Melyik autón fogsz kevesebbet bukni?

Melyik használt autó tartja jól az árát?

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2016.11.18. 08.00

Nehéz előre megmondani, melyik autó tartja majd erősen az értékét. Talán a jól csengő márkanév segít, a hosszú garancia, esetleg az alacsony ár? Jöjjön a mérvadó kalkuláció benzines kompakt autókra és középkategóriás dízelekre.

Akár új, akár használt autó vásárlásáról van szó, az autó formaterve, biztonsága és márkája mellett a vétel után adódó költségek is nagy súllyal esnek a latba a szóba jövő autók között válogatva. Bár az értékvesztés csak az autó eladásakor jelentkezik, ezzel az előbb-utóbb adódó és igen nagy tétellel érdemes előre számolni.

Tíz éves a 7 év/150 000 km garancia

Cikkünkben hat alsó középkategóriás, tehát Cee’d, Focus, Mégane méretű és hat középkategóriás autó, köztük az Avensis, az Optima és a Passat esetében vizsgáltuk a kocsik várható újraeladási árát.

Nem függ a garancia a típus árától, a Picantóra ugyanúgy 7 év/150 000 km jár, mint a Sorentóra

Az apropót az adta, hogy pont 10 éve jelent meg a Cee’d ED, az első Kia 7 év/150 000 kilométeres garanciával. Egy évtized kellően hosszú idő ahhoz, hogy tényadataink legyenek arról, milyen áron sikerült használtan értékesíteni ezeket az autókat és a vetélytársakat. A Cee’d garanciáját a Kia hamar, 2010. január elsejével kiterjesztette az Európai Unión belül forgalomba helyezett összes modellre.

Kompakt benzinesek és középkategóriás dízelek

Az EurotaxGlass’s szakemberei két értékvesztési kalkulációt készítettek a Vezess olvasóinak. Az egyik a magánvásárlók körében népszerű, 100 lóerő körüli, benzinmotoros kompakt autókra szól és öt év/100 000 kilométeres használaton alapul. A másik a középkategóriás, D szegmensbe sorolt vállalati autók értékvesztését tükrözi, dízelmotorral és kétszer ekkora éves futásteljesítménnyel.

Értéktartásban a Kia Cee'd és a Toyota Auris megelőzi a 100 lóerő körüli benzines európai autókat

Értéktartásban a Kia Cee’d és a Toyota Auris megelőzi a 100 lóerő körüli benzines európai autókat

Az értékvesztési számok tényleges használtautó-eladási árakon alapulnak, a kiindulási alap a kocsik újkori listaára. Másképp nem megy, mert a kedvezmények egyediek lehetnek, időről időre és márkakereskedésről márkakereskedésre változhatnak.

Kétféle számot érdemes nézni a táblázatokban. Az egyik az autókon ténylegesen elbukott összeg, tehát az új listaár és a használtkori eladási ár különbsége. A másik a maradványérték az egykori ár százalékában, ami azt mutatja meg, hogy új árának mekkora részét képes megőrizni az autó, ha eladjuk ötévesen a megadott futásteljesítménnyel.

Sorrend: Cee’d, Auris, Golf

Mind a Cee’d, mind az Optima értéktartása igen jó a konkurensekkel szemben. A Kia Cee’d a hat népszerű kompakt autó közül a legmagasabb arányban őrzi meg egykori új árát, még a Toyota Auris 50,2 százalékos értékét is felülmúlva.

koapt

Ha azt vizsgáljuk, hogy összegszerűen mennyit veszítenek ezek a modellek eredeti árukból, akkor az alacsony listaárú Mégane megelőzi a második helyezett Cee’det, a harmadik helyen a Toyota Auris végez. Érdekes, hogy a francia autók zuhanó áráról sokakban élő képet az EurotaxGlass’s adatai cáfolják, legalábbis erre a modellre. A vállalat szakértője felhívta figyelmünket arra,  hogy a magasabb listaárból adott nagyobb kedvezménnyel dolgozó márkákkal szemben a maradványérték-számításban előnyben vannak azok az autóimportőrök, amelyeknél a listaár és a tényleges eladási ár között csekélyebb a különbség. Ilyen a Toyota is, tehát nemcsak a márkák arculata, piaci megítélése számít, hanem az árpolitika is.

Figyelemre méltó az Optima értékőrzése, ugyanis a középkategóriában szokatlan, 1,7 literes dízelmotorral ér el igen jó százalékos maradványértéket és tényleges értéktartást. Egyedül az értékét 404 000 forinttal alacsonyabb listaárról veszítő Avensis eredménye jobb ötéves és 200 000 kilométeres használatot feltételezve. A tekintélyes Volkswagen Passat hiába őrzi meg százalékosan nagyobb arányban értékét, magasabb listaára miatt gazdájának mintegy 300 000 forinttal nagyobb értékvesztéssel kell számolnia, mint a Kia Optima esetében.

Kozep

De mekkora szerepe lehet ebben az egyedülálló garanciális feltételeknek? A garanciával kapcsolatban az autógyártók nagyon eltérő stratégiát követnek. Sokáig az európai márkák csak a törvényben előírt minimumot nyújtották, az ázsiai importőrök viszont három év/100 000 kilométeres vállalással tették vonzóbbá autóikat. 2006-2007 fordulóján, a Cee’d bevezetésekor a Kia emelt nagyot a téten a 7 év/150 000 kilométeres ajánlattal, ami időtartamát tekintve máig egyedülálló.

Nemcsak a fődarabokra vonatkozik a gyári garancia, mint a biztosításként megköthető használt autós szerződések egy része

Nemcsak a fődarabokra vonatkozik a gyári garancia, mint a biztosításként megköthető használt autós szerződések egy része

Idővel a piaci verseny rászorította a vén kontinens márkáit, hogy lépjenek. Ma például a FIAT, a Ford és a Renault is ötéves garanciát kínál, akár öt, akár 2+3 éves konstrukcióban. Esetenként a rövidebb gyári garanciát az importőr egészíti ki, vagy csak az időszakot, vagy a futásteljesítmény határát is megtoldva. A Subaru például a gyári három év/100 000 kilométert nyújtja meg plusz két évvel és 200 000 kilométerig, a Mitsubishinél az időtartam öt év, de a kilométerlimit marad 100 000 kilométer, a VW konszern autóira pedig a kétéves gyári jótállás egészül ki 2+2 évre, 200 000 kilométerig. A kondíciók szerteágazóak lehetnek, a legegyszerűbb megoldás az adott importőr weboldalán belül rákeresni a garancia szóra, pl. ezt bemásolva a keresőbe: „garancia site:kiamotors.hu”.

Mikor szűnik meg a garancia?

A garanciális oltalom az európai előírások értelmében az első két évben nem korlátozható futásteljesítménnyel. Például az öt év/100 000 kilométeres határ ellenére az autó kétéves koráig akkor sem szűnik meg a garancia, ha valaki kiugróan sokat használja az autót és 18 hónaposan már 120 000 kilométernél tart.

A százalékos értéktartás mellett azt is érdmes vizsgálni, mennyi az autó tényleges értékvesztése

A százalékos értéktartás mellett azt is érdemes vizsgálni, mennyi az autó tényleges értékvesztése

Ebben is átlagon felülit nyújt a Kia, itt ugyanis három évig tart a kilométer-korlátozástól mentes időszak az összes magán- vagy céges használatú autóra. Kivételt csak a kereskedelmi célra használt kocsik jelentenek, például a gépjármű-vezetési oktatóautóként vagy taxinak használt modellek, de a 150 000 kilométeres határba ebből a körből is igen sokan bele tudnak férni.

A törvényi minimumnál lényegesen bőkezűbb garancia bizalmat kelt az ügyfelekben, amivel több autómárka is él. A Hyundai például kilométer-korlátozás nélküli ötéves garanciát biztosít, ami azonban a viszonylag keveset utazó magánautósok számára közel sem olyan fokú védelem, mint a Kia 150 000 kilométerre limitált, de hét évre szóló jótállása.

Eladáskor is sokat ér

A hosszú garancia nemcsak a váratlan szervizkiadásoktól védi meg az ügyfeleket, akiket így csak a kopóalkatrészek, például a fékbetétek, féktárcsák vagy a kuplung elhasználódásából fakadó cserék terhelnek. A hosszú garancia az autók értéktartására is kedvezően hathat.

Stabilan tartja az autók árát, ha márkaszervizben tartatja őket karban a tulajdonosuk

Stabilan tartja az autók árát, ha márkaszervizben tartatja őket karban a tulajdonosuk

Aki használtan szeretne például a Cee’det vásárolni, amely a Kia legismertebb autója, elég öntudatos árakkal találkozik. A típus kétségtelenül jó értékőrzésében a garancia hatása több téren érvényesül. Egyrészt az elégedett tulajdonosok nagy arányban megtartják autójukat, nem cserélik le 2-3-5 év után, hiszen a garanciális védelemre hagyatkozhatnak.

Mivel a garancia megőrzésének feltétele a márkaszervizes karbantartás, a használt Kiák értékét vezetett szervizkönyv növeli, megkönnyítve egyben értékesítésüket is. A szerény kínálattal párosuló erős kereslet stabilan tartja az árakat, ami a márkaszervizek magas színvonalú szolgáltatásán felül anyagilag is ellentételezi azt a kiadást, amibe a noname helyeken megejtett olajcserékkel szemben a valódi márkaszervizes karbantartás kerül.

Annyit ér, amennyi érvényesíthető belőle

Vevői oldalról egyedülálló pluszt jelent, hogy akár 5-6 éves korú autók is gyári garanciával cserélnek gazdát. Ez a jótállás egészen más minőségű védelmet jelent, mint a használt autókra garanciaként hirdetett, gyakorlatilag biztosításként megköthető, egyes fődarabok hibájára érvényes és nem ritkán csak a javítási költség egy részét térítő ajánlatok. Ezért nagyon fontos utánanézni, hogy a „garanciálisként” hirdetett használt autóknál mire is vonatkozik a konstrukció.

Sokat javíthat egy márka ismertségén és a márka iránti bizalmon a hosszú garancia

Sokat javíthat egy márka ismertségén és a márka iránti bizalmon a hosszú garancia

Nem mindegy az sem, hogy egy biztosító utólag téríti-e meg a javítási költséget, adott esetben több hónapos huzavona, költséges ügyvédi levelek és perrel való fenyegetőzés után, vagy a tulajdonos begurul a Kia márkaszervizbe és a szakszerviz az importőrrel rendezi a kérdést. Ne feledjük: minden garancia annyit ér, amennyit vitás esetben érvényesíteni lehet belőle. (X)

Olvasta? Világsztárok elé került a magyar énekes!

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.