Használt autó: hová vigyük szervizbe?

Autójavítás: hol járunk jól?

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2016.06.15. 11.00

Míg egy újonnan vett autónál az értékvesztés viszi a pénzt, a használt autók összköltségét a szervizelés dobja meg erősen. Hol várhatunk nívós munkát, normális árakon?

Az autózás egyik alaptörvénye, hogy az öregedő és egyre több javítást igénylő autó értékének arányaiban egyre nagyobb részét kell(ene) a használt kocsira fordítani. Például a 600 ezer forintos G Astrához nem olcsóbb a féltengely, mint a másfélmilliós H Astrára és a csere munkaigénye is azonos a két autón.

Ne legyen drága a szerviz

Sokan nem is mérlegelik, hogy korosodó használt autójukat márkaszervizbe vigyék, ahogy új korában tették. Mivel a ki nem használt szervizkapacitás komoly ráfizetés, a márkaszervizek és az autóimportőrök közösen fedezett árcsökkentéssel tették vonzóbbá szolgáltatásaikat az öregebb autók tulajdonosai számára.a.

Több márka is kínál jutányos árú karbantartási csomagokat márkaszerviz-hálózatában

Az utóbbi években egyre több márka vezetett be hasonló kedvezményeket. A leginkább elterjedt márkák közül a Fordé a Motorcraft, az Opelé a MyOpel, a Peugeot-é Főnix, a Renault-é Motrio, a Toyotáé a 4+ szervizprogram. A Porsche Hungaria márkái közül a Škoda és a Volkswagen szerepelt korábbi áttekintésünkben.

Vezérlés, fékjavítás, olajcsere

A márkaszervizek kihasználtságát javító ajánlatok elsősorban az előírt kötelező karbantartásra és a periodikusan ismétlődő cserékre kínálnak megoldást. A jóárasított szervizcsomagok többek között fékjavításra, olajszervizre, a lengéscsillapítók és a vezérműszíjas szelepvezérlés cseréjére biztosítanak lehetőséget, a márkaszervizek minden értékével, de normál díjszabásuknál jóval alacsonyabb árszinten. Ezáltal a márkaszerviz felára nagymértékben csökken vagy el is tűnhet a független javítóműhelyekhez képest.

Márkától függően az ajánlatok kiterjedhetnek előzetes átvizsgálással összekötött műszaki vizsgára, mérsékelt árfekvésű téli és nyári gumiabroncsokra vagy a nyáron különösen aktuális klímatisztításra. A Ford hazánkban két éve létező szervizprogramja a költségesebb alkatrészek cseréjekor is alternatívát jelent, amikor önindítóra, generátorra vagy komplett kuplungszettre van igény.

A vezérléskészlet cseréje gyakran szerepel a kedvezményes karbantartási ajánlatok között. Csak vízpumpával együtt érdemes elvégeztetni, ez a tétel sokszor benne is van a csomagban

A vezérléskészlet cseréje gyakran szerepel a kedvezményes karbantartási ajánlatok között. Csak vízpumpával együtt érdemes elvégeztetni, ez a tétel sokszor benne is van a csomagban

Tudni kell, hogy a kedvezményes csomagajánlatok tartalma többnyire nem fedi mindenben az adott szervizintervallumhoz tartozó munkákat, így nem is hosszabbítja meg a gyári garanciát és segélyszolgálatot illetve nem is tartja életben őket a jótállási időszakon belül. „A Motorcraft a 2+3 éves garanciális időszakon túli autók karbantartására szolgál” – mondja erről Szekeres Zoltán, az Üllői úti Ford Petrányi szervizvezetője. Ám egy független javító a garancia meghosszabbítására ugyanúgy nem megoldás és ezek az ajánlatok eleve a garanciális évekből kifutott autókra vonatkoznak.

Viszont a Motorcraft szervizmunkák is bekerülnek a Fordok digitális szervizkönyvébe. A DSR digitális szervizkarbantartás-rendszer tartalmazza a kicserélt alkatrészek listáját, a dátumot és a kilométeróra állását. Ezek a márkaszervizekben lekérdezhető bejegyzések a használt autó eladásakor növelhetik az autó értékét és meggyorsíthatják az eladási folyamatot..

Árajánlatok

Mivel minket is az árak érdekelnek, választottunk egy átlagos használt autót, amelyre árajánlatokat kértünk ugyanattól a márkaszerviztől, benne a normál összeggel és a korosabb autók kedvezményes áraival.

Tekintve, hogy fenntartási költségei, biztonsága, vezethetősége és kényelme miatt sok olvasónknak ajánlottuk már a típust, a példabeli autó a Ford Focus II generációja 2010-ből, 1,6 literes benzines motorral. A kétféle verzió, a változó szelepvezérlésű, 116 lóerős Ti-VCT és a sima 100 lóerős közül utóbbira kértük az árajánlatokat, de az összegek mindkettőre mérvadónak tekinthetők.

Amíg új az autó, az értékvesztése, amikor öregebb, a javítása emészt fel sok pénzt

Amíg új az autó, az értékvesztése, amikor öregebb, a javítása emészt fel sok pénzt

Egy olajszűrőn és más kisebb alkatrészeken az árkülönbség nem releváns, ezért komplett szervizmunkák árairól érdeklődtünk. A gyakoribb feladatok közül a komplett első fékjavítást választottuk, a fékbetétek és a két féktárcsa cseréjével. Képgalériánkban megtekinthető az összegek részletezése és a munkaóra-ráfordítás is.

Az utángyártott alkatrészek közül egyik esetben sem a legdrágább, de minőségben korrektnek tartott alkatrészekkel kalkuláltunk. A fékbetét és a féktárcsa esetében a Textar ez a beszállító. A munkadíjat óránként 6000 Ft/áfával, azaz bruttó 7620 forintos óradíjjal számoltuk. Mivel a fék elsődleges biztonsági tényező, csak legálisan működő, számlát adó szervizben érdemes kicseréltetni, hogy baleset után egyértelmű legyen, hol, mit építtetett be a tulajdonos és ne őt terhelje a felelősség, ha baj van.

Márkaszervizes ár Márkaszerviz, Motorcraft Márkafüggetlen szerviz, utángyártott alkatrész
Első fékbetétek és féktárcsák cseréje 84 475 Ft 56 900 Ft 59 120 Ft

Forrás: Ford Petrányi, Bárdi Autó webáruház

Az összegekből jól látszik, hogy árban a márkaszerviz simán versenyképes tud lenni a maszekokkal. Ez egészen kiváló ár/érték arányt jelent, mivel itt adottak a célszerszámok és az a típusismeret, amivel a több tucat márka sok száz típusával foglalkozó független javító nem fog rendelkezni. Ezért landolnak egyes autók másutt meg nem oldott hibákkal is a márkaszervizekben.

A garancián túli autókhoz igazított árakkal a márkaszervizek nagyon jók ár/érték arányban

A garancián túli autókhoz igazított árakkal a márkaszervizek nagyon jók ár/érték arányban

Szakértelem, nyomott áron

Gyakorlatilag törvényszerű, hogy a márkaszervizek munkatársai jobban boldogulnak a problémákkal. Aki mindig az adott márka típusaival foglalkozik, jobban kitanulja őket, mint a sokkal többféle autót, de jóval felszínesebben ismerő kolléga a márkafüggetlen javítóknál. Pláne az elektronikus diagnosztikai eszközökkel fel sem szerelt sufniszervizekben.

Itt nincs „pesti ár”

Márkaszervizekben az egyes műveletekhez kötelező normaidők tartoznak. Az adott munkára elszámolható munkaórák rögzítésével elsősorban azok járnak jól, akik csak használják az autót és nincsenek tisztában az egyes szervizműveletek tényleges munkaidő-szükségletével. A normaidők garantálják az ügyfélnek, hogy a szerviz nem számlázhat többet az adott feladatra az importőr által megszabottnál. Az ügyfelet ezért nem fenyegeti az a gyakorlat, hogy a rutinos szervizes „pofára” mondja be az árat, a könnyen becsapható kuncsaftnak drágábban megszámítva azt a munkát, amit egy hozzáértőnek nem tud beadni. Ez komoly előny Magyarországon, ahol vidéki, pesti, budai áron képesek dolgozni ugyanazok az emberek, lehúzva ezzel az adott szakmában járatlan ügyfelet.

Egy márkaszerviznek akkor is van hova fordulnia, ha házon belül nem sikerül megtalálni a hiba okát. A szerelőknek, ha elakadnának, az importőr műszaki szakemberein kívül támogatást ad a szervizhálózat összeurópai tudástára. Az importőrnek van lehetősége számítógépen visszakeresni az adott típussal kapcsolatos eseteket és akár belga vagy osztrák kollégák megoldásait, akik találkoztak hasonló problémával – mond példát a laikusok számára zárt rendszer működésére Szekeres Zoltán, az Üllői úti Ford Petrányi szervizvezetője.

A számlát adó privát szervizekkel árban is versenyképesek a márkaszervizek

A számlát adó privát szervizekkel árban is versenyképesek a márkaszervizek

Korábban olajcserék árát hasonlítottuk össze, szintén egy használt Ford Focus szervizbe vitele előtt. Itt 23 900 Ft a Motorcraft-ajánlat az olaj, a légszűrő és az olajszűrő cseréjére az autó átvizsgálásával együtt. A 20 000 kilométerenként vagy évente előírt munkára az e-mailben megkeresett hat Pest megyei műhely közül kettőből érkezett árajánlat. A tételes ajánlatot adó szerviz válaszlevelében 29 390 forint szerepelt. A másik válaszoló cég elnagyolt kalkulációjában a 30 500 forintról kiderült, hogy ez nettó összeg, tehát számlával 38 735 forintot fizetnénk.

Példát pro és contra mindenre lehet találni, de tagadhatatlan, hogy az árcsökkentéssel és a csomagajánlatokkal a márkaszervizek sokkal versenyképesebbé váltak a használt autók szervizelésében. Mindez nemcsak az ár/érték arányra, de a konkrét vállalási összegekre is igaz. (x)

Kommentek

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.