Hol vegyek szervizkönyves használt autót?

Használt autó: flottaautós outletek

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.10.28. 15.00

Kevés van itthon fiatal és követhető előéletű használt autóból. Az igényre reagáló flottakezelőktől egyre több helyen lehet közvetlenül megvenni a leadott vállalati autókat.

„Ezért az autóért verekedni fognak a nepperek” – mondja használója egy leadás előtt álló, makulátlan Škoda Superbről. Az idézett szakember jól látja, mekkora a hiány itthon jó minőségű, követhető előéletű, márkaszervizben karbantartott használt autókból. Ennek az a fő oka, hogy a 2008 után összezuhanó újautó-értékesítések miatt kiesett a használtautó-kínálatból a beszámítással érkező utánpótlás, és az elmúlt 6-7 évben meg nem vett új autókból sem lett fiatal használt autó.

Közben a vásárlók igényei megváltoztak. Aki murván foglalkozik használt autókkal, nagyrészt azt meséli az iparról, hogy a vevők nagyon kikupálódtak. Az internetes hátérrel felkészültebben jönnek kocsit nézni és a fél-egymilliós árkategóriában is fényezésmentes, vezetett szervizkönyves használt autókat keresnek, ahol igényeik ritkán vannak fedésben a valósággal.

Céges? Már nem baj

De a 2-5 millió forint közötti, fiatalabb használt autóknál az igazolható karbantartás, a sérülésmentes előélet, de minimum a törések korrekt javítása még inkább elvárás. A hiány következtében az utóbbi években nagyon felértékelődtek a leadott vállalati autók.

2-2,5 millió forintból szervizkönyves használt autót keresőknek is érdemes ellátogatni az autópark-kezelők telepeire

Régebben a céges előélet inkább riasztotta a vevők jó részét, de egyre többen észlelik, hogy a vállalatok és a flottakezelők az autó értékének, üzembiztonságának megőrzéséért nagyobb arányban viszik márkaszervizbe az autókat, mint a magántulajok.

Megnőtt tehát a használt flottaautók ázsiója, ezért utánanéztünk, hol és hogyan lehet közvetlenül az autópark-kezelőktől megvásárolni őket. Ez nem az a világ, ahol „fullextrás” illetve „patika” autók várnak vevőre, „jéghideg klímával és koppanásmentes futóművel”, vagy ha semmi mást nem lehet rámondani a kocsira, legalább „jó szerkezeti állapotban.”

Nem minden flottakezelő foglalkozik közvetlen értékesítéssel magánszemélyek számára

Nem minden flottakezelő foglalkozik közvetlen értékesítéssel magánszemélyek részére

A kocsik jó része nem kerül közvetlenül az autóparkos cégektől a magánvásárlókhoz. „Ha több tucatnyi azonos kivitelű és/vagy színű autóról van szó, a flottakezelők már az eladáskor visszavásárlási garanciát kérnek az adott kereskedőtől, esetleg importőrtől, hogy csökkentsék kockázatukat. Nagyobb értékű autókon kívül ez főleg egyforma típusokból álló flottáknál és kishaszonjárműveknél jellemző, mivel az egyszerre kifutó, egyszínű (pláne fehér) Focus, Astra stb. flotta akár 20-30 darabnál is képes megmozgatni a szegmens piaci árait” – mondja erről Zs. Nagy István, a Merkantil Bérlet flottaüzletágának vezetője. Ha egy autó nem hozza a tervezett maradványértéket, amit a díjkalkulációban a flottacég feltételez, az fájó veszteség.

Csomag helyett egyesével

Minden esetben állapotlap készül a használt céges kocsik leadásakor. A flottakezelők munkatársai alaposan felmérik, milyen sérülésekkel, kopásokkal, használati nyomokkal kapják vissza az autókat, milyenek a gumiabroncsok. Ha átlagon felül sok a gond a kocsival, akkor ezt igyekeznek bevasalni a bérbevevőn.

A vállalatok és a flottakezelők az autó üzembiztonságának megőrzéséért nagy arányban viszik márkaszervizbe az autókat

A vállalatok és a flottakezelők az autó üzembiztonságának megőrzéséért nagy arányban viszik márkaszervizbe az autókat

A vizsgálat után a használt flottaautók online árverésen kezdik, a licit egyesével megy. Csomagban a flottakezelők csak végszükség esetén értékesítenek autókat, mert itt a legalacsonyabbak az árak. „A leadott használt autókra először kereskedők licitálnak az interneten, a legmagasabb ajánlat jelenti a piaci ár alapját. A megajánlott összeget tartania kell használtautó-kereskedő partnereinknek, amíg a kocsit áruljuk a három telep egyikén. Ha nem sikerül magasabb áron értékesíteni, akkor az autó a kereskedőé” – vázolja a gyakorlatot Zsidi András, a LeasePlan használtautó-értékesítési vezetője.

Flottacégek használtautó-telepei

Arval
Business Lease LeasePlan Budaörs LeasePlan Üllői út LeasePlan Dráva utca Merkantil (OTP)*
Cím Érd-2030 Iparos u. 40. (Bosch Car Service) Budapest-1112, Budaörsi út 1092/7 hrsz. Budapest-1112, Budaörsi út 185 (Toyota-Lexus Reálszisztéma) Budapest – 1195. Üllői út 309 (Ford Petrányi)  Budapest-1133 Dráva utca 17. (Schiller használt autó)  Kecskemét-6000, Halasi út 29
Telefon +36 (23) 520-160

(+36)30/

6353947, (+36)70/

9401859

(+36) 70/ 967 6030 (+36) 20/4347995  (+36) 1/4502525, (+36) 1/4502522  (+36 1) 2-68-68-68
Weboldal honlap honlap honlap  honlap  honlap  honlap
Térkép itt itt itt  itt  itt  itt

*Banki visszavett használt autókkal közös telep!

A magánügyfelek valamivel többet fizetnek az autókért, de az autóparkos cégeknek mégis érdemes lehet alacsonyabb áron, de gyorsabban megszabadulni az autóktól. Azért nem ésszerű pár tízezer forintért hónapokig árulniuk a kocsikat, mert az ügyfelek leadott autói a flottakezelőnek költséget jelentenek, de már nem hoznak bevételt. Minden autópark-kezelő a gyors értékesítés és a magasabb vételár optimumát keresi, amiben információink szerint nincs túl nagy játéktér.

Flottaautók magánvevőknek

Tekse Kálmán, az Arval Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a Vezessnek nyilatkozva 85:15 arányról számolt be a kereskedők és a végfelhasználók között. „Jelenleg a kifutó autók 10-15 százalékát veszi meg a felhasználó illetve magánügyfél. Ez az arány az értékesítési pontok bővülésével 20 százalék fölé is mehet” – nyilatkozta a Vezessnek Roelof Hansman, a LeasePlan Hungária Zrt. ügyvezető igazgatója.

3-6 év közötti autókat keresőknek lehetnek érdekesek a kifutott céges autók. Az Octavia III pont kezd beleérni ebbe a korba

3-6 év közötti autókat keresőknek lehetnek érdekesek a kifutott céges autók. Az Octavia III pont kezd beleérni ebbe a korba

„Egy flottakezelő tulajdonképpen nagyon kevés autót képes magánszemélynek jobban eladni, mint a kereskedő, mivel nem tud és nem is akar beszámítani autót. Sokszor egy 4-5 milliós flottás használt autóból 2-4 beszámítással száll ki végül a kereskedő, ami nem rossz neki, sőt a kis és öreg, hamarabb forgó autókon biztonságosabban és majdnem annyit lehet keresni, mint a nagyobb értékűeken” – tudtuk meg Zs. Nagy Istvántól.

Eltérő a gyakorlat abban, hogy az adott flottakezelő leadott használt autóit elkülönítve tárolják-e a kereskedésben. Tudni kell, hogy az adott telephelyeken nemcsak leadott flottaautók vannak, ezekben a kereskedésekben más forrásból beszerzett autókkal is foglalkoznak.

Középkategóriás modellekből széles a választék, mert népszerű vezetői autók

Középkategóriás modellekből széles a választék, mert népszerű vezetői autók

Az ügyfél benyomása nagyban függ attól, milyen munkakultúrájú partnert sikerül találnia az autóparkos cégnek használt autói értékesítésére. Ahol kollégánk korábban belefutott egy a kereskedő szerint csak „esztétikai okokból újrafújt”, valójában vastagon gittes, orrán 1000-2000 mikrométer rétegvastagságú Audi A6-ba, ott nyilván csekélyebb a bizalma a többi portéka iránt is. Ez azonban egyedi eset is lehet.

Milyen a kínálat?

Vállalati autóként többnyire hétköznapi, használtan itthon is keresett modellek futnak. De minél fontosabb egy vezető munkatárs a cégnek, annál nagyobb szabadsága lehet a típus kiválasztásában. A flottakezelők bármilyen autót beáraznak és ha az ügyfélnek megfelel, lízingelhet akár Maserati Quattroportét is.

Az autók átmenetileg vannak a telepen, csak akkror találnak gazdára innen, ha a kereskedők által liciten megajánlott árnál többet fizet érte egy magánvásárló

Az autók átmenetileg vannak a telepen, csak akkor találnak gazdára innen, ha a kereskedők által liciten megajánlott árnál többet fizet érte egy magánvásárló

Amikor a kifut a bérlet, egy nagy benzines főnöki autón Magyarországon nehéz túladni. A nemzetközi hátterű, több országban jelen lévő cégek ezeket a kocsikat külföldi leányvállalatokon keresztül értékesítik. A 6-8 hengeres benzineseket például Oroszországban és az arab világban szeretik, de Afrikába is adhatnak el autókat az érintett flottakezelők.

Mivel a japán és a koreai márkák pozíció gyengébbek a cégautók között (mert erősebb arculatuk miatt a kisebb kedvezményt kicsikaró magánvásárlóknak is nagy arányban eladhatók), ázsiai autókból szűkebb a kínálat, mint francia, német, cseh volumenmárkák autóiból.

Ha egyszerre ömlik a piacra több tucat egyforma használt flottaautó, az lenyomhatja az összes, nem céges autó árát is az adott típusból

Ha egyszerre ömlik a piacra több tucat egyforma használt flottaautó, az lenyomhatja az összes, nem céges autó árát is az adott típusból

A cikk kapcsán a LeasePlan Budaörsi úti használtautó-outletjében jártunk fotózni. Az eladásra kínált autókat a piacvezető autópark-kezelő is egy márkakereskedés használtautó-telepén mutatja be, különválasztva a Reálszisztéma kínálatától.

Sok a családi kombi

Ennél a flottakezelőnél minden kocsival adott a márkaszervizes karbantartás, de sajnos ez nem minden konkurens autóira mondható el. A kínálat zömét öt évnél nem idősebb és legfeljebb 150 000 kilométert futott használt autók alkotják, de egy szép állapotú, kurrens autó ennél nagyobb futásteljesítménnyel is bekerülhet a magánvásárlóknak szóló válogatásba.

Több flottakezelőnek is van használtautó-értékesítési pontja a fővárosi Budaörsi úton

Több flottakezelőnek is van használtautó-értékesítési pontja a fővárosi Budaörsi úton

Akadt egy egzotikus Lancia Thema is, de a felhozatal nagyrészt az átlagcsaládok igényeinek jól megfelelő autókból áll. A flottapiacon vezető három típus névsorban az Astra, a Focus és az Octavia. A cégek preferenciája miatt gyakoriak a kombik, ami jó hír a vezetett szervizkönyves családi autót keresőknek. Elég sok a középkategóriás modell, Mazda6, Opel Insignia, Škoda Superb, VW Passat.

Mindazoknak, akik követhető előéletű, számlát adó szervizben, többnyire márkaszervizben karbantartott használt autót keresnek 3-6 éves kor között, érdemes megnézniük az egyes flottacégek használtautó-kínálatát. A vállalati autót a felhasználók egy része közel sem úgy használja, mintha a sajátja volna, de ellenőrizhető futásteljesítményű, igazolhatóan karbantartott használt autókból nincs akkora kínálat, hogy a vevők túl finnyásak lehessenek.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.