Az új modell teljesen önálló alapokra épült, dizájnja pedig leginkább a T5-vonalaihoz hasonlítható. Ugyanakkor a gyártó tájékoztatása szerint az E-Co-Motion fantázianevet viselő koncepció rövidebb a wolksburgiak sikeres típusánál, ugyanis 4,55 méter hosszú és 1,9 méter széles.

A jármű raktere 4,6 köbméter, mely 800 kilogramm hasznos teher szállítására képes. Az akkumulátorok és a hajtáslánc a padlóban kapott helyet, a felső raktér viszont szabadon variálható maradt a vásárlói igényeknek megfelelően. Ugyan a németek elsősorban egy elektromos hajtású változatban gondolkodtak, ettől függetlenül a jármű hibrid, vagy gázos meghajtással is készülhet a jövőben.

A jármű hatótávolsága nagyban függ az akkumulátorok erősségétől, így egy 20 kilowattóra kapacitásúval 100 kilométer, egy 30 kilowattórással 150 kilométer, míg egy 40-essel akár 200 kilométer is megtehető egy feltöltéssel. A koncepció modellben dolgozó villanymotor maximális teljesítménye 85 kilowatt, mely maximálisan 270 newtonméter nyomaték leadására képes. Ennek megfelelően a jármű végsebessége akár 120 km/óra is lehet. A gyártó arról azonban nem tett közzé információkat, hogy mennyi időre van szükség az akkumulátorok feltöltéséhez.

A tervezők törekedtek arra, hogy a 21. századi kényelmi szempontoknak maximálisan megfeleljen az autó, ennek köszönhetően a vezető rendelkezésére áll egy olyan vezérlőpult, melynek segítségével kezelhetőek a légkondicionáló, illetve a szórakoztató  berendezések.

Hogy a kényelem teljes legyen, a tervezők több elektromos töltőt szereltek a járműbe, melyek segítségével az utasok életet lehelhetnek okostelefonjaikba, vagy notebookjaikba. Nem ez az első ilyen jellegű próbálkozása a németeknek, ugyanis két évvel ezelőtt már készített egy tanulmányt, – mely az eT! nevet kapta -, azzal a céllal, hogy kivegye a részét elektromos áruszállítók piacából.