Használt autó: tuti japánt, egymillió alatt – Videóval

Használt autó: Mazda 323 BJ

Szerző: Hamar Balázs - Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.11.16. 17.00

Joggal népszerű használt autó a Mazda 323 BJ. Valóban nehéz vele melléfogni, de a rozsdásodáson kívül még pár hibájára érdemes odafigyelni.

Röviden – Használt Mazda 323 BJ
Mi ez? A Mazda 323 hatodik, egyben utolsó, 1998 és 2003 között gyártott generációja, kétféle karosszériával.
Mibe kerül? Légkondicionálóval körülbelül 450 000 forinttól nagyjából 950 000 forintig szórnak az árak.
Melyik motor jó bele? Az átdolgozás előtti modellből az 1,5, a modellfrissítés utániból az 1,6 literes szívó benzines. Az 1,4-est a fogyasztása teszi érdekessé.
Mi van helyette? Opel Astra G, Ford Focus I. Vagy korabeli Nissan Almera, Toyota Corolla és a méltatlanul alulértékelt Citroën Xsara.

Aki a világot csak megbízhatatlan nem japán és megbízható japán autókra képes felosztani, szomorúan primitív világképével örökre lemarad remek francia, olasz, német, amerikai autókról. De a Mazda 323 jellegzetesen az a modell, amely erősíti ezt a dichotómiát. Nagyon kiforrott, hosszú élettartamú és problémamentes használati tárgy mindazoknak, akik egy autótól ezt várják.

Modelltörténet

Hat nemzedéket élet meg 1977 és 2003 között, a cikkben bemutatott BJ sorozat az utolsó közülük. Erre a generációra szűkebbé vált a karosszériaválaszték. A kupésra rajzolt, háromajtós 323C eltűnt a kínálatból, a meredekhátú 323P a BJ-szériával párhuzamosan is kapható volt, de az elődre épülő háromajtós csak az ezredfordulóig maradt a kínálatban.

Így két karosszériaváltozat uralja a Mazda323-ból a használtautó-kínálatot, a négyajtós limuzin és az ötajtós csapotthátú, a 323F. A Mazda 323F névről az 1989-1994 között gyártott, bukólámpás modell miatt nekem mindig a sikkes ferdehátú ugrik be, de ebben a generációban az F egy meredek farú, klasszikus csapott hátú verzió.

2000-ben a modellfrissítéssel nagyot változott az orr-rész a keskenyebb, csíkszerűbb lámpákkal. Belül a műszerek és a kárpitelemek módosultak, de az autó alapvonásait nem érintette a modellfrissítés.

Belső tér

Magasabb vezetőknek is jól beállítható az ülés, ebben a szép állapotú autóban a Nardi Torino kormány jó fogású.147 000 kilométer és 13 év nem nagyon viselte meg, inkább a váltógombon látszik a jellegzetes kopás, az eltűnőfélben lévő fokozatkiosztás.

A jobban felszerelt modellekben a tárcsás ülőlap-állítással jól beállítható az üléshelyzet, a kormány csak fel-le mozgatható. Az ülés magasabb vezetőknek is kellően hátratolható. Így is marad elég hely hátul, az átlagos méretű csomagtérrel szemben a hátsó lábtér mérete élvezhetett előnyt.

Ebben az autóban a tükörállítástól a csomagtér-világításig minden működik, amit egykor a gyárban beépítettek, csak a rádiót kell pótolnia a tulajdonosnak, mert azt kiszerelte az előző gazda. Biztosan vannak nehezebb sorsú 323-asok, de összességében imponáló a belső tér és a technika állapota.

Benzines motorok: jó az 1,6-os

A modellfrissítés előtti és utáni autókban is ugyanakkora motor, de 2000 előtt 1.3i-nek, utána pedig 1,4i-nek hívják az 1324 köbcentis benzinest. A motor maradt 73 lóerős. 108 Nm maximális nyomatékát csak 4000-es fordulaton adja le, de a könnyű, 1,1 tonna alatti autóban az alapváltozat is egész jó. Mivel 100-nál 3000, 130-nál 4000 a fordulatszám ötödikben, innen normálisan gyorsít autópályán. Ez a motor mégis a fogyasztása miatt vonzó: autópályán és autóúton mérve mentem vele 5,55 l/100 km-es átlagot, 100-130 közötti sebességgel.

Sokkal egészségesebben megy az 1,5 literes, 88 lóerős modell. Többletfogyasztása minimális a Spritmonitor.de oldalon tankolási naplót vezető tulajdonosok bejegyzései szerint. A renoválás előtti használt Mazda 323 BJ-ből ezt a változatot preferálnánk.

Egész jól megy az alig nehezebb 1,6-os. A 98 lóerős motor nyomatéka (145 Nm/3700) elbírna sokkal hosszabb váltó-áttételezést is, de a Mazda nehezen érthető okból 4,11-es végáttételt választott az erőátvitelhez. A fokozatok is rövidek, az áttételezés negyedikig megegyezik a gyengébb egy-négyesével.

Használt Mazda 323-ast Ausztriából?

Ausztriába sokan járnak át 323-as Mazdákért itthonról. Az árak elsőre vonzónak tűnnek, 800-1500 euróért is hirdetnek különféle autókat. Én nem egyet megnéztem közülük és sajnos a legtöbbel az első út a lakatoshoz vezetne. Az erős síkosságmentesítés és a havas alpesi időjárás nem kíméli a gyárilag változó minőségű, de alapvetően gyenge korrózióvédelmű használt 323-as Mazdákat.A rugótornyok is rozsdásodhatnak, korrodált az autó alja, az ajtók alsó éle, a küszöb, az összes sárvédőív.

Ha korrodált, lyukas valahol a kasztni, az itthon sem fog átmenni a műszaki vizsgán, hiába próbálna valaki ügyeskedni. Sok hibára rá lehet mondani, hogy ez a műszakiztatás után keletkezett és a vizsgaállomáson még nem volt repedt a szélvédő, nem égett a motor kontroll-lámpája stb, de rozsdalyuk nem keletkezik egyik napról a másikra. Lyuknál nem lenne mire hivatkoznia az elnézőségéért utólag felelősségre vont vizsgabiztosnak, ha létezne itthon szürke zóna a vizsgáztatásban.

Tényleg szép autókért akár 1800-2400 eurót is elkérnek, főleg, ha csekély a futásteljesítmény és az autó a széria végéből származik. Nagy előnye az osztrák kínálatnak, hogy nem 2000 kilométert kell autózni, hogy kiderüljön, érdemes volt-e útnak indulni. A hirdetésekben a szervizkönyves kitételt érdemes óvatosan kezelni. Sokszor ez nem jelent többet annál, hogy az első 8-10 évben követhető a kocsi előélete, a szervizfüzet utolsó bejegyzése 4-5 évvel korábbról származhat. Az Euro 3-as motorok miatt a benzinesek regisztrációs adója nem magas, évjárattól függően az 1,6i-re 70 000 Ft körüli tétel, a teljes magyarországi forgalomba helyezés tokkal-vonóval 200 000 Ft körüli tétel lesz erre az igazán szép állapotú, sötétkék ötajtósra.

Emiatt 100-nál 3000, 130-nál 4000 a fordulatszám percenként és autópályán hangos a motor, cserébe jól harap és könnyen gyorsul. Városban alapjáraton nehéz vele araszolni, az ezerhatos motor közepes fordulatszámtól húz jól. Országútra hibátlan ez az összeállítás, viszonylag szorosan jár a szervokormány és a 323 útfekvése stabil.

Csak az ötajtós volt kapható a nagyobb benzines motorokkal. Az 1840 köbcentis 1,9 2000-ig szerepelt a 323F palettáján, utóda Európában a 130 lóerős, sportos GT felszereltséggel felbukkanó kétliteres. Európában nem volt kapható a 2,0 Turbo 170 lóerős teljesítménnyel.

Dízelmotorok: szívó is van

A kétliteres, 71 lóerős szívódízel ebben a szériában viszonylag ritka, de megtalálható. Szívódízelek vásárlásához itt adunk tanácsokat egy első generációs Nissan Almera kapcsán. Az átdolgozás előtti turbódízel 90 lóerős, 220 Nm nyomatékkal.

Elég sok használt Mazda 323-ast hirdetnek a jóval modernebb, közvetlen befecskendezéses 2,0 DITD dízelmotorral, elektronikusan vezérelt adagolóval. A Premacyval közös, 16 szelepes négyhengeres itt is 101 lóerős, maximális nyomatéka 230 Nm 2000-es fordulatszámon. Jó vonóerejű és takarékos motor, de javítását megdrágítja a változó lapátgeometriájú turbófeltöltő és az elektronikusan szabályozott adagoló.

Motorváltozatok és átlagfogyasztásuk

1,3/1,4i, 73 LE 7,56 l/100 km
1,5i 88 LE 7,76 l/100 km
1,6i 98 LE 8,07 l/100 km
1,9i 114 LE 8,20 l/100 km
2,0 131 LE 8,54 l/100 km

2,0 szívódízel 71 LE 6,91 l/100 km
2,0 DITD 90 LE 5,53 l/100 km
2,0 DITD 101 LE 6,23 l/100 km

Forrás: Spritmonitor.de.

Hibalehetőségek: főleg a rozsda

Itt nem a technika múlik ki a kasztni alól, hanem a karosszéria rohad le a zokszó nélkül működő technikáról. A leggyakoribb rozsdásodási góc a hátsó sárvédőív illetve a küszöbök töve, főleg hátul. Sajnos nem elég ezeket a pontokat ellenőrizni. Barnulhatnak a tornyok is, nézzük meg a belső sárvédődob és a rugótornyok találkozását! Az ajtók aljának korróziója viszont csak szépséghiba. Alkualapnak jó, de ezek nem teherviselő elemek.


Adatlap

Mazda 323 BJ

Használt autó: tuti japánt, egymillió alatt – Videóval 1
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 98 LE
Nyomaték 145 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,6 sec
Végsebesség 184 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,4 l / 100 km

Többnyire lakatost igényelnek a használt Mazda 323-asok, amit alváz- és üregvédelemnek kell követnie. Ettől sok európai autó tulajdonosa  már elfeledkezhet, de a használtautó-kínálatban felbukkanó Mazda 323 BJ-k igénylik az éves ellenőrzést, a védőréteg javítgatását.

Amit a rozsdagátlásba invesztálni kell, azt a golyóálló technika bőven kompenzálja, ha benzines szívómotort választunk. A hajtásláncnak nincs kirívóan gyenge pontja, egyszerűen legyen meg az olajcsere 10, legkésőbb 15 ezer kilométerenként, cseréljük időben a hűtőfolyadékot, kétévente  a fékfolyadékot és az autó nagyon hálásan szolgál majd.

Nagyritkán kell költeni légtömegmérőre, esetleg lambda szondára és az igazán ritkán használt autókban letapadhat a kuplungtárcsa. Ha a futómű ijesztő kluttyanó hangokat hallat úthibákba huppanva, sokszor csak a stabilizátorkarokat szükséges cserélni. A kutyacsontnak hívott, két végén gömbfejjel ellátott pálca ára nem a világ. Az alkatrészárakat a cikk végén közöljük, rögtön össze is vetve őket egy Opel Vectra B alkatrészáraival.

Belefutni időnként a blokkolásgátló és a kipörgésgátló, a TCS hibajelébe a műszerfalon. Ebben nagyrészt a TCS (Traction Control System) hátsó jeladója lehet a ludas, ami 10 000 forintból pótolható. Nem gyakori, de azért megemlítjük az ülésfoglaltság érzékelő esetleges hibáját. Ez az alkatrész akadályozza meg a légzsák kinyitását abban az esetben, ha nem ül senki az első utasülésen.

Árak: fél- és egymillió Ft között

Klímaberendezéssel és érvényes műszakival a Használtautó.hu keresőjében 450 000 forinttól találni 1998-as, 1999-es autókat, a leírás szerint többnyire 220-250 ezer kilométerrel. A modellfrissítés utáni használt 323-as Mazdák  ára nagyjából a 650-950 ezer forintos sávban mozog. Magas használati értékük miatt 2002-es, 2003-as darabokért 800-900 ezer forintot is érdemes letenni, ha tényleg szép állapotban vannak, nem rozsdásak és jól felszereltek.

Nagy előnye a típusnak, hogy a használt Mazda 323-asoknak korábbi gazdáiknál többnyire nyugodt sora volt. A 323 sosem volt különösebben dinamikus, száguldozásra csábító autó, nem véletlenül bukkannak fel Ausztriában idős emberek keveset futott autói az apróhirdetésekben. Egyszer kell megvenni egy jó benzines 323-ast és utána évekre megoldódik az autógond.

Alkatrészárak

Nem igaz, hogy csak aranyárban vannak hozzá alkatrészek. A Mazda 323 BJ kopóalkatrészei nagyjából azon az árszinten érhetőek el, mint a tömegméretekben gyártott európai autók pótalkatrészei. A tulajdonos akkor járhat rosszul, ha utángyártott helyett csak gyári forrásból tud beszerezni valamit, például karosszériaelemet. Ezekben az esetekben valóban hátrányban van az autó európai konkurenseivel szemben. Nem végeztem komplett piackutatást, de valahogy az az érzésem, hogy az autóalkatrész-kínálatból ennél a modellnél az ársáv legalja hiányzik, tehát aki nem az alsó polcról, hanem a középső vagy felső ársávból választ alkatrészeket, az a kopóalkatrészek esetében nem költ többet, mint egy Golf, Octavia vagy más autó tulajdonosa. Összehasonlításképp zárójelben közöljük az Opel Vectra B 1,6i alkatrészárait is, amelyről itt olvashattok részletes használtautó-bemutatót.

Alkatrészárak használt Mazda 323 BJ 1,6i E-Vision, 2002 esetében

Légtömegmérő 40 400-66 700 Ft
Gyújtótrafó (hengerenként) 14 200 Ft (Vectra B hídtrafó: 25 200-49 700 Ft)
Lambda szonda 16 30-40 000 Ft

Hátsó kipufogódob 38 800-46 600 Ft (Vectra B: 21 000-23 700 Ft)

Kuplungszett 32 200 45 600 Ft (Vectra B: 60 000-130 500 Ft)

Első stabilizátorkar 4200-7200 Ft
Első lengéscsillapító 19 500-23 100 Ft (Vectra B: 21 400-25 600 Ft)
Első féktárcsa 10 800-16 300 Ft (Vectra B: 7400-12 700 Ft)
Első fékbetét 6100-12 700 Ft (Vectra B: 6200-25 000 Ft)

Forrás: saját gyűjtés internetes autóalkatrész-adatbázisból

Kommentek

  • demagóg

    Öreg, elavult, nem túl biztonságos.
    E helyett inkább E12 Corolla, Mazda 3, Civic. A szebb darabok picivel 1M Ft felett vannak, de sokkal többet is kínálnak.

  • Kanyaró Malvin

    Ez annyira igaz, de a világ összes autójára elmondhatnánk. A G Astránál jobb a H és csak 300-400 ezer Ft a felár. Vagy az első Focusnál kulturáltabb a második és nagyon ötcsilagos az Ncaptesztje, de van köztük van egy alap Wagon R+ ára. Vagy a hétgenes Civic is jobb az előzőh9z passzoló 323-nál, csak az egymillió-egy, nem 760 000 forint. Árszintjéhez mérten jó használt autó a BJ 323. Nem véletlenül tartja az értékét.

  • dorax

    Nekem egy 2002-es (már újabb E-vision) 1.6 benzines van 2006 óta, azóta belement >160.000 km, most 238e van benne. Eddig futóműre, éves szervizre és egy új kuplungszettre kellett költeni, motor mai napig hibátlan. Hasonló korú Astra, Focus, VW csoport autókkal sokkal több baj van (EGR, gyújtótrafó, stb…)
    Futómű Budapesten fogyóeszköz, jellemzően egy-két évente, 1-1 stabpálca cserés lesz (~10eFt). A 160ekm alatt megtörtént az összes csere, meg egy “kutyacsont” csere.

    Viszont a rozsda, úgy igaz ahogy le van írva. Sajnos 2004-2005 előtti Mazdáknál – ha még nem rozsdás az alja – egyből alvázvédelemmel kell kezdeni. Ha ez megvan, akkor tuti vétel. Nekem ez nem volt, most itt a dilemma, hogy több 100eFt lakatosmunkára, hogy megmaradjon, vagy nyáron megy a levesbe (nem kap műszakit). Amit nagyon sajnálnék, mert alapvetően marha jó autó. Fogyasztása ok (város: 8,2, országút 6,5-7,5 között), sokkal jobban megy, mint a teljesítményéből kellene (1100 kg az 1.6-os!), futómű nem túl kemény, de azért lehet menni vele.
    Meghibásodás a 9 év alatt 1 volt, a kuplung nagynyomású cső megrepedt, így a kuplungpedál beesett. Bosszantó apróság (pár ezer forintos javítás), de a trélerezés miatt több volt. Más semmi.

  • Balage069

    A kocsi tulajának üzenem, hogy az e2 hiba a külső höérzékelő zárlata. Nekem már volt kűzdelmem ilyennel, ez a hozzá való cucc: http://www.comesclima.it/index.php?categoria=209&id=363#top ha meg van kedve forrasztgatni akkor 10k ohm-os ntc termisztor kell hozzá ami kb 200Huf.

  • Basa55

    A Szörényi Úr-tól kérdezném. hogy a Toyota Corolla és a Nissan Almere 1,5
    2004-2005-ös modelljei ehhez képest nem jobb választás ?
    Sokan nem tudják, hogy a Nissan Almera 1,5 98 LE milyen jó autó !

  • v_johny

    Én több mindent nem értek:

    1, Van aki egy 13-15 éves autónál hiszi, hogy ez vagy az a márka a tuti vétel? Hagyjuk ezt… Egy első gazdás, valóban megkímélt Megane toronymagasan lehet jobb vétel mint egy egyben lévőnek tűnő elhasznált Mazda. De ez igaz minden típusra, nem szabad általánosítani. Aki 700k környékén gondtalan autózásra vágyik, annak a tuti vétel egy minél egyszerűbb technikájú bármilyen márkájú de tényleg a lehető legjobb állapotú autó.
    2, Alkatrész árak kapcsán miért a B Vectr-val van összevetve egy 323-as Mazda? Némi túlzással, de egy kombi Vectra-ba beférne ez a Mazda…

  • balagesk

    Most egy ilyenem van előtte volt másik két 323-as, az elsőt Bg 3ajtóst nagyon szerettem mert kényelmes volt és ment mint a toxikus rágcsáló, A másodikat a Ba 323p-t is szerettem bár az kissé fapados volt a sok Ford közös alkatrésztől de az is egy élhető autó volt. Ez hangulatában jobban hasonlít a Bg-re (kicsit minőségibb mint a Forddal közösen fejlesztett rettenet belső tér) de jóval lomhább bár azóta én is öregebb lettem és lomhább. Én azt mondom jók de nem tudok megítélni se opelt vagy renault-t mert egyiket se vezettem eleget érzésre mindkettő nekem nyögvenyelős volt de lehet, hogy ez csak az adott darabokra volt igaz. Viszont volt egy kolégám akinek az előző cégnél szolgálati astrája volt és alig várta a hétvégét, hogy végre vezethesse a 323-ast mert azzal nem kűzdelem volt az élet.

  • a.szorenyi

    Kedves Basa55! Kedves Olvasónk!

    A három közül szerintem a Mazda3 és az E12-es Toyota Corolla a valódi ellenfelek. A Nissan Almera II, még a modellfrissítés utáni változat is, fél generációval korosabbnak hat a másik kettő mellett. Az Almera előnye a megbízhatóság mellett az ára, mivel összehasonlítható állapotban olcsóbb a másik kettőnél. Ha anyagilag nem probléma messzebb merészkedni, akkor a Mazda és a Toyota közül ésszerűbbnek tartom a Corollát. A márkaszervizekben sok kedvezményes karbantartási csomag választható hozzájuk nagyon jó áron. A márkaszervizekben nem fog belefutni hamis olajba, amivel igen sok motor halálát okozzák mindazok, akik elhiszik, hogy a nagy márkákat meg lehet venni harmadáron is netről. A Toyota Corolláról itt olvashat részletes használtautó-bemutatót:

    http://www.vezess.hu/hasznalt-auto/hasznalt_auto_toyota_corolla/44092

    A Mazda3 akkor a befutó, ha a vezetési élmény fontos, de mivel a Nissan Almera a preferált jármű, ez az Ön esetében aligha döntő szempont.

    Üdvözlettel, Szörényi András

  • a.szorenyi

    Kedves V_Johny! A Vectra B praktikus okokból került bele: nemrég írtunk róla, árban hasonló és az Opelekről sokan tudják/hiszik, hogy alacsonyak az alkatrészárai. A tömeggyártású európai autókat képviseli, nem a mérete miatt van benne.

    A nagyon belátó és józan vásárlók gondolkodnak úgy, ahogy Te. Sajnos vagy szerencsére nincsenek sokan és az autó a foci mellet az a téma, amihez minden ivarérett magyar férfi ért. Nagyon határozott elképzelése van arról sokaknak, mit szabad és nem szabad megvenni. De nem ugyanakkora eséllyel lesz gondtalan az élet különböző autókkal azonos megkíméltségi fokon. Vannak stabilabb alapról elhasználódóak, amilyen a Mazda 323BJ vagy a G Astra.

    Üdv, András

  • hova

    v_johny – 2015.11.17 11:35
    Mit jelent neked a megkímélt, mert erről sok vita folyik autókról, típusokról. Mert van aki szerint ha kíméled, gondozod, az már abszurd. Talán még sem véletlen ez a jó hír a Mazdákról, mármint a régebbi típusokról.Azért egy első gazdás, 13 éves Mazda 323-as / ha lenne/ biztosan verné minőségben a Megane típust. De intő példa rokonom Fiat Puntója, ami 10 év alatt szétrohadt, mert még a pillantását is sajnálta tőle!

  • v_johny

    a.szorenyi – 2015.11.17 14:23

    Értem, csak furcsa egy Vectra alkatrész árait összevetni egy 323 Mazda-éval…
    Sajnos nem vagyok azért annyira über józan autózás kérdéskörben… Ha az lennék, nem lógnék annyit autós portálokon / híreken, nem lenne akkora értékű modell autó gyűjteményem mint másnak a családi vasa, nem lenne családtag az épp aktuális autónk, nem várna tapsikolva a kenőanyag és szűrő “boltos” (nem sajnálom ami erre kell szánni), és sorolhatnám hosszasan.
    Abban tökéletesen igazad van, hogy nem mindegy milyen alapokról indul a kopás/fogyás…

  • v_johny

    hova – 2015.11.17 15:47

    Egy példa: munkatárs szomszédjában élő nyugdíjas pár kb 4-5 évente cseréli az autóját (mert megtehetik). Tehát megveszik szalonból, elég jó felszereltséggel (eddig Fabia, Fiesta, most PUG 208), tesznek bele 30k km-t, garázsban áll, csillog villog mindene. Mindig szakszervizben szereltetik. Gondolom ezek alapján jó vételnek tűnhet az autójuk? De, a néni úgy közlekedik vele, hogy Te konkrétan megörülnél. Az utca végégi bőg a motor hidegen (mondjuk melegen is), garázsba beálláskor két házzal odébb érzed a kuplung szagát (nem viccel a csúsztatott kuplungozással)…. De a legjobb az, hogy ha már lendületben van, akkor a kivezető utcán lévő fekvőrendőrön lényegében lassítás nélkül ugrat át.
    Ez akkor egy megkímélt tuti vétel lenne? Tőle vennél egy tartósnak vélt autót, ő az első 5 évben megerőszakolja (5év/30k km elég hogy maradandót alkoss), Te pedig nem érted mi a sok baj a kocsival. El tudod te képzelni, hogy ez a néni mire lenne képes a 13 év alatt bármilyen autóval (esetedben egy Mazda-val)? (Hidd el, attól még egy normál használtságú 13 éves Megane is jobban fog teljesíteni.) Én erről beszélek. Igaz, ezt nehéz kiszúrni vásárláskor (pláne kereskedésben), ez lenne a második pontja az használt autó vásárlásnak: lutri az egész, vagy van szerencséd vagy nincs, ez márkafüggetlen “buli”.
    A megkímélt nálam azt jelenti, hogy a korához képest a lehető legjobb állapot ami feltételezi, hogy a kellő odafigyelést/gondoskodást/törődést megkapta.

  • jmzba145

    Ez a formavilág inkább unalmas, középszerű, sem mint vonzó.
    Nem látom benne a potenciált az árkategóriában felsorolt konkurensekkel szemben.

  • tollasahatam

    de “tuti” ám, még egymillió felett is!

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.