Használt autó: a legolcsóbb japánok

Lehetetlen küldetés? Japánt, légkondival, negyedmillióért

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.10.04. 08.00

250 000 forintért ha a kocsin van egy év vizsga és négy normális gumi, már sokat kaptunk az élettől. De egy cimborám légkondis autót keresett ennyiért.

Röviden – használt Nissan Primera P11
Mi ez? Középkategóriás japán autó az 1996-2002 közötti időszakból.
Melyik motor jó bele? A szívó benzinesek közül az 1.6-os a legésszerűbb. A CVT automatikus váltó elég kellemetlen. 
Mibe kerül? Nagyjából 270 000 és 800 000 forint között lehet használt P11-es Nissan Primerákat kapni
Mi van helyette?  Elsősorban Opel Vectra B vagy első generációs Toyota Avensis, esetleg Mitsubishi Carisma, a japán Octavia. 350 000 Ft alatt, de kisebb méretben ott a Suzuki Baleno is.

Kamaszkoromban többször elolvastam Adrian Mole titkos naplóját és újabb kínszenvedéseit. Ebből a regényből diffundált, át, milyen lehetett a Margaret Thatcher idején bezárt hajógyárakból és bányákból kirúgott munkások élete a konzumvilágban szegényként tengődve.

Valamiért a Nissan pont Anglia munkanélküliséggel erősen sújtott, észak-keleti részén épített gyárat az európai terjeszkedéshez. A cég első Japánon kívüli üzeme olyan helyen létesült, ahol sosem volt autógyártás és a leépített szénbányászokra számított a termelés.

Ezek a Primerák gyakran rozsdásodnak a hűtőmaszk alatt. Ha folyamatosan járnak velük, nem hagy ilyen nyomot a rozsdalé, mint az állásban

Ma már 8,2 millió legyártott autó felett tart az az üzem, ahol 1990-ben kezdődött a Nissan Primera gyártása. A Bluebirdöt leváltó középkategóriás autó második generációja 1996-ban jött ki, a cikkben szereplő modell 1999-ben a nagy modellfrissítéssel új orrot kapott és biztonságosabbá is vált.

Modelltörténet: Nissan Primera P10 és P11

Ilyen a szárnyas hűtőmaszkú, 1999 utáni Nissan Primera P11

Ilyen a szárnyas hűtőmaszkú, 1999 utáni Nissan Primera P11


1990-ben a Nissan a P10-es Primerával leváltotta a Bluebirdöt. Az első széria az Opel Vectra A méretre szabott ellenfelének tűnt, például kétliteres motorjai ugyanúgy 115 és 150 lóerőt teljesítettek.

Az Angliában gyártott autót a Nissan 1996-ban új modellel váltotta fel, a cikkben látható Primera P11 első kiadásával.

Három év múlva, 1999 őszén, a gyár előrukkolt a ráncfelvarrás utáni Primerával a 2000-es modellév újdonságaként.

2002-ben a P12-es Primera váltotta le az autót.Ez a monosziluett nevű modell

2002-ben a P12-es Primera váltotta le az autót.Ez a monosziluett nevű modell


Az autó a cikkben bemutatott típusra épül, de nagyobb benne a hátsó lábtér, csekélyebb a zajszint és javult a biztonsági felszereltség, többek között az öt hárompontos övvel és a nagyobbra méretezett oldallégzsákkal.

1998-ig a kombi az első Primera generáción alapult, míg a limuzin és a ferdehátú a modellváltással megújult műszakilag. Az első generációból a Nissan Japánból hajózta be a kombikat, szemben a végig európai gyártású limuzinnal és ferdehátúval. 2003-ban a monosziluett, P12-es gyári kódú Primera lépett az előd örökébe, amelynek kifutásával a Nissan Európában kivonult a középkategóriából.

Simon László cimborám nemrég egy 1999-es, még átdolgozás előtti Primerába futott bele, amit muszáj volt megírnom, hogy reményt öntsek a legolcsóbb használt autók között normális kocsit kereső olvasóinkba. Tehát a Nissan gazdája sokat jár motorral, de mindig volt mellette autója is. Legutóbb egy E46-os BMW-je a ritka Individual-kivitelben, amibe annyira beleszeretett valaki, hogy tett rá egy gáláns ajánlatot és a 320d Touring gazdát cserélt.

Mindegy, csak hűtsön és guruljon

Addig is, amíg vesz valami komolyabbat, Simon úr elkezdett olcsó autókat nézni a neten, mindegy csak guruljon alapon, de működő klímaberendezéssel. A “légkondi nem megy, de csak tölteni kell” szöveggel nem foglalkozott, mert ha elég lenne 8-10 ezer forintért gázzal feltölteni a rendszert, aligha mondana le bárki is a klímaberendezés kényelméről. Bár van példa gáztöltéssel valóban újjáéleszthető légkondicionálóra, többnyire vagy gyorsan elengedi a rendszer a gázt, vagy a kompresszornak van baja.

Érzésre a japán technikában még nagyon sok van, ha a minimálisan szükséges törődést, a 10-15 ezer kilométerenkénti olajcserét megkapja

Tartottam tőle, hogy ennyiért csak AIDS-et kapni, nem légkondis autót, de szerencsére nem nekem lett igazam. Ismét bebizonyosodott, hogy a legolcsóbb használt autók között a bontóérett és a még évekig használható autók között sokkal kisebb a különbség árban, mint állapotban.

Milyen közelről a negyedmilliós Nissan?

Történt ugyanis, hogy több mint egy év vizsgával rámosolygott új tulajára az ezüstmetál Nissan Primera 1,6 kombi, amelyben hideg jön a szellőzőrostélyokon. Cimborám látta a kocsin, hogy egy évet állt, a hosszabb állásidőt a lökhárítón lecsorgó rozsdalé sávjai mutatják. Ez nem tántorította el őt semmitől, mert a próbaút alapján az óra szerint 347 ezret futott autónak nincs nagy baja.

Látni a csomagtartó megóvott szőnyegén, hogy nem kőművesbrigád járt az autóval. A csomagtartó nagyon tágas, ami ferdehátúra is igaz

Én a vétel utáni héten járhattam egy napot az autóval, amikorra már túl volt pár száz kilométerrel az újraélesztésen és megértettem, miért nem lehetett otthagyni ezt a Nissant, főleg nem ezért a pénzért.

Tudjuk a korabeli Nissanokról, hogy nem Hondák, tehát különösebb finesz nélküli, de hasonlóan fáradhatatlan talpasok, igazán derék társak. A 2002 előtti Primerák technikája annyira stabil, hogy hamvasságuk elvesztése után nagyjából mindegy, hogy 280 vagy 430 ezer kilométerrel találkozunk-e velük.

Használt Nissan Primera P11: csak a rozsda nyírja ki

Ezeket a P11-es Primerákat a korrózió juttatja bontóba, nem a hajtáslánc elfáradása. Az ajtók aljának és sarkainak barnulása csúf, de nem vészes. A küszöbök rozsdásodása sokkal nagyobb baj, ezen az autón főleg a jobb első sárvédő és a küszöb találkozásánál szabadult el a vasoxid. Mivel a tulaj karosszériajavítással foglalkozik, jelenleg a szentendrei Ford-márkaszervizben, pontosan fel tudta mérni, hogy az autónak a csúf küszöb dacára nincs szerkezeti baja.

Cserére érett a küszöb. A japán márkák szégyenteljes hanyagsággal oldották meg a rozsdavédelmet, a korabeli európai autókban a korrózió már közel nem ekkora probléma

A vonóhorog-kombi párosítás igásállati sorra utalhat, de ez az autó megúszta a ridegtartást. Szépen kárpitozott csomagtere aligha látott sittes zsákokat, üléskárpitjai szépek, leszámítva a korabeli Primerákban előszeretettel kidörzsölődő oldaltámaszt a vezetőülés bal oldalán. Az elvásott plüsskárpit alól itt is kikandikál szivacs.

16 évesen közel sem egyértelmű, de itt majdnem minden funkció működik. Az elektromos ablakemelő egykedvűen vonszolja mind a négy üveget, megy az ablakmosó, nem kézzel kell megtartani a csomagtérajtót, nincs leszakadva a napellenző, nem csúfítják pixelhibák a kijelzőt.

Rosszat sejtet a nagy kombi-vonóhorog párosítás, de ez az autó nem volt igásállat

Amin javítani kell, az a kézifék. Jó meredek és nem fizető parkolós utcánkat a környéken dolgozók nyolctól hatig megtöltik autókkal. Ami hely marad, az is szűk egy középkategóriás kombinak. Ha centizni kell más autók között és mire átlépünk a fékről a gázra túl sokat gurulna előre a kocsi, érdemes kézzel adagolni a gázt.

Fogyasztás és motorok

Egészségesnek mutatja magát váltó. Szépen veszi a fokozatokat, nincs recsegés gyorsan visszakapcsolva vagy kihúzatott egyesből kettesbe áthúzva. Az autó a 320d után a tulaj szerint lomha dög, de amit a 100 lóerős benzines az 1,2 tonnás autóban tudhat, azt igazából megadja.
 

7-10 liter közötti fogyasztásra számíthatunk az 1,6 literes bentzinestől. Volt belőle 90 és 103 lóerő között több változat

Kihúzatva kettesben-hármasban erőre kap, az okosan áttételezett váltóval 135 km/órával megy 3500-as fordulatszámon ötödikben, ami jót tesz az étvágyának. Dél-Budáról Szentendrére ingázva 8,43 l/100 km az átlagfogyasztás, városon kívül egy literrel kevesebből eljár az ezüstszürke kombi. Kényelmes üléseiben hosszabb utakon is jól ellenni.

Szokatlan ebben az ársávban, de semmilyen aggasztó darálás, morgás nincs az autóban. Megtapasztalva a váll (kitapintható oldalsó perem) nélküli féktárcsákat, a hangtalanul forgó kerékcsapágyakat, a szagmentesen hűtő légkondit, ez az autó használati értékben sokkal többet nyújt annál, amennyibe került.

Motorváltozatok és átlagfogyasztásuk:

1,6 90 LE: 7,73 l/100 km
1,6 100/103 LE: 7,756 l/100 km
1,8 114 LE: 8,28 l/100 km
2,0 130/140 LE: 8,69 l/100 km
2,0 GT P1 150 LE: 8,52 l/100 km

2,0 TD 90 LE: 7,18 l/100 km

Forrás: Spritmonitor.de.

Alkatrészárak, szerviztapasztalatok

A használt Nissan Primera P11 golyóálló technikája az olajcserénél komolyabb szervizmunkákat öregségében sem sokszor kényszerít ki. Szokásos kopóalkatrészei nem kerülnek sokba, az igényes, elöl független, többlengőkaros, hátul csatolt hosszlengőkaros futómű-konstrukció nem bosszulja meg magát. A lengőkarok és a lengéscsillapítók is sokig bírják. A láncos vezérlésű benzines motorok nagyon stabilak.

Alkatrészárak összehasonlítása: Opel Vectra B-Nissan Primera P11

Első fékbetét Első féktárcsa Kuplungszett kinyomó-csapággyal Külső féltengelycsukló Középső kipufogódob
Nissan Primera P11, 1996-2002 8000-
15 000
9700-
21 600
35 100-62 200 15 500-20 100 19 700-
29 900
Opel Vectra B,
1995-2003
6200-
25 000
7400-
12 700
60 000-130 500 13 500-18 700 18 900-
31 500

Természetes konkurens az Opel Vectra második generációja. Ebből is volt ferdehátú ötajtós, kombi és lépcsőshátú is

Figyelni kell a kuplung működésére, lehet vele gond, ha nem emel ki szépen vagy nehezen jár a pedál. Szerencsés esetben a párezer forintos kuplungbowden cseréje segíthet a dolgon. Ha nem az ablakmosó vagy az olajszint ellenőrzésére, akkor többnyire a gyújtással kapcsolatos gondok miatt kell felnyitni a motorházfedelet. Ha rángat az autó, nem megy minden henger, akkor jó eséllyel az egyik gyújtókábel, az elosztófedél vagy a gyújtáselektronika gyengélkedhet.

Alkatrészárak:
 
Első fékbetét: 8-15 000 Ft
Első féktárcsa: 9700-21 600 Ft
Gyújtáselosztó-fedél: 6000-9300 Ft
Gyújtókábel-készlet: 14-20 000 Ft    
Kuplungszett: 35-62 000 Ft
Külső féltengelycsukló: 15 500-20 100 Ft
Középső kipufogódob: 19 700-29 900 Ft

Forrás: Bárdi Autó webáruház

Használt Nissan Primera P11 árak

Egy korabeli Toyota Avensis vagy Honda Accord valóban kifinomultabb gépezet, de megbízhatóságához képest a használt Nissan Primera P11 messze alulértékelt autó. Gyakorlatilag az összes eladásra kínált használt autóban van légkondicionáló, ami a típus egyik nagy előnye.
 

2002-ben a P12-es Primera váltotta le az autót.Ez a monosziluett nevű modell

A kínálatban 250-300 ezer forintos irányáron indulnak az 1996 körüli modellek. Az 1999-es modellfrissítés utáni autók többnyire legalább 450 000 forintba kerülnek, a kései, 2002-es dízelekért 750-800 000 forintot kérnek. A használt Nissan Primera P11 akkor is érdemes a figyelemre, ha 250 000 forintnál többet kell kipengetni érte.

Kommentek

  • grobi74

    Nem rohadósabbak mint a német autók ez nem igaz. De fényévekkel jobbak.

  • demagóg

    250-ért nem lehet normális autót kapni. slussz.
    ez a primera teljesen el van rohadva, egy esetleges balesetben nem látná el a feladatát. Nincsen egyetlen ép eleme, rossz ránézni. Erre mondják, hogy bontószökevény.
    Akinek ennyi pénze van autóra, az ne vegyen autót.
    Mert nem lesz pénze téligumira sem, új lengés csillapitókra sem, új féktárcsákra sem, stb, és ezzel mások épségét is kockára teszik.

  • Kanyaró Malvin

    Ez egy 1999-es autó, 250 000-ért – amennyivel olcsóbb a koránál, abba beleférhet a küszöbcsere is. Ez nyilván nem fog megtörténni, mert más célra lett véve, de bármikor ki tud belőle szállni a gazdája ennyiért, akár többért is. Ennyi pénzért már eleve ritkaság, hogy a belseje szép és nem egy telecsikkezett okádék. Nagy vétel volt!

  • Kanyaró Malvin

    Szerintem is rohadósabbak. Mutass 2003-as, nem sérült EU kompakt autót, ami úgy porlik a sárvédőívnél, mint a Mazda 323-as? A Fiat Tipo 1988-as, mégsem rozsdál szét úgy, mint a 2001 előtti Civicek. Golf Leon detto. Az 1996 utáni Passat és az 1998-as Accordok sem egyformán barnulnak, a Mazda 626 szintén, de még a Mazda6-nak is vannak rozsdabajai. Legalább egy, de inkább két járműgenerációt késtek a japók a rendes korróziógátlással. Mert spúrok és inkább megtartották ezt a pénzt.

  • simonl

    Easzolgaltal a nevedre Demagog, de mint a cikkben szereplo auto gazdaja, gyorsan le is reagallak ;-) Egyreszt -mint 12 eve a karrendezes teruleten dolgozo ember – tudom mondani, hogy szerkezetileg nincs elrohadva az auto, amit a kepen latsz nagyon rossz allapotban, az a 2 elso sarvedo alja. Igen, a kuszobokon is van korrozio, de biztosithatlak, nem ezen fog mulni egy esetleges tuleles. Ja, VAN penzem autot fenntartani, de amig nem talalom meg az eladott BMW utodjat, addig ezt fogom hasznalni. Ahogy egyebkent Andris is irta, a fek jo, a 4 gatlo uj, kotelezo kisszerviz megvolt. Az, hogy a karosszeria utott kopott, nem erdekel, kizarolag a muszaki tartalom, valamint a belter allapota dominalt. Mindezt valojaban csak a tobbi, ertelmes olvaso kedveert irom, nehogy veletlenul a Tiedhez hasonlo hozzaszolasok miatt teves kovetkezteteseket vonjanak le.

  • MM.

    Barátom 5 éves újonnan vett mitsu lancere már rohad, és évente viteti fényezni a sárvédőiveket és küszöböket…
    régi béka corolla, kevés km, garázsban tartott, annyi gondja volt vele a tulajnak hogy becserélte egy uj suzkára.. (öninditó meghalt, hengerfejes lett, szelepgondok..)
    És ha elromlik legalább nincs hozzá semmi utángyártott, és dzsunkával kell rendelni a cuccot japánból..
    Egy szar opelhez meg fordhoz minden van, újonnan bontva, akárhol akármikor.. 250 ezerért biztos nem vennék japán autót..
    Drágábban lehet jókat találni..
    De mindenki azt vesz amit akar…

  • Iceman.

    240k ért vettem japót. Egy 323 2.0d mazdát. Érdekes kocsi, a futóművét és a kormányát kifejezetten szeretem. A motorja rémesen gyenge -legalábbis a másik kocsimból nézve-, de nem élhetetlen karakterű és egyáltalán nem dob ki látható füstöt. Szerintem van benne vagy 500k, bár az óra csak 240-et mutat most. A belső elég lehangoló úgy az ergonómia, mint a jelenlegi állapota. A gond nem ez, hanem a rohadás. Mindenhol, amit elér a víz. Rohad a padlólemez, rohadnak a sárvédő ívek, rohad gyakorlatilag minden. Egyszerűen nem racionális tovább forgalomban tartani. 20 éves korára (még két év) szerkezetileg is olyan állapotba kerül, hogy a bontó lesz az új gazdája.

    Valójában pont a 90-es évek pozitív japán autókkal kapcsolatos vélemények miatt gondolkodtam ebben, de csalódnom kellett. Végül is mindegy, mert a friss jogsis feleségemnek vettem, hogy az első tízezer kilométer töréseit ne egy két millás autón vigye véghez.

    Egyébként totál beszarás, de minden hülye hibája ellenére szeretem azt a kocsit, mert vezetni jó, kényelmes az ülés és még soha nem rohadtam le vele, leszámítva két akksi lemerítést, de az az én faszságom.

  • Iceman.

    Egyébként még mielőtt leredukáltam volna az autó költséget 1,5 milláról 250k-ra nézegettem sok típust. Gen 1 mazda 6-ból nem is találtam olyat, ami ne rohadna. Néztem B3-4 és B5 Passatot is, abból, ami nem volt törve nem rohadt sehol. Szerintem a 2000-es évekig -talán még utána is- rohadt nagy különbség volt a japó meg német korrózióvédelem között. Van persze elrettentő német példa is pl. a W210 merci, de azért nem általános.

  • demagóg

    simonl – 2015.10.05 // 08:55

    Nem akartam az érzékeny lelkedbe taposni. Használd egészséggel az új autódat.

  • simonl

    mar nem is tudtam mit tegyek magammal, annyira megerintett a velemenyed ;-)

  • hova

    simonl!
    Ha cáfolni szeretnék itt több embert, feltenném ide a 27 évet betöltött 323-as Mazdám képét, de nem teszem, csak mondom, hogy remek állapotban van, csak picit foglalkozni kell vele, gondozn i, ápolni és akkor nincs probléma! A 323-t kezdettől fogva 5 éves korától trafó olajjal fújom le minden évben kétszer, tavasszal és ősszel! Minimum havonta egyszer viasszal átpasztázom-persze mosás után- olajcseréknél a szerelőm minden alkalommal átnézi, de eddig alig kellett ráköltenem! Picit ember módjára kell kezelni és akkor sokáig vissza köszön! Ennyi.De sógorom Fiat Puntója 10 évesen úgy szétrohadt, hogy egyszerűen potom pénzért eladta-mert rá sem sz@t!!

  • Iceman.

    hova: A vaskalapács sem rohad szét, ha olajba áztatod. Nem hinném, hogy a rendes karbantartásnál elfogadható, hogy évente kétszer be kell olajozni, hogy ne rohadjon szét.

  • Kanyaró Malvin

    Erről van szó. Ne kelljen már trafóolajjal vacakolni évente kétszer ráadásul. Egy 27 éves autót nehéz máshogy a leírt állapotban tartani, ott megértem a ráfordítást. De ezek 15 év körüli, kis piaci értékű darabok, hétköznapi autók, oldják meg a japánok, hogy ne rohadjon, ahogy egy nagystílű C Corsa sem rozsdásodik pl.

  • simonl

    a C corsanak mar meritett a karosszeriaja, de nezz meg egy kortars B corsat :-)

  • Kanyaró Malvin

    B Corsát nem is vennék:-) De az egy 1993-ban bemutatott autó, az 1995-2000 közötti Európai autók nem porladnak el, míg a japánok jó része, legalábbis a hátsó sárvédő és a küszöbök két vége, igen. Ezért a pénzért a Primera egy tök jó autó.

    Bírom, amikor valaki a másikról semmit nem tudva megállapítja, hogy milyen ember, mennyiből él, miért vesz ilyen vagy olyan autót. Aki pl. ápoló, óvónő vagy a nemzet napszámosa és 110 nettót keres tanárként, annak ez az autó az elérhető. Rühellem az anyagi alapú fölényeskedést, mintha a jövedelmi szint önmagában egy érték volna.

  • hova

    Iceman:nekem nem gond a trafó fújás és a havi egyszeri vaxolás sem! A lakást is takarítani kell,disznóólban nem lakhatsz. És valóban nem mindenkinek van 5-6 milkóra új autóra, tehát vigyázni kell rá. Pl. így.

  • BMWbase

    Latom a sok okostojas itt is megjelent. Jokat rohogok nemelyik iq betyar hozzaszolasan. Azert szivesen megneznem milyen romja van a sok nagypofajunak. Hja es amit nem apuci vett neki.

  • marsizoli

    Üdv Urak!
    7 éve hajtok egy 2000-es évjáratú Nissan Primera P11-et. Az autót 104.000 km-rel vettem, most 201.000 km van benne. Négy tárcsafék, 4 légzsák, digitklíma, láncos motor stb., stb. Rohadás nagyon-nagyon minimális mértékben a sárvédő íveken. A tesztben szereplő autó eleje egészen biztosan törve volt és a javítás nem sikerült túl jól. A típusra egyáltalán nem jellemző, hogy a motorháztető így rohadjon.
    Német autók… ugyan már… a lengyeleknél gyártott F Astrák hátsó ívei 5-6 év után megindulnak, Mercedes C osztály (muhahah) ritka nagy rozsdabogja minden példány stb. stb.
    Amit a teszt nem említ: 1) Valamennyi P11 Primera baloldali féltengelye vagy eltört, vagy el fog törni. 2) A váltó nyelestengely csapágya alul méretezett. 3) A gyújtáselosztó 200.000,-Km környékén egyik pillanatról a másikra (minden előjel nélkül) feladja a szolgálatot.
    Egyébként az autó ár/érték aranya kivételes, ezzel a felszereltséggel, ekkora méretű és ilyen kényelmes autó nem nagyon van. Hét év és 100.000 km alatt a kopó alkatrészeken kívül a féltengelyre 20.000,-Ft-ot, a váltóra 25.000,-FT-ot, míg a gyújtáselosztóra 60.000,-Ft-ot költöttem. A munkadíjjat nem számolom, magam javítom az autóm. Szerintem minden autótulaj hálát rebegne, ha km-ként 1,-Ft -azaz egyforintot- kellene költenie az autójára a kopó alkatrészeken kívül.

  • simonl

    marsizoli: persze, volt ott valami pittyputty, de ha megnézed a géptetőt láthatod a pontszerűen megindult rozsdát, ami jellemzően pályahasználatra utaló jel, javítási nyom igazából nincs rajta. Egyébként vészautónak, átmeneti megoldásnak vettem ezt a kelléket(le van írva minden), érzelmet nem is lehet táplálni iránta, de tényleg nagyon stabil valami, állandóan kölcsön van valakinél a környezetemben :-)

  • Iceman.

    hova: A példa nem analóg. A lakásnak attól nem lesz semmi baja, hogy koszos. A kocsinak sem, ez csak egyéni igényesség kérdése.

    A példa akkor volna analóg, ha azt mondanád belefér egy háznál, hogy a szarufákat évente kétszer le kell kenni valami vegyszerrel, hogy ne rohadjon szét. Ahogy az is elfogadhatatlan, úgy számomra az is, ha egy autó rohad. Már 30 éve lehet szériagyártásban olyan karosszériát készíteni, ami, ha nem sérül meg, akkor gondozásmentes. Tudom, hogy életben lehet tartani őket, ilyen-olyan módszerekkel, de a fő probléma, hogy szükség van ezekre a módszerekre, lehet, hogy neked ez nem gond, de szerintem nem elvárható egy tulajdonostól, hogy az ésszerűn túlmutató dolgokat tegyen meg és ez nálam már bőven az a kategória.

    A magam részéről hajlandó vagyok a kopó alkatrészeket folyamatosan jó színvonalon tartani a kocsiban (gumi, futómű, fék stb.) ennyi. Minden ami ezen túl van bosszantó és visszatartó erő egy adott típussal kapcsolatban.

  • hova

    Iceman:nem vagyunk szinkronban, mert te az a típus vagy, aki -mint a vőm- le sem kakilja, milyen kivül-belül az autó, de rendszeresen szakszervízbe hordja, ezért rendesen megy. Időnként viszont úgy néz ki, hogy elkap a hányinger! Fővárosi lakós, vagy mosóba viszi, vagy sehova! A mosók, autótisztítók nekem maga a rémület! Megfelelően tisztán tartani és “bevizezni”- az két dolog. Én megtehetem, hogy havonta- ha kell hetente- lemosom otthon, levaxolom, amikor csak kell! Az már szerintem csak ÚRI HUNCUTSÁG, hogy a trafó olaj fújás ebbe nem fér bele, de 2-3 napos szervíz munka igen! Egy lakásban vannak naponta,hetente,havonta és évente, 5 évente teendő dolgok, nem akarom felsorolni,de a LAKÁS NEM AUTÓ. Az én igényem,hogy kivül-belül elfogadhatóan tiszta legyen az autó, van akit ez nem érdekel! A budapestiek nagyon szerencsétlen helyzetben vannak ilyen szempontból, sajnálom is őket! A pénz persze mindent megold, de hogy mocskos az autód, az szerintem szégyen, elsősorban belül! Mentség lehet a két unokám, akik nem tisztelik az autó kárpitot, de az megint más dolog! Nem tudom miért bosszantó és visszatartó dolog, ha egy autó 27 évesen kiválóan működik és a karosszériára így vigyáz valaki! Kicsit nagyképűnek tűnik a véleményed- lehet, tévedek, akkor bocs- de kedvelem az autóimat- nagyon friss is van!- és ha már itt van, akkor figyelek is rájuk! Így is.

  • Iceman.

    “nem vagyunk szinkronban, mert te az a típus vagy, aki -mint a vőm- le sem kakilja, milyen kivül-belül az autó, de rendszeresen szakszervízbe hordja, ezért rendesen megy. ” -Tévedés, mert nem írtam olyat, amely alapján levonhatod ezt a következtetést. Azt írtam, hogy a példád rossz, mert attól, hogy koszos a kocsi nem romlik semmilyen műszaki tulajdonsága, ugyanúgy, ahogy a lakásnál sem. Márpedig te ezt írtad: “nekem nem gond a trafó fújás és a havi egyszeri vaxolás sem! A lakást is takarítani kell,disznóólban nem lakhatsz.” Tehát párba állítottad a trafóolajos konzerválást a lakás takarításával, annak ellenére, hogy abszolút nem analóg példa. Aztán ezt írod: “Egy lakásban vannak naponta,hetente,havonta és évente, 5 évente teendő dolgok, nem akarom felsorolni,de a LAKÁS NEM AUTÓ.” -Pedig te hasonlítottad hozzá.

    A következő sorok bár megmutatják mi a véleményed erről vagy arról, de a témához sokat nem tesznek hozzá. Ezt nem is értem: “A budapestiek nagyon szerencsétlen helyzetben vannak ilyen szempontból, sajnálom is őket!” -Feltétele a tiszta autónak a kert vagy mi? Budapesten bemész egy self service mosóba és addig csutakolod azzal amivel akarod a kocsidat, amivel csak akarod. Ez csak egyéni igényesség kérdése.

    “Nem tudom miért bosszantó és visszatartó dolog, ha egy autó 27 évesen kiválóan működik és a karosszériára így vigyáz valaki!” -Nem írtam ilyet. Viszont kezd bosszantó lenni a szavaim elferdítése sokadszorra. Bosszantó és visszatartó dolog, ha egy konstrukciós hiányosságot trafóolajjal kell javítani.

  • hova

    iceman:hagyjuk a koszos autódat, mert szerinted attól nem romlik a műszaki tulajdonsága. Ez sem igaz, mert az úttest szennyétől, mocskától pl. a fékcsövek,felfüggesztés stb.stb. állaga is rendesen visszaesik. Nem azért alkalmazom a trafóolajat, mert lukas az autóm oldala, sárvédője, hanem azért, mert 22 évvel ezelőtt azt mondta egy okos ember, hogy ez kiválóan védi a külső tényezőktől, biztos tudod mire gondolok. Ezért adtam el eredeti küszöbbel, ajtókkal a 36, azaz harminchat éves 110-s skodámat! Na látod.

  • Iceman.

    hova: Nem akarlak megsérteni, de teljesen inkohéz, amit előadsz. Érted amit leírtam, vagy fogalmazzak sokkal egyszerűbben?

  • hova

    iceman:nem tudok úgy fogalmazni, hogy megértsd, mert nem is akarod megérteni. A témától elkanyarodtunk nagyon, mert szóba hoztam a 27 éves mazdám trafó olajozását. Te pedig úgy gondolod, úgy írod, hogy nem sokkal később, 2000 körül már voltak olyan autók, amiket nem kellett trafózni, mert olyan gyári kezelést kaptak, ami hosszú évekig nem rozsdásodott, másrészt utálod és nem tartod elfogadhatónak, hogy “olajozni keljen” egy autót, mert az már snassz! Nem szeretem, ha fenyegetnek, mocskolódni a legbutább ember is tud. Üdvözlöm a fehér gallérod!!

  • Iceman.

    “Nem szeretem, ha fenyegetnek…” -nem azt én sem. Téged ki fenyegetett és mikor?

    “mocskolódni a legbutább ember is tud.” -Ebben valószínűleg igazad van, bár kíváncsi lennék, hogy ki mocskolt kit! Nem az én gondom, hogy, ha a forúm alapját jelentő, nézetkülönbséget mocskolódásnak éled meg. Én egy olyan közegből jövök, ahol, ha véleményed van meg kell védened érvekkel…

    “Üdvözlöm a fehér gallérod!!” -Akár még szellemes is lehetett volna, de bátortalanul kérdezem, hogy tudod-e, hogy mit jelent, vagy csak megszokásból használod a kifejezést, helytelenül…

  • hova

    Iceman:
    Üdvözöllek. Átolvasgattam az általam és általad írtakat. Arra jutottam,hogy elkanyarodtam a cikk témájától, elsősorban segítő szándékkal tettem mindezt,de feltehetően kor- és jellembeli különbözőségünk miatt rosszul “vetted” vagy én adtam rosszul elő a mellék mondataimat, ami nem igazán kapcsolódott a cikkbeli témához. Úgy tűnik, hiba volt, ezért elnézést kérek tőled, sőt azért is ha úgy véled, némileg félre értettem, vagy rosszul értelmeztem a mondataidat.Üdvözlettel, jó hétvégét kívánok!

  • japancar

    A Nissanhoz Apám egykori Micra kocsijában volt szerencsém. Öröm volt volt vezetni a kiskocsit. A mérete miatt nem volt túl kényelmes, de a vezetőülés poziciója remek volt. A kocsi motorja öreg korában is hibátlanul pöcre indult, remekül végezte a dolgát. A Nissan egy jó kocsi, érdemes komolyan gondolni rá használt autóként is.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

Vidéken is tiltják az autóhasználatot

A levegő minőségének romlása miatt hétfő reggel a városi szmogriadó-bizottság elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Nyíregyházán.

F1: Évi 100 millió dollártól búcsúzhat a Ferrari

A Forma-1 új tulajdonosa eltörölné a Ferrarinak évről évre elképesztő összegeket hozó bónuszrendszert, a bevételek elosztásának egyenlősítését tervezik.

Ogier Forddal is rögtön nyert

Sébastien Ogier nyerte a rali-világbajnokság monte-carlói nyitóversenyét.

F1: Vettel egyedül leverte a világot – videó

A Race of Champions gálaversenyen Sebastian Vettel csapattárs nélkül küzdötte végig a nemzetek kupáját, amelyen hetedszerre is Németországot tette győztessé.

Limitált szériával nyit az Alfa Stelvio

280 lóerős, kétliteres turbómotorral, automata váltóval, összkerékhajtással kínálja a Stelvio első, megvásárolható szériáját az Alfa.

Meghosszabbították a szmogriadót Budapesten

A magas szállópor-koncentráció miatt hétfő reggel 6 órától Budapest közigazgatási területén tilos azzal a gépjárművel közlekedni, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0; 1; 2; 3; 4, vagy amelyek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

Mi kerül ezen a ventilátoron 94 ezerbe?

Két tanulság kristályosodott ki a sztori végére. Egyrészt aki öreg prémium autót vesz, az magára vessen, másrészt nem a profi kereskedőkhöz, szervizekhez, hanem a baráti közösségekhez, márka-, típusfórumokhoz érdemes legelőször segítségért fordulni, ha alkatrész kell!

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.