Használt autó: van jobb a Škoda Octaviánál?

Használt autók kétmillió Ft alatt

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2017.01.26. 07.30

Sokan alapértelmezésben Škoda Octaviát vennének használt családi autóként. A második generáció hibái mellett francia és koreai konkurensekről is írunk, amelyek az Octavia árnyékában vannak.

Múlt héten négy típus bemutatásával igyekeztünk segíteni az átlagos áron családi mindenest kereső olvasóinknak. A FIAT Bravo 198, az Opel Astra H, a Renault Mégane III és a Toyota Corolla E12 után jöjjön még három népszerű használt autó, amelyek beválhatnak családi autóként.

Kia Cee’d ED, 1,3-2,4 millió Ft

Ki emlékszik rá, hogy a Cee’d az elfeledett Cerato utódaként érkezett 2006 decemberében? Modellfrissítése 2009-ben volt, a típust 2013-ben váltotta le a Kia Cee’d második generációja. Mi ebben a kocsiban láttunk először USB-nyílást MP3-hallgatáshoz a személyautók között, jóval az okostelefonok elterjedése előtt. Igényes futóműve, remek benzines és dízelmotorjai, bő térkínálata, kulturált utastere miatt a Cerato utóda kiválóan beválik.

Megbízhatósága is igen jó, bár a Kia Cee’dnek használt autóként akad pár gyenge pontja. Ez a közeli rokonra, a Hyundai i30 első nemzedékére is igaz. Mindkettő jó vétel használtan, de az i30 kombija sokkal kisebb csomagteret kínál, mint a Kia SW-je.

2009-ben volt a modellfrissítés, akkor jött ez az orr

Elsősorban rozsdagondok adódhatnak a karosszérián. A csomagtérajtó a pótféklámpánál és a csomagtérnyitó mentén korrodálhat, mert a túl vékony tömítés miatt kidörzsölődik a fényezés. A gyár vastagabb tömítés beépítésével kúrálta ki a bajt.

Szintén korrózió miatt kellett szervizakcióban ellenőrizni és szükség esetén cserélni az üzemanyagtank tartópántjait. Elszórtan fordult elő kábeltörés a csomagtérajtóba átvezető kábelkötegen, a kontakthibás ajtó időnként nem nyitható.

2006 végén mutatta be a Kia a Cerato utódát. Testvérmodellje a kevésbé sikeres Hyundai i30

2006 végén mutatta be a Kia a Cerato utódát. Testvérmodellje a kevésbé sikeres Hyundai i30

Motorok, szervizperiódusok

A modellfrissítés előtti benzinesek olajcsere-periódusa 15 000 km/egy év, a dízeleké 20 000 km/egy év. Az átdolgozást követően a szervizintervallum 20 000 km/egy évre, a CRDi dízeleké 30 000 km/két évre nőtt, de a dízelek tartósságát éves olajcsere biztosítja. Ettől függetlenül 15 000 kilométernél többet ne menjünk egy olajtöltettel.

A Cee’d leggyakoribb motorjai láncos vezérlésűek, a lánc a motor teljes élettartamát kiszolgálja. Az első évjáratokban a láncfeszítőkkel adódott probléma, amit a gyár orvosolt. 5W30 teljesen szintetikus olaj használatával nincs gond vele, a 10W40-es kenőanyag nem felel meg a motoroknak. Csak a benzines 2,0 CVVT és a kétliteres dízel szelepeit mozgatja szíj. A nagy benzines motorokban a vezérműszett csereperiódusa 135 000 km/hat év, a dízel esetében 160 000 km/nyolc év.

A Cee’d leggyakoribb motorjai láncos vezérlésűek, a lánc a motor teljes élettartamát kiszolgálja

A Cee’d leggyakoribb motorjai láncos vezérlésűek, a lánc a motor teljes élettartamát kiszolgálja. A dízelekben nincs kettős tömegű lendkerék

A dízelekben nincs kettős tömegű lendkerék, ami nagy öröm a használtautó-vásárlóknak. A futóműben a kormánnyal adódtak zűrök, mert a kerekeket érő ütések képesek voltak szétverni a kormányművet. Cseréje jó sokba kerül a garancia lejárta után, de a márkaszervizes autóknál a Kiától méltányossági részvállalást remélhetnek a tulajdonosok.

1,3 -2,5 millió forint

Nem lehet Dunát rekeszteni használt Kia Cee’ddel, mert a tulajdonosok a hosszú garancia és elégedettségük okán megtartják az autókat, de a céges flottákból frissül a használtautó-kínálat. 1,3 millió forinttól felfelé vehetünk használt Kia Cee’det, többnyire 250-300 ezer kilométeres óraállású autókat.

1,3 millió forinttól felfelé vehetünk használt Kia Cee’det, többnyire 250-300 ezer kilométeres óraállású autókat

1,3 millió forinttól felfelé vehetünk használt Kia Cee’det, többnyire 250-300 ezer kilométeres óraállású autókat

1,8 millió forint körül széles a választék, az első és a 2013-ban bemutatott második generáció ára valahol 2,4 millió forintnál találkozik. A gyári garancia 7 év/150 000 kilométer, ami a magánautókon elszórtan még érvényes lehet, a flottából leadottak többnyire túlfutottak ezen a határon. Kiemelkedően nagy volt belőle a kombiarány hazánkban, így a 407-es Peugeot csomagtéri íveit koppintó SW-ből is van választék.

Peugeot 308, 1,1-2,8 millió Ft

Nem azért van benne a válogatásban a Peugeot 308, hogy legyen benne francia is, hanem azért, mert értelmes használt autó. A 2007 őszén bevezetett és 2013-ban leváltott típusból három- és ötajtós ferdehátú, nyitható keménytetős kabrió és kombi készült.

10 centivel rövidebb a ferdehátú tengelytávja, mint az ötajtósé

10 centivel rövidebb a ferdehátú tengelytávja, mint az SW kombié

A 308 utastere igényes kivitelű, szép hely, a remek minőségérzet nem porlad el az újautóillat elszálltával. Nem gyakori a középkonzol ezüst felületének kopása, a kormánykerekek közül a műanyag a tartósabb, de mindkettő bebőrözhető kb. 20-25 000 forintból.

Szemben a 307-tel, a kormánykapcsolóval itt sokkal ritkábban van gond. Mivel ez nem egy indexkar, hanem egyben a jobb és bal oldali kapcsoló, ebben van a vezetőoldali légzsák forgóérintkezője, a rádió és a tempomat távvezérlője illetve az ESP működéséhez szükséges kormányszögjeladó is, cseréje nem olcsó. Márkaszervizben kompletten a gazdagon felszerelt kocsikban 150 000 Ft lehet, az alapkivitelű autókban nagyjából 95 000.

Hétszemélyes kombi, önálló ülésekkel

Joggal népszerű a Peugeot 308-ból a kombi, amelynek 10 centivel hosszabb a tengelytávja, mint a ferdehátúé. SW-t választva három teljesen egyforma, összecsukható, kivehető és előre-hátra tologatható ülés van a második sorban.

Az SW-ben a középső ülések összecsukhatók, kivehetők és előre-hátra tologathatók, az utasülés támlája is lehajtható

Az SW-ben a középső ülések összecsukhatók, kivehetők és előre-hátra tologathatók, az utasülés támlája is lehajtható

Ha a középsőt otthon hagyjuk, akkor a szélsőket beljebb rakva a pompás lábtér mellé oldalirányba is szabadon terpeszkedhetnek az utasok. A két csomagtéri pótülés szigorúan gyermekeknek szól. A csomagtartó maximum 1736 literes.

Később önálló használtautó-bemutatót közlünk a 308-ról, itt csak dióhéjban következnek a szerviztapasztalatok. A 308 futóműve robusztus és a Focus vagy a Mazda3 konstrukciójával szemben az első trapézlengőkarok szilentblokkja könnyen külön cserélhető. Pesti márkaszervizben a szilent ára 3725 forint, plusz a csere nem egészen másfél órás munkadíja, amiben a futómű-állítás is benne van. Ezt az alkatrészt párban kell cserélni, hogy ne legyen féloldalas az autó a jobb oldalon új és feszes, a bal oldalon 4-6-8 éves szilenttel.

Ilyen a jobban felszerelt autók orra a 2011 előtti 308-ból. Az alapverziók hűtőmaszkja nem volt ilyen látványos

Ilyen a jobban felszerelt autók orra a 2011 előtti 308-ból. Az alapverziók hűtőmaszkja nem volt ilyen látványos

Bajok a 30 ezres olajcsere miatt

A benzines motoroknál a gyári maximum 30 helyett a legfeljebb 20, de inkább 15 ezres olajcsere-periódusra kell figyelni, amivel az 1,4 és az 1,6 VTi illetve a ritka 1,6 THP láncfeszítőgondjait és a vezérműlánc megnyúlását nagyobb eséllyel meg lehet előzni.

Ezzel együtt a vezérlés a benzinesek gyenge pontja, nem véletlenül adják a márkaszervizek jelképes 6000 forintért a gyári láncot. A teljes csere a három vezérműkerékkel, feszítőkkel, munkadíjjal 140 000 Ft körül van márkaszervizben, ami egy sima vezérműszíjcsere árszintje és ebből még levonható 25 százalék kedvezmény a hat év feletti autókra.

A 307-tel szemben a kormánykapcsolóval sokkal ritkábban van gond, de a benne lévő sok funkció miatt cseréje nem olcsó

A 307-tel szemben a kormánykapcsolóval sokkal ritkábban van gond, de a benne lévő sok funkció miatt cseréje nem olcsó

A dízeleknél a részecskeszűrőre érdemes figyelni. Adalékot igényel és idővel ez is telítődik a koromkiégetés után maradó hamuval. A FAP (Filtre á Particules) gyári élettartama 150 000 kilométer. Van belőle gyári felújított is a márkaszervizekben, azt érdemes venni – ad egy tippet Erdélyi János, a Gablini Zugló szervizvezetője. A csere munkadíjjal együtt kijön 140 000 forintból. Egy Golf VI, Škoda Octavia 1,6 vagy 2,0 CR TDI tulajdonosa kacagva és hálálkodva fizetné ki ezt a tételt.

308-ast Peugeot-t nem kapni gombokért. Egymillió forint alatt elvétve van egy is, a legolcsóbb autók 300-400 ezer kilométert futott dízelek. A 200, de inkább 300 ezres futásteljesítmény marad meghatározó az 1,2-1,3 milliós sávban is. A kínálat zöme az 1,8-2,1 millió forintos határ közé esik, a legkésőbbi, keveset futott autók ára közelíti meg a hárommillió forintot.

A 308 utastere igényes kivitelű, szép hely, a remek minőségérzet nem porlad el az újautóillat elszálltával

A 308 utastere igényes kivitelű, szép hely, a remek minőségérzet nem porlad el az újautóillat elszálltával

Érdemes a 90-92 lóerős 1,6 HDi dízelre vadászni, mert abból létezik kettős tömegű lendkerék nélküli is. Erről a márkaszervizek tudnak biztosat mondani a kocsi alvázszáma alapján. Egy okkal több, hogy ne mulasszuk el márkaszervizes állapotfelmérésre vinni a kinézett autót. Az átvizsgálás kb. 15 000 forintos ára nem tétel ahhoz képest, mitől menekítheti meg a mit sem sejtő vevőjelöltet egy a típust ismerő szakember a felemelt használt Peugeot 308-at átnézve.

Škoda Octavia II, 1-2,8 millió Ft

Sokan annyira kettes Škoda Octaviát akarnak venni használtan, hogy csak a típus erényeit képesek észlelni, a technikába kódolt kockázatokkal nem hajlandóak foglalkozni. Rajtuk nem tudunk segíteni, de a családi autót keresőknek érdemes józanabbul állni a témához.

Nagyon eltalált autó az Octavia második generációja, de fenntartása költséges lehet

Nagyon eltalált autó az Octavia második generációja, de fenntartása költséges lehet

Egyrészt a Škoda Octaviából az ötajtós és a Combi is rendkívül átgondolt, nagyon jól használható családi autó, nemcsak az orbitális csomagtér miatt. Kényelmes belül, nagyon praktikus, rengeteg extra volt hozzá rendelhető, például hátsó ülésfűtés is. Színvonala kiemelkedő, térkínálata is példás.

Sajnos az alulméretezett 1,4-es szívómotoron, a torkos, de tartós 1,6 MPI-n és az 1,9-es PD TDI-ket kivéve nem nagyon van hozzá hosszú távon problémaszegény motor. Létezik a rugalmas, használatfüggő mellett fixen egy év/15 000 kilométeres karbantartási időszak is. Nem butaság erre a QG2-re átállni, mert a túlhasznált olaj a turbós benzinesekkel és a dízelekkel is megbosszulja magát. A feltöltő korai cseréjében és a vezérműlánc-problémákban is szerepe lehet.

Hatalmas csomagterén túl is remek családi autó az Octavia második generációja

Hatalmas csomagterén túl is remek családi autó az Octavia második generációja

A kisebbik hűtőventilátor baja gyakori probléma volt. Ha a klímaberendezést beindítva sem kapcsol be a kisebbik ventilátor, akkor jó eséllyel nem működik. Az erősen zúgó, egymagában teljes kapacitáson dolgozó nagyobbik ventilátor hangosságából szúrható ki ez a hiba. Erősen hűtő légkondival az alapjárati ingadozás a klímakompresszor bekapcsolásakor normális.

A kiégő hengerfejtömítés veszélyes és súlyos hiba, azokat a szívómotoros autókat fenyegeti, amelyekben nem cserélik az előírt időközönként a hűtőfolyadékot. Szintén tömítéshibából fakad, ha az 1,6 literes atmoszférikus motor kipufogó-leömlője kifúj, mert a tömítés nem tölti be funkcióját. Minden modellt érinthetnek az autót indíthatatlanná tevő elektronikai hibák, de kisebb fajsúlyú elektromos gondok is előfordulnak, például az ablakemelővel, a központi zárral vagy a műszeregységgel.

2008-ig csak ezzel az orral készült az Octavia II, az átdolgozott mellett Classic néven gyártásban maradt a képen látható, fadelift előtti változat. A második generációból is volt 4x4-es

2008-ig csak ezzel az orral készült az Octavia II, az átdolgozott mellett Classic néven gyártásban maradt a képen látható, fadelift előtti változat. A második generációból is volt 4×4-es

Problémás TSI-k

Amennyiben a TSI-motoroknál zörgő-zakatoló hangot hallunk hidegindításkor, leginkább a láncfeszítő hibájára vagy a vezérműlánc megnyúlására gyanakodhatunk, de a vezérműtengely állítószerkezete is gyanús lehet.

Ha a hang hidegen kihallható, vigyük szervizbe az autót, mert ez a gond később sokszázezres motorhibát eredményezhet! Ha a nem kellően feszes illetve megnyúlt lánc átugrik pár fogaskerékfogat és összegabalyodik a vezérlés, a felfele tartó dugattyú és a vissza nem húzott szelepek szétütik egymást.

Lehet ódon, lusta, de megbízható 1,6-os szívómotort választani vagy a sokkal kevesebebt fogyasztó TSI-benzinesekkel küzdeni

Lehet ódon, lusta, de megbízható 1,6-os szívómotort választani vagy a sokkal kevesebebt fogyasztó TSI-benzinesekkel küzdeni

Turbós Octaviákban idővel meghibásodhat a fölös töltőnyomást elengedő lefújószelep, ennek lehet jele az erőtlen motor. Az összes dízel és benzines motornál hibaforrás a légtömegmérő, a turbósoknál a töltőnyomást érzékelő és szabályozó szelepek.

A régebbi, PD TDI dízelek közül Az 1,9 TDI stabilabb motor, elég megnézni, hány taxis vert bele a kisebbikbe 500-600 ezer kilométert és mennyivel kevesebben fuvaroznak a kétliteressel.

2013-ben váltotta le a hárommilliótól kapható jelenlegi Octavia

2013-ban váltotta le a használtan hárommillió forinttól kapható jelenlegi Octavia

Mint a többi modern kori dízelben és a TSI benzinesekben, itt is van kettős tömegű lendkerék, amely 150-200 000 kilométer után érik cserére. Ennél valamivel nagyobb, 200-250 000 lehet a TDI-k részecskeszűrőjének élettartama. Az újabb, közös nyomócsöves, CR TDI motorokban az elvileg 180-210 ezer kilométeres vezérléscserét a vízpumpa sokszor nem bírja ki, csereperiódusát érdemes lerövidíteni.

Olcsón csak leadott taxik vannak

900 000 forint alatt csak leadott taxikat találni, az árak 1-1,1 millió forinttól mennek felfelé. A korai autók helyett érdemes megfontolni a SEAT Toledót, amely úgy néz ki, ahogy, viszont olcsóbb, ugyanez a technika van alatt és hatalmas a csomagtere. A modellfrissítés utáni Škoda Octaviák ára 1,9 millió forint körül kezdődik, de ezek inkább 2,3 milliós autók. A széria legvége 2,9 millió forint körüli árakkal adja át helyét a nagyjából hárommilliótól kapható utódnak.

Jó a minőségérzet a belső térben, minden jó helyen van, az Octavia átgondolt autó

Jó a minőségérzet a belső térben, minden jó helyen van, az Octavia átgondolt autó

Mivel sok ember nem lát tovább az Octaviánál, a valóban jól sikerült típus árából másutt jobb állapotú, kevesebb futott autót vehet a használt családi autóra vadászó vevő. De azt is megértjük, aki ragaszkodik a használt Škoda Octaviához, csak tudjon róla, hogy szervizelése nem annyiba kerül majd, mint egy Opel Astra H Caravané vagy Renault Mégane III kombié.

Alkatrészárak

Alkatrezek

Kommentek

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Használt autó: mit vesznek az autószerelők?

Attól, hogy valaki egész nap elromlott autókat javít, nem minden autót tart rossznak. Autószerelőket kérdeztünk arról, milyen használt autóért adták a saját pénzüket?

Használt autó: melyik fogyaszt kevesebbet?

Használtautó-vásárláskor nemcsak a típust nehéz megválasztani a rengeteg lehetőség közül, hanem a legjobb motorverziót is. A gyengébb motor fogyasztása nem mindig alacsonyabb és mi van a biztosítással, az adóval meg a típushibákkal?

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.