Használt autó: amit ne hagyj ki 2016-ban!

Használt élményautók, 1,5 milliótól

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.01.01. 11.00

Mondunk három használt autót, ami 1,5 millió forint körüli áron olyan élményt ad, hogy szem nem marad szárazon. Tényleg léteznek ilyenek.

Aki kihagyta a szilveszteri bulit vagy szervezetében atommáglya ég és már üzemképes, fogadja szeretettel három kedvenc használt élményautómat, amit 2016-ban, de lehetőleg még tavaszig érdemes beszerezni.
 
2,5 millió forintban húztuk meg a felső árhatárt. Ebből a keretből három olyan autót ajánlunk, amelyek inkább kevesebb, mint több szívással járnak és biztosan megédesítik az autóbuzik életét. Elő a pénzzel a cihából, mert rossz azzal szembesülni, hogy csak élni nem jutott időd.
 

Toyota MR2: a mindenvivő

Röviden – Használt Toyota MR2, 2000-2007
Mennyibe kerül?
1,8-2,5 millió Ft. De jobbkormányost egymillióból is vehetsz.
Mennyit fogyaszt? 7,92 l/100 km az átlaga a Spritmonitor.de oldalon.
Mire figyelj? Érd be a 140 lóerővel, a turbósítás milliókat emészt fel, mire jó lesz.
Mi van helyette?  Ezzel a megbízhatósággal és középmotorral semmi. Az MG F és az MG TF középmotoros, de nem valami üzembiztos. Az Opel Speedster és a Lotus Elise jöhetne szóba, de háromszoros áron.

Ha már élményautó, ne aprózzuk el! Legyen valódi sportkocsi, ráadásul középmotoros. A Toyota MR2 három generációt ért meg 1984 és 2007 között, itt az utolsó nemzedékről lesz szó, amely a legjobb belőle.
 

975 000 forintra van kiírva ez az autó, mert jobbkormányos. Muszáj volt elmennem megnézni, élőben sem okozott csalódást

Aki nem szán két-két és fél millió forintot élményautóra, amennyibe a balkormányosak kerülnek, vehet egyszerűen jobbkormányost. Nekünk évekig volt jobbkormányos autónk itthon, nem vészes vele járni, ezért a legolcsóbbak közül az egyik jobbkormányos autót személyesen is megnéztem, konkrétan ezt. A fekete sportkocsi irányára 975 000 forint, amiben az aranyszínű felnik is benne vannak.
 
Jobkormányost, féláron?

 
MR2-t nem vesz valaki csak úgy, számíthatunk rá, hogy a tulajnak lesz fogalma az autókról és a vezetésről. Ezeknek a sportkocsiknak többnyire van gazdája, ami erre a darabra is igaz. A 35 éves tulajdonos mindenre tud válaszolni, ami érdekel a kocsival kapcsolatban, ez jó jel.
 

Az a nagy kérdés, hogy féláron véve megéri-e a jobbkormányos autó. Egy eleve kétüléses élményautónál ez nem akkora gond, mint a család elsőszámú autójánál

A Screaming Eagle felirat és az embléma ne tévesszen meg senkit, ez egy MR2. Nem Japánból importált, hanem európai kivitelű, Angliából származó autó. A dolognak nincs nagy jelentősége, de Hamar Balázs kollégám szerint, aki Olaszországból hozott magának egy ezüstszínűt, a japán modellek 3-4-ik fokozata rövidebb áttételű lenne.
 
Az autó tervezésekor a súlycsökkentés elsődleges volt, az egytonnás roadsterben az 1,8-as szívómotor elemében van. Nekem meglepetés, hogy a váltó van olyan jó, mint az MX-5-ös Mazdáé, ami számomra mindeddig az etalon volt. A próbaúton nem kopogott a futómű és a Corolla Verso egyterűben is szolgáló, szívó oldalon változó vezérlésű motor érzésre sokkal többet tud a gyári 140 lóerőnél.

Golyóálló technikát pakolt a középmotoros sportautójába a Toyota. 140 lóerős az 1,8-as szívómotor

Egy Toyota akkor is Toyota, ha középmotoros és sportautó. Az MR2 technikája, bármilyen hihetetlennek tűnik, nem tartogat szívást. Az autó fő buktatója is csak annyi, hogy a szokásos kettő helyett három lambda szonda van benne, amelyeket időnként cserélni kell, mint más használt autókban is. A gyári ára 60 000 Ft körül mozog, aki kicsit utánatúr a neten, az a gyári beszállítótét meg tudja rendelni 25 000 Ft alatti áron.
 
A 2003-as modellfrissítés előtti autókban a motor hajlamos olajat fogyasztani. Aki üvegeli a kocsit, figyeljen erre. A gyári visszahívás után, a plusz lyukakkal és hornyokkal módosított dugattyúval, az 1,8-as motor már ennyi gondot sem okoz.
 

Az ülések mögött van még csomagtér. Az orrban lévő csomagtartó elég kicsi

A láncos vezérlésű szívómotor éves vagy 15 ezrenkénti olajcserével kockázatmentes darab, amilyennek egy japán autóban lennie kell. Ha hallunk valami furcsaságot a motortérből, az nem a lánc hangja lesz, hanem a generátor szíjfeszítője okozhatja. Sajnos ezt én is csak úgy olvastam, a cikkhez megnézett autó nem produkálta ezt a sajátosságot.

Hol marad az MX-5?

Ár/élmény arányban sokaknak a Mazda MX-5 a mérce. Remek autó, de én az első másfél generációba sajnos be sem férek. A bukólámpás NA és az ovális fényszórós, 1998-tól gyártott NB magasabb embereknek túl kicsi. Az ős MX-5-öt alapesetben 180, erős rajongás esetén 185 centis testmagasságig ajánljuk. Aki csak egy flott autót keres nyitható tetővel, annál az MX-5 legyen a befutó.

Sportautóként viszont az MR2 egészen más kaliber. Középmotoros felépítésével, jobban beállítható ülésével, erősebb motorjával sportkocsiként jóval többet nyújt. Élvezetesebb, nehezebben uralható autó, amiben észnél kell lenni. Az MR2 azt a felépítést nyújtja, amit a legkomolyabb sportkocsik vagy az árban használtan is sokkal húzósabb Porsche Boxster.

Sem a futómű, sem a kuplung, sem a hajtáslánc többi eleme nem keseríti meg a tulaj örömét. Legfeljebb a motortérnyitás megnyúló bowdene, amitől előbb nehezen, majd nem nyílik a motorházfedél. Ezt a 2000-es évjáratú autót nem sújtja a rozsdásodás, mint oly sok japán kortársát az ezredfordulóról.

Nem Japánból jött, hanem angliai autó ez a jobbkormányos MR2 Roadster

Az alkatrészárak sem riasztanának el a Toyota élményautójától. Egy rendes gyújtótrafó ára 18 700 Ft, első féktárcsából 9-10 ezer forintért többfélét is választhatunk, a japán Aisin kuplungszett 50 000, a vezérműlánckészlet 42 400 forintba kerül kedvezmények nélkül.
 
Mivel a balkormányos autók ára majdnem kétmillió forintnál kezdődik, annak, aki amúgy is második autónak venne a sportkocsit, érdekes lehet az MR2 jobb oldalra szerelt kormánnyal. Városban járva nem nagy gond, autópályán sem, országúton előzéskor viszont komoly hátrány. Mindenki eldönti magának, hogy a kocsit féláron megvéve megéri-e neki a jobbkormányos léttel járó kényelmetlenség.
 

Smart Roadster-Coupé, 2003-2005

Röviden – Használt Smart Roadster és Roadster-Coupé, 2003-2005
Mennyibe kerül?
1,-1,6 millió Ft között szórnak az árak a hirdetésekben.
Mennyit fogyaszt? A 61 lóerősnek 5,3, a 82 lóerősnek 5,7 l/100 km az átlaga a Spritmonitor.de oldalon.
Mire figyelj? Keress először hozzáértő szerelőt, mert lehetnek nyűgjei.
Mi van helyette?  Két üléssel Renault Wind, a Smart árában Ford StreetKa vagy második generációs Opel Tigra, de mind elöl hajt.

Személy szerint kimondottan gnóm görcsnek tartom és szívből utálom az első generációs Smart ForTwo-t. Annál meglepőbb, hogy kevés autó hiányzik annyira, mint a 2003 és 2005 között gyártott Smart Roadster és a Roadster-Coupé, a kétszemélyes sportautó.
 

Jobb vétel a Roadsternél a Roadster-Coupé, mert az üvegkupola alá is tehetünk csomagot

A Roadster és a Roadster-Coupé közül az utóbbit érdemes keresni, mert az üvegablak alatt van hely plusz egy táskának, ami a minimális csomagtér miatt fontos szempont. Az orrban lévő csomagtérben van hely az oldalsó tetőoszlopoknak, ha kivennénk őket. A vászontető gombnyomásra elhúzható az oszlopokat fennhagyva is. A tetőmozgatás sajnos nem örök darab, cseréje nagy tétel.
 
0,7 literes, háromhengeres turbómotor hajtja az autót. A nagyon apró turbómotornak mindene volna az olajcsere és a megfelelő kenőanyag. Olyan autót keressünk, amiben minimum a 15 ezrenkénti olajcsere igazolható, de ha ennél gondosabb volt a tulaj, annak végképp örülni kell.
 

A farmotoros, hátsókerék-hajtású sportautót nehéz szerelni. Bajai ellenére érdemes foglalkozni vele, mert nagyon nagy élmény

Szervizszempontból több mint macerás autó a Roadster és a Roadster-Coupé, mégsem maradhatott ki az összeállításból. Azért nem, mert zseniális. Olyan élmény vezetni, amit ebben a formában semmilyen modern autó nem ad meg. 845 kilójával, 3,4 méteres hosszával, 1,2 méteres magasságával annyira kicsi és könnyű, hogy hozzá képest egy Mazda MX-5 túltáplált hatodikos.
 
A hátsókerék-hajtás a kikapcsolhatatlan ESP és a viszonylag csekély motorteljesítmény miatt csak murván és havon elég az erőcsúsztatásokhoz. A közép- és a farmotoros elrendezés sem a megbocsátásról híres, ha kanyarban a kisodródás határán elvennénk a gázt. Az aprócska sportautóban a mindig aktív menetstabilizáló elektronika segít megoldani a gondot.
 

Szinte a földön ülünk. Kézi váltós sajnos nincs, a fokozatválasztó karról gangolhatunk kézzel vagy ha megvette a feláras kapcsolókat az első tulaj, akkor a kormányról is

A 61 lóerős alapváltozat nem sokra való, vegyük a 60 kW/82 lóerőst. A 10,9 mp százig vagy a 180 km/órás végsebesség szánalmasnak tűnik egy sportos autótól, de a Smart Roadstert a katalógushuszárok sosem fogják megérteni. Én 15 éve csinálom ezt a szakmát és több mint tízéves távlatból is egyértelmű, hogy ezt az autót csodálatos érzés vezetni.
 
Használtan nagyon kell figyelni a váltó működésére. A szerkezet nagy része sima kézi váltó, de a fokozatokat cserélő és a kuplungot mozgató szerkezet elromolhat. Amikor működik, automatikus módban akkor is elkeserítően lassúnak tűnnek a váltások. A fokozatválasztó kart vagy a feláras kormánykapcsolókat pöcögtetve sokkal lendületesebben kapcsolhatunk, de egy sima manuális váltó nagyon hiányzik az autóból.
 

Itthon igen csekély a választék, 1-1,6 millió Ft között mozognak az árak. Németországban szélesebb a kínálat

A ritka autó szűk helyre összezsúfolt, a legtöbb szerelőnek ismeretlen technikájával a sarki maszek nem fog tudni mit kezdeni. Nem egy tulajdonos landolt végül a máshol elkezdett, de be nem fejezett javítással a Smartra szakosodott néhány szervizben.
 
Vásárláskor nagyon nézzük meg, hogy a feltöltőn és perifériáján, a csöveken és a töltőlevegő-hűtőn látunk-e olajnyomokat? Az olajveszteség a turbó elsődleges haláloka, a második az olajcsere elhanyagolása.
 

845 kilót nyom az autó, ehhez bőven elég a 82 lóerős motor. A 61 lóerős alapváltozat nem az igazi

 Ez az autó a legködösebb reggelen is derűt sugároz, aki ebben ül, azt többnyire szereti a világ. Csak azoknak nem való, akik rettegésben élnek benne kis mérete és súlya miatt, mert a földközeléi ülésből nézve egy kompakt SUV már félelmetes agresszornak tűnik.
 

Suzuki Swift Sport

Röviden – Használt Suzuki Swift Sport, 2006-2010
Mennyibe kerül?
1,5-2,5 millió Ft között szórnak az árak a hirdetésekben.
Mennyit fogyaszt? 8,05 l/100 km az átlaga a Spritmonitor.de oldalon.
Mire figyelj? Sztrádán zajos és drágábbak a kopóalkatrészek, mint a csajod Swiftjéhez.
Mi van helyette?  Leginkább Renault Clio II RS vagy Ford Fiesta ST. Hasonlóan alacsony fenntartási költséggel csak a FIAT Panda 100 HP.

Sok Swift Sporton fent van a 17-es gyári könnyűfém felni a 16-os helyett. 1,5 millió Ft alatt indul az ára, de kétmillió forint a jellemző ársáv

 
Ha a kétüléses autók nem passzolnak az életviteledhez, akkor mondunk egy négy személynek vállalható kocsit, ami akár 1,5 millió forintból is kijön, de nagyon sok örömöt ad. A Suzuki Swift Sport a tuti tipp, amely 125 lóerővel nyújt olyasvalamit, amivel a pikírt Jeremy Clarksont is megfogta.
 
Hangos, tökös, vagány és egész gyors. Jók az ülései, pontos a váltója, nagyon eltalálták a futóművét és a nagy fordulaton erőre kapó motorral tökéletesen hozza azt a GTI-érzést, ami ezek szerint mégsem veszett el az 1990-es évekkel.
 

Árához képest nagyon komoly élményt nyújt az előző generációs Swift Sport

Használtan nagy előnye, hogy Suzukiból van és megbízható. A korabeli Swiftek váltógondja a Sportot nem érinti, egyébként az 1,5 literes és a dízel sebességváltójára sem jellemző az a nyelestengely-csapágy probléma, amit rutinból orvosolnak a szervizek az 1,3-as benzines Swifteken és Iginiseken.
 
A megbízható működést megkapjuk, de ne számítsunk filléres alkatrészárakra. Egy új LUK kuplungszett 73 700 forintba kerül, ugyanitt a Valeo a sima egy-hármashoz megvan 29 100 forintból. A nevesebb féktárcsák ára, azonos beszállítókat alapul véve, nem 10-12 000 Ft, hanem 18-28 000 Ft közötti. De ha a Mecsekben, a Mátrában vagy akár a Pilis országútjain tépünk és 7300-at mutat a fordulatszámmérő, az bőven kárpótol a karbantartási többletköltségért.

Megkophat a huzat a ki-beszállástól a sportülések oldaltámaszán

Legyen az hatajtós 124-es Mercedes-Benz, öthengeres dízel Volvo, egy szép kupé BMW vagy bármi más: minden kedves olvasónknak azt javasoljuk, hogy álljon neki megvalósítani autóálmát. Az álmodozással kivédhetők a csalódások, de kockázat nélkül nincs győzelem.

Kommentek

  • GP82

    A Swift Sport nagyon nagy hátránya, hogy minimum 98 oktános benzin kell bele, ez pedig megdrágítja az autózást. Ez az autó viszont nem az a kategória, ami megéri ezt a felárat. Félreértés ne essen, nem vagyok Suzuki ellenes, nekem is egy 2000-as évjáratú sedanom van, imádom is, de a swift sport 1.6-os motorjánál valamit nagyon elrontottak.

  • menőmanó

    Sosem értem, hogyha valaki abszolút dilettáns a témában, akkor miért okoskodik és önti magából a hülyeséget.

  • Marcikutya

    A jobbkormányos autó megvétele nem is olyan nagy hülyeség. Országúton hátrányos.

  • menőmanó

    Természetesen az előző hozzászólásom GP82-nek szólt. :)

    Nem igazán tudom elképzelni, hogy hol lehet “élvezkedni” egy ilyen sportos autóval, ha nem az országúton.
    Ott vannak kanyarok előzési lehetőségek és hasonlók. Így a jobb kormányos teljesen kizárt.
    Városban, autópályán, ahol esetleg nincs hátrányban mégis mit lehet élvezni a vezetésen?
    Esetleg állandóan befizet egy pályanapra.
    A jobb kormányos egyértelműen csak a balfékeknek megoldás, akik azt hiszik, hogy tudják élvezni a vezetést, aztán fogalmuk sincs róla. :)

  • GP82

    Kedves menőmanó. Természetesen vettem, hogy szerinted én vagyok a “dilettáns” mert leírtam, hogy a swift sporttal kicsit drága autózni, mert nem jó neki a 95-ös benzin. Viszont mivel az a hozzászólásod és az utolsó is sokat elárult a gazdájáról, ezért csak Boldog Újévet Kívánok!

  • Kanyaró Malvin

    Mennyivel szebb lett volna azt írnod, hogy a jobbkormányos szerinted balfékeknek való. Én pl. játékautóra nem áldoznék kétmilliót, de egymilliót igen. Egy normálisabb G Astra árából kijön a fekete MR2 és ha egymillióval olcsóbban veszem, zágson, hát gangolnék ballal.

    Szerintem életedben nem volt jobbkormányos autód. Ha lett volna, tudnád, hogy belátható, enyhe jobbkanyarban, pl. töltéseken, könnyű előzni vele és egy 140 lóerős, ezer kilós sportkocsival országúton sem ragadsz be az Ifa mögé.

  • menőmanó

    GP82
    Mivel van a családban ilyen autó, így eléggé lukra futottál. Igaz, hogy az erősebb 136 lovas, de mivel abba sem kell 98-as, így kizárt, hogy a gyengébbe az kellene, főleg, hogy sehol sem írják.
    Soha nem értem, hogy miért kell valótlanságokat tényként közölni, ezáltal a tájékozatlanokat megvezetni és dezinformálni.
    Én is boldog új évet kívánok. :)

  • menőmanó

    Kanyaró Malvin

    Valóban rosszul fogalmaztam.
    Élvezkedni és kimondottan “száguldozásra” vásárolni jobb kormányos autót szerintem balfék megoldás, de nem vagyunk egyformák.

  • GP82

    menőmanó
    Nem szimplán erősebb és gyengébb van, hanem két külön generáció. Sajnos te “futottál lukra”, a cikkben szereplő, 2006-tól gyártott Swift sportba pedig 98-as benzin kell és ezen egyáltalán nem változtat az, hogy a családodban van valakinek a legutolsó generációs Swift Sportból.
    Ez nem valótlanság, hanem tény, amit te eddig nem tudtál, de ezért is jó az internet, ma is új és jó információhoz jutottál, örülök, hogy ennyivel is segíthettem. Ha másban nem is, talán a hozzáállásodon javítottam és legközelebb utánanézel annak, amit nem tudsz, mielőtt magabiztos arroganciával állítod az ellenkezőjét.

  • menőmanó

    GP82

    Valóban igazad van. Elnézésedet kérem, egyértelműen tévedtem.

    Mentségemre legyen mondva, hogy ez egy akkora blődli, amit elképzelni sem tudtam.
    Nem is értem, hogy voltak ilyen balfékek ott a Suzukinál?
    Volt 1994-es utolsó szériás Suzuki GTI-m amibe 95-ös kellett. 1.3-as motor 7300-at pörgött és 110 lóerős volt.
    Jelenleg is egy 8300-at pörgő japán autóm van, amibe 95-ös kell.
    Vicc kategóriája, hogy ezt írták elő egy ilyen abszolút nem kiemelkedő teljesítményű 1,6-os 125 lovas autónál.
    Lásd a jelenlegi erősebb változatnál is elég a 95-ös benzin.

    Egyik ismerősömnek volt ilyen autója és sosem panaszkodott, hogy 98-ast kellene tankolnia. Lehet, hogy nem is azt tankolt annyira abszurd a dolog. Egyébként nem hiszem, hogy komolyabb problémát okozna, max. egy kis teljesítmény csökkenést.
    Még a kompressziója sem kirívó. A jelenlegi motoromnak nagyobb.

    Nem igazán értelmezhető a dolog, de mégis igazad volt.

  • a.szorenyi

    Én sem tudtam a 98-as oktánszámigényről. Mivel nyolc éve volt nálunk a tesztautó, nem emlékszem, mit tankoltam bele. Remélem, 98-ast.

  • hova

    Vigyázni kell az oktánszámra v inkább figyelni. 1987-es mazdámba 98-as, ólmozott benzin kell. Megszünt a 98-as, de az ólompótlást ugye lehetett eszközölni. De érezhető, hogy csak 95-s benzint teszek bele.Erőben, fogyasztásban.

  • BrabusRoadster

    Nem tudom hogy miért gond literenként 20 Ft-al drágábban tankolni? Fél éve még simán kifizette az ember a 360 Ft-ot egy liter 95-ért most meg ennyiért 100+-van :) Én mindig 100+-ost tankolok 98-as helyett, mert Smart Roadsterem (Brabus) van és van egy enyhe chiptuning is benne így kb 120 lóerő.
    Az olajat 5000 km-ként cserélem és 0W30-assat teszek bele.
    A cikkhez meg: A Smart Roadster nem farmotoros hanem középmotoros. A váltója csak a 61 és 82 lóerősnek béna, a Brabusokét megoldották.
    A Smart Roadsterben sem ajánlott a 15.000 km-es olajcsere, aki szereti az autóját az nem sajnál tőle 5000 km-kémt 20.000 Ft-ot. Ezek a motorok gyárilag is 100le/literteljesítmény fölött teljesítenek. Egy tuningolt verzió 170 lóerő/litert tud. Nem szabad kisajnálni belőle semmit. A váltóról: én még nem tapasztaltam hogy tönkremenne benne bármi is.

  • Kempelen.

    Jobb kormányos autóval”nem vészes” közlekedni? Különösen az országíúti előzések és a parkolóházi jegyautomaták a kedvencei annak, aki a fillérb…s e csimborasszóját választja. Jobb kormányos autót használni a jobbra hajtsban? Ultragáz. Kevés kivételtől eltekintve ordít rólk a ruppótlanság, a megelégedés a “majdnem”-mel.

    Én üzembe sem engedném helyezni.

    Mag az MR2 amúgy valóban remek autó. Ez a modell szerintem rusnya és aránytalan (különösen ezzel a “hard top” tetővel, de ez semmit nem von le az élvezeti értékéből.

  • menőmanó

    BrabusRoadster

    Leírom, hogy mi a probléma a 98-as benzinnel.
    Múltkor szörnyülködve számoltam ki, hogy eddig közel 8.000.0000 Ft-ot tankoltam a sportos autómba. Mivel én használom is keményen és nem csak hobbiból ülök bele néha az úton lődörögni.
    Ez ebben az esetben plusz kb. 400.000 Ft plusz költséget jelentett volna, ami jóval több mint amit eddig az autó javíttatására (kuplung, kerékcsapágy, vízpumpa stb.) költöttem 10 év és 260.000km alatt.
    Talán így érthető a dolog.

  • BrabusRoadster

    menőmanó:
    Engem pont nem érdekel, minthogy az sem hogy 6 vagy 10 litert fogyaszt-e a roadster, egy sportkocsi nem azért van hogy ezzel fillérB@ssz@k.
    20 forinttal drágább literenként azaz 8 literes fogyasztásnál kilométerenként kb 1.6 Ft, de a 100+ is csak 5Ft. Ha majd gond lesz az 5 Ft kilométerenként akkor majd busszal fogok járni.
    A lényeg hogy mennyi élvezetet ad.

  • Marcikutya

    OFF
    A mozdonyokon is jobb oldalon van a “kormány”, miközben kétvágányú pályákon “jobbratarts” van. Mert a 70-es évek elején történt a jobboldali közlekedés bevezetése a MÁV-nál. De az új mozdonyokon szintén jobboldalon vannak a kezelőszervek, mert nyugaton meg baloldali közlekedés van.

    A tolatómozdonyokon meg mindkét oldalon van ON régen az NDK-ban láttam egy kétkormányos IFA-t.

  • BrabusRoadster

    “Ez ebben az esetben plusz kb. 400.000 Ft plusz költséget jelentett volna, ami jóval több mint amit eddig az autó javíttatására (kuplung, kerékcsapágy, vízpumpa stb.) költöttem 10 év és 260.000km alatt.”
    Ez érdekes, én az 3 évben az autóm mosására is többet költöttem.
    Idén decemberben: 1. számu autó időszakos márka szerviz (11 éves- 224.000 Ft) 2. számu autó (8.5 éves) időszakos márka szerviz 112.000 Ft
    A kettes számu autónál lassan kettőstömegüt kell cserélni, ami árajánlat szerint 500 ezer+ Ft. Na ezért sem érdekel hogy +5Ft/km a roadsterrel, és nyilván el lehetne vinni sufniba is javíttatni, de az az opció sem érdekel. Eleget rontották már el sufniban az autóimat, márka szervizben meg még soha.

  • BrabusRoadster

    “Ez ebben az esetben plusz kb. 400.000 Ft plusz költséget jelentett volna, ami jóval több mint amit eddig az autó javíttatására (kuplung, kerékcsapágy, vízpumpa stb.) költöttem 10 év és 260.000km alatt.”
    Ez érdekes, én az 3 évben az autóm mosására is többet költöttem.
    Idén decemberben: 1. számu autó időszakos márka szerviz (11 éves- 224.000 Ft) 2. számu autó (8.5 éves) időszakos márka szerviz 112.000 Ft
    A kettes számu autónál lassan kettőstömegüt kell cserélni, ami árajánlat szerint 500 ezer+ Ft. Na ezért sem érdekel hogy +5Ft/km a roadsterrel, és nyilván el lehetne vinni sufniba is javíttatni, de az az opció sem érdekel. Eleget rontották már el sufniban az autóimat, márka szervizben meg még soha.

  • subtotal

    Roadsterekből valamelyik használható 185 centi felett?
    Beültem egy Z4-be egykét éve egy szalonban, de nem fértem el benne a magam majd 195 centijével, a térdem beakadt a műszerfalba az ülés leghátsó állásában és a fejem is majdnem úgy lógott ki mint anno Bobbynak az SL-ből :)
    Érdekes, hogy középkategóriás kabrióknál nincs ilyen gondom.

  • menőmanó

    BrabusRoadster

    Sportkocsinak nevezni azt az autót egy kicsit erős, bár kétségtelenül élvezetes lehet a vezetése. Hogy milyen gyors, az már egy másik kérdés.
    Örülj neki, hogy te megengedheted magadnak, hogy egy ilyen járművel közlekedj és ennyit költsél rá.
    Én nem vagyok ilyen szerencsés, így a mindennapok használhatóságát kellett ötvöznöm az átlagnál jóval élvezetesebb vezetéssel és a nagyon komoly tartóssággal, megbízhatósággal.
    Azt azért megjegyzem, hogy nem 400.000-et költöttem az általános szervizelésére, de nem is ezt írtam.

    Egyébként hány km-t mész egy évben azzal a roadsterrel?
    Mert nagyon nem mindegy. :)

  • BrabusRoadster

    A roadster egy évben kb 10.000 km-t szokott menni, +-2000, de ezt tavasztól öszig teszi meg. Van másik két autóm azokkal kb 40.000 km-t megyünk.
    Számok az nem a roadster világa, ha az érdekelne akkor ennyiért vennék egy dögnehéz és erős autót, (PL E46 330i) csak abban nincs semmi élvezetes.
    A roadsterből amikor beülök az E90-be akkor olyasmi a differencia mintha az E90-ből átülnék egy IFA-ba, pedig számok alapján az E90 pont ugyanazt tudja, csak az élvezetet spórolták ki belőle.
    SUBTOTAL: A Smart Roadsterbe beleférsz, van ismerős aki 196 cm és befér.

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

Használt autó: van jobb a Škoda Octaviánál?

Sokan alapértelmezésben Škoda Octaviát vennének használt családi autóként. A második generáció hibái mellett francia és koreai konkurensekről is írunk, amelyek az Octavia árnyékában vannak.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.