Röviden – Használt autó: Ford Focus C307, Opel Astra H, VW Golf V
Mik ezek?Kortárs alsó középkategóriás autók, nagyon sokféle motorral, váltóval és karosszériával a kupé-kabriótól az egyterűig. A Focus II 2004 és 2011 között volt piacon, modellfrissítés 2007 végén. Az Astra H értékesítése 2004-től 2010-ig, Classic III néven 2014-ig tartott. Átdolgozás: 2006 november, tejüveg helyett áttetsző hátsó lámpabúra, krómozás az alsó levegőbelépőn. A Golf V 2004-ben búcsúztatta elődjét és facelift nélkül adta át helyét és technikáját a Golf VI-nak, 2008-ban.
Melyik motor jó hozzájuk?Temérdek motor van mindháromhoz, hétköznapi autónak az 1,6-os szívó benzinesek a legjobbak, Astrából az 1,4-es sem vészesen gyenge. Kerülnénk a turbós benzines TSI Golfokat, pláne a kompresszorral is ellátott TwinChargert.
Mennyibe kerülnek?
H Astrát durván 800 ezer és 2,6 millió Ft közötti áron kapni használtan. A Ford Focusok ára kicsit lejjebb indul és az ST-k esetében 3-3,2 milliónál tetőzik, az RS még drágább. Az V-ös Golfok ára klímaberendezéssel egymilliótól 3,5 millió forintig szór használtan.
Mi van helyettük?Akinek nem kell kombi, annak a Mazda3 BK-t ajánljuk, lehetőleg rozsdamentes kivitelben. A Kia Ceed kombiként is vonzó, jó minőségű autó, a rokon Hyundai i30-nál sokkal tágasabb csomagtérrel. Keveseknek jut eszébe a megbízható Chevy Cruze. Az Octavia II-re mindenki gondol, de a Golf V technikáját megkapjuk a SEAT Toledóban vagy a sikkesebb Alteában és az Altea XL-ben is, tágasabb utastérrel és nyomottabb áron.

Bogár-Escort-Kadett; Golf-Escort-Kadett; Golf-Escort-Astra, Golf-Focus-Astra: lassan 20 éve, hogy eljutottunk a mai felálláshoz a három autógyártó népautói között, amelyek nemcsak újonnan vívnak egymással a vevők kegyeiért, hanem használtan is.

H Astrát és elsősorban dízel II-es Focusokat egymillió Ft alatti összegért is vehetünk, de 1,5 milliót rászánva sokkal jobb állapotú autók közül lehet választani, akár a Golf V-ből is. Mit tudnak egymáshoz képest használt autóként?

Forgalomba helyezésre váró használt autók a pesti Vas Gereben utcai vizsgabázis előtt. Az Astrák és a Focusok népszerű import használt autók, Golfból inkább a negyedik generáció jön be nagy számban

Rögtön szögezzük le, hogy itt másodkézből is jó autók szerepelnek, amelyek nagyon beválnak az egy autót használó családok mindeneseként. Árukhoz képest magas használati értéket nyújtanak, kedvező alkatrészárakkal, jó üzembiztonsággal és utasvédelemmel.

Nagy ugrás az Astra H és a Golf V

Konstrukciós szempontból az új padlólemezre épülő Volkswagen Golf V hatalmas előrelépés elődjéhez képest. Sokkal szilárdabb és biztonságosabb, hátul valamennyi verzióban független futóműves, ami elődjéből – és a B5-ös Passatból – csak az összkerékhajtásúakra volt igaz. A Focuséhoz hasonlóan négylengőkaros hátsó futómű mellett a térkínálat is sokat javult az előrébb hozott első tetőoszloppal. A Golf V igényes autó, sok részletében jobb a másik kettőnél, ajtajában például szövetbetét akadályozza meg a cuccok zörgését.

Jól látni szemből, mennyivel magasabb a Golf IV-nél az 1485 mm magas ötödik generáció

Elődjéhez képest az Astra H talán még nagyobb előrelépés volt. Mivel már 2003-as világpremierje idején is a Vezessnél dolgoztam, bennem van az a meghökkenés, amivel az elektronikus lengéscsillapítás-szabályzást, a C Vectrából átvett Tour és Sport üzemmódot, az AFL adaptív, kanyarkövető csodafényszórót, a beszédvezérléses telefon-kihangosítót vagy az ESP-be integrált utánfutó-stabilizálást fogadtam. Más kérdés, hogy a hazai Opel Astra H használtautó-kínálatban ezeknek az extráknak jórészt nyoma sincs.

Sok H Astra érkezik Németországból. Az Euro 4-es motorokra ebben a korban csekély a regisztrációs adó. Ez a 2007-es modellévre időzített átdolgozás előtti autó

A Ford az Escort leváltásakor ugrott fényévnyit a Focus I-re, a második generáció ehhez képest alibizős modellcsere lett, illetve az autó annyit fejlődött, amennyit a kocsik átlagosan szoktak. A nagy truváj az ST öthengeres motorja volt a Volvo S40-V50-ből, amely akkor a Fordhoz tartozott és az első generációs Mazda3-mal együtt a Focus közeli rokona. Sem a Ford Focus II-ből, sem az Opel Astra H-ból nincs négykerék-hajtású modell, ami a Golfból létezett.

Kombik: lemaradt a Golf V

Családi autónak elsősorban a kombik válnak be mindhárom típusból. Ezzel a karosszériával a Volkswagen generációkon át görgette maga előtt a fáziskésést. Mire belátták, hogy az ötüléses Golf Plus a nyugdíjasokat nagyon megfogja, de a kombik vevőkörének nem igazán alternatíva, addig a Golf IV Varianttal kellett beérnie a vásárlóknak. A Jetta-orrú kombi Golf csak a hatos Golf érkezése előtti évben, 2007-ben debütált és a Jettával együtt Mexikóban készült.

Lemaradt a kombi, a Golf IV Variant viaskodott a modernebb konkurensekkel, amíg 2007-ben a Jetta-orrú Golf V kombi megérkezett Mexikóból

A Focus kombijának különlegessége a látványában terepjárósra vett, de a többinél semmivel nem magasabb X-Road kivitel, amelyet anno duplakuplungos automatikus váltóval teszteltünk. Igen, a 2007 végi modellfrissítéssel ez is elérhetővé vált a kétliteres dízel mellé a Ford Focus II-höz.

Más okokból emlékezetes az Astra H kombija: ez az utolsó széria, amit a Sports Tourer név bevezetése előtt Caravannak hívott a gyár és ami fontosabb, hogy tengelytávja kilenc centiméterrel hosszabb, mint a ferdehátúé. A nyújtott tengelytáv a lépcsőshátúban is jóval tágasabbá tette a hátsó lábteret.

A modellfrissítés utáni Focus II rendőrautóként is szolgált hazánkban. Az LMZ, LRL, LMC rendszámot 14 500 forint lecserélni az okmányirodákban, inkább a tetőn a lyukakat lezáró dugót és az ajtón a kilincsek környékén a karcokat keressük. Tartozék a csomagtérrács. De nem kell tőlük félni, mert a flottakezelő 120 000 km-ig márkaszervizbe hordta őket, legalább addig tuti a rendes karbantartás és követhető a futásteljesítmény

Benzines motorok

Egyenként is szinte áttekinthetetlen a három modell motorkínálata, hát még összességükben. Ebben a cikkben a leggyakoribb változatokra koncentrálunk. Astrából szervizszempontból is jó az 1,4-es benzines, de a vezérműszíjas 1,6 Twinport is kiforrott, tartós motor. Az 1,4-es láncos vezérlése igényelhet cserét, de ezt leszámítva jól sikerült, stabil erőforrás.

Elöl többnyire a függőleges stabilizátorkar miatt kopog a futómű, ára 8000 Ft körül van oldalanként és házilag is cserélhető a H Astrákban

Benzines H Astrák átlagfogyasztása:
1,4 ötajtós, 87-90 LE. 6,9 l/100 km
1,6 ötajtós, 105, 2007-től 115 LE. 7,4 l/100 km
1,8 ötajtós, 125 LE (2005-ig). 8,4 l/100 km /teszt/teszt_opel_astra_h_18/4724/
1,8 szedán, 140 LE. 8,1 l/100 km
1,6 Turbo, 180 LE. 8,6 l/100 km
2,0 Turbo 170/200 LE. 9,4/9,8 l/100 km
2,0 Turbo OPC, 240 LE. 10,2 l/100 km

Átlagos igényeknek az 1,4-es, 87 vagy 90 lóerős benzines is megfelel. Az 1,6 helyett érdemes az 1,8-as benzinest választani 125 vagy 140 lóerővel, amely lényegesen erősebb a lusta 1,6-osnál

Míg az Astrák közül az 1,4-es benzines is viszonylag életteli, a Focusból érdemes legalább az 1,6 literest választani. A két ezerhatos közül az állítható szelepvezérléses Ti-VCT vezérlésmódosítása ismert hibaforrás, amit többféleképp és nagyon eltérő költségszinten lehet javíttatni. Az 1,8-as helyett akkor már legyen a 145 lóerős, bő nyomatékú kétliteres, amely vonzó darab Sport felszereltséggel és három ajtóval.

Fogyasztási átlagértékek – benzines Focusok
1,4 (80 LE) 7,74 l/100km
1,6 (100 LE) 7,83 l/100km
1,6 Ti-VCT(115 LE) 7,86 l/100km
1,8 (125 LE) 8,32 l/100km
2,0 (145 LE) 8,31 l/100km
2,5 ST (225 LE) 10,98 l/100km
2,5 RS (305 LE) 11,62l/100km

Mindháromból van egyterű. A Focus C-Max jól variálható ötüléses, a Zafira 5+2 személyes. A Touranból is van három üléssoros, de csak pótkerék nélkül

Vezérlésproblémáik miatt messze elkerülnénk a TSI-Golfokat, így marad a tohonya, 2006 májustól 75 helyett 80 lóerős 1,4-es vagy a hosszú élettartamú, de torkosabb 1,6-os, nyolc szeleppel és 102 lóerővel. A közvetlen befecskendezéses, 1,4 és 1,6 FSI-modellek helyett érdemes a szívócső-befecskendezéses, egyszerűbb, de kisebb teljesítményű verzióknál maradni.

A gyakoribb benzines Golfok átlagfogyasztása

1,4 16V (75/80 LE) – 7,31 l/100 km

1,6 8V (102 LE) – 7,86 l/100 km

1,6 FSI (115 LE) – 7,26 l/100 km

1,4 TSI (122 LE) – 6,94 l/100 km

2,0 TSI (GTI-k, 200-240 LE) – 9,26 l/100 km

R32 V6 (250 LE) – l/100 km 11,21

Négy- és hathengeres benzinesek hajtották a Golf V-öt 75 és 250 lóerő között. Amerikában öthengeres, 2,5 literes benzines is kapható volt az ottani Rabbitben

Dízelmotorok

Dízelként talán a Focus 2,0 TDCi a legjobb. Itt van szó róla, hogy az 1,6 TDCi miért jobb az 1,8-asnál és miért jobb a 109 helyett a 90 lóerősnél maradni. Ebben a cikkben arról írunk, hogyan védhető ki a turbófeltöltő idő előtti elhalálozása.

Dízelmotorok átlagfogyasztása, Focus
1,6 TDCi (90 LE) 5,56 l/100km
1,6 TDCi (110 LE) 5,79 l/100km
1,8 TDCi (115 LE) 6,28 l/100km
2,0 TDCi (136 LE) 6,41 l/100km

Forrás: Spritmonitor.de.

Drága a vezérléscsere az 1,8 TDCi-n, az 1,6-osé jóval olcsóbb. Az 1,6 TDCi turbójának olajcsövéből érdemes kiszedni a szűrőt, hogy ne zárja el a kenőanyag útját, különben könnyen odalesz a feltöltő

Astrából az 1,7-es Isuzu-motoros helyett inkább 1,9-es FIAT-dízelt vennénk. Előbbinek a váltójával lehet baja, ami az 1,9-es motorokra nem jellemző. Az 1,9 CDTI-ből a kétszelepes, 100 és 120 lóerős preferálnánk, generátorbaja és a leszakadó ékszíjtárcsa ellenére.

Dízelmotorok átlagfogyasztása, Astra H
1,3 CDTI limuzin, 90 LE. 5,5 l/100 km
1,7 CDTI Caravan, 100 LE. 6,2 l/100 km
1,9 CDTI 100/120/150 LE. 6,4/6,3/6,6 l/100 km

Könnyebb a helyzet a Golffal, itt az lényeg, hogy valamelyik 1,9 PD TDI legyen, amely sokkal tartósabb és strapabíróbb motor a kétliteresnél. A kisebbhez valamivel olcsóbbak az alkatrészek is, mert a nagyobb motor 16 szelepes, így hosszabb vezérműszíj kell hozzá.

Elméletileg a 90 lóerős, apró 1,25 literes FIAT-dízelnek ezer baja lehetne, de nem rossz motor, csak rendkívül gyenge 2000 alatti fordulatszámon. Az Astra GTC igazán sikkes, akár az óriási panorámaszélvédő nélkül is

Dízel Golfok átlagfogyasztása

2,0 SDI (75 LE) – 5,21 l/100 km

1,9 TDI (90/105 LE) – 5,65/5,87l/100 km

2,0 TDI (140/170 LE) 6,25/6,53l/100 km

Elsősorban a 2,0 PD TDI-vel volt sok gond. Aki dízelt akar, vegye inkább az 1,9 litereseket!

Megbízhatóság

Mivel a szerviztapasztalatok ismertetése kimeríti a kereteket, itt csak röviden. A második generációs Focusról itt olvashattok részletes használtautó-tesztet, itt pedig az egyes benzines és dízelmotorok hibalehetőségei alapján segítünk választani. A használt Opel Astra H-ról itt találtok részletes típusbemutatót.

Bár a Golf V még nem szerepelt önállóan használt autóként, a technikáját átvevő Škoda Octavia II és a SEAT Toledo 5P bemutatójából kiderülnek a részletek. A lényeg, hogy a turbós és kompresszoros 1,4-es, 140 vagy 170 lóerős TSI verziót akkor is jobb elkerülni, ha ez a négyhengeres többszörös Év Motorja cím győztese. Ezt az elismerést ugyanis nem a szerviztapasztalatok, a repedő kipufogó-leömlők alapján ítélték oda, hanem újkori viselkedésére. Dízelből az összes részecskeszűrős TDI-t kihagynám, főként a 170 lóerőst.

Kockázatkerülőknek az 1,6 literes szívó benzines a legjobb megoldás, a Golfból, a Jettából és az Octaviából is

Röviden az 1,6-os motornál a váltó duplacsapágya problémás, ez márkaszervizben 70 00 Ft körüli tétel, és a dupla hűtőventilátor közül a kisebbik, a jobb oldali lesz zárlatos viszonylag nagy arányban. Az 1,4 TSI sok vezérléshibát produkált, zörgő, megnyúló, átugró lánccal, meghibásodó láncfeszítővel, ami súlyos motorhibához vezethet, ha a szelepekbe belever a dugattyú.

A Pumpe-Düse dízelek vezérléskészlete azért sem olcsó, mert a szíjnak mechanikusan kell hajtania a négy befecskendező-egységet, a PD-elemeket, amihez nagy teherviselő görgők is kellenek. A vezérműszett cseréje legkésőbb 120 000 kilométerenként esedékes, érdemes a vízpumpával együtt elvégeztetni és egy szervizzel előrébb hozni, 105 ezerre. A levegőszűrő gyakori cseréjével megnyújtható a légtömegmérő élettartama, amelynek ára 30-60 000 Ft.

75 lóerős a 2,0 PD SDi szívódízel, a legerősebb 2,0 PD TDI 170 lóerős. Használt autóként a dízelek közül a legjobb az 1,9 TDI 90 vagy 105 lóerővel

Legyetek óvatosak a DSG-váltókkal! Az olajban úszó kuplungok 60 000 kilométerenként igénylik az olaj és az olajszűrő cseréjét, de ez csak egy kisebb karbantartási tétel ahhoz képest, ha a mechatronika egység adja meg magát.

Összességében szebben öregszik a Golf V, mint a hámló lakkbevonatú, szélvédőrepedésre hajlamos Golf IV, de a kilincsek és a kapcsolók felületének kopása itt is esztétikai probléma. A karosszériában kábeltörés fordulhat elő a vezető ajtajában, nyikoroghat az ablakemelő és a csomagtérajtó zárjában lévő mikrokapcsoló is ismert, de javítható hibaforrás. Esetenként az ajtózárakkal adódhat baj.

Nagyon tágas a karosszéria, a félmagas építés a 307 és az első Auris mellett a Golf V-nek is segített

Sokkal nagyobb falat a belül széttörő klímakompresszor, aminek javításához át kell mosni a rendszert, cserés a klímahűtő, az expanziós szelep és természetesen a kompresszor.

Szívó benzines motorral a Golf V megbízhatósága a H Astráéhoz mérhető és a Focus II csak minimálisan marad le mögöttük, főleg gyújtásproblémák miatt. A Golfból kockázatos az 1,4 TSI benzines, hiába takarékos, erős,halk és finom járású, az alulméretezett lánccal és a láncfeszítő gondjai miatt kockázatos.

Mindhárom típushoz jutányos az utángyártott alkatrészek ára. A Ford és az Opel a gyári alkatrészek zöménél sem szállt el, a Volkswagen annál inkább

Biztonság: melyik milyen?

Jobb összehasonlítási alap híján az Euro NCAP kemény töréstesztjeiből indulhatunk ki. Mindhárom autó neve mellett öt csillagot látunk, de ne legyünk felületesek, vannak köztük különbségek!

A Golf elsőre csak négy csillagot kapott és 31 pontig jutott, de nívós életvédelmet nyújtott és az első övek bekötésre figyelmeztető jelzések beszerelése után csak meglett az ötödik csillag a két pluszponttal.

Értékes a légzsákmodul. A gyújtás ráadása után pár másodperccel aludjon el a légzsákvisszajelző a műszerfalon, addig lefut az önellenőrzés

34 pontjával az Astra H elsőre is jobban teljesített. Oldalütközésre mindhárom autó maximális pontszámot kapott, az Astra H az orr 40 százalékát érintő frontális törésben szerepelt jobban a Golfnál.

A deformálódó akadályon életét feláldozó Focus II kimagasló eredménnyel, 36 ponttal zárta a vizsgálatot, míg a kortárs Octavia II összesen 27 pontot bírt összeszedni. A C307 kódú Focus a frontális és az oldalütközés értékelésére is teljes pontszámot kapott és az adatok alapján a gyermekek megóvásában is jeleskedett, akárcsak az Astra.

Árak használtan

A három típus közül a Focus C307 és az Astra H belépőára jóval alacsonyabb, mint a Golfé. Astrából 700-800 ezer forinttól felfelé kínálják a legolcsóbb dízeleket, többnyire 300-400 ezer kilométeres bevallott futásteljesítménnyel. Egymillió forintig a dízelek uralják a kínálatot, szívó benzines autók 900 000 Ft felett kezdenek nagyobb arányban felbukkanni.

Igazán népszerű használt autó a H Astra. Temérdek van belőle eladó, de sokan is keresik

De sosem a kínálat aljából érdemes kiindulni, 1,1-1,5 millió forintért kapni a vonzóbb használt H Astrákat. 100-150 ezer kilométerrel az árak elérik az 1,8-2 millió forintot. A legtöbbet a TwinTop kabriók és a 240 lóerős OPC sportváltozatok érnek, állapottól, kortól, futásteljesítménytől függően akár 2,5 millió forint felett.

Többnyire manuális légkondis autókat találni a hazai kínálatban. A belső téren jobban meglátszik a használat, mint a technikán

Sok van az Essentia alapverzióból, de érdemes legalább az Enjoyig feljebb lépni. Gyakoriak a cégautó-fehérre fényezett kombik az 1,7 CDTI dízellel, a turbós benzines verziókból érhetően szerény a felhozatal. Az 1,6-os, 105 vagy Twinportként 115 lóerős Otto-motorból széles a mezőny.

Dízel Focust akár 700 000 forinttól is lehet venni, de normálisabb háttérrel a korai benzinesek ára is 1,1-1,3 millió Ft

Ford Focusból is rendkívül gazdag a használtautó-kínálat. Az Opel Astra H-hoz hasonlóan mintegy 1000 autó vár vevőre a Használtautó.hu adatbázisában. Csak kiemelt hirdetésből annyi van, hogy szinte teher legörgetni az aljáig.

Itt is a TDCi-k ára a legalacsonyabb, 700 ezer forinttól hirdetik őket gazdáik, jellemzően 350 ezer és félmillió km közötti óraállással. A futásteljesítménnyel kapcsolatban ne legyenek illúzióink, a 800 ezres benzinesek között az egyikben 360, a másikban 430 ezer kilométert mutat a számláló. A többiben miért lenne feleennyi?

Minden célra van megfelelő motor, a paletta nagyon széles. A Focus 1,4-es alapmodellje 80, a képen látható ST 226, az RS500 350 lóerős. Az öthengeres sportmodellek hangja mindenvivő

Itt is az 1-1,4 millió Ft közötti ársávban érdemes keresgélni. A 2005-2006-os, 1,6-os benzineseket 200 000 kilométer körül hirdetik 1,1 millió forint körül. A rendőr-Focusnak is hívott, 2007 november utáni benzinesek jellemző ára 1,3-2,2 millió forint, a dízeleké százezrekkel alacsonyabb. Az öthengeres ST sportmodellek értéke meghaladja a 2,5 millió forintot, akárcsak a Focus CC kabrióké is, legalábbis a most véget érő kabriószezonban.

Ilyen lett a belső tér a modellfrisítés után

Mivel nekünk is van egy C307-es Focusunk, tapasztalatból tudom, hogy a Trend, Ambiente, Fresh verziók használati értéke mennyivel alacsonyabb a jobb belső téri világítással, hátsó kartámasszal, szebb kárpittal, a vezetőülésén erszénnyel, automatikus légkondicionálóval, tempomattal és még ezzel-azzal feldobott Ghiához vagy Titaniumhoz képest.

Érdemes a jól felszerelt Ghia Focusokat keresni, nemcsak a jól működő automatikus, kétzónás légkondicionáló, inkább a sok apró részlet miatt, amiben jobbak az olcsóbbaknál

Használt Volkswagen Golf V-ből kisebb a választék és a típus belépőára is magasabb. Az érvényes magyar forgalmit és légkondicionálót bepipálva 330 autót dob a Használtautó. A H Astránál és a Focus II-nél magasabb németországi árszint miatt sokkal kevesebb jön be belőle, honfitársaink inkább a IV-es Golfokat talicskázzák haza tömegével.

Egymillió forint körül mozog a belépőszint, ötajtós, 1,6-os benzineseket 1,3-1,5 millió forintért kapni 12-13 évesen. A legtöbbe a V6-os R32-esek kerülnek 2,8-3,5 millió forint körüli árukkal, de a 200 lóerős GTI-k árát is megkérik. Mivel sok használtautó-vásárló vakon hisz a TDI-ben, a dízelek drágábbak a hasonló teljesítményszintű és futásteljesítményű benzineseknél.

Kinek melyiket?

Opel Astra H: ha a pénztárcád dönt

Mindazoknak, akik hétköznapi nyüstölésre minél csekélyebb költséggel fenntartható autót keresnek, az 1,4-es vagy 1,6-os benzines Opel Astra H az ideális használt autó a három közül. Ára lement és kedvezőek az alkatrészárai. Mellette szól a márka elterjedtsége és szervizháttere, vonzók továbbá a Szerviz 4+ márkaszervizes csomagok, amelyekkel a számlát adó maszekok árszintjén vagy alatta megoldhatók a karbantartási munkák. Az Opel Astra H a racionális használtautó-vásárlók autója, pláne kombiként, a ferdehátúnál tágasabb hátsó lábtérrel.

Kelletlen sebességváltóját leszámítva vezetni sem rossz, de az Astra H fenntartási költségeivel lesz igazán megnyerő

Ford Focus II: ha a szíved dönt

Akit a vezetés öröme kicsit is izgat, a használt Ford Focus II-vel lesz boldog. Elég bele a sima 100 lóerős 1,6-os benzines, esetleg a Ti-VCT változó vezérlésű 116 lóerővel és remek futóművével, jól kapcsolható váltójával élvezet vele közlekedni. Ezekért az örömökért nem kell hetedíziglen megfizetnünk. Fenntartási költsége az Astráéhoz mérhető és a Motorcraft-szervizprogrammal itt is bőven versenyképesek a márkaszervizek olajcserekor, kuplungcserekor. A bejáratott helyről való számlák jót tesznek majd az autó eladhatóságának, mert értékvesztése a legmagasabb a hármasból.

Ha megfog a vezetés öröme, a H Astra és a Golf V helyett Focust érdemes venni használtan

Volkswagen Golf V: ha a kényelem dönt

Ebben az esetben a használt Volkswagen Golf V magasabb ára ténylegesen magasabb színvonalú autót takar. Csendesebb, jók az ülései, belül tágasabb mindkét vetélytársánál. Konkurenseinél alaposabban átgondolt és jobban összerakott autó, komfortos rugózással és a Focust megközelítő vezethetőséggel. Nagy hátránya, hogy drága márkaszervizei a magas alkatrész- és munkadíjakból adott kedvezményekkel /érték arányban közel sem olyan jók, mint a Ford és az Opel ajánlatai.

Tartós a Golf V korróziógátlása, szemben elődjével. Tágas és kényelmes autó, jó futóművel