A 41 szóló és 61 csuklós hibridbuszra aláírt szerződés a legnagyobb egy tételben történt európai megrendelés ezidáig. Az autóbuszokat a franciaországi Annonay-i gyárban készítik majd, ahol mód van a teljes dízel-elektromos Citalis 12 és Citalis 18 autóbuszok gyártására és végszerelésére is. Franciaországban rendületlenül emelkedik a hibrid autóbuszok száma: csak az Iveco ezidáig 15 darab Citalis Hybridet szállított ki ügyfeleinek, miközben további 170 darab járműre érkezett már megrendelés. 2011. február óta elkészült járművek Poitiers, Toulon, Monza, Párizs, és La Reunion szigetén üzemelnek, míg gyártás alatt vannak Rouen, Annecy, Dijon és Bordeaux autóbuszai.

A már szerződött vásárlók mellett vannak városok, akik még csak tesztelik az Iveco hibridbuszait. A franciaországi Orelansban működő Keolis közlekedési vállalat egy megállapodás keretében három évig használ egy 12 méteres Citalis Hybridet, míg kanadában a montréali (STM – Société de Transport de Montréal) és a longueuil-i (RTL – Réseau de Transport de Longueuil) közlekedési vállalatok tesztelik néhány hónapig városi hálózataikon a 18 méteres Citalis Hybrid autóbuszt. Emellett több európai város is próbaüzemeket folytat majd a járművel, így többek között Bécsben is üzembe áll hamarosan egy hibridhajtású Citalis.

A Citalis hibrid fejlesztésében az Iveco az elektromos hajtáslánc-összetevőket gyártó BEA Systems-szel dolgozott együtt. A soros rendszerű hibridhajtás energiáját egy, a szokásos méret negyedével kisebb, 6 literes FPT (Fiat Powertrain Technologies) Tector motor szolgáltatja. A dízelmotorhoz kapcsolódó generátor látja el az indítómotor szerepét is, míg a hajtásért felelős, nagyteljesítményű villanymotor egy hagyományos hátsó hídon keresztül gondoskodik az autóbusz mozgatásáról. Lassításkor a hajtómotor által termelt áramot is visszatöltik az autóbusz tetején található lítium-ion akkumulátorokban, miáltal további gázolajmegtakarítás érhető el. A kialakításnak köszönhetően a hibridbusznak nincs szüksége fokozatváltóra, az elektromos motor nyomatékleadási sajátosságainak köszönhetően minden fordulaton kellő teljesítménnyel rendelkezik a hajtáslánc.

A Citelis Hybridet a Cursor 8 helyett egy Tector 6 motor hajtja, mely egy generátor és egy villanymotor segítségével csatlakozik a hagyományos kialakítású hátsó hídhoz.

A rendszer üzemanyagmegtakarítása a hagyományos Citelis-hez képest 25-35 %, ami akár fél kilogrammal kevesebb széndioxid kibocsátást is eredményezhet kilométerenként. Ez évi 50000 km-es futásteljesítmény mellett 25 tonna széndioxidot jelent járművenként. A járművezetők és az utasok emellett a hibridbusz közlekedésének dinamikáját is igen kedvelik: a váltás nélküli, lendületes, mégis sima elindulások és megállások, jelentősen növelik a buszt használók komfortérzetét.