A Texas-i Peterbilt Motors Company a DAF-hoz hasonlóan a PACCAR vállalatcsoport tagjaként jelenleg vezető a földgázüzemű teherautók piacán. A Peterbilt az első cseppfolyós (LNG) és sűrített földgázzal (CNG) üzemelő kamionok terveit 1996-ban készítette el, azóta pedig a tengerentúli gázüzemű teherautópiac 40 %-át tudhatja magáénak. A gázzal hajtott Peterbilt kamionok és teherautók egyaránt készülhetnek közúti, regionális és speciális ipari fuvarozásra alkalmas kivitelben is, így bárki, aki a gázüzemű közlekedés elhivatott híve, megtalálhatja az igényeinek megfelelő járművet.

Cummins Westport ISX12 G

A Peterbilt két különböző földgázmotort kínál haszonjárműveihez. A kisebb változat a Cummins Westport 8,9 literes ISL G egysége, mely 320 lóerő és 1360 Nm leadására képes szikragyújtású rendszer, amihez háromutas katalizátor kapcsolódik, miközben üzemeltethető LNG-vel és CNG-vel is. A nagyobb változat egy 15 literes Westport HD motor, mely 475 lóerős és 2370 Nm fogatónyomatékkal rendelkezik és csak LNG-vel, azaz folyékony földgázzal működtethető. A jól izolált LNG-tartályokból a motorba jutó gázkeverék öngyulladását ennél a motornál gázolaj előbefecskendezésével érik el.

A Peterbilt 2013-ban bemutat egy új, 12 literes, ISX12 G típusú Cummins Westport gázmotort is haszonjárműveiben, mely 400 lóerő és 1970 Nm leadására lesz képes, és kisebb testvéréhez hasonlóan gyertyagyújtással, továbbá háromutas katalizátorral működő, valamint LNG-s és CNG-s üzemre is alkalmas. Az új motorral válik majd teljessé a PACCAR amerikai kamiongyártójának gázmotorkínálata.