban való alkalmazása  energiahatékony, így ez az új alternatív üzemanyag a belátható jövőben uralkodó szerepet tölthet be a nehéz-haszonjárművek hajtásában‘ – jegyezte meg össze Lennart Pilskog, a Volvo Trucks közönségkapcsolati igazgatója.

Az FM LNG-vel üzemeltethető változatát Svédországban, Norvégiában, Belgiumban, Spanyolországban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban már forgalmazzák, míg Olaszországban és Franciaországban jelenleg folyik a piaci bevezetése.

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.