A terv megvalósulásával együtt a felszereltség számos összetevője is megváltozott, így megújult a rádió, bemutatkozott a légrugózás, valamint megjelent új dCi 100 motor, mely a szimpla- és duplakabinos alvázhoz, valamint az platós Masterhez rendelhető.

Az új Master bevezetésekor egy új motor (M9T) is bevezetésre került, mely kifejezetten a Renault nagyméretű kishaszonjárműveihez készült. A 2,3 dCi egység a franciaországi Cléon-ban három eltérő teljesítményszinttel készül: 100, 125 és 150 lóerős változatban kapható, melyek üzemanyag-fogyasztását most 0,6 literrel csökkentették a mérnökök. A 125 lóerős rövid, alacsony változat (L1H1) tehát 100 kilométerenként 7,5 liter üzemanyaggal is megelégszik, ami az egyenesen arányosság kapcsán kilométerenként 197 gramm széndioxid kibocsájtást jelent.

A megtakarítást négy fő ponton érték el a mérnökök: a gyorsabb bemelegedés érdekében javították a hűtővízáramlást, lecserélték az olaj- és a szervószivattyút, alacsony gördülési-ellenállású gumiabroncsokat választottak, valamint új, kisebb viszkozitású kenőanyagot töltöttek a váltóba a cél elérésének érdekében. A megtakarítás egy francia vállalkozó esetében megközelítheti az évi 1000 eurót is, ami a számára elérhető alacsonyabb járműadó, a jobb környezetvédelmi besorolás és az üzemanyag-megtakarítás együttes összegéből adódik. Mindebből az alacsonyabb fogyasztásnak 525 eurót köszönhető, ha egy 125 lóerős L2H2 változatot tekintünk.

A kabinkomfort javítása érdekében egy új, mostantól egy modernebb, R-Plug&Radio fantázianevű hifi is rendelhető a Comfort felszereltséghű Masterhez, melyben a Bluetooth-kihangosító és az USB csatlakozási lehetőség az alapfelszereltség része. Hamarosan megérkezik a kínálatba az R-Plug&Radio + is, melyben a CD- és MP3-lejátszó külön kijelzőt kap majd.

Az új R-Plug&Radio Bluetooth-kihangosítóval, USB-csatlakozóval, MP3-kompatibilis CD-lejátszóval és a + kivitelben önálló kijelzővel lesz kapható.

Az új légrugózás a legtöbb elsőkerék-meghajtású Masterhez elérhető, így megkaphatja a dobozos, az alvázas és a platós kivitel is, kivéve a 2,8 tonna össztömegű változatokat. A légrugózás előnyei között említhető, hogy egyenetlen rakodás esetén is állandó magasságban és vízszintesen tartja a karosszériát, miközben igény szerint állítható a jármű hasmagassága és külön a hátsó magassága is., a A hátsó állítási lehetőség a normál álláshoz képest képest felfelé 70, lefelé 60 mm elmozdulást tesz lehetővé, így  a rakodómagasság akár 450 mm-ig is csökkenthető.

A dupla hátsókerekes, hátsókerék-meghajtású változatokhoz elérhető lesz egy 3,5 tonnás vontatási kapacitású vonóhorog is , ami a jelenlegihez képest 500 kg többletet jelent, így 6,5 helyett 7 tonnás járműszerelvény is összeállítható lesz a Masterből. Megjelenik egy új szín, a gyöngyház fekete is, valamint egy új, kifejezetten a Masterhez kialakított okostelefon-tartó is rendelhető lesz, amivel megtehető az első lépést a Renault mobiliroda felszereléséhez.