A következő öt évben a PostAuto folyamatosan teszteli a tiszta hidrogénalapú üzemanyagcellás hajtás sajátosságait, amihez Brugg sűrű tömegközlekedési hálózata ideális körülményeket biztosít különböző domborzati adottságaival és változatos útfajtáival, melyben megtalálhatóak városi- és országutak, valamint kisvárosi utcák egyaránt.  A járműveket a PostAuto alvállalkozója a Vögtlin-Meyer AG üzemelteti, akinél lehetőség van a telephely területén található töltőállomáson újratankolnak a járműveket hidrogénnel. Az üzemanyagcellás buszprojektet Aargau kanton másfél millió svájci frankkal támogatja a Swisslos szerencsejáték alapból, mivel a PostAuto az ötéves teszt folyamán nagyjából  2000 tonna széndioxid kibocsájtásától óvja meg a környéket.

A jelenlegi Citaro FuelCell Hybrid már a harmadik generációja a Mercedes-Benz hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszainak. Az aktuális változat, szemben az előzővel, már nem a hagyományos elektromos meghajtású járművek építési módszereivel készült, ahol a dízelmotor helyére egyszerűen csak egy villanymotort építettek. Mivel időközben elkészült a ZF folyamatos üzemben 120 kW leadására képes, elektromos agymotorokkal szerelt alacsonypadlós buszokhoz tervezett hídja, így az áramot most már közvetlenül a tengelyekhez vezethetik. Az üzemanyagcellák is sokat fejlődtek: élettartamuk jelenleg legalább öt év vagy 12000 munkaóra.

A harmadik generácios Citaro FuelCell Hybrid 2009-ben mutatkozott be a hamburgi Hochbahn flottájában.

A hidrogénhajtású Citarók korábbi generációja még nem rendelkezett a hajtáshoz használható akkumulátorokkal sem, így az áramot a felhasználás pillanatában kellett kinyerni az üzemanyagcellákból. A jelenlegi változat azonban már lítium-ion akkumulátorokban tárolhatja az energiát, amivel indulás után akár kilométereket is megtehet az üzemanyagcellák üzeme, azaz vízgőzkibocsájtás nélkül, mely a hidrogén oxidációja során keletkezik. A változtatásoknak és az üzemanyagcellákat gyártó Ballard fejlesztéseinek köszönhetően a harmadik generációs Mercedes-Benz Citaro FuelCell Hybrid elődjénél akár 50 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri, ezért a korábbi kilenc tartály helyett ma már csak hét szükséges a 250 kilométeres hatótávolsághoz elegendő hidrogén tárolására.

A második generációs változat még minden gyorsításkor vízgőzfelhőt lövellt a magasba.

A CHIC, azaz a Clean Hydrogen in European Cities európai uniós projekt részeként, öt európai város, 26 üzemanyagcellás utóbuszt állít napi forgalomba. A projekt célja, hogy fokozatosan megismertesse  a felhasználókat a hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszokkal, valamint, hogy segítséget nyújtson a buszflották ilyen buszokkal történő modernizálásához. A CHIC-ben ugyanúgy, mint a korábbi hasonló projektekben (CUTE – 2003, HyFLEET:CUTE – 2009) a Daimler Buses jelentős szerepet vállal. A második generációs, hidrogén-üzemanyagcellás Citaróból ezidáig 36 darab dolgozott három kontinens tizenkét szolgáltatójánál, ahol 140000 munkaóra alatt együttesen 2,2 millió kilométert tettek meg.