A németországi használtautó-vásárlás 10 pontja

Használt autó: Németországból vagy itthonról?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.12.16. 07.00

Honnan vegyünk használt autót? Németországból, ahol jobbak az utak és nagy átlagban jobb karban van az autópark is vagy Magyarországról, ahol nem egy, hanem 5-10 autót tudunk megnézni ugyanannyi pénzből?

„Jövő héten kiugranánk a bátyámnak használt autót venni Németországba. 2000 eurója van (620 000 Ft), egy fillérrel sem több, és olyan kocsira van szüksége, amire aztán nem kell sokat költenie. Passatot szeretne, lehetőleg B6-ot vagy B5.5-öst. Szerinted mit hozzunk?”  – hangzott el a kérdés egy kollégámtól pár napja. Ezzel az esettel szinte modellezhetők a kinti használtautó-vásárlással kapcsolatos remények és illúziók.

Mivel a 2005-2010 közötti VW Passat B6 ezért az árért nem elérhető, marad a 2000 és 2005 közötti modell. A modellfrissítés utáni Volkswagen Passat B5 valóban hosszú élettartamú, magas használati értékű autó, de nem való kispénzűeknek. Az 1994 utáni Audi A4-re épített, hosszmotoros Passatban az oldalanként négylengőkaros első futóművet kicserélni közel 100 000 forintba került ebbe az autóba, majd 15 000 km után még egyszer ennyibe, csak akkor az elsőre választott silány lengőkarszett helyett a tulajdonos már megvette a Lemfördert.

Aki rosszul áll anyagilag, ne pont egy sokat futott B5-ös Passattal szemezzen

Én az illető helyében, tekintve, hogy nem veti fel a pénz, egy ötajtós egyhatos Honda Civicet vennék a hetedik generációból. Nem hajlamos rozsdásodni, sík hátsó padlójával és felfújt belső terével tágas családi autó, félmagas üléshelyzetével tetszhet az asszonynak, 110 lóerős, életteli benzinesével a férfinak, és megbízható technikájával, patent benzines szívómotorjaival kíméli a családi büdzsét. Ráadásul 2000 euróig 180-230 ezer kilométerrel hirdetik őket, nem ennek a másfél-kétszeresével, mint a B5-ös Passatok zömét.

Ez a felvetés adta az ötletet a cikkhez. Mielőtt bárki nekivág Németországnak használt autót venni, ahol illúziói szerint minden autó olyan, amilyennek hirdetik, válaszoljon meg őszintén pár kérdést.

1. Mit akarok venni?

Triviálisnak tűnik, de nem az. A külföldi keresőoldalakon autót nézegető ismerőseim egy része szélsőségek között vergődik. Ha meglátnak valamiből egy olcsó példányt, akkor átállnak arra, majd három nap múlva a Volvo V40 helyett első generációs Honda CR-V-t szeretnének, majd egy Toyota RAV4-est, és két hét múlva már arról egyeztetünk, jó autó-e Mondeo kombi. Persze sosem a típus, hanem az az egy autó, ami éppen olcsó, vagy jó a színe.

Számos használt autóból itthon is van választék, részben nyugatról behozott autókból. Először ezeket nézzük meg

Számos használt autóból itthon is van választék, részben nyugatról behozott autókból. Először ezeket nézzük meg

Jobb erősen leszűkíteni a szóba jövő autók körét. Egy típus lehetséges hibáiból, az egyes motorváltozatok várható szervizköltségéből felkészülni sok idő és energia. Például a VW Golf IV alapú autók az 1,6-os benzines motorral hajlamosak váltóhibára. Aki ezt tudja, az megveszi a kétliteres szívó benzinest belőlük, amely ezerszer kellemesebb, rugalmasabb motor, és csak 0,7 literrel fogyaszt többet a Spritmonitor szerint, 7,9 helyett 8,6 litert százon. A váltót cserélő szerint a négyes Golfot kár volt megvenni, a másik szerint nagyszerű autó.

2. Mennyibe kerülne itthon?

Nézzük meg, mennyiért kapni hasonló autókat itthon! Véletlenül se a netes keresőkben látott minimumárakból induljunk ki, kivéve, ha az adott típus legalját tervezzük megvenni.
Csak magyar rendszámos használt autóval foglalkozzunk vagy olyan kocsival, amihez a nepper a próbaútra P-rendszámot biztosít. Nem elég rendszám nélkül az utca végében, a kertek alatt gurulni kicsit egy autóval normális próbaút helyett.

Jól és rosszul is lehet járni a használtautó-behozatallal, sok tényezőt kell mérlegelni

Jól és rosszul is lehet járni a használtautó-behozatallal, sok tényezőt kell mérlegelni

A magyar rendszámos autókkal védettebb a használtautó-vásárló. Sok autót a vevő nevére helyez forgalomba a kereskedő, mert neki így olcsóbb, az átlagos vevők pedig megtéveszthetőek azzal, hogy így nem kell átíráskor eredetvizsgálati díjat fizetniük, megspórolhatnak 17-20 ezer forintot. A balek ezzel lemond a neki hasznos eredetvizsgáról, és ami hasonlóan súlyos hiba, nem a kereskedőtől fogja megvenni az autót, hanem az eredeti kinti tulajdonostól.

Míg magánemberként cégtől használt autót vásárolva fogyasztói szerződés jönne létre és a kocsi meghibásodása esetén lényegesen kedvezőbb helyzetben volna az ügyfél garanciális reklamációjával, így egy tőle 1300 kilométerre lévő magánszemélyhez fordulhat, nem a kereskedőhöz, akitől ténylegesen vette az autót. De a kinti tulajdonost kár pingelni, mert a Jürgen Trocken nevében aláírt szerződés semmis, az illető biztosan nem kötött adásvételi szerződést a magyar magánvevővel, legfeljebb a nepperrel.

3. Értsük meg a hirdetést!

Felbukkan egy autó vonzó áron, nosza, irány Hannover! Sokan vannak, akik vagy nem olvassák el alaposan a hirdetésekben leírtakat, vagy nem értik a szöveget. A „Kupplung defekt” megértése még megy, de nem mindig ilyen egyszerű a dolgunk. Ha a hirdetés szövegében szerepel a Schaden (hiba, károsodás) szó valamilyen összetételben, akkor annak az autónak van valamilyen baja.

Külföldön csalódni sokkal többe kerül, mint a környékbeli használtautó-kereskedésekben

Külföldön csalódni sokkal többe kerül, mint a környékbeli használtautó-kereskedésekben

Például Getriebeschaden – váltóhiba, Hagelschaden – jégkár. A jégverte autókat néha csak Hagel kitétellel említik, és nagyon kellemetlen, ha a hirdetésben szereplő vagy csak a telefonba bemondott „leichter Hagelschaden” (enyhe jégkár) más sérülési fokot jelent a kereskedőnek, aki meg akar szabadulni a kocsitól és a magyar vevőnek, aki egy észszerű költséggel javítható használt autó reményében indult útnak. A nicht fahrbereit kitétel arra utal, hogy az autó nem jön haza lábon vagy be sem indul.

4. A németországi használtautó-vásárlás tíz pontja

Összefoglalásképp: Németországban használt autót venni azoknak érdemes, akik:

1. visznek kétnyelvű adásvételi szerződést és pontosan tudják, milyen típusú használt autó melyik generációjából melyik motorváltozatokat keresik;
2. legalább 3-4 szóba jövő autót kinéznek egy útvonal mentén;
3. könnyedén kifizetik az utat akkor is, ha a végén nem vesznek semmit;
4. nem vesznek meg valamilyen autót csak azért, hogy ne menjenek haza üres kézzel;
5. értenek valamennyire a használtautó-vásárláshoz;
6. tárgyalóképesek németül, de minimum angolul;
7. nem a legolcsóbban meghirdetett autókból indulnak ki;
8. tájékozódtak a hazaszállítás módjairól (legális exportrendszám, gyűjtőtréler, saját tréler, kockázatos P-rendszám);
9. tisztában vannak a magyarországi forgalomba helyezés összes költségével;
10. és ami a legfontosabb: először leszűrték a hazai kínálatot és megnéztek 8-10 autót.

Minden költséggel előre kalkuláljunk! A 160-200 eurós exportrendszámot csak az okmányirodák (Zulassungstelle) nyitvatartási idejében lehet kiváltani, adott esetben ott kell aludni a másnapi nyitáshoz

Minden költséggel előre kalkuláljunk! A 160-200 eurós exportrendszámot csak az okmányirodák (Zulassungstelle) nyitvatartási idejében lehet kiváltani, adott esetben ott kell aludni a másnapi nyitáshoz

Aki megválaszolta magának ezeket a kérdéseket és németországi vagy ausztriai használtautó-behozatal mellett dönt, olvassa el alábbi cikkeinket a témában, hogy felkészültebben induljon útnak. Sok sikert a használtautó-vásárláshoz, akár Németországban, akár itthon!

1. HU, VB, Festpreis és a keresők használata.

2. Így vettem használt autót Németországban: exportrendszám, sárga és piros rendszám, alkudozás.

3. Mennyit futnak a dízelek odakint?

4. A hazai forgalomba helyezés költségei.

5. Buktatókkal a magyar rendszámig. Honosítás vagy forgalomba helyezés, a regisztráció lépései és költségei.

6. Plusz regadó: átverés a hirdetésekben.

7. Amikor ugrik egy sávot felfelé a regisztrációs adó.

Kommentek

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

Használt autó: van jobb a Škoda Octaviánál?

Sokan alapértelmezésben Škoda Octaviát vennének használt családi autóként. A második generáció hibái mellett francia és koreai konkurensekről is írunk, amelyek az Octavia árnyékában vannak.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.