Az Iveco és az FPT (Fiat Powertrain Techologies) Industrial is részt vett a pekingi Auto China 2012 nemzetközi autókiállításon, az ágazat legfontosabb kínai eseményén.

A kínai piac kiemelten fontos az Iveco számára. A belföldi piac növekedése és a termékkínálat bővítésének lehetősége mellett maximálisan kihasználhatjuk azt is, hogy számos fontos beszállítónk a vegyesvállalataink közelében található. Célunk többek között a következő öt évre, hogy a háromszorosára növeljük vegyesvállalataink értékesítését. Ezt új termékek bevezetésével, a gyártási kapacitás növelésével és fejlesztési beruházásokkal kívánjuk elérni – modta Alfredo Altavilla, az Iveco vezérigazgatója.

2011-ben az Iveco 143000 haszonjárművet értékesített kínai vegyesvállalatain keresztül, amely a vállalat globális értékesítésének körülbelül a felét teszi ki. Az Iveco a kínai piacon 1985-ben jelent meg a NAC-vel (Nanjing Automobile Corporation) kötött, könnyű haszongépjárművek gyártásáról szóló megállapodást követően. 1991-ben az első kínai TurboDaily gyártósor átadásával nagyratörő befektetési program kezdődött. A Naveco, az Iveco és az NAC vegyesvállalata 1996-ban jött létre, amivel  a cégek nagyban hozzájárultak a kínai szállítási ágazat növekedéséhez, illetve az Iveco márkanév elterjedéséhez az ország egész területén.

2007-ben az Iveco tovább erősítette kínai fejlesztési stratégiáját. Az egyik legnagyobb kínai autógyártóval, a SAIC-vel kialakított együttműködésnek köszönhetően az első számú nemzetközi tulajdonban lévő haszongépjármű-gyártóvá lépett elő, amely a haszongépjárművek teljes választékát kínálja Kínában.

Az 50 százalékban Iveco tulajdonában álló Naveco PowerDaily modelleket és Yuejin könnyű és középkategóriás haszongépjárműveket gyárt. A nehézgépjárművek piacán a 67 százalékban az Iveco és a SAIC tulajdonában álló SAIC-Iveco Hongyan Commercial Vehicle teljes mértékben kiszolgálja a haszonjárműpiac igényeit, mivel teherautókat és nyergesvontatókat is kínál. A SAIC-Iveco FPT Hongyan vállalatot azzal a céllal alapították, hogy csúcstechnológiájú és alacsony károsanyag-kibocsátású dízelmotorokkal lássa el a kínai piacot.

A Naveco a PowerDaily termékcsalád két tagjával szerepelt az Auto China 2012 szakkiállításon: egy luxuskivitelű modellel, illetve egy iskolabuszként használható TurboDaily 4×4 járművel. Bemutatta emellett a könnyűkategóriás Yuejin Ouka K változatának 2012-es modelljét is, amely egy modern stílusú, megbízható, városi szállításra tervezett jármű. A K típuscsalád a nagy teljesítményű motor, a kiváló vezethetőség és a nagy teherbírás mellett maximális biztonságot és kényelmet is nyújt.

A nagy teherbírású haszongépjárművek előállításával foglalkozó SIH kínai vegyesvállalat, az új Genlyont, a cég csúcsmodelljét mutatta be. Ez a nehézkategóriás gépjármű számos változatban lesz elérhető. Ilyen például a 6×4 hajtásképletű M100 Logistic Value-added és a 6×4-es S100 nyergesvontató, illetve egy 8×4-es tartálykocsi. A kiállításon az érdeklődők megtekinthették a Classic típuscsalád legújabb tagját, a Kingkan 8×4-es, billenőplatós teherautót is. A 380 lóerős Cursor 9 motorral készülő Genlyon 6×4 M100 Logistic Value-added fülkés alvázas változatban is kapható lesz, amelyet elsősorban szén, beton és veszélyes anyagok szállítására szánnak.

Az FPT Industrial új Cursor 13 motorja a Genlyon 6×4 S100 nyergesvontatóban mutatkozott be kínában. Az erőforrás 12,9 liter lökettérfogatú és soros hathengeres elrendezésű, hengerenként 4 szeleppel. A motor megfelel a kínai China 4 (Euro 4-gyel megegyező) károsanyag-kibocsátási előírásnak, amely 2013. július 1-én lép majd életbe a távol-keleti országban. A Kínában fejlesztett és gyártott közös nyomócsöves befecskendezési rendszer eltér az európai változatoktól, miáltal a kínai piac valamennyi speciális követelményét teljesíti. A megkerülő szelepes turbófeltöltő bevezetésének köszönhetően az FPT Industrial Cursor 13 motor 480 lóerős maximális teljesítmény leadására képes 2200 Nm forgatónyomaték mellett, amely szükség szerint még tovább növelhető.