A legjobb használt dízel Škoda, 611 000 kilométerrel

Használt autó: Škoda Octavia I 1996-2010

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.11.10. 15.00

Sokan hisznek az adagolós 1,9 TDI elpusztíthatatlanságában. Megnéztünk közelről egy 611 000 kilométert futott autót.

Röviden – Škoda Octavia 1U és Octavia Tour I
Mi ez? Ötajtós ferdehátú és kombi a családnak a Golf IV, a SEAT Toledo II és az első Audi A3 technikájával.
Mibe kerül? 400-450 ezer forintért hirdetik a legolcsóbbakat, a kései Tour modellek dízelmotorral ma is megérhetnek 1,5 millió forintot.
Melyik motor jó bele? Akár a 90, akár a 110 lóerős TDI. Benzinesből az 1,4 16V és a turbós 1,8-as a legvonzóbb.
Mi van helyette?  Hasonló autó a Kia Shuma és a Mitsubishi Carisma, esetleg a ferdehátú Toyota Avensis. De könnyebb egy kombi Focust vagy G Astra Caravant találni.

Néha egy autógyártónak sikerül egyetlen modellel átrendeznie sokak fejében a márkáról élő képet. Ilyen az első Focus a Ford, az itthon kettes, valójában harmadik Swift a Suzuki, és az első újkori Octavia a Škoda számára.

Modelltörténet

Azért újkori, mert 1959-ben debütált a legelső Octavia, amely a gyár nyolcadik új típusaként kapta névként a nyolcadikat jelentő latin szót. 1996-ban jött ki az ötajtós, 1998-ban a kombi. A kínálatot 1999-től négykerék-hajtás gazdagította.

Jobban kiáll a 2001-es modellfrissítés előtti autók hűtőmaszkja, a fényszóró nem ívelt, mint a lenti autón. Eltérő a lökhárító is

A 2001-es modellévvel jött el a modellfrissítés és a 180 lóerős RS sportváltozat bemutatása. Az átdolgozással kismértékben módosult az orr, a frissebb évjárat azonosítását megkönnyíti az ívelt fényszóró és hűtőmaszk. 2004-től ez a generáció utódával párhuzamosan készült, az Octavia Tour csehországi gyártása 2010-ben szűnt meg Vrchlabiban.

Rengeteg verzió készült belőle az évek során, az Octinfo szerint még páncélozott is volt. Létezett a két cégalapítóról elnevezett csúcsmodell, a Laurin & Klement, született nyújtott tengelytávú és taxiváltozat.
 

Laurin&Klement kivitelben is készült az Octavia, akár nagyképernyős navigációval. Állítólag a VW konszernt uraló Ferdinand Piëch nagyon szerette a cseh márkát, ezért nem csaptak a fejlesztők kezére, hogy ez vagy az a Volkswagen privilégiuma

2001-ben, a Škoda Motorsport centenáriumára készült a 100 darabra limitált WRC-kiadás, annak örömére, hogy a valódi Octavia WRC szerencsétlen méretei ellenére sem bőgött le a ralivébén. A modellváltozatok többségéről és a modellfrissítés előtti változatokról a galériában találtok fotókat.

Karosszéria, futómű

Ezen a garázsban tartott autón nem találni rozsdát, ám az Octavia pár helyen hajlamos lehet korrodálni. Rozsdásodási pont az első sárvédő és a küszöb tövének találkozása, mint a Fabián. Ennél alattomosabb a kerékjárat mögötti rész rohadása, ahová a sarat beveri a kerék. Egy szerelő ismerősöm, aki 460 ezret futott TDI Octaviával jár, azt javasolta, vágjunk lyukat a kerékdob műanyagbetétjébe, hogy könnyebben kiszáradjon ez a rész.

Sokszor rozsdásodik ezen a ponton az Octavia és az első sárvédők tövénél is

Nincsenek nagy buktatók a futóműben. Elöl MacPherson-rugóstagok vannak, hátul egyszerű csatolt hosszlengőkarok, kivéve a hátul is független felfüggesztésű 4×4-es verziókat. Elöl a rugók megfáradása azért gond, mert az autó orra eleve alacsony. Könnyű odaverni az olajteknőt, megsérteni a lökhárítót. A rendőrségtől leadott Octaviák előnye, hogy van bennük kartervédő és a rosszút-csomagos futómű kicsit emel az eredetileg csak 134 milliméteres hasmagasságon.

Belső tér

Használt Škoda Octavia és használt Škoda Octavia között nagyon nagy lehet a különbség a felszereltségtől és az évjárattól függően. A korai és egyszerűbb kivitelű, LX modellek szürke műanyag műszerfala nagyon olcsónak hat. Egy modellfrissítés utáni változat sok gyári extrával, mint a cikkben szereplő autó, egészen más komfortérzetet nyújt. Mivel a széles választék megengedi, érdemes a GLX vagy SLX és az Ambiente szintet keresni.

528 literes az ötajtós, 548 literes a Combi csomagtere. Nagyobb kredencre csak a kombiét lehet rácsukni

Belül egy nagy baja van az autónak: hátra nehéz beszállni és a lábtér is csekély. A méretek belövésekor a csomagtartó élvezett prioritást, talán túlságosan is. Az ötajtós 528-530 literes csomagtere szinte mindenre elég. A kombi csomagtere a maga 535-548 literjével nem sokkal nagyobb, de ha szekrényt vagy más méretes tárgyat kell szállítani, ebben rá lehet csukni az ötödik ajtót a kanapéra.

Egy Octavia TDI, 611 000 kilométerrel

Amíg nem hagy ott rendszeresen, használom és megyek vele - mondja róla tulajdonosa

Amíg nem hagy ott rendszeresen, használom és megyek vele – mondja róla tulajdonosa


Használtautó-bemutatóink nem a konkrét autóról, hanem a típusról szólnak. De ebben az esetben ki kell térni a cikkhez fotózott használt Škoda Octaviára, amely 611 378 kilométeren van túl. Tanulságos autó!

Közlekedésmérnök tulajdonosa 2004-ben vette használtan, a 2001-es modellben nem volt 100 000 km sem. Felületesen nézve a nem működő hátsó ablakemelő, a felhasadt vezetőülésből kilógó fémkeret, a fényszóró- és lökhárítócserével járó orrsérülés plusz a használat egyéb nyomai miatt elhanyagolt kocsinak tűnhet.

Na ezért nem szabad csak a látványra hagyatkozni, mert a technika remek formában van. Ismerve a futásteljesítményt, ez egyenesen csúcsforma! Az autóban a gyári turbófeltöltő és féltengely dolgozik, nem kellett felújíttatni az automatikus váltót és az adagolóhoz sem nyúltak. Egyszer a hűtő alján egy koccanás miatt keletkezett repedést hegesztettek, az egyik motortartó bakot cserélték ki és az első futóműben a gömbfejekre kellett költeni. Ennyi.

Havonta 7-8 ezer km pörög az autóba, legnagyobbrészt határainkon belül

Havonta 7-8 ezer km pörög az autóba, legnagyobbrészt határainkon belül


Mastera Ernő, a tulaj nem tud titkokról beszámolni. Nincs csodaolaja, egyszerűen az átlagnál sokkal igényesebben tartja karban a hűséges Octaviát. Motorolajat 10 000, váltóolajat 30 000 kilométerenként cseréltet, az autó használati értékéhez képest csekély összegekért.

A légszűrő, az üzemanyagszűrő és az olajszűrő darabonként 1500 Ft alatt van, a sima 10W40-es olajjal együtt 9000 forintot fizet értük az autósboltban. Pollenszűrőt 40 000 kilométerenként cserél, évente kétszer, féktárcsát 80 000 km után, évente egyszer. A fékbetétek 50 000, a márkás gumik 100 000 kilométert szoktak elfutni.

Mastera úrnak a feltöltő kihűtésére sincs külön praktikája, egyszerűen csak kíméli az autót. A dízelmotor erejét ritkán aknázza ki, a Pécelről induló utak zömét 110-120-szal teszi meg autópályán, számítástechnikai cége ügyfeleihez utazva szerte az országban.

Megkoptatták a ki-beszállások a küszöböt és a gumitömítés is elvásott vezetőoldalon

Megkoptatták a ki-beszállások a küszöböt és a gumitömítés is elvásott vezetőoldalon


A havi 7-8 ezer kilométeren a jellemző átlagfogyasztás 5,5 l/100 kilométer. Csak városban 6,5 litert eszik az autó, a maximum 8 liter volt autópályán 160-nal repesztve.

A puhán kapcsoló váltón és a futóművön sem érezni a kiugró futásteljesítményt, a próbaút alapján meg nem mondanám, hogy 250 vagy 600 ezer kilométer van-e az autóban. A tulajdonos számára fontos funkciók mind jól működnek, így az ülésfűtés és a Climatronic, az állandóan bekapcsolt automatikus légkondicionáló is teszi a dolgát.

Tudtam, hogy az első Octavia az 1,9 TDI-vel tartós és megbízható autó, mégis meglepett ez a sötétkék ötajtós. Megismerve a gondos gazdát, van rá esély, hogy a kocsi elérje az egymillió kilométeres álomhatárt, nagy örömöt szerezve a családnak.

Szépséghibaként a lámpakapcsoló és az elektromos ablakemelő gombjairól lekopik a festék, a szellőzőrostélyok pedig hajlamosak ferdén állni, mert letörnek az állítógyűrűről. Az évek múlásával a vészvillogó kapcsolójáról lekopik a minta, marad a narancssárga gomb.

A kormány nem mállik gyorsan, de ha ronda, az új bőrbevonat 15-20 000 forintból megoldható. Ha az ajtók nyitására nem gyullad fel a belső világítás, a nyitást érzékelő mikrokapcsolókkal lesz gond. Gyakran elromlik az első és a hátsó ablakemelő is. Többnyire nem a motort, hanem az üvegmozgató szerkezetet kell cserélni.

Motorváltozatok és átlagfogyasztásuk

1,4 MPi, 60 LE l/100 km, 6,86 l/100 km
1,4 16V, 75 LE (2001-től), 6,79 l/100 km
1,6, 75 LE (2001 előtt) 7,01 l/100 km
1,6, 102 LE 7,49 l/100 km
2,0, 116 LE (1999-től), 8,24l/100 km
1,8, 125 LE (1999-ig), 8,43 l/100 km
1,8T, 150 LE, 8,61 l/100 km
1,8T RS, 180 LE 8,68 l/100 km

1,9 SDi, 68 LE
5,31 l/100 km
1,9 TDI, 90 LE,
5,50 l/100 km
1,9 PD TDI, 101 LE, 6,35 l/100 km (nagyrészt 4×4)
1,9 TDI, 110 LE, 5,68 l/100 km

Kövéren szedve az ajánlott motorok. Forrás: Spritmonitor.de.

Ha a fogyasztás szempont, akkor a gazdag motorválasztékból az 1,4-es benzinest érdemes választani. Erőtlen, de takarékos motor. Nem butaság a benzin mellett LPG-vel is működő Dual-modelleket vagy más benzin-gázas modellt keresni, mert ezek üzemanyagköltsége a literenként 200 Ft alatti autógázzal minimális. Akkor is jó lehet az autógáz, ha a tartály érvényességi idejéből kevés van hátra. A pótkeréktartály cseréjének költsége hamar visszajön.

Megy és megy és megy. Sem olajat, sem vizet nem kell utántölteni a 10 ezres olajcsere-perióduson belül

Az 1,6-os benzinesből benzinszomja miatt a rendőrautókban is használt 101-102 lóerős nem az igazi, de jobb erőben van az 1,4-esnél. Keveset autózóknak titkos tipp a ritka kétliteres, amely nagyon kellemes, bő nyomatékú, kulturált motor. Az 1,8-as benzinest turbóval jó megvenni. Aki nem megy sokat és főleg városon kívül autózik, annak a rugalmas, nagyon nyomatékos és eltalált 1,8T az ideális az autózás öröme miatt. Csak az eszetlen chiptuningot jobb elkerülni, ami a könnyen megvadítható dízelekre is igaz.

Kései használt dízel Škoda Octaviákban találkozhatunk az Euro 4-es szabványt teljesítő 1,9 PD TDI motorváltozattal. Ez a 74 kW (100 LE) teljesítményről azonosítható az autó papírjaiban, a régebbi adagolós változat 66 vagy 81 kilowattos lehet, 90 vagy 110 lóerős.
 

Jót tesz neki a rossz út csomag a 15 mm-rel emelt futóművel, mert alacsony az orra. A rendőrautók mind megkapták az emelést és a kartervédőt. Akit érdekelnek a rendőrségi Octaviák, itt olvashat részletesen a belügytől leszerelt használt autók előnyeiről, hátrányairól és azonosításuk módjáról http://www.vezess.hu/hasznalt-auto/veszelyesek_rendorsegi_skodak/20378/

A Škoda Octavia nem rossz használt autó az újabb motorral sem, de a régebbi TDI-k kevesebb hibalehetőséget tartogatnak. Alapvetően jó az SDi szívódízel is, de a vadul gyorsuló turbós TDI-vel szemben ez azoknak való, akik soha nem sietnek. A fogyasztás ezzel csupán 68 lóerős motorral is parádés.

Hibalehetőségek

Kevés dízel autó létezik, amely ajánlható ebben az árkategóriában, de az Octavia TDI meggyőző. “Azért kell ilyet venni, mert ezt még meg lehet szerelni és nem kerül a világ pénzébe, ha hozzá kell nyúlni” – mondta róla egy ismerős autószerelő.

Jellemzően csak a vezérműszíjcsere elhanyagolása nyírja ki a tartós 1,9 TDI-ket. A csomagtartóban már ott a következő szett

Ennek a motornak ritkán van bármi baja is. Az összes autónál elvárható gondossággal, évenkénti vagy 10, legfeljebb 15 ezres olajcserével már megtettük, amit kell. A 90 és a 110 lóerős verzióban is nagyon megbízható az adagoló, a csapágyak élettartama magas. Nem véletlenül futnak ezek a motorok simán félmillió kilométert IV-es Golfban, B5-ös Passatban és más autókban.

A TDI-ket a vezérléscsere elmulasztása tudja kinyírni. Figyelni kell a vezérműszíj, a görgők és a vízpumpa idejekorán végrehajtott cseréjére. Ez nagyjából 100 000 forintos költség, amit nem szabad túlhúzni. Ha elgyengül a turbódízel, először a légtömegmérő hibájára érdemes gyanakodni, de ez a probléma kisebb mértékben a benzineseket is fenyegeti. 

Alig koptak meg az ablakemelők kapcsolói. Az elektromos ablak gyakran nem működik az ablakemelő-szerkezet hibája miatt

Nem érzékeny az elektromos rendszer. Mivel komfortextrából egy elvileg azonos technikájú Golf több mindent kaphatott, a cseh ötajtósban a hibalehetőségek száma is korlátozottabb. Cserébe olcsóbb hatású anyagokkal kell beérni az utastérben és a hangszigetelés is jobb lehet egy Golfban.

Ha egy benzines használt Škoda Octavia motorja egyenetlenül jár és erőtlen, először a gyújtótrafóra gyanakodhatunk. (Emiatt visszahívás is volt az 1,8-as turbókra 2003-ban.) A hengerenkénti trafó élettartama kiszámíthatatlan: néha 80 ezer kilométernél cserélni kell, máskor kibír 200 ezret.

Ezen a ponton gyakori a korrózió, mert az első kerekek beverik a sarat a dobba

Érdekes, de a Golf IV és a Bora esetében főleg az 1,6 literes motorokat sújtó, igen költséges váltóhibát az Octaviák esetében nem tapasztalták a cikk kapcsán megkérdezett autószerelők és használtautó-kereskedők.

Árak: használtan sem olcsó a Škoda Octavia I

Sokak számára az Octavia az az autó, amely méretben, kényelemben, fenntartási költségben pont megfelelő, ezért élénk irántuk a kereslet. Nyugaton is van ára, ezért a tartósan gyenge forinttal a normálisabb autókat többnyire nem éri meg külföldről behozni.

4,5 méteres, egészséges családi autó. Klímaberendezéssel félmilliótól kapni benzinest, 700 000 forinttól turbódízelt

A hazai kínálatban légkondicionálóval nagyjából 450-500 000 forinttól kaphatók a legolcsóbb használt Škoda Octaviák. Ígéretes kocsikat 850-950 ezer Ft körül találni. A dízelek ára 700 000 Ft körül indul, többnyire mulatságosan alacsony, 200-250 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, mindezt 15-17 évesen. A használt Škoda Octavia dízelek ára 10 év felett is felmehet 1,2 millió Ft fölé.

Aki mindenképp dízelmotorra vágyik, annak a TDI-k helyett nehezen tudnék jobb használt autót ajánlani, esetleg ezt a motort más köntösben, Bora vagy Golf kombiként, netán egy szép Toledóban. Aki azonban benzinest keres, azonos áron egy Focus vagy Astra G kombival jobb autóra tehet szert.

Alkatrészárak

Ennél a használt autónál is igazolódik a tömeggyártásban készülő európai modellek árelőnye az autóalkatrész-kínálatban a japán autókkal szemben. Az Octavia alkatrészárai többnyire mérsékeltek.

Egyszer sem robbant le a 2001-es autó. Második tulaja 11 éve használja, több mint félmillió kilométer tett meg vele

Légtömegmérő 15 800-63 800 Ft

Generátor 44 100-100 700 Ft

Kuplungszett lendkerékkel 102 600-184 600 Ft

Kettős tömegű lendkerék (Sachs) 155 400 Ft

Turbófeltöltő 210 600-240 000 Ft
 
Első lengécsillapító 13 900-24 600 Ft

2002-es Octavia 1,9 TDI 90 LE esetén. Forrás: saját gyűjtés internetes autóalkatrész-áruházból

A legjobb használt dízel Škoda, 611 000 kilométerrel 1

Jól bírják az 1,9 TDI-k: ebben a cikkben egy 700 000 km felett tartó Superbet mutatunk be. Kattintsatok a képre!

Kommentek

  • Funkyman

    30ezrenként váltóolaj-csere? Mi a fenének?

  • Robcsek07

    Mert automata váltóban cserélni kell, mint a motorolajat.

  • ffff

    A cikk kulcsmondatai:

    – közlekedésmérnök tulajdonos;
    – kíméli az autót;
    – a dízelmotor erejét ritkán aknázza ki;
    – az utak zömét 110-120-szal teszi meg, autópályán;
    – az átlagnál sokkal igényesebben tartja karban;
    – motorolajat 10 000, váltóolajat 30 000 kilométerenként cseréltet;

    Valljuk be, ez extrém gondos karbantartás + nagypapás stílus + eleve olyan körülmények (autópálya), ami nem terheli az autót , ami nagyon kevés hazai tulajdonosra jellemző.

  • subtotal

    2002 májusi Octavia, végig garázsban, még mindig első gazdájánál, 180ekm-rel és ott rohadt, ahol mondjátok, a garázs nem véd meg ettől. A karosszériás azt javasolta, hogy évente a beragadó sarat tisztítsuk ki, kerékcseréknél praktikusan.

    A facelift utáni alapverzióknak ugyanaz a randa műszerfala van, mint a régebbieknek, az Elegance sokkal szebb kivül-belül. Emlékszem mikor új volt, még a németeknél is megnézték, közel volt az akkori Audihoz, persze csak első blikkre.
    Az 1.4-es benzinest el kell felejteni, ha lehet, mert még az 1.6-hoz képest is rettenet gyenge.

  • MetroGoldwinMayer

    1. Izlés dolga de aki havi 7-8000et gurul, a fél napját az autóban ülve az hogy lehet ilyen ki****ott igénytelen? 40.000ért kapna a bontóban normális ülést+egy pöpec belső glancolást.

    2. Haveromnak van ugyanezzel a motorral Passatja, fél milla körül jár, meglepően autószerü.

    3. Nálam is volt rövid ideig egy 2007es Octavia2 450ezerrel, már a 105 lovas 1.9 PD-vel, úgyhogy az is bírni fogja (és ezt a példányt sok különböző ember vezeti, szóval nincs jó élete)

  • Iceman.

    A karbantartás igényessége miatt talán nem reprezentatív a típust tekintve ez a futásteljesítmény, persze attól még szép teljesítmény. A motorolaj / 10k még oké, bár szerintem ilyen stabil használatban az is túlzás kicsit, viszont a váltóolaj cserét nem értem 30 ezrenként. Taxi octaviaban ültem és mondtam a taxisnak, hogy milyen gáz, hogy szétkopott az ajtókárpit felső éle ( a könyökléstől ), merthogy szinte új a kocsi (nem kopogott, nem zörgött, nem volt sehol máshol kopott, újszerű volt minden magam körül), röhögött egyet, aztán mondta, hogy az új autójában 390k van.

  • Szabi5

    Még egy lefingott, túlhasznált romhalmaz. Volt egy céges 500000-et futott agyongyötört loganunk de az nem volt ennyire kopott és koszos. Nem értem miért kell örvendezni egy ilyen állapotú autónak. Nem egyszer látok 7-800000-et szaladt renault trafikokat és T5-ös vw-ket de azok még szinte újnak mondhatóak ehez képest.

  • Basa55

    Jó és megbizhatók a TDI-s dieselek ! De ilyen odafigyeléssel sok diesel elmegy 500-600 ezer km-t ! 1,9 CDTI-s Opelek-Renaultak -Mazdák stb
    A 30000 km-es sebváltóolaj csere nevetséges ! Jó olaj, olajszűrő
    minőségi gázolaj-hidegen nem terhelni a turbót- Ennyi

  • Kanyaró Malvin

    Egy korrekt váltóolajcsere felmelegítéssel nem akkora tétel, amivel egy ilyen munkaeszköz üzembiztonságát veszélyeztetném. A belsejére én is többet áldoznék, de a 10/30 ezres csereperiódust elég szépen igazolja az autó működése. Azzal egyetértek, hogy műszakilag hasonlóan alapos tulajnál bármilyen más autó is sokat futna, de 600 ezer a gyári turbóval azért ritka. A T5 és más haszonjárművek szerintem nem tartoznak ide, mert azok teherautók, erre gyártják őket. Aki futár autópályán, az pár év alatt belegurít félmilliót a gépbe, ami persze, hogy alig kopik, ha ésszel hajtják.

  • Kanyaró Malvin

    A túlhasznált lefingott romhalmaz tipikusan ilyen minősítés: ránézel egy kocsira, ami koszos belül és sziklaszilárd az ítéleted. Bár én lennék ilyen magabiztos, látatlanban ítélő zseni. A saját autónk nem így néz ki, de 25 000-érrt egy kárpittisztítás és mást mondasz tökugyanarra a kocsira. Mikor tévedsz nagyobbat?

  • Iceman.

    Szabi5 – 2015.11.11 07:20: Malvin leírta a lényeget. Erre a kocsira rá kell költeni max 100.000 Forintot és visszatekert órával beszopnád, hogy 95k van benne. A tulajnak nincs igénye arra, hogy mindig minden esztétikai elem kopásmentes legyen, de ez az ő dolga. Ez alapján megítélni az autót -főleg annak fényében, hogy a főegységeket milyen figyelmességgel tartja karban- legalábbis egy ostoba ember véleménye.

  • hova

    Semmi extra ezzel az autóval. Micsoda mocskos a motortér!! Szerencse a garázs és van pénze és ideje az olajcserékre. Jellegtelen, jellemtelen autó volt és az is maradt.

  • subtotal

    hova, mondj már egy jellemes autót :)

  • hova

    subtotal – 2015.11.12 17:41-De csak azért, hogy maradjunk a skodánál:S 110L de Luxe. Nézz meg egy képet róla, úton úgy sem láttál.

  • subtotal

    Annak jelleme van? :D

    Amúgy azon túl, hogy szerintem a szó, amit írni akartál, a kiállás, még a jellegtelen sem igaz erre az autóra: írdatlan csomagtartó a maga korában, ez a fő jellegzetessége…

  • hova

    Nem, nem írtam el semmit sem. Ez egy jellegtelen autó,ami mellett mindenkor elmennek az emberek, mert semmi nincs, amire figyeljenek. Jellemtelen, mert vannak, akik szerint van “jelleme” egy autónak- én is azok közé tartozom és még nagyon sokan- de ennek az autónak-szerintem- az sincs. A 110-s skodát megnézték,szerették, van jelleme és kurva jól néz ki-ellentétben a 105-el és a 120-al, ami megint elsímúlt a semmibe.

  • Holiday

    Akkor regisztráltam a vezess.hu-ra, amikor ez az autó készült.
    Jó látni, hogy arról a motorról, amiről az akkori véleményalkotók kígyót békát elmondtak, mint egy majd 100.000 km-nél széteső, turbókat zabáló motorról, másfél évtized elteltével ennyire más a vélemény.

    Javaslom, hogy a most temetendő blokkok esetében is fogalmazzanak óvatosan a szakértők.

  • Holiday

    Hova!
    A jellem kimondottan emberi tulajdonság, s bár van, aki annyira szereti a járművét, hogy szinte emberi tulajdonságokkal ruházza föl, azért mégis vicces egy tárgy esetében jellemről beszélni.

    Íme a szómagyarázat: a jellem a személyiség “magva”. Az egyénnek azok a – viszonylag – állandósult tulajdonságai, amelyek rányomják bélyegüket minden megnyilvánulására és kifejezik viszonyát a világhoz, a többi emberhez. A jellem meghatározza a cselekvést, a magatartást. Az ember jelleme szoros kapcsolatban van a világnézetével, és a jellemet nem az egyes tettek határozzák meg, hanem az ember általános életvitele, az egész élete.

    személyiség “magva”. Az egyénnek azok a – viszonylag – állandósult tulajdonságai, amelyek rányomják bélyegüket minden megnyilvánulására és kifejezik viszonyát a világhoz, a többi emberhez. A jellem meghatározza a cselekvést, a magatartást. Az ember jelleme szoros kapcsolatban van a világnézetével, és a jellemet nem az egyes tettek határozzák meg, hanem az ember általánes életvitele, az egész élete.

  • hova

    Holiday – 2015.11.14 19:42-
    Nagyon távol állsz azoktól a melegszívű, lélekkel is rendelkező emberektől, akik így vélekednek.

    Te ide mindíg kötekedni jössz,mert nincs semmid, amivel megérthetnéd az emberek lélektani vélemény szabadságát. Egyszerűen “lélektani- buta vagy”.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.