Mindent letarolt az elszabadult kamion

Oroszországból, szeretettel

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2012.12.06. 06.00

A két oszlop sorsát látva nem nehéz elképzelni, egy autó hogyan végezte volna az elszabadult kamion alatt.

Nem véletlenül szabályozzák egyre szigorúbban a kamionsofőrök munkaidejét. El lehet aludni az eszterga mellett, bóbiskolhat a teszkó pénztárban, de országúton, negyven tonnát terelve nem! Amikor ekkora tömeg indul meg irányíthatatlanul, akkor hiába az ötcsillagos törésteszt, a hét légzsák és az aktív vészfékező rendszer, mi autósok csak vesztesek lehetünk egy esetleges ütközéskor.

A videón szereplő nyergesvontató szinte berobbant a kereszteződésbe, és a két oszlop sorsát látva nem nehéz elképzelni, egy autó hogyan végezte volna.

Ez a videó és hasonló társai az autós fedélzeti kamerák orosz vidékeken rendkívüli elterjedtségének köszönhetően készülhetett el.

Az orosz, ukrán autósok a könnyen korrumpálható igazságszolgáltatás esetleges visszaéléseinek kivédésére építenek be ilyen kamerákat autóikba – a pár tízezer forintos, GPS-es készségek nagyban segítik az események későbbi objektív rekonstruálását:

Kommentek

  • menőmanó

    Nem tudom, hogy műszaki probléma vagy figyelmetlenség történt, de elég durva.
    A sofőr szépen kirepült az ablakon. Ilyet már sok videón láttam. Azért mert teherautóban ülnek nem kötik be magukat, pedig így is meg lehet halni.

  • szentijozsef

    Szerintem ez nem nyerges vontató hanem egy sima teherautó!

  • HakapesziM

    Ez egy nappali fülkés, szóló teherautó. Latinul a camion teherautót jelent, de Magyarországon jellemzően a nemzetközi fuvarokba járó, 40 tonna megengedett össztömegű járműszerelvényt nevezünk annak. A videon szereplő jármű vezetője nem terelget 40 tonnát, ez egy 12 tonna körüli teherautó.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.