Az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. és a Főgáz CNG Kft. jóvoltából Budapest-Maglód útvonalon találkozhatnak a szóló, elővárosi kialakítású Lion’s City-vel az utasok. Az autóbusz május végéig közlekedik az agglomerációban, ezt követően a jármű ugyanis a BKV-hoz kerül, ugyancsak egy hónapos tesztidőszakra. A Lion’s City A37 tavaly már a Tisza Volánnál is vendégeskedett, köszönhetően annak, hogy Szegeden már jó ideje üzemel nyilvános CNG-töltőállomás.

A gázüzemű MAN Lion’s City A37 méretei gyakorlatilag megegyeznek a dízel üzemű változattal: 12 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3 méter magas, továbbá összesen 39 ülő- és 41 állóhellyel rendelkezik. Meghajtását egy hathengeres, 200 kilowatt teljesítményű, 272 lóerős, turbófeltöltős motor adja, melyet töltőlevegő-hűtővel, továbbá háromutas katalizátorral szereltek. A tetőn található tartályok egyenként 200-300 liter sűrített földgáz tárolására alkalmasak. A jármű egy töltéssel hozzávetőlegesen 300-350 kilométer megtételére képes.

A dízel autóbuszokkal szemben a CNG hajtású járművek egyetlen hátránya, hogy feltöltésük jóval több időt vehet igénybe. Ez nagyban függ az adott kút infrastrukturális és műszaki adottságaitól. A 18. kerületben, a Kőbányai úton található Főgáz CNG Kft. által üzemeltetett töltőállomáson, egy ilyen paraméterekkel rendelkező autóbusz feltöltése 20-25 percig tart, ami kifejezetten jónak mondható.  

A CNG hajtású buszok hagyományos társaikhoz képest jelentősen kevesebb üvegházhatást fokozó gázt juttatnak működésük során a levegőbe. Ennek megfelelően károsanyag-kibocsátási értékek azonban jóval kedvezőbbek a dízel üzemű autóbuszokénál: az Euro 5-ös határérték szerinti megengedett 4 g/kilowattóra szén-dioxid kibocsátás egy CNG üzemű jármű esetében viszont mindössze 0,72 g/kilowattóra lehet.

A budapestiek május végétől tesztelhetik az autóbuszt


Magyarországon jelenleg körülbelül 50 darab alternatív meghajtású busz üzemel sűrített földgázzal, annak ellenére, hogy a költségmegtakarítás szempontjából éppen a tömegközlekedés lehetne az egyik legjobban megtérülő terület. A tesztautóbusz listaáron 93 millió forintba kerül, mely magasabb, mint egy hagyományos üzemű, hasonló kivitelű és felszereltségű járművé, ennek ellenére a gázüzemű autóbuszok nagy flottában hosszútávon gazdaságosabban üzemeltethetők a dízelesekkel szemben.