A lengyel főváros közlekedési vállalat, az MZA november 19-én vehette át az első példányok kulcsait. A cég összesen 1300 darabos flottát üzemeltet Varsóban, melyeket évről-évre több tucat új autóbusszal frissítenek. Évekkel ezelőtt az MZA olyan járművek beszerzését tűzte ki célul, amelyek környezetbarát-meghajtásúak, azaz teljesítik az EEV-normákat. Az új négyajtós, 18 méter hosszú autóbuszok teljes hosszban alacsonypadlósak és összesen 160 utas szállítására alkalmasak. A kocsitest a térdeplő-funkciónak köszönhetően oldal irányban dönthető, ezáltal a kerekesszékesek illetve a babakocsikkal utazók belső térbe jutása jelentősen megkönnyíthető.

Az utastérben a varsói buszokban már oly jellegzetesnek számító piros ülések találhatóak, melyekbe a lengyel főváros főbb nevezetességeinek mását rejtették el. A kapaszkodók sárga színt kaptak, mely szintén megegyezik a városban közlekedő járművek hangulatvilágával. Az utastájékoztatásban több belső monitor vesz részt: egy 56 centiméteres monitoron az utazási információk mellett híreket és reklámokat tekinthetnek meg az utasok, továbbá két 96 centiméteres kijelző gondoskodik a járatinformációk, átszállási lehetőségek és megállóhelyek folyamatos megjelenítéséről. Az utasok részére ingyenes wi-fi is rendelkezésre áll, a jármű hőmérsékletének szinten tartásáról pedig egy különleges rendszer gondoskodik, mely a vezetőfülkében és az utastérben szabályozza a hűtő illetve a légkondicionáló berendezéseket.

A fokozott biztonság érdekében nyolc belső illetve két külső kamerát helyeztek a járművön, melyek összesített képét a vezető egy kijelzőn láthatja. Az adatokat a rendszer folyamatosan rögzíti az információkat, melyeket később válogatással lehet törölni.  A járművezető biztonsága érdekében a fülke teljesen elválasztja a sofőrt az utastértől, sőt a varsói közlekedési hagyományoknak megfelelően az első ajtó jobboldali szárnya teljesen le lett választva. A lengyel fővárosban szállítandó Mercedesek a török Hodsere -i gyárban készülnek és az utolsó járművet december 20-ig kell leszállítani.

Az utolsó darabokat december 20-ig kell leszállítani

Korábban, a BKK tenderén győztesként kiválasztott Mercedes Citaro kapcsán fellángolt vita során olyan hangokat is lehetett hallani, amelyek Varsóra hivatkoztak a külföldi autóbuszok beszerzése gyanánt. A helyzet viszont az, hogy ugyan a lengyel főváros képét még az elmúlt évtizedben elsősorban az Ikarus 200-asok határozták meg, mára már azonban az MZA által vásárolt új buszok döntő többsége lengyelországi gyártású, még azok is, amelyek nem lengyel cégnél készültek. Varsó utcáin korábban közel 1200 darab Ikarus 280-as és 330 darab Ikarus 260-as üzemelt. Ezek jó részét a kétezres éveket követően alacsonypadlós, korszerű Solarisokra cserélték. Jelenleg 433 darab Urbino 18, 166 darab Urbino 15 és 156 darab Urbino 12 közlekedik Varsói utcáin. Mindezek mellett az MZA flottájában megtalálhatóak lengyel gyártású háromtengelyes Neoplanok és csuklós MAN-ek is. Az alábbiak ismeretében a jelenlegi 60 darabos Conecto beszerzés még a BKV eddigi használtbuszos csapongásával sem ér fel.