A tágas személyautónak beillő Tourneo Custom  után a Ford bemutatta az “igazi” Transitot is, vagyis az áruszállítót változatot, amellyel sokkal valószínűbb, hogy összefutunk nap mint nap. Külsőre nincs különbség a modellek között, a Transit Custom is ugyanazt a dinamikus külsőt kapja.


Fontos újdonság, hogy az itt látható formában csak a kisebb modellek készülnek, a jelenlegi nagy Transitok helyét egy teljesen új hátsókerék-hajtású modellcsalád vesz át. Ezt a modellt csak később ismerjük meg.

Kétféle tengelytávolsággal és hosszúsággal készül a most beharangozott Transit, a rövidebb teljes hosszúsága 4,97 méter, a hosszabbé 5,34 méter. Készül zárt változat, üveges személyszállító (nem egyezik meg a Tourneóval) és duplafülkés áruszállító is. Terhelhetősége 600-tól 1400 kilóig terjed. A raktér maximális mérete 6 köbméter lehet, de a kisebb modellbe is elfér három raklap.

A Ford kategória-első szélességet ígér a kerékjáratok között és a tolóajtó magasságát, szélességét illetően is, hogy még könnyebb legyen a rakodás, szállítás. Rendelhető integrált tetőcsomagtartó, amelynek keresztrúdjai használaton kívül gyorsan lehajthatók, ezáltal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás.


2,2 liter hengerűrtartalmú turbódízel motorral készül az új Transit, 100, 125 és 155 lóerős változatok szerepelnek majd a kínálatban. Az alapfelszereltségben adott motorleállító rendszernek is köszönhetően a legtakarékosabb változat 6,6 liter gázolajjal beéri száz kilométerre vetítve, ez 8 százalékkal alacsonyabb érték, mint a jelenlegi Transit esetében.

A Ford ígérete szerint jobb dolguk lesz a sofőröknek, mint korábban, mert 37 százalékkal sikerült növelni a karosszéria torziós merevségét, ez pedig jó hatással van a nem kívánt zajok csökkentésére. A fülkében a beszéd érthetősége 9 százalékkal javult. Belül számos rakodórekesz várja a munka közben szükséges holmik elhelyezését, a kormány és az ülések a korábbinál szélesebb tartományban állíthatók.

Személyautóssá fokozható a Transit biztonsága, hiszen az első légzsákok mellett függöny- és ülésbe szerelt oldallégzsák is rendelhető. A baleset-megelőzést sávtartó és a vezető fáradtságára figyelmeztető rendszer segíti. A parkolásnál a tolatókamera adhat pontosabb információt.

A kocsiban megjelenik a Ford új fedélzeti elektronikai rendszere, a SYNC is, amely a hangvezérlést és a külső elektronikus eszközök gyors csatlakoztatását is támogatja. Baleset esetén pedig megadja a jármű helyét a segélyszolgálatoknak.