Magyarisztán: 700 ezret futott Škoda? Létezik!

Škoda Superb 741 ezer kilométerrel

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.09.30. 17.00

Škoda Superb 741 ezer kilométerrel, még életben. Beleültünk, kipróbáltuk.

Röviden – Škoda Superb

Mi ez?

Óriás Škoda, rettentő sok kilométerrel
Mit tud? Lassan megjárta már a Föld – Hold – Föld utat 
Mibe kerül? Nagyjából 870 ezer és 1,8 millió forint között lehet használt dízel Superb-et kapni
Kinek jó?  Annak, aki bitang nagy és ezek szerint megbízható autót szeretne
Sokat futott autó nem feltétlenül elhasznált autó, bőven van élet a lélektani 100-200 ezer megtett kilométer után is, ha tisztességes, értő szerviztámogatást kap a járgány. 

Félmillió kilométeren is túl

Az Autó Magazin korábbi számában brutális futásteljesítményű autókat mutatott be. Akkor egy 650 ezer kilométert futott Volvo 850 TDI volt a bajnok. A legfrissebb lapszámban már a lap felhívására jelentkező hazai tulajdonosok sok százezer kilométert futott autói is bekerültek, de ezek sajnos mind alulmaradtak a német címvédővel szemben. Ami valahol érthető is, az autópályákkal jól ellátott Németországban sokkal könnyebb rengeteg kilométert összeszedni, mint itthon. 
A hazai listát egy 505 ezer kilométert futott Mazda6-os vezeti, 504 ezer kilométerrel, hajszállal lemaradva ezüstérmes egy Škoda Octavia, a harmadik helyre pedig egy 1,9-es Opel Vectra futott be, a maga 423 ezer kilométerével. Aztán lapzárta után jött a mindent vivő Škoda, nem kevesebb, mint 741 950 kilométerrel. Mi pedig megnéztük közelebbről is.

Mi a titok?

Mindenkit érdekel, hogy lehet ennyi kilométeren át életben tartani, rendeltetésszerűen használni egy autót. A legtöbb, sok százezer kilométert futott járgány körül biztosan találunk egy lelkes családtagot, rokont, barátot. Nincs ez másként a Škoda Superb esetében is, itt a tulajdonos testvére az, aki az utóbbi bő 600 ezer kilométer alatt a kocsi gondját viselte. Szegénynek nem lehet könnyű dolga, a család összes autóját – mind VW termékek – ő hozzá hordják. 

Oktatóautó

Ha egy autót tanulóvezetők hajtanak, az nem mondható éppen kímélő üzemnek. Naponta többen és sokféleképpen vezetik, az autóvezetéshez szükséges biztos rutin, érzés és finomság nélkül. A legtöbb kellemetlenséget a kuplung- és váltókezelés okozhatja, szerencsére eddig ebből nem lett baj. Hasonlóan barbár dolog a kormányt álló helyzetben tekergetni, de egy oktató még gyorsan le tudja beszélni erről a rossz szokásról a jogosítványra vágyó embert. A futómű jobb oldala azonban nem mindig ússza meg, vagy padkázás, vagy csúnyább úthibák okozhatnak problémákat.
De van másik, jó oldala is az éremnek, a tanulóvezetők szinte sosem hajtják meg a kocsit, egy végigdolgozott napon az is ritka, ha 2000-es fordulatszám fölé forgatják a motort. Ami a fogyasztásnak is jót tesz, nagyjából 6 literes átlaggal el lehet vele járni. 

Mit kellett cserélni?

Hétszázezer kilométer alatt aránylag szerény a veszteséglista, amelyen a turbó, féltengely gumiharangok, illetve ha ezek felderítetlenül maradnak, akkor a féltengely is, illetve a kettős tömegű lendkerék, klímakompresszor szerepel. Az 1,9-es PD TDI, csiptuningos motor amúgy hibátlan, bontatlan darab a mai napig, hála a hozzáértő szerelőnek és a kíméletes bánásmódnak, amelybe a hideg napokon megejtett bemelegítés is beletartozik.

Milyen vezetni?

Az egyetlen furcsa dolog a kocsiban a hetessel kezdődő, hosszú számsor a kilométerórában. A többi teljesen rendben van, műszakilag persze. Az első ülés kiült, a háttámla alsó élét is kikezdte már a sok ki- és beszállás, és az ajtókárpit, díszborítások fénye is megkopott már az elmúlt 13 év alatt. Szerkezetileg viszont úgy tűnik, egyben van a járgány a valószínűtlenül sok kilométerrel a háta mögött is.  Egyedül a kuplung zakatolása zavart, de ez is csak azért ilyen, mert oktatóautóként a saját három pedál mellé még másik hármat is be kellett építeni. Ezek mindig együtt mozognak az oktató és a tanulóvezető oldalán. 
Kormánya vajpuha, a vastag kormányhuzat nekem idegen volt, de érthető, hogy szükség van rá, amikor naponta rengeteget rutinoznak, ipszilonoznak vele. Hasonlóan jár a váltó is, alig kell erő a kar mozgatásához és biztosan veszi be a fokozatokat, nem lötyög, nem lóg ez sem. 

Mennyi 742 ezer kilométer?

Nagyon sok. A Föld Hold távolság nagyjából 385 ezer kilométer, ez a Škoda Superb már az oda-vissza út legvégén tartana. Vagy néhányszor meg is kerülhette volna a Földet, úgy 18 és félszer. 50 km/órás átlagsebességgel megállás nélkül autózva, több, mint 600 napig. Ha pedig kiszámoljuk, mennyi üzemanyagot égetett el élete során, akkor 45 ezer liter gázolaj jön ki eredménynek, mai áron számolva 15 millió forintnál is több.
Reméljük még számtalan kilométeren keresztül dolgozik baj nélkül a rengeget látott Superb és sokan tanulnak autót vezetni ezzel a 740 ezret futott, tekintélyes méretű autóval.

Neked is sok kilométer van az autódban? Írj nekünk erre a linkre kattintva!

Szavazás

Szerinted mennyire menő egy Škodától, hogy ennyit kibírt?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Közhely, de az 1,9 tdi nagyon jó konstrukció, ezek szerint ez a verzió is, de a korábbi 90 lovasról biztos ismer mindenki egy legendát. Én is tudok 1,9 tdi Passatot ahol új korától a családon belül használt autóba belement 500ezer körül (90 ló) és abban nem volt turbócsere sem.

    Nagy futásteljesítmény = túltervezett motor = nagy hengerürtartalom/kis literteljesítmény ezt minden haszonjármüves tudja

    Az is tuti h az 1 literes benzines 120 lovas turbókat nem fenyegeti, h úgy járnak mint a Superb…persze aki sokat megy, majd vesz bele bontott komplett motort, ha talál.

  • Holiday

    10 év múlva azokról a motorokról is írnak majd ilyen cikkeket, amiket most temetnek és akik ma fanyalogtak, már csak zavartan legyintenek egykori önmagukra.

  • Szabi5

    Szinte bármilyen dízel autóval meg lehet ezt csinálni csak az a kérdés, hogy érdemes-e? Persze ha nincs pénz újra, akkor ez van. Az én jelenlegi octaviám is túlhasznált és csak most lesz pénz cserélni de azért nem ilyen lepukkant mint ez. Szerintem ez egyáltalán nem dicsőség, hogy valaki ennyire el kellett használjon egy autót. Ez kényszer.

  • demagóg

    Szép teljesítmény, nem kérdés.
    Viszont a belseje szörnyen leharcolt, nem bírnám nap mint nap ezt az ajtót, ezt a középkonzolt nézni…

  • ffff

    Gondolom a tanulóvezetők jó sok pótórát vehettek, mire ezzel a batár nagy és beláthatatlan autóval megtanultak tolatni.
    Tanulókocsinál ugyanis tilos a tolatóradar. :-)

  • subtotal

    Szép dolog, hogy műszakilag rendben van, de néha egy kicsit rá lehetne menni az esztétikára. Egy alapos takarítás és ápolás csodákra lenne képes…
    Kettőstömegű gondolom kupplunggal együtt lett cserélve.

  • tdr

    Volt egy Magyar taxi is(valamelyik oldalon..)Sok külföldi utat is nyomott vele …Majdnem 1.millió km el..Golf4.

  • Szaky

    Jó erőműveket csinál a VW,

  • Szaky

    Csak azért is VW-t veszek, rohadt cionista USA fulladjanak bele a mérgező hamburgereikbe….

  • macuda6

    Bármilyen dízel autóval?

    Az 1.8benzin Mazdám már rég túlgurult az 500.000 kilóméteren.

    Nem 1 dízelt adtunk már el 2 és 300 ezer között. Lógott keze-lába.

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

Régen a járhatatlan sártengerré változó földutakat gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal. A járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.