Miért is?

Szép trikolórok az autókon, az egész kicsit hasonlít a traktoros demonstrációra. Mintha miattunk csinálnták, hogy ne kelljen többet fizetnünk a kenyérért, zokniért és a plazmatévéért, hiszen a behajtási díjak tízszeresére emelését végül úgyis nekünk kell majd megfizetni, efelől ne legyenek kétségeink. A behajtási szigorítások elrendelésével valóban illett volna megvárni az M0-s körgyűrű elkészültét, és a város levegőjének sem feltétlenül az a legjobb, ha egy 40 tonnás kamion helyett tucatnyi kisebb pöfögi tele a budapesti utcákat.

Piros fehér zöld

Piros fehér zöld


Aztán az autók elejére felfestett követelések között találtunk olyat is, amitől kinyílt a zsebünkben a szolidáris bugylibicska. Nem értjük, hogy a megengedettnél – feltételezzük, hogy nem véletlenül – jobban megpakolt teherautóért járó büntetést mi a fenéért kellene mérsékelni. Aki negyven tonna helyett ötvennel merészkedik az utakra, az ezt sokszor ne tehesse meg. Sőt, inkább egyszer sem. Hasonlóan értetlen szemmel nézzük a tachográf fegyelem újraértékelését kívánó feliratot is. Miért is kéne ezt tenni?

Matek óra

Szeva!

Szeva!


Bár a fuvarozók nemrég még 1500 autónyi tömeggel riogatták a budapestieket, a reggeli terepszemlénk alatt szerintünk közel nem voltak ennyien, de számoljunk egy kicsit. Egy-egy kamion 18 méter hosszú, ha az összes résztvevő csupán kétméteres követési távolsággal áll be az előtte haladó mögé, akkor 30 kilométeres kamionsornak kellene az utakon lassítani a forgalmat. Csak érdekességképpen, az Árpád hídtól a Lágymányosi hídig tartó 11 kilométeren három sávban kéne állniuk a kamionoknak. Ekkora dugó azért nincsen.

Elszakadt a cérna

Ugrató

Ugrató


A hangulat egyelőre nem veszélyes, bár van, ahol az összeállt teherautók egyetlen sávot sem hagynak szabadon, miközben 2 km/órás sebességgel vánszorognak, a vezetők egymással beszélgetnek. Szerencsére azért több a némi empátiával is felvértezett sofőr, ők ügyelnek arra, hogy legalább egyetlen sávban hadd menjenek a személyautósok.

Persze vannak, akiknél elszakad a cérna, és záróvonalon, forgalomelválasztó bütykökön is átugratnak a gyorsabb továbbjutás reményében, mert ekkora őrületre nem készültek fel, amikor reggel elindultak a munkahelyükre.

Azért nem teljesen katasztrofális a helyzet, ha van egy kis szerencsénk, akkor akár a hétköznapi átlagforgalomnál is gyorsabban tudunk haladni. Ehhez csupán két borzasztóan bedugult csomópont között kell kijutni a körútra, így amíg utolérjük az előttünk araszolókat, olyan kihalt körúton autózhatunk, mintha kegyetlen zombihadsereg végzett volna a lakosság nagy részével.