A járműgyártóknál általában szeptember táján induló új modellévtől az Amarok idei legfőbb újdonsága a BiTurbo TDI motor erősebb változatának megjelenése lesz. Az eddig 163 lóerőt nyújtó, izmosabb Amarok mostantól 180 lóerőt teljesít, miközben megmaradt a gyengébb, 122 lóerős kivitel is. A megnövelt teljesítményű motor a kézi- és az automatikus váltóval szerelt modellekhez egyaránt elérhető ugyanúgy, mint a hátsókerék- és az állandó összkerékmeghajtású kivitelekhez is. Ezzel együtt a 122 lóerős változat is választható 2×4-es és 4×4-es kerékképlettel.

Volkswagen Amarok Hannover

A Transporter-családnál, a Caddyben és a Crafterben már megismert BlueMotion Technology segítségével, mely tartalmazza a start/stop- és a lassításkor az akkumulátorokat töltő rekuperációs-rendszert, valamit a kis gördülési ellenállású abroncsokat, az Amarok körülbelül 0,5 liter üzemanyagot képes megtakarítani 100 kilométerenként az ilyen kiegészítőkkel nem rendelkező változatokhoz képest, miközben az erősebb motor teljesítménynövekedése nem növeli a jármű átlagos fogyasztását. A legtakarékosabb Amarok 122 lóerős motorral és hátsókerékhajtással készül, mely a hatékonyságnövelő kiegészítők segítségével 6,8 literes átlagfogyasztással büszkélkedhet 100 kilométerenként, ami gázolajos üzemnél 179 g/km-es szándioxid kibocsájtásnak felel meg.

A Trendline és a Highline változatokhoz mostantól elérhető a többi Volkswagen haszonjárműből már megismert a ParkPilot-rendszer is, ami tulajdonképpen a német gyártó első és hátsó lökhárítót is védő radarrendszerének fantázianeve. A Fényasszisztens csomag esőérzékelős ablaktörlővel, fényérzékelős fényszórókkal és nappali menetfénnyel, valamint automatikusan működésbe lépő kísérőfényekkel, illetve automatikusan sötétedő belső visszapillantó-tükörrel egészíti ki az Amarokot.

A jármű karosszériáján is történt némi változás. A plató, lehajtva 200 kg-mal terhelhető hátsó ajtaja felcsukott helyzetben, a Trendline és a Highline változatoknál immár kulccsal zárható, valamint egy torziós rúd segítségével sokkal könnyebben felhajtható lett. Az összkerékmeghajtású, kéziváltós kivitel által vontatható utánfutó súlya mostantól három tonna is lehet, míg az automatikus kivitelnél elérheti a 3,2 tonnát, miközben a vontatás jogszabályi követelményeihez igazodva a pickuphoz kapható digitális tachográf is. A karosszériára immár 12 év átrozsdásodás elleni garancia érvényesíthető.

Az Amarok nettó indulóára Európában 19 835 euró, amiért a 122 lóerős, Basis felszereltségű, szimplafülkés változathoz juthatunk hozzá, míg ugyanez duplafülkés kivitelben 22 610 euróba kerül. Hazánkban csak az utóbbi kivitel kapható nettó 5 452 000 forintért.