A jármű összesen hat utas szállítására alkalmas, ebből kifolyólag általában olyanok veszik igénybe a furgont, akik rokonok, illetve a barátok karácsonyi látogatásának alkalmával az egész családot is magukkal viszik. A kishaszongépjármű különlegessége az úgynevezett alacsony sebességű manőverezési rendszer, mely lehetővé teszi a hátsó tengely kormányozhatósát. A Vito taxi fordulóköre 7,62 méter, mely lehetővé teszi a viszonylag könnyű megfordulást a szűk útszakaszokon. A jármű elektromos nyitható tolóajtókkal van felszerelve,ennek köszönhetően viszont az oldalüvegek nem elhúzhatóak.

Egy átlagos Merci 20 fuvart tesz meg egy nap, legalább hat utassal. A leggyakoribb útvonalak közé tartozik a repülőtérről a belvárosba történő utazás, mely évente mintegy 7 300 fordulót jelent egy jármű esetében.  A már a város nevezetességei között emlegetett taxi egy esztendőben legalább 48 ezer kilométert tesz meg. A fekete taxikban egy 3 literes, hathengeres dízelmotor dolgozik, mely teljesíti a londoni releváns Euro 3-as szabványokat. Egy taxinál nem elfogadható a lomhaság: a Vito végsebessége akár a 175 km/h -t is elérheti.

Nem magától fordult ki a hátsó kerék

Az első fekete Vitókat 2008-ban állította forgalomba az Országos Szállítmányozási Hivatal (PCO) alkalmazásban. A Mercedesek jelenleg a fővárosi forgalom 40 százalékát szolgálják ki.