Hajólapátnak nevezett, pótkocsira szerelhető hátsó légterelők tesztjét kezdte meg a Scania. Ezzel akár 2%-os üzemanyag-megtakarítás érhető el. A megoldás változatlanul hagyja a rakomány számára rendelkezésre álló helyet és a már forgalomban levő pótkocsikra is felszerelhető.

A laboratóriumban tesztelt járművek esetében – amelyek évente 360 000 kilométert mennek és átlagos üzemanyag-fogyasztásuk 26 liter/100 km – ez közel 1900 liter üzemanyag-megtakarítást és 5 tonnával kevesebb szén-dioxid-kibocsátást jelent tehergépjárművenként.

Hagyományos felhasználás mellett éves szinten egy 200 000 km-t futó tehergépjármű esetében ez 1200 l üzemanyag-megtakarítást és 3 tonnával kevesebb szén-monoxid-kibocsátást jelent. Jelen áron ez 390 ezer forinttal kisebb üzemanyagköltséget jelent évente.

A hajólapát alakú légterelő egy normál háromtengelyes, hosszú távú fuvarozásra használt félpótkocsira került. A járműszerelvény hossza csak 30 centiméterrel növekedett, így megfelel a szabványoknak.

Szárny kerül a kamionokra 1