Használt autó: érdemes volt kint megvenni?

Az első év egy használt Ford Focusban

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.12.30. 06.00

Családunk egy éve jár a Németországból használtan behozott Ford Focusszal. Megérte kimenni érte vagy mellényúltunk az egésszel?

Közeleg az év vége, a számvetés időszaka, ami eggyel több ok arra, hogy visszapillantsunk a használtan, Németországból behozott autónk első évére. Egy 2005. februári, második generációs Ford Focusról van szó, sima 100 lóerős, nem Ti-VCT változó szelepvezérléses benzines motorral. A magánimport költségeiről és kinti autóvásárlás tapasztalatairól szól ez a cikk.

Megéri a márkaszerviz?

Családi autónk szervizelését igyekeztem minél pragmatikusabban, ár/érték arány alapján megoldani. Mivel a fővárosban élünk, ahol a maszek autószerelők nem annyiért dolgoznak, mint szabolcsi kollégáim lakhelyén, elég hamar ráálltam a márkaszervizekre.

Egy Ford márkaszervizben törvényszerűen annyi Fordot javítanak, hogy adott a hozzáértés. A jutányos szervizcsomagokkal és a fix karbantartási árakkal előre tudni, mire számíthatunk

Megértem, ha valaki a tíz év feletti autóval a legolcsóbb megoldást kényszerül választani vagy van olyan szaki, akiben jobban bízik. Vannak nagyon nívós munkát végző szakosodott szervizek, vannak aranykezű független mesterek, csak azt nem kéne elvitatni a márkaszervizektől, hogy ott is adott a hozzáértés, ahol 10-20 éve opelezik, rönózik, fordozik a szerelő és a munkafelvevő. Én legalábbis négyből négy helyen, ahol szervizügyben jártam, ezt tapasztaltam.

Márkája válogatja, de 4-6 éves kortól a szervizcsomagokkal a normál karbantartási és javítási munkákat az elvárható minőségben, de nagyon jutányosan végzik a márkaszervizek. Erről itt írtunk részletesen a Ford mellett az Opel, a Peugeot, a Renault, a Škoda, a Toyota és a Volkswagen ajánlatait áttekintve.

Nagyon megy a hamisított olaj

Itthon tömegével árulnak webshopokból hamisított motorolajat, és ez nemcsak a sokak által bálványozott Castrolt sújtja. Nemrég egy W221-es S 500 motorjának besüléséről hallottam: a tulaj maga vitte az olajat a márkaszervizbe, mert sokallta a 3900 forintot literenként, majd a sokmilliós V8 elhalálozásából tudta meg, hogy kenésre alkalmatlan löttyöt rendelt házhoz. Nekünk a Focus kiesése is fájó érvágás lenne, szóval nem kockáztatok.

A Motorcraft a márkaszervizek jóárasított márkája a garanciából rég kifutott autók visszahozására

Tél végén olajcserére vittem az autót. Motorcraft-alapon ez 23 900 Ft, ami az olaj, az olajszűrő, a légszűrő cseréjét tartalmazza és egy 20 pontos átvizsgálást. A számla alapján 5W30-as Castrol Magnatec olajat kapott az autó, ami nem fogy, sosem töltök utána.

Motorcraft: márkaszervizes, de garanciát nem hosszabbít

Tudni kell erről a szervizcsomagról, hogy nem egyenértékű a garanciális kocsikban a gyári garancia megőrzését biztosító karbantartással. Az évente vagy 20 000 kilométerenként esedékes szerviz ára a Focushoz 39 900 Ft, a 60-120-180-240 ezer km után adódó nagy karbantartásé 59 900 Ft. Ebben benne van egy év segélyszolgálat Európában, lerobbanáskor autómentéssel és a bent ülők szállodájának térítésével.

Kicsivel később két apróság miatt kerestem fel a szervizt. A kocsi átnézésekor nem tűnt fel, hogy nem ég a jobb első lábtérvilágítás (azt sem tudtam, hogy van benne) és a bal hátsó ajtóban nem szól a hangszóró. Az ablakmosó és az ablaktörlő után a rádió és a CD-lejátszó működését ellenőriztem, de nem csavargattam a fadert és a balance-t. Ez is egy tanulság. Kicsit megnyugodtam, amikor az izzó kemény 107 forintba került Petrányiéknál, a hátsó hangszóróért 12 320 forintot számláztak, plusz a cserék 3300 illetve 6600 forintért.

Kijöttek típushibák: klímacső, gyújtás

Az elmúlt év során két gond jött elő, ami a kortárs Focusoknál tipikusnak mondható. Az egyik a klímacsövek repedése. Szerencsére az autónak van annyi esze, hogy a kompresszor kenését biztosító klímagáz elszökkenése után nem indítja be a kompresszort az AC-gomb megnyomására, így a kompresszor nem ment tönkre, amikor az áprilisi kánikulában először vágytunk hűtésre.

Adatlap

Használt autó: érdemes volt kint megvenni?

Használt autó: érdemes volt kint megvenni? 1
Motor 1596 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 100 LE
Nyomaték 143 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,9 sec
Végsebesség 180 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,7 l / 100 km

Az 51 481 forintos számla legnagyobb tétele az új klímacső lett, a gyári alkatrész ára 29 400 forint. 9000 Ft a csőcsere munkadíja és segédanyag, míg a rendszer feltöltése hűtőközeggel, klímaolajjal és UV-festékkel 13 000 Ft volt.

Nyár végén az elgyengülő és remegve járó motor gyújtáshibára utalt. Már be is áraztam egy új trafót, de a szentendrei márkaszervizben kimérték, hogy a gyújtótekercsnek kutya baja, nem ezért megy három hengerrel az autó.

A Focusok apró, de aljas hibája érte utol a miénket is. Amikor az ablakmosó-fúvóka gumitömítése elöregedik, a bejutó víz pont rácsöpög az egyik henger gyújtókábelére. A gyári kábel ára nagyjából 8900 Ft volt.

A típushibának mondható kormányszervó-szivattyút még a német tulajdonos cseréltette nem sokkal az autó eladása előtt. 650 eurójába került, ami sajnos itthon is inkább 200, mint 100 ezer forintos tétel.

Eddig megúsztuk a korai kettes Focusokra jellemző festéklepergést az első lökhárítón. Ha megsérült a fényezés, a profi kézi mosók nagynyomású lándzsája le tudja kapni a festéket, de a mi autónkat benzinkúti mosókban mosom a spriccnivel, majd szivaccsal, ahol a víznyomás nem annyira erős, hogy gond lehetne.

195/65 R15-ös Firestone téli gumival csináltuk végig az első telet, amit a kocsihoz kaptunk. Az ideinek 205/55R16-os Pirellikkel futunk neki, de ha lesz tél és a kollégáknál beválik a Goodyear illetve Michelin új négyévszakos gumija, akkor én is megfontolom a Vector 4Seasons Gen-2 vagy a CrossClimate beszerzését. A futóműhöz illő sportos nyári gumit, amit kinéztem, sajnos nem gyártják a közönséges 205/55 R16-os méretben, 17-es felnire én nem állnék át, mert fontos a rugózási kényelem

Németországból, 185 000 kilométerrel az autó zajmentes futóművel suhant haza. Az időközben megtett 14 000 km alatt még nem kezdett el kopogni, kíváncsi vagyok, meddig bírja a rázótesztet Pesten. Egy parkoláskor hallható enyhe ropogást a toronycsapágy tisztításával és zsírzásával oldottak meg a márkaszervizben, teljesen ingyen. Kaptam kalkulációt, ha később mégis cserélni kéne: a gyári toronycsapágy oldalanként 1785 forintba kerülne, a toronyszilent ára viszont 11 585 forint.

Futómű: mestermű

Nem lepett meg, de nagyon jó használni az autót. A legjobb benne a futómű. Mivel sokat megyünk Budapesten és feleségem naponta kétszer végigbiceg a Róbert Károly körúton, a jó rugózási kényelem elsődleges volt a szóba jövő autók szelektálásakor.

Simon László, a szentendrei márkaszerviz karosszéria-munkafelvevője segített megküzdeni a károkozó kötelező biztosítójával, hogy javítás helyett elfogadják a behorpadt ajtó cseréjét, amihez ragaszkodtunk

A hátul is független felfüggesztéssel és a nagyon pontos, igazán jó erőkkel, finoman működő kormánnyal a Focus megad valamit, amit az ötcsillagos törésteszt, a normális csomagtér, a megbízható működés, a nyomott alkatrészárak és a kényelmes ülés mellett szinte pofátlanság elvárni.

Ezt a 200 ezret futott, egymilliónál alig többet érő, csupán 100 lóerős autót öröm vezetni. A motor rendesen harap, az elődnél rövidebbre vett váltóval a gyorsulás kellően élénk és ami a legfontosabb, kanyar előtt ritkán kell elvenni a gázt. Tulajdonképpen ezért nem a hasonlóan gazdaságos és még kevesebb gondot tartogató H Astra lett a Smart Forfour végső alternatívája.

Megúsztuk a butítást

A Ford elég kisstílűen kifilézi az egyszerűbb modellek felszereltségét, hogy az aprónak tűnő butításokkal összességében nagy legyen a különbség egy Trend és egy Ghia felszereltségű autó használati értéke között. Eredetileg csak a szebb üléskárpit és a hátsó kartámasz miatt kerestünk Ghiát a használt Ford Focusok között, a többi egyáltalán nem érdekelt, mert örülök én a manuális légkondinak is, csak hűtsön és párátlanítson tisztességesen.

Nem gondoltam volna, hogy a Ghia ennyivel élhetőbb az Ambiente, Fresh vagy Trend kivitelű Focusoknál. Időközben megszűnt a tradicionális csúcsfelszereltség

Meglepett, hogy az önmagában nélkülözhető napszemüveg-tartó, automatikus fényszórókapcsoló, esőérzékelő ablaktörlő mennyire tud hiányozni, ha nincs. Vagy a hangulatot javító lábtérvilágítás ajtónyitáskor. Ugyanez igaz az automatikus légkondicionálóra, amiből nem a kétoldali állítás hiányozna, hanem az a kényelem, hogy otthagyjuk 22,5 fokon és hónapszám teszi a dolgát, nem kell tekergetni.

Fogyasztás: városban magas

Egy dolog fáj az autóban, a fogyasztása. 10 literre számítottam városban, de a tankolások után gyakran 11,1 és 12,4 liter közötti értékek jönnek ki. Ebben sok a kaptató a budai oldalon, ahol megyünk felfelé pár száz métert, majd egy meredek utcában az egész elveszik és utána megint kettes felfelé, nagy gázzal, de ez akkor is sok. Amikor a pesti külső kerületekben gurulunk sokat, akkor tud egy teljes tankra vetítve 8,5 literre lemenni a fogyasztás százon. Az első hét hónap átlaga 9,4 liter volt.

14 000 kilométert tettünk meg egy év alatt. 7,1 és 12,4 l/100 km között mozgott a fogyasztás

Ha nem a fővárosban, akkor nagyrészt a Balaton-felvidéken használtuk az autót, ahol nagyjából hét literrel számolhatunk. Autópályán 120 körül 7,1, 150-re gyorsítva 8,6 l/100 km adódik, mindig a tankolásból visszaszámolva.

Autógáz, esetleg

Néha megfordul a fejemben, hogy keressünk egy olyan 90 lóerős 1,6 TDCi-t, amiben nincs részecskeszűrő és kettős tömegű lendkerék sem, de nekünk az sem 5,2 litert fogyasztana városban, mint a gyorsforgalmin a reptérre ingázó taxisoknál. Jéghidegen kéne felkergetni az óvodáig, onnan még egy hidegindítással el Zuglóig, fene tudja, meddig bírná legalább 200 ezer kilométerrel megvéve.
 

Szervizkönyves, benzines, ferdehátú ötajtóst kerestünk 1,2 millió forint körüli áron. Itthon nem találtunk, egy cimborám viszont rábökött erre a Mobilén, és igaza volt. Ez még az exportrendszám Saarlouisból

Egyelőre inkább tankolunk a szívó benzinesbe, de az autógáz-beépítésen gondolkodom, mert az LPG ára is erősen lement, jóval 200 Ft alatt van literje.

Végigfutva az elmúlt év számláin és a kocsival szerzett tapasztalatokon, egygazdás, szervizkönyves használt autót keresve ma sem vennénk mást az erre szánt 1,3 millió forintból.

Kommentek

  • Szabi5

    Jó a téma. Márkaszervíz vagy univerzális szervíz. Én mindkettőbe járok. A skoda márkaszervíz azzal verte ki a biztosítékot, hogy a boltban kapható aral olajat nekem négyszeres áron számlázták(nem 50 vagy 100 %-os árréssel, hanem 400 %) és mindig 5 litert, holott 3,5 körül megy bele az 1.9 pdtdi motorba. Hogy ők hordós kiszerelésben mennyiért vehették, abba bele se merek gondolni. Ez szerintem nettó lopás. Viszont mivel ismerik a márkát minden baját egyből orvosolják és nincsenek fölösleges körök. A legviccesebb az, hogy az olajat és az alkatrészeket ők is a bárditól, vagy a unix-tól vásárolják. Ennyit a hamisitott olaj témáról. A renault márkaszervíz az más. Ők eredeti cuccokkal dolgoznak (olaj is elf)és nem ennyire evidensen vernek át. Szerintem hozzájuk érdemesebb betérni, bár azért ők is tudnak számlázni rendesen.

  • Anabolicus

    Ott kezdődik a probléma, hogy Fordot vett. Nincs sok Ford tulajdonos az ismerőseim között, ami nem véletlen, de aki van az is mind megszívta vele. Egyiknél motor csere, a másik most költött rá 7-800 euró-t igaz azzal együtt, hogy úgy kellett levinni az autópályáról, és akkor még sorolhatnám. 4000 euróból már sokkal jobb kocsit is lehet venni, max. 1-2 évvel idősebb…
    Ha a német nem cseréli ki a kormányszervó-szivattyút a cikk író előtt, akkor máris egy év alatt 260 000Ft-ot ráköltött volna a kocsira, és az utolsó mondatot biztos lehagyta volna a cikk végéről.

  • a.szorenyi

    Kedves Anabolicus! Minden autónak vannak jellemző hibái és egy tartós fogyasztási cikknél az egyéves használat csak részidő lehet.

    Te milyen autót vennél 1,3 milliós kerettel (ez kb 3000 eurós autó kint+ a behozatal és a regisztrálás költségei)? Ne legyen dízel, 10 évnél nem öregebb, ötcsillagos törésteszt, olcsó alkatrészek, nyomott áras márkaszerviz, első tulajtól, szervizkönyvvel és fontos a minimum kellemes vezethetőség. Azért kérdezem, mert tényleg érdekel, hogy mi marad a metsző halmazban?

  • a.szorenyi

    Kedves Szabi5! Nem tisztem megvédeni őket, de a pl. Dunaharasztiból leselejtezett kólagépsorral futtatott olajhamisítás epicentruma biztosan nem a Bárdi és az Unix…

  • gezaxy

    Én másfél éve vásároltam Magyarországon egy Belgiumbol frissen bevitt Volvót, akkor volt négy éves S 40-es tipus, full extra kivitelben, összességében 2,6 millióba fájt. Ausztriába élünk igy itt regisztrálni kellett. Itt ért az első kellemes meglepi, mivel az autó műszaki paraméterei olyanok, hogy egy vasat sem kellett fizetnünk. Rendszámunk volt az előző autórol igy az sem került pénzbe. Átnézettem a gépet és lecseréltettem a gumikat a hátsó féktárcsákat és betéteket. Vidéken élő házi szerelőm van, igy az egész 16o ezerből kijött. Fél éve elvégeztettem a kocsi nagy szervizét szintén a házi szerelőmmel, ékszijak, olajcsere 80 ezer és ennyi. Fogyasztás, sokat járunk városban, de az időnkénti hosszabb utakkal 5 liter átlagra jött ki gázolabol, ami itt olcsóbb is, jelenleg 0,95 euró körül. Most öt és fél éves, én tettem bele 50 ezret most áll 180 ezren és csodálatos autó. Ha igy hajtjuk és nem sportosan szerintem még 3-4 év benne van úgy, hogy csakis olajcserére kell költenem. Vagyis sz is megérte.

  • montsenior 10

    Nekünk 2004-ben vásárolt //használtan akkor 7 1/2 éves// 316-i BMW cupé gk. van. Számunkra teljes mértékben megfelel,fogyasztása durván 8 1/2 100km-en . Ami viszont minden gk-ra érvényes hogy nagyon meghálálja ha KIMÉLETESSEN van használva ,sőt a motor olajadalékkal //kicsit tulzással// csodákra képes //persze a minőségi//. Az viszont tanács,lehetőleg legyen tisztában hogy milyen hiba merül fel mert bizony vannak olyan javitómühelyek amelyek azt is felszámlázzák amit el sem végeztek.

  • nilsholgersson

    “Szerencsére az autónak van annyi esze, hogy a kompresszor kenését biztosító klímagáz elszökkenése után nem indítja be a kompresszort az AC-gomb megnyomására” Hát persze, fényezd csak a Focust, hogy milyen eszes… Minden klímarendszer tudja ezt, egy 100Ft-os nyomásérzékelő van bennük, autókban úgy 70 éve… Autógázon gondolkodsz, merthogy lement az ára 200 alá? Ennyi volt akkor is, amikor a benya 370 volt, most viszont a benya 300, tehát a gáz relatíve drágult, nem most kell ilyesmin gondolkodni. De hogy mi alapján számítottál 10 literre, ki tudja, nyilvánvaló, hogy miért nem jött be.

  • geotrinus

    Nekem is ilyen 1.6-os Focusom volt, csak kicsit fiatalabb. Miután karácsony előtt ellopták, már tudom, hogy kurva felesleges a napszemüveg-tartó, az automatikus fényszórókapcsoló, az esőérzékelő, a hangulatot javító lábtérvilágítás és az automatikus légkondicionáló is. Kizárólag egy rendes lopásgátlóra lett volna szükségem.

  • vaLacky

    Én tíz éve vettem újonan egy ilyen Focust, most adtam el 240e kilométerrel, ezért úgy gondolom, van tapasztalatom a típussal. Sajnos az enyém egynégyes volt, és nyolcvan lóerő kevés ehhez a karosszériához. Az egyhatos már jó. Öt év és kb 120e km elteltéig az első izzók kiégésén kívül-ezt 3-5 havonta fogyasztotta- semmi problémám nem volt vele, hibátlanul működött. A hatodik évében megtörtént velem is, hogy beázott a motor a spricni tömítetlensége miatt, ez bosszantó apróság, a spricni cseréjével megoldódott, persze kábelt és gyertyákat is cserélni kellett. Érdekes dolog, de a beázás után sokkal érzékenyebb lett a motor a gyertyák időbeni cseréjére, rángatott, ha évente nem cseréltem. 150e km körül a benzinszivattyú megadta magát, leállt két város között, haza kellett húzni. Ez után fél éven belül a kormányszervó csöve mondta be az unalmast, és ekkor két lengéscsillapítót is cserélni kellett. 180e km első fékbetétek cseréje, hihetetlen, de eddig kibírták, a tárcsák alig koptak. Ez biztosan a nyugis vezetési stílusomnak tudható be, de mégis nagyszerű eredmény. Aztán elromlott a csomagtartó világítás, állítólag a hátsó zárban van a kapcsolója, csak kompletten lehetett volna cserélni, ezért nem csináltattam meg. 200e km környékén két kerékcsapágyat is cseréltetnem kellett. Ezek után 240e km-ig nem volt más gondom vele, de a motor itt már igényelte az olaj utántöltését, a húszezres olajcseréig kb két litert elcsipegetett. Rozsda nincs rajta, a karosszéria masszív, nincs zörgés, nyekergés, a futómű tényleg remek, és strapabíró, az elektronika is az. Összességében szerintem nem rossz autó, de a nagyobb motor kell bele.

  • adiba

    “Ott kezdődik a probléma, hogy Fordot vett”???????? Mi van? Hidd el Én sem akartam Fordot venni( de valahogy így alakult), de ilyen jó autóm még nem volt( ennyi pénzért). Focus c-max 2.0 TDCI. 6 éve van nálam -230000km- és csak két hibája volt. A kormányszervó leállt. Nem kell az egészet kicserélni, csak a vezérlő panelt. Ugyanezt rakták a renault-okba is. Sokkal olcsóbb ha a rönónál veszed meg, vagy bontóban(12000,-). És kész! A másik pedig a generátor volt. Égett. Kicseréltem egy felújítottra és kész!(56000,-). A lábtérvilágítás pedig egy jó kis átverés! Minden focusban benne van, csak égöt kell bele tenni!!!!!!(5w T10)

  • Szuperjeno

    Minden attól függ honnan nézzük.
    A kormányszervó cserét megúsztad és a futómű sem esett még szét. Kevésbé szerencsés esetben ezekre meg pár apróságra még elverhettél volna 300.000 Ft-ot, így már nem lennél annyira boldog. Hiába, 200.000 Km az azért nem kevés.

    Csak azt nem szeretem, mikor ilyen hibák és költségek után, ami ekkora futás után reálisan előfordul, jönnek a szar francia, fos olasz, ipari hulladék X modell dumákkal. Szerencse hogy ez egy Focus, ott nem szokás a moslékot önteni…

  • ppgergo

    LPG most 179HUF/liter, a Bojtár utcában. Ha nem emelték volna a jövedéki adóját, pont annyiba kerülne, mint 2009-ben, vagyis 165 forint. Amikor a benzin ~430 volt a gáz 240-255, most hetek óta 179. Én berakatnám, enne 11 körül városban.

    Hogy mit vettem volna a Fóka helyett? Egy Xsara Picasso-t, 1millió körül találtál volna szervizkönyves magyart is kevesebb futással, csak annak gyárilag nincs olyan futóműve,mint a fókának. Alkatrészárak ugyanazok, megbizható, preztizse, mint a fordnak, semmi.

  • adiba

    Minden olyan alkatrész kicserélek vagy javítok egy kicsit is rosszalkodik. A futóműve nagyon jó allapotban van. Nem kopog nem zörög. Ja és nagyságrendekkel jobb mint bármelyik másik ilyen kategóriájú autónak.Nem pörgetem hidegen, nem versenyzek vele( igaz lehet, mert nagyon megy) Megadom neki amit kér. Olaj, üzemanyagadalék, kenések, javítások. Meghálalja! Nem fogok rákölteni 200-300-at.Nem kell!!! Amit lehet bontottat veszek bele( kopóalkatrész kivéve).

  • Marcikutya

    Nekem is pontosan ilyen van, csak háromajtós 1,4-es, 2004 decemberi. Egyszerűen imádom a sportos futóművét, a háromajtós kivitel miatt (is) merevebb karosszériáját. A kivitel csak Ambiente, azaz full fapados, az egyetlen extra a légkondi meg az elektromos ablakemelő, de többre nincs is szükségem.

    Két éve októberben vizsgázott, akkor 72.000 km volt benne, majd idén májusban megvettem 85.000-rel, októberben én is levizsgáztattam 95.000-rel és semmit sem kellett hozzányúlni a vizsga előtt a szerelőmnek. Tehát a két vizsga között eltelt 23.000 kilométeren nem kopott jelentős mértékben. Jövő tavasszal még megnézzük a vezérléskészlet állapotát a nyári nagy túrák előtt.

  • hova

    Szerintem megérte. Első “nyugati” kocsimat szintén kintről hoztam, de há’isten van egy tényleg aranykezű szerelőm,eszméletlen érzékkel megáldva. Az olajcseréket precízen betartva, évente átnézve ez évben sem kellett rákölteni jelentősen, a kormányműnél két “gumibabát” cserélt és 150 ezernél a fékbetéteket. Nem történt semmi váratlan, igaz, nekem is 9 körül volt a városi fogyasztásom, de a sok pályaút során 7 körül szépen beállt. A külső kilincs megbillentésekor kékes fény világítással jelzi, hol a kulcs helye, elektromos tolóteteje remekül muzsikál- de a lényeg:241 ezerrel a háta mögött / 8.600 Km-el vettem/ szinte nem kellett rákölteni.

  • subtotal

    “A típushibának mondható kormányszervó-szivattyút még a német tulajdonos cseréltette nem sokkal az autó eladása előtt. 650 eurójába került…”

    Ennyi a lényeg, ebből kiderül miért érte meg :)

    3 autót hoztam Németországból saját részre az utóbbi 5 évben, én a sokkal nagyobb merítés miatt is preferálom a kinti piacot.

  • Marcikutya

    A kereskedőnél, ahol vettem az autót, elég sok érdekes dologról esett szó. Szokott ő is Németországból hozni autót, de Németország teljesen megbízható vidékéről, ahol még nincsenek török, román, meg magyar autókereskedők. A kint élő rokonok lejelentik a megbízható autókat, amelyek még nem kerültek be a német használtautó.hu” rendszerébe és tréleren elhozzák. De nem ajánlja, hogy mint ahogy én is terveztem, hogy elmegyek Berlinbe vonattal és a várost jól ismerve bejárjam az autókereskedéseket.

    Ennek ellenére lehetnek üdítően szerencsés kivételek, ez az autó is jó példa a kivételre.

  • subtotal

    Az első 5-10 autót a mobile-n is át kell ugrani, de azért ez a töröktől nem szabad autót venni nem teljesen igaz.
    Ők foglalkoznak általában a kínálat aljával, az ott sem szalonautókat jelent. Azok kerülnek jellemzően hozzájuk, amikre a német nem akar jótállást adni. Ha tiszták az elvárások, nincs meglepetés.

  • v_johny

    Szia András!

    Azért ez a “Itthon tömegével árulnak webshopokból hamisított motorolajat…” kijelentés túlzó véleményem szerint. Van pár olyan online shop amelyek már sok-sok éve foglalkoznak szűrő és kenőanyag kereskedelemmel, náluk vásárolni nem nagyobb lutri mint egy Unix vagy Bárdi (pláne a sarki/kisebb autóalkatrész) üzlet esetén. Tudom hogy a piaci szereplőknek őket kell fikáznia, hiszen fájó pont nekik, hogy -maradjunk a felhozott brandnél- amíg a Castrol shop-ból (értsd, hivatalos Castrol mintabolt) mondjuk 12k egy 4 literes Edge Titanium FST 5w40, addig ez Unix esetében 16-18k, a Tesco 22-23-ért adja. Egy adott shop-ból 9-10k-ból megvan…

  • v_johny

    BÚÉK Mindenkinek!
    (Ez most elvégre a legfontosabb…)

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.