Sokan keresnek használt autót azzal a kikötéssel, hogy csak japán lehet és szívó benzines. Tegyük még hozzá, hogy ez a szívó benzines szívócső-befecskendezéses is legyen, elkerülve a nagynyomású közvetlen befecskendezést, és indulhat a vadászat.

Most egymillió forintnál húztuk meg a határt, amibe 800, maximum 850 ezer forintos autók férnek bele. A többi kell az átírásra és a vásárlás után adódó karbantartásra, javításokra, gumivásárlásra.

Aki semennyire nem ért az autókhoz, gyakran próbál Toyotát venni használtan, mert ezzel csökkenti a kockázatot. Ez az attitűd és a tulajdonosok eléedettsége magasan tartja az árukat, érdemes alternatívát keresni

Sose azt nézzük, hogy az adott összegből mi a legfrissebb autó, amiből már vannak leharcoltak a keret felső határán. Nem jó a legaljából meríteni, egymillió forintból nem Mazda3 BK lesz a jó használt autó, hanem a faceliftes Nissan Almera N16 vagy a Honda Jazz GD, amely 700-800 ezer forinttól előfordul.

Cikkünkben öt kategóriában, városi kiskocsitól családi autókon át a csinos kupéig ajánlunk bevált használt autókat. Használt autót véve nincs tökéletes és kockázatmentes megoldás, de vannak jó kiindulási alapot jelentő típusok, amelyekből 8-10 darabot megnézve és kipróbálva akadhat megvásárlásra érdemes. Sok szerencsét a kereséshez!

Vörös posztó: sokan kezdik úgy a használtautó-keresést, hogy ne legyen dízel, se közös nyomócsöves, se Pumpe-Düse

Városi és helyközi autó – Suzuki Wagon R+

Röviden – Használt autó: Suzuki Wagon R+
Mi ez?2000 és 2006 között gyártott, 2003-ban átdolgozott városi autó öt ajtóval, remek helykihasználással, megbízható technikával.
Melyik motor jó bele?65 és 76 lóerős benzinesekből áll a használt Suzuki Wagon R+-kínálat zöme, városba megjárja az ezres, de jobb a nagyobbik. A FIAT dízelmotor mindenképp jobb a hírénél, csak kár vele kockáztatni.
Mennyibe kerül?
Körülbelül 250 és 850 ezer Ft között szórnak az árak, nagyritkán felbukkan egy-egy 4×4-es is.
Mi van helyette?Hasonló koncepciójú autó a Hyundai Atos. Árban a régi Swift szebb példányai, esetleg a nagyobb, kényelmesebb, de korrodáló Mazda Demio.

Szimpla helyváltoztatásra, gyermekhurcolásra, környékbeli munkába járásra a használt Suzuki Wagon R+ okos választás, talán a legokosabb, ha az autóra szánható összeg inkább fél-, mint egymillió forint. A világon létező legracionálisabb autók egyike, kívül apró, belül tágas és árához képest egyedülállóan sok problémamentesen megtehető kilométert ígér.

Nem papírból van. Anno az Autó Magazin német testvérlapja az ADAC autóklubbal együtt tesztelte a testvérmodell ütközésbiztonságát. Az Opel Agila négyből három csillagot kapott

Láncos benzinesei kitartóak, korrózióvédelme elfogadható, alkatrészára is csekély. Tulajdonképpen csak a láncos szelepvezérlésű, 16 szelepes dízellel kár kockázatot vállalni ebben az árkategóriában, mert a DDIS-sel lényegesen több baj lehet, mint a szívócső-befecskendezéses szívó benzinesekkel. Nem azért, mert a kis dízel a FIAT-é, egyszerűen azért, mert sokkal összetettebb és fejlettebb technikával lesz 69 lóerős egy  1,25 literes dízelmotor, mint 76 egy 1298 köbcentis benzines.

A 65 lóerős egyliteres átlaga 6,89, a 76 lóerős ezerhármasé 7,47 liter száz kilométerre, de nem kell a vándordűnék tempóját felvenni, hogy mindkettőt lejjebb lehessen faragni. A 2003-as modellfrissítéssel a dízel mellett egyetlen benzines maradt a kínálatban. Az Ignisből átvett 1328 köbcentis négyhengeres a VVT változó szívószelep-vezérléssel 94 lóerős. Nagyon ritka, de a Wagon R+ összkerékhajtással is létezik.

2003-ban volt a modellfrissítés, az orr alig módosult. Lényegesebb változás, hogy ekkortól a 94 lóerős 1,3-as szerepelt a kínálatban a 69 lóerős dízel mellett

Sajnos légkondicionálós használt Suzuki Wagon R+ nem sok akad, nagyjából a kínálat harmadában van csak klímaberendezés és ebből kell szűkíteni azt a mennyiséget, amiben működik is. Magasabb ára miatt testvérmodellje, az Opel Agila itthon sosem tudott elterjedni, de második autóként, többnyire vállalható futásteljesítménnyel erre is érdemes rászűrni, ha használt japán autót keresünk. Az Agilából kicsit jobb a klímás autók aránya.

Amikor megveszel egy használt Suzuki Wagon R+-t, még egész biztosan nem szívderítő az autó. Ám az a megbízhatóság és kiszámíthatóság, amivel az évek során szolgál, naggyá teszi ezt a dobozforma mikroegyterűt esztergomi vagy lengyel gyártásból.

Alkatrészárai kedvezőek, megbízhatósága egyértelmű. Fogyasztásban az egyliteres háromhengeres a jobb, a dízel alig takarékosabb

Mindenre jó használt japán autó – Honda Jazz

Röviden – Használt autó: Honda Jazz GD
Mi ez?A Honda Jazz második nemzedéke, 2002 és 2008 között értékesített, mindentudó kis egyterű. Európában két benzines motorral futott, másutt volt 1,5-ös is.
Melyik motor jó bele?Nincs nagy különbség a 78 és a 83 lóerős motor között, de inkább az 1,4-est érdemes keresni. Előbbi átlagfogyasztása 6,14, utóbbié 6,37 l/100 km.
Mennyibe kerül?
Légkondis, magyar rendszámos autókra szűrve 800-900 ezer forinttól sorjáznak a használt Honda Jazzek, a 2005-ös modellfrissítés utáni darabok ára 1,1 millió forint körül indul.
Mi van helyette?Vitatható esztétikai, de magas használati értékű autó a Toyota Yaris Verso a padlóban eltüntethető hátsó ülésekkel. Esetleg a Nissan Note 1,4, főleg, ha megvolt a vezérműlánccsere. Limuzinként a Honda City.

Jó ideje a használtautó-piac állócsillaga a Honda Jazz második generációja. Használt autóként Honda Jazz GD olyannyira nem titkos tipp, hogy a kockázatkerülő családoknak, többnyire városban mozgó hölgyeknek alapértelmezett megoldás egymillió forintig, amennyiért 12-15 éves autókat kapni.

Egymillió forintig nehéz jobb használt autót mondani a Jazznél. Nem nagy, de tágas, jó a csomagtere, tekerékos, megbízható és egész kényelmes. Vezetni nem egy öröm, ez van. A háttérben álló Suzuki Liana öt ajtóval praktikus, jó korrózióvédelmű és nagyon megbízható autó, de formaterve félrecsúszott

Anno az új tesztautót vezetve nem értettem a felhajtást körülötte, mert a hengerenként két gyertyás és csak két szelepes 1,4-es messze nem azt nyújtotta, amit egy Honda benzines négyhengeresétől vártunk. Nem izzott benne semmi tűz, úttartása átlagos, kormányérzete szintetikusabb a nejloningnél és a kezdetben egytagú motorpaletta végképp siralmas volt.

Ám közben láttam a baráti körben, mennyire szeretik a Jazzeket, hogyan pörög beléjük 200 000 kilométer csupán a kötelező karbantartássokkal. Apává válva a közepes vezethetőséget elhomályosította a csodás térkihasználás, a lehajtva a padló mélyére süllyedő hátsó üléspad, a felhajtott ülőlapokkal berámolható kerékpár.

Mivel a tank az első ülések alatt van, a hátsó ülőlap osztottan felhajtható. Az üléspadot előrehajtva a hátsó üléssor mélyen a padlóba süllyed, a csomagtartó hatalmas

Idővel nekünk is lett belőle egy 2002-es 1,4-es, 219 000 kilométerrel. Németországból vezettem haza, a csomagterében kotyogó téligumi-garnitúrával, mert a Jazz a 198-as FIAT Bravóhoz hasonlóan, képes a kalaptartó alatt magával vinni kerékgarnitúráját.

A Jazz kiforrott technikája buktatóktól mentes és japán mércével rozsdavédelme is tisztességes. A kézi váltó nyelestengelycsapágy-hibáját a legtöbb használt autóban időközben garanciában rendezte a gyár, az elektromos ablakemelő a vezető oldali kapcsoló cseréjével javítandó.A kipufogó-visszavezető szelep kokszosodása fordulhat elő, ami inkább cserével, mint tisztítással orvosolható és a 8 gyertyát kiszolgáló 8 gyújtótrafó ad néha munkát a szerelőknek. Ha a CVT fokozatmentes automata váltóval rángatva indul el, az indítókuplung lesz a ludas. Összességében a használt Honda Jazz ebből szervizszempontból is példás japán autó.

Az i-DSi (intelligent Dual Sequential Ignition) motorokban hengerenként két gyertya adja a szikrát, ettől tökéletesebb az égés, csekélyebb a környezetszennyezés és a fogyasztás

Mivel az 1,2-es és az 1,4-es motor között nevük ellenére nem 200, hanem csak 93 köbcenti az eltérés és az egyik nyomatéka 110, a másiké 119 Nm 2800-as fordulatszámon, a kisebbik alig lomhább a nagyobbiknál. Csekély fogyasztásával a használt Honda Jazz GD 78 vagy 83 lóerővel egyformán meggyőző autó rövid városi utakon, költözködéskor és nyaraláskor is.

Japán használt autót keresel? Hátha tudunk segíteni

Kisautók

Használt Yaris, 220 000 km után

Biztos tipp: Suzuki Swift AZG

Toyota iQ, a legintelligensebb Toyota

Yaris I a Corsa C ellen

Kompakt autók

Világok harca: Nissan Almera vs. Alfa Romeo 147

Tényleg kiváló: Toyota Corolla E12

Nulláról 200 000 kilométerre egy Corollával. (220 ezerig kellett egy gyújtótrafó is)

Csúf, de szerethető: Suzuki Liana

Bár ne rozsdásodna így: Mazda 323 BJ

Egzotikus Subaru: Impreza GD-GG

Családi autók

400 000 kilométer Toyota Avensisben

Amire kevesen gondolnak: Mitsubishi Carisma

BMW E46 a Toyota Avensis ellen

Életszag: japán családi autó negyedmillióért, légkondival

Nissan Primera P12: mit tud használtan a monosziluett Primera?

Pickup, 1,5 millión belül

Kamrás Almera és az olcsó szívódízelek.

Alkatrészárak: a japánhoz tényleg minden drágább?

Corolla helyett – Nissan Almera N16

Röviden – Nissan Almera N16
Mi ez?2000 és 2006 között gyártott alsó középkategóriás autó három- vagy ötajtós ferdehátú és négyajtós lépcsőshátú karosszériával, a Tiida és a Pulsar elődje. Modellfrissítés 2002 végén áthangolt futóművel, fekete betétes, vetítőlencsés első fényszóróval.
Melyik motor jó bele?Nincs nagy választék, de a 90 vagy 98 lóerős ezerötös benzines beválik. A Renault 1,5 dCi-je itt 80 lóerős és nagyon keveset fogyaszt. A Nissan 2,2, literes saját turbódízele 110 vagy 136 lóerős, de nem vonzóbb alternatívája a két benzinesnek.
Mennyibe kerül?
350-400 ezer forinttól megy felfelé az N16-os Almera, a ráncfelvarrás utánié kb. 600 ezer és 1,3 millió Ft között szór.
Mi van helyette?Honda City, a lépcsőshátú Jazz, Mazda 323, Mitsubishi Carisma, Suzuki Liana. E11-es Toyota Corollából a békalámpás és annak faceliftje az ezredfordulóról.

Szegény Almera! Nem elég, hogy a Qashqai utód nélkül kifuttatta a gyártásból, a második generációnak még temérdek előítélettel is meg kell küzdenie. Az egyik, hogy brit gyártásból sokkal rosszabb autó, mint a Japánban összerakottak, ezért az ezredfordulótól forgalmazott ötajtós helyett csak a 2001 tavaszáig Japánban gyártott lépcsőshátúak az igaziak. És egyébként is tele van francia alkatrészekkel, mert a Renault 1999-ben megvette, majd szanálta a csőd felé száguldó japán autógyártót.

Egy Almera idővel belopja magát az ember szívébe, mert minden reggelente beindul és esténként célba ér

Ezzel szemben aki nemcsak hallott valamit róla, hanem nap mint na nyüstöli, annál az Almerák legnagyobbrészt  jól működnek. 1,5 literes, 90, majd 98 lóerős motorja önmagában nem volna életunt, de a nagyon hosszú áttételezésű kézi váltó legyőzi.

A hosszú fokozatok országúton és autópályán kamatoznak, az ezerötös Almerák fogyasztási átlaga 7,44 l/100 kilométer. Mivel az 1,8-as, 114 lóerős, vegyesen 8,1 litert fogyaszt ó benzines hasonlóan gyenge, nem lemondás a kisebbik mellett dönteni.

Olcsó műanyagokból álló utastere sok praktikus részletmegoldással igyekszik ellentételezni ridegségét

Nem azért ajánljuk, mert színvonalban felérne az E12-es Toyota Corollához, nem. A korabeli kategóriatársak között a mezőny második felébe szorult, de működik. Annyian akarnak Corollát, hogy ez az elhasznált autók árát is magasan tartja. A kevésbé vonzó Almerából azonos áron sokkal jobb állapotút és jóval kevesebbet futott használt autót lehet venni.

Használt japán családi autó – Mitsubishi Lancer CS0

Röviden – Használt autó: Mitsubishi Lancer CS0
Mi ez?A Mitsubishi Lancer hetedik generációja, amely itthon 2003 és 2008 között volt piacon, elsősorban szedánként, de van belőle kombi is.
Melyik motor jó bele?Benzinesből az 1,6-os a legjobb kompromisszum 98 lóerejével, jobb menetteljesítményekre vágyóknak marad a 135 lóerős, 2,0 literes négyhengeres.
Mennyibe kerül?
Körülbelül 750-800 ezer forinttól fordulnak elő hetedik generációs Lancerek és körülbelül 1,5 millió forintig ível az áruk használtan.
Mi van helyette?Ugyanilyen békés, öregemberes autó a Nissan Almera N16 limuzin, még csúnyább, de olcsóbb a négyajtós Liana. Az ársáv felső karéjában mozgó Lancerek helyett vehetünk lépcsőshátú Mazda3-ast, E12-es Corolla szedánt, négyajtós Honda Civicet.

Formája nehezen emészthető és gyári alkatrészei is költségesek, de a 2003-ban bevezetett és 2008-ban leváltott Mitsubishi Lancer az egyik legjobb megoldás egymillió forint alatti japán családi autóra. A szívó benzines négyhengeresek közül a 82 lóerős 1,3-ast rögtön át is ugorhatjuk, a 98 lóerős ezerhatos a jó megoldás. Spritmonitoros átlaga csupán 7,55 l/100 kilométer.

Kétliteres kombiként, Sport felszereltséggel és ezzel a felnivel a legvonzóbb a Lancer. Képek: Grootauto.nl

A hetedik generációs Lancerből a magyarországi Autó Bildet főszerkesztő Molnár József dicsérte nekem a minap a Sport felszereltséget kombiként, első toronymerevítővel. A fehér számlapú műszerekkel, a háromküllős sportkormánnyal belül sem néz ki elkeserítően és a 4G63-as kódú, 135 lóerős, kétliteres motorral igazán jól is megy. A csekély óraállású és a fotókon is mutatós autókat inkább 1,1-1,3 millió Ft között hirdetik, de a 850 000 Ft körül megvehető használt Lancereket is megéri körüljárni.

Sokkal szebb a háromküllős sportkormány a négyküllősnél. A Lancer konzervatív, megállapodott, racionális autóvásárlóknak szól

Sportos, szép, de megbízható: Toyota Celica T23

Röviden – Használt autó: Toyota Celica T23
Mi ez?1999 és 2006 között forgalmazott sportos kupé, a Celica utolsó generációja. Sikkes karosszéria a problémamentes technika körül.
Melyik motor jó bele?Összesen kettő van, de a szelepnyitás mélységét változtató, 192 lóerős VVTL-i tigris szóba sem jön 1,7-1,9 millió alatt. Az 1ZZ-FE motorkódú 143 lóerős 1,8 VVTi dinamikus, takarékos és hosszú élettartamú motor.
Mennyibe kerül?
950 000 és 1 950 000 Ft között szór az áruk állapottól függően. Kicsi a választék, de nem reménytelen.
Mi van helyette?Mazda MX-5 van egymillió alatt is, sokszor fájdalmas rozsdamennyiséggel. Nagyritkán akad egy öregebb Honda Prelude, Accord kupé vagy Mazda MX-6, de fenntartási költségben egyik sem tudja azt, amit a Celica. Bevállalós idealistáknak, stabil anyagi háttérrel a költséges, macerás, de világraszóló és hátul hajtó Mazda RX-8.

Van, aki ebben az árkategóriában is valami mutatósra vágyik vagy egyszerűen csak olyan autóra, amelyet legalább kicsit öröm vezetni, amit szívesen mos kézzel a tulaj. Nagyon reméltem, hogy a Toyota Yaris első generációjának sportváltozata leért egymillió forint alá és propagálhatom az olcsó japán használt autókról szóló cikkben. Izgalmas és vad kiskocsi, de a pénztemetővé hajtott kategóriatársak közül még mindig talán a legalacsonyabb fenntartási költségeket ígéri.

2005-ben ért véget a T23-as Toyota Celica forgalmazása Európában. Egymillió Ft alatt csak a legolcsóbbak fordulnak elő bal oldali kormánnyal

Sajnos egymillió forint alatt csupán négy darab használt Toyota Yaris 1,5 TS keres új gazdát. Azon mindenki gondolkozzék el, hogy ha az egyikben 98 500, a többiben viszont 245-330 ezer kilométert mutat az óra, akkor melyiknek a futásteljesítménye irreális?

Aki ezért a pénzért megbízható, de látványos és élvezetesen vezethető autó szeretne nagyjából 200 000 kilométerrel, inkább tegyen hozzá annyit, hogy beleülhessen egy T23-as Celicába. Az 1999 és 2005 közötti kupé 950 000 Ft környékén kezdenek mocorogni és nyilván nem a legolcsóbbak az álomautók, de valamit valamiért.

Egy kupéban megkapni a kutyaközönséges Corollák megbízhatóságát mégiscsak jó érzés. A Celica elöl kényelmes, hátul viszont se fejtér, se fejtámla a két pótülésen

Hátul két pótülés van benne fejtámla és fejtér nélkül, viszont az autó szép, karbantartási költsége alig van az E12-es Corolláké felett és 143 lóerős, 1,8-as motorja csupán 7,82 litert fogyaszt százon a Spritmonitor.de bejegyezései szerint. Mi kell még?