1887. november 28-án indult el az első villamos Budapest utcáin. Ez alkalomból a fővárosi tömegközlekedési vállalat a hétvégén több régi favázas szerelvényt, illetve jelenleg is közlekedő járművet állít ki a Széll Kálmán téren, melyekkel meghatározott időközönként utazni is lehet. Az ugyancsak 125 éves HÉV fennállásának tiszteletére a hétvége folyamán egy 108 éves ACsEV dízel motorvonat, illetve a 61 éves M VIII-as motorkocsi közlekedik a H8-as és a H9-es vonalon, illetve november 28-án. Vasárnap délelőtt pedig szinte minden jármű látható lesz, mely valaha is közlekedett Budapesten. 
Ezen a napon mutatkozik be először az utasoknak a 2624-es pályaszámú, úgynevezett G sorozatú villamos, amely a Schlick-Nicholson gyár terméke. A típus a századforduló után jelent meg a főváros utcáin, amikor a Budapesti Városi Villamos Vasút egységes karakterű és kinézetű járműveket állított forgalomba. Ebből a típusból 30 példány készült 1906-ban.

A BSzKRt idején a kocsikat sorrendben 2600-2629 pályaszámmal látták el – innen ered a 2624-es szám. Az FVV működése idején, az 1950-es években a jármű fa kocsiszekrényét elbontották és új, acélból készült felépítményt kapott. Ezek a járművek még a BKV ideje alatt is közlekedtek, főleg Újpesten, a 3-as és az 55-ös, ritkábban pedig a 12-es viszonylaton. Egészen 1973-ig a 13-as, majd később az 51A vonalán teljesítettek szolgálatot.

A többi acélvázas kocsihoz hasonlóan ezek a járművek is számos átalakításon estek át, végül többségük selejtezésére 1977 és 1981 között került sor. A jármű érdekessége, hogy 1986-ban Amszterdamba került, ahol alkalmanként nosztalgiajáratként közlekedett. 2004-ig egy Willem Ballman nevű holland úr tulajdonában volt, részben neki köszönhetik a budapestiek, hogy most használhatják. A kocsi 2004-ben került vissza Budapestre.

A 61 éves M VIII-assal is lehet majd utazni

A villamosparádén természetesen ott lesznek a favázas nosztalgiavillamosok is: a 99 éves 436-os, a 100 éves 1074-es és a 104 éves 611-es pályaszámú motorkocsik, amelyek eredeti, gyártáskori állapotukra visszaalakítva képviselik a múltat. Felvonul továbbá egy, az 1920-as évek végén készített tehermozdony, amely olyan teherkocsit továbbít, amit még az 1890-es évek elején készült motorkocsi alvázára építettek. Szintén az 1920-as évek végén készült az a hóseprő mozdony, amely a teherszerelvénnyel együtt vonul majd és a mai napig aktívan részt vesz a téli hóeltakarítási munkákban. 
A budapesti nosztalgiavillamosos programok elmaradhatatlan része az UV villamos, amelyből 1956 és 1965 között 375 darabot készített a Ganz gyár. Ugyancsak láthatjuk az első nagy tételben gyártott csuklós villamost is. Az FVV által épített csuklós villamosok az 1980-as években vidékre kerültek.

A típust a 492-es pályaszámú, Debrecenből érkezett Bengáli képviseli. A járműparádé során találkozhatunk azzal a Ganz csuklós szerelvénnyel is, amely közel három évtizedig volt egyeduralkodó a Nagykörúton a Combinók érkezése előtt. A felvonuláson részt vesz a Ganz csuklósok korszerűsített változata, a többek között a 2-es villamos vonaláról ismert KCSV7-es is.

Három évtizeden keresztül közlekedtek a KCSV-k a Nagykörúton

A Tátra villamosokat 1978 és 1984 között gyártották Prágában, Budapesten 322 példányuk állt forgalomban. A sorozatból nyolcvan kocsit 2002 és 2004 között modernizáltak. Az általában párban, illetve az 1-es és a 14-es villamos vonalán hármasával közlekedő kocsik most szóló üzemben fognak felvonulni, ahogy azt tették a budapesti működésük első éveiben is. Ugyan közlekedni nem lehet majd vele, de a Széll Kálmán téren megtekinthető lesz az a 1303-as pályaszámú villamos, amely az első, modern elektronikával felújított, kísérleti villamos.
Az ünnep tiszteletére 125-ös viszonylatjelzéssel, kivételes útvonalon közlekedik az évforduló alkalmából egy UV szerelvény. A különleges járat a Széll Kálmán tértől a 18-as villamos vonalán indul, majd a Móricz Zsigmond körtéren a 47-es villamos vonalán folytatja útját Budafok, Városház térig, és onnan vissza Újbuda-központig, ahol a 4-es villamos vonalára áttérve visszaindul a Széll Kálmán tér felé.