Az öreg kontinensen kívül már jól ismert, extrém erős motorokkal és alvázzal készülő Kerax XTREM 8×4-es változata Európába is megérkezett. A főleg bányászati- és nyersanyagszállításra szánt járművet a Renault Trucks úgy tervezte, hogy extrém nehéz terepen is kiemelkedő teherbíró képességgel rendelkezzen. A Kerax 8×4 XTREM Euro 5-ös, DXi 11-es motorral 430 és 460 lóerős teljesítménnyel, Euro 5-ös, DXi 13-as motorral pedig 480, illetve 520 lóerős változatban rendelhető.

Az Európán kívüli piacokon 2007 óta több mint 2000 darabot értékesítettek a “Heavy” alvázas Keraxból kifejlesztett Kerax XTREM-ből. Robusztusságát annak köszönheti, hogy a legmodernebb és a legerősebb szerkezeti megoldásokkal készül. A Kerax XTREM a legmostohább körülmények között is alkalmas nagy tömegű rakományok szállítására, akár szélsőségesen rossz időjárás esetén, vagy nehezen járható terepen is.

A Kerax XTREM alapfelszerelésként tartalmazza a nehéz szállításoknál nélkülözhetetlen összes felszerelést: a jármű teljes hosszában, megkettőzött hossztartókkal megerősített alvázat, a nagy teherbíró képességű, négyrugós, parabolikus felfüggesztést és a függőleges terhelés esetén 36 tonnát bíró, megerősített hátsó hidat.