A motorkínálatban az első ízben jelenik meg az új 75 lóerős, 1,5 literes Duratorq TDCi dízel. A Fiesta Van a 95 lóerős, 1,6 literes ‘takarékos’ Duratorq TDCi dízel és a 82 lóerős, 1,25 literes Duratec benzinmotorral is megvásárolható lesz. A környezetvédelem szempontjából nem elhanyagolandó, hogy mindegyik dízelmotoros változat CO2-100 g/km alatti kibocsátással értékkel rendelkezik.

A gyártó hivatalos mérései alapján az új Fiesta áruszállító fogyasztása 3,7 l/100 km, ami rendkívül kedvezőnek tűnhet, de megérzéseink szerint azért előfordulhatnak ennél jóval magasabb értékek is. Persze, a Ford gondolt a kétkedőkre is, ezért egy gazdaságosabb változatot is készített, melynek az ‘Econetic’ fantázianevet adta.

A takarékosabb változatot a különleges fejlesztésű, egy 95 lóerős, 1,6 literes Duratorq TDCi dízel hajtja.  Az Econetic üzemanyag felhasználását tovább csökkenti a széria Auto-Start-Stop rendszer, az alacsonyabb futómű, illetve a karosszéria alsó részén és a kerekeken alkalmazott áramvonalas burkolatok, valamint a kis gördülési ellenállású gumiabroncsok.

Az új Fiesta Van egy praktikus mozgó műhely, ahol kiválóan elférnek a könnyebb szerszámok és felszerelések, és stílusos képet mutat tulajdonosáról.’ – fogalmaz Nick Readings, a Ford Európa haszonjármű-menedzsere.

A Fiesta Van 1,3 méter hosszú rakodótere 1 köbméteres, ennek köszönhetően számos áruszállítási feladatnak képes eleget tenni. A raktér összesen  485-508 kilogrammal terhelhető. Az utasfülkétől biztonságos acél rekeszfallal elválasztott raktérben négy csomagrögzítő horog biztosítja a rakomány megfelelő rögzítését a nemzetközi DIN-szabvány szerint, a csomagtér padlóját erős gumiszőnyeg, oldalfalát pedig tartós burkolat fedi.

Az új Fiesta Van-ban több vezetősegítő és biztonsági technológia is megtalálható. A Ford MyKey alkalmazás lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy sofőrjeiket biztonságosabb vezetésre és kisebb mérvű kockázatvállalásra ösztönözzék. Az új Transit Custom után a Fiesta Van felszereltségében is megjelenik a SYNC fedélzeti csatlakozási rendszer.

A gyártó hivatalos mérései alapján az új Fiesta áruszállító fogyasztása 3,7 l/100 km, ami rendkívül kedvezőnek tűnhet, de megérzéseink szerint azért előfordulhatnak ennél jóval magasabb értékek is

A vészhelyzeti segélyhívóval kiegészített SYNC egy baleset után a helyi nyelven teremt közvetlen kapcsolatot az autó utasai és a segélyhívó központ operátora között. A kategóriában egyedülálló berendezések közt megtalálható még az alacsony sebességű koccanások elkerülését szolgáló  rendszert is, valamint a hegymeneti elindulássegítőt, a félretankolás veszélyét kiküszöbölő rendszert és a tolatókamerát.

A Fiesta Van új változatának külső megjelenését érezhetően befolyásolta a Ford globális formanyelve,  erről tanúskodik az autó LED-technológiával kiegészített, lézermetszésű fényszórója, erőteljesen domborodó motorházteteje, illetve a most először megrendelhető 17 colos könnyűfém keréktárcsa-szett. A Ford ergonómiai szakemberei a váltókar áthelyezésével, az új, kartámasszal kiegészített középkonzol alkalmazásával, valamint az új anyagok, felületek és kijelzők használatával újították meg az autó utasterét.