Kisáruszállító abroncsok európaiaknak

ContiVanContact 100 és 200

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.15. 12.00

A Continental két új gumiabroncsot mutat be idén, melyeket transzporterek és kisáruszállítók számára fejlesztettek ki.

A ‘ContiVanContact 100′ elnevezésű új abroncstípust nagy terhelés esetén, továbbá rossz minőségű utakra ajánlja a német gumigyártó. A futófelületi árkok speciális, úgynevezett ‘kőkilökő’ felépítése segíthet elkerülni a beszoruló kavicsok által okozott sérüléseket. Mindamellett az abroncs a korábbinál jobb vágás- és mállásállósággal rendelkezik, az egyedi védőcsík pedig védelmet biztosíthat a járdaszegélyek által okozott sérülésekkel szemben.

Az új abroncs 14 méretben – 14 és 16 col közötti keréktárcsa-átmérővel – legfeljebb 115-ös terhelési indexel (kerekenként 1.215 kg terhelés) vásárolható meg. Ugyanakkor a gyártó az Európán kívüli piacok viszontagságos időjárási körülményeihez és szilárd burkolat nélküli útjaihoz kifejlesztett változatok bemutatását is tervezi.

A ContiVanContact 100 úgynevezett kőkilökő felülettel rendelkezik

A ContiVanContact 200 egy kifejezetten a nyugat- és közép-európai fuvarozók használati szokásainak figyelembevételével tervezett abroncs. A gyártó tájékoztatása szerint az új fejlesztés előnye, hogy a futófelület közepén elhelyezett lamellák és mintázati árkoknak köszönhetően az abroncs heves esőzés esetén is rövid fékutat és precíz irányíthatóságot biztosít. Az új gumiabroncs változat jelenleg 10 különböző méretben – 15 és 16 colos keréktárcsa-átmérővel – maximum 210 km/h sebességhatárig jóváhagyott kivitelben vásárolható meg a viszonteladóknál.

A német gyártó előrejelzései szerint jelentős növekedés várható a 16 colos kisáruszállító gumiabroncsok piacán, mely 2009 óta 6 százalékos bővülést ért el. Ez a szegmens jelenleg a transzporter-abroncsok teljes piacának 53 százalékát adja, ugyanakkor a kisebb, 14-15 colos gumiabroncsok kereslete visszaszorulóban van. A Continental prognózisa 2016-ra évi 10 millió darab 16 colos transzporter-abroncs értékesítését valószínűsíti. 

Kommentek

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.