A rendkívül leromlott állapotú 30 év feletti átlagéletkorú szovjet ZIU-9-es típusú trolibuszok további üzemeltetése meglehetősen költséges lenne. A járműveket részben az idei évben beszerzett használt, de jó állapotú, alacsonypadlós csuklós MAN típusú trolibuszokkal, részben a meglévő Ikarus 412 és Ikarus 435 típusú trolik felújításával váltják ki. A használt csuklósok forgalomba állításával még így is több tucat 20 évesnél idősebb trolibusz marad forgalomban. Januártól – öt megálló kivételével – az összes megállóból lehetőség lesz alacsonypadlós járművel utazni.

A leselejtezendő ZIU-9-es trolibuszokat több viszonylaton csuklós trolibuszok váltják fel, így munkanapokon a 78-as, valamint minden nap a 70-es vonalon csuklós járművek közlekedhetnek a szóló járművek helyett. Az új járműelosztásnak köszönhetően a 74-es és a 74A viszonylatokon kizárólag szóló, akadálymentes trolibuszok fognak közlekedni, a 76-oson és a 83-ason pedig szintén többségében szóló, alacsonypadlós járművekkel lehet majd utazni.

Az M4-es metró Fővám téri építésének munkálatai befejeztével, várhatóan 2013 közepétől, a 83-as viszonylaton is csuklós) járművek fognak közlekedni, a 76-os vonalon pedig kizárólag alacsonypadlós autóbuszokat vehet igénybe az utazóközönség. Hétvégi napokon az alacsonyabb utasforgalomhoz igazodva a 73-as és 78-as viszonylaton is szóló trolibuszok közlekednek, amelyek mindegyike akadálymentes lesz.

A tervek szerint 2013. január 1-jétől a BKV kivonja a forgalomból az 1975 óta üzembe állított szovjet ZiU-9-es trolibuszokat

Az új járműtípusoknak köszönhetően az eddigi menetrendek, illetve a követési idők némely vonalon kis mértékben módosulnak, a trolibusz-hálózaton nyújtott férőhelykínálat összességében növekszik. A trolihálózat egészén a munkanapi férőhelykínálat mintegy 2%-kal növekszik a BKV tájékoztatása szerint, ugyanakkor a napi futásteljesítmény kilométerben mérve mintegy 2%-kal csökken. Hétvégi napokon az összteljesítmény lényegében változatlan marad a menetrendi korrekciók után is.

Az első ZiU-9-eseket 1975-ben gyártották és októberben vették állományba, 1982-ig 172 ilyen jármű érkezett Budapestre. Selejtezésük 1984-ben kezdődött meg, a jelenleg még forgalomban lévő legidősebb jármű 34 éves.