Az új szennyvíztisztító jármű egy Scania G 480 8×2 alvázra épült, mely dupla kormányzott első tengelyekkel és hidraulikusan kormányzott segédtengellyel rendelkezik a harmadik, hajtott tengely mögött. A 480 lóerős 13 literes Euro 6 motor nyomatéka 2500 Nm, mely bőven elegendő a jármű mozgatására, valamint a segédberendezések működtetésére.

A Scania Euro 6 motorral szerelt alváz ilyen komplex felépítményezése viszonylag egyszerű feladat volt – nyilatkozta Brian Stage, a dániai J Hvidtved Larsen A/S felépítménygyártó vállalat ügyvezető igazgatója. A felépítmény teljes mértékben megegyezik azzal, amit Euro 5 motorú alvázakra szereltünk. Ez nagy előnyt jelent a költségek és átfutási idő szempontjából – tette hozzá.

A Scania helytakarékos Euro 6 megoldásának eredményeképpen a kipufogódob mérete megegyezik az Euro 5-nél használt kipufogóegység méretével, így a felépítménygyártók könnyű helyzetben vannak, mivel nincs szükség a felépítmény átalakítására. A kompakt méret ellenére a kipufogórendszer minden olyan elemet és részegységet tartalmaz, ami az Euro 6 normának megfelelő utókezelési folyamathoz szükséges.

A Scania Euro 6-os kipufógórendszerének elemei

A kipufogógázok először egy oxidációs katalizátoron mennek keresztül, amely előkészíti őket a következő fázisra, a részecskeszűrőn történő áthaladásra, azaz a szilárd részecskék eltávolítására. A gázok innen a két párhuzamos SCR-katalizátorba jutnak a nitrogén-oxidok megkötése céljából, majd a folyamat végén az utóoxidációs katalizátorban a kipufogógázban maradt ammónia eltávolítása történik. Minderre az egy modult alkotó kipufogórendszeren belül kerül sor.

A felépítmény gyártója a dániai J Hvidtved Larsen A/S

Az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma 2012. december 31-én lép életbe minden új modellre vonatkozóan, majd egy évvel később már az összes eladott új járműben kötelező lesz az Euro 6-ot teljesítő motorok beszerelése. A törvényi szabályozások elfogadása után a Scania esetében már most lehetőség van Euro 6-osként regisztrálni a járműveket. A pedig hatóságok néhány európai országban már dolgoznak a lehetséges ösztönző-rendszereken, amelyek segítséget nyújtanak az üzemeltetőknek, hogy a jelenleg rendelkezésre álló legtisztább technológiát válasszák.