Kisáruszállító abroncsok európaiaknak

ContiVanContact 100 és 200

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.15. 12.00

A Continental két új gumiabroncsot mutat be idén, melyeket transzporterek és kisáruszállítók számára fejlesztettek ki.

A ‘ContiVanContact 100’ elnevezésű új abroncstípust nagy terhelés esetén, továbbá rossz minőségű utakra ajánlja a német gumigyártó. A futófelületi árkok speciális, úgynevezett ‘kőkilökő’ felépítése segíthet elkerülni a beszoruló kavicsok által okozott sérüléseket. Mindamellett az abroncs a korábbinál jobb vágás- és mállásállósággal rendelkezik, az egyedi védőcsík pedig védelmet biztosíthat a járdaszegélyek által okozott sérülésekkel szemben.

Az új abroncs 14 méretben – 14 és 16 col közötti keréktárcsa-átmérővel – legfeljebb 115-ös terhelési indexel (kerekenként 1.215 kg terhelés) vásárolható meg. Ugyanakkor a gyártó az Európán kívüli piacok viszontagságos időjárási körülményeihez és szilárd burkolat nélküli útjaihoz kifejlesztett változatok bemutatását is tervezi.

A ContiVanContact 100 úgynevezett kőkilökő felülettel rendelkezik

A ContiVanContact 200 egy kifejezetten a nyugat- és közép-európai fuvarozók használati szokásainak figyelembevételével tervezett abroncs. A gyártó tájékoztatása szerint az új fejlesztés előnye, hogy a futófelület közepén elhelyezett lamellák és mintázati árkoknak köszönhetően az abroncs heves esőzés esetén is rövid fékutat és precíz irányíthatóságot biztosít. Az új gumiabroncs változat jelenleg 10 különböző méretben – 15 és 16 colos keréktárcsa-átmérővel – maximum 210 km/h sebességhatárig jóváhagyott kivitelben vásárolható meg a viszonteladóknál.

A német gyártó előrejelzései szerint jelentős növekedés várható a 16 colos kisáruszállító gumiabroncsok piacán, mely 2009 óta 6 százalékos bővülést ért el. Ez a szegmens jelenleg a transzporter-abroncsok teljes piacának 53 százalékát adja, ugyanakkor a kisebb, 14-15 colos gumiabroncsok kereslete visszaszorulóban van. A Continental prognózisa 2016-ra évi 10 millió darab 16 colos transzporter-abroncs értékesítését valószínűsíti. 

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.