Nem kell órákat töltenünk egy-egy kamionparkolóban, hogy felcicomázott kamiont találjunk. A sofőrök szeretik kidíszíteni második (vagy első) otthonukat. Ha valaki nem bajlódna ezzel, de egyedi gépet szeretne, a Scaniától most megkapja. Kifejezetten az ilyesmire fogékony vevőknek készít a svéd gyártó egy különleges V8-as szériát.

A kiegészítők és stíluselemek kidolgozásában a svéd tuningcéggel, a Svempasszal működött együtt a Scania. A különleges kiadású járművekből összesen 100 darab készül, a limitált kiadású modellek számára a nagyon ritkán fellelhető fekete borostyán szolgáltatta az ihletet, innen származik különleges színük és díszítésük.

A borostyánkő egy áttetsző, kemény, sárgás-barna megkövesedett gyanta, amelynek kialakulása a földtörténeti harmadidőszakra, azaz 65-1,8 millió évvel ezelőttre tehető. A természetben fellelve gyakran csapdába esett rovarokat tartalmaz, tisztítás és fényesítés után azonban akár ékszerkészítésre is alkalmas.
     


A Black Amber (Fekete Borostyán) járművek a 2010 áprilisában bemutatkozott új Scania V8 termékcsaládra épülnek. Az autók Highline vagy Topline fülkékkel, Euro5, illetve EEV motorokkal rendelhetők, 500 LE és 2400 Nm teljesítményszinttől egészen a csúcsmodell 730 LE és 3500 Nm nyomatékú motorjáig.

A Black Amber fényezését króm kiegészítők és jelvények, illetve minden szögből látható matt és fényes fekete grafika teszik még hangsúlyosabbá. A hűtőrács, a visszapillantók, a szélvédőpanel, a lépcsők, a felnik stb. magasfényű, fekete fényezést kaptak, és külön figyelmet érdemel a vontatókon nem épp szokványos krómozott kipufogóvég. Éjszaka a karosszérián többfelé elhelyezett LED-es világítás segíti az azonosítást.

Belül sem egy munkásgép benyomását kelti a Black Amber, miután kiváló minőségű anyagok és egyedi díszítés teszi különlegessé. A vezetőt és utasát fekete bőrülések fogadják, szénfekete középső résszel és narancssárga V8 emblémával, de bőrborítást kap a kormány és egyediek a szőnyegek is.

A pihenést 22 colos LCD tévé, 350 wattos zenei csúcsteljesítmény segíti, a manőverezésnél jön jól viszont a közeli és távoli tartományú lencserendszerrel szerelt hátsó kamera.