Használt autó: 250 ezret futott Fiat Punto

Használtautó-teszt: Fiat Punto II 1.3 Multijet - 2006

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.08.17. 06.00

Emberek, jól figyeljetek: így néz ki egy kilencéves Fiat Punto, ha valóban 250 ezer kilométer van a kocsiban is és nem csak az órájában.

Röviden – Fiat Punto II, 1.3 Multijet, 250 ezer kilométerrel – 2006-ból
Mi ez? Olcsó, takarékos olasz kisautó, némi kompromisszumtűréssel elegendő helykínálattal egy 3-4 fős családnak
Mennyibe kerül? A tíz év körüli dízelek ajánlati ára 500 és 900 ezer között szór, állapottól és futástól függően. Nagy a választék, alkudni lehet és kell is
Jó ezzel a motorral? Városi használatra, kis éves futáshoz inkább ajánlanánk a kiforrott és dinamikus 1,2-es benzinest, de ha számít az üzemanyagköltség, az 1,25-ös dízel a király
Mi van helyette? A Corsa, Ignis ugyanezzel a dízelmotorral (is) készült 8-12 éve, de az 1,4-es HDI (Fordnál TDCi) is bevált kisdízel, 206-ost, Fiestát, Fusiont is lehet nézegetni, ha nem tetszik a Punto

Zoli autója a tökéletes alany egy nyugodt lélekkel publikálható használtautó-bemutató cikkhez. A kilencéves Punto végig egygazdás, becsülettel karbantartott jószág, szerviztörténete is precízen jegyzett, ráadásul a kocsi most érte el azt a futásteljesítményt, amelyre réges-régen, a Fiat 1,25 literes dízelmotorjának bemutatóján azt mondta a gyártó: ennyire terveztük, ennyit tuti tudnia kell. Íme, a negyedmillió kilométeres kiskocsi sztorija, és a recept, hogy miként lehet elérni nagyobb bajok nélkül ezt a 250 ezret.


Modelltörténet

Az első Punto az Uno leváltására született, 1993-ban. Csinos és sikeres kisautó volt, 1995-ben Év Autójának is választották Európában, teljes joggal. Hat év után váltotta le az újabb generáció, az úgynevezett II-es Punto. Az új modell az új évezredet korszerűbb, élesebb, agresszívabb vonalakkal köszöntötte, viszont az első években még hiányzott belőle az akkortájt divatossá váló nagy kisautó-sláger, egy igazán takarékos, apró dízelmotor. Kezdetben még nem is nagyon hiányzott, hiszen a tágas, kategóriájánál fél számmal nagyobbnak ható kisautó (csomagtere mind a korabeli Corsáénál, mind a Polóénál nagyobb) nem tűnt túlmotorizáltnak az 1,9 literes dízellel sem. Csak hát ott volt a Peugeot-Citroen-féle 1.4HDI (amelyet a Fordnál TDCi-nek hívtak) vagy a 2001-es Év Motorjának is megszavazott 1.4 PDTDI a VW-csoportnál.

Használt autó: 250 ezret futott Fiat Punto 1
Punto, ’93-’99 és ’99-2003

A Fiat korszerű, új kis dízeljét 1.3MultiJetnek hívták. A közös nyomócsöves, munkaütemenként több befecskendezésre is képes, takarékos és tiszta motorka 2003-ban mutatkozott be, bekerült az új Pandába, Ideába, és egy ráncfelvarrás után megkapta a Punto is. (Ez volt az a facelift, amikor a Punto elvesztette gyönyörű csíklámpáit, viszont kapott helyette ronda, de sokkal jobb fényű gülüszemeket.) 2005-ben a kis MultiJet lett az Év Motorja, és a General Motors, valamint a Suzuki is rendelt belőle saját autóiba. A Punto II-ben 69 és 75 lóerős változatokban szolgált, de nagyobb Fiatokban (és Astrában) volt belőle 105 lóerős verzió is, 2005-ben a Grande Punto névre hallgató új Punto-generáció egyik alapmotorja volt.

A Kettes Puntót Olaszországban 2010-ig, Kragujevacban, Szerbiában 2011-ig gyártották, vagyis 12 éven keresztül készült az egyszerű, jó és rossz értelemben véve egyaránt igénytelen, de tágas és szerethető kisautó. Az első generációval együtt több mint 8,5 millió Puntót adtak el. Nem egy ritka típus, nem is rossz autó – ha valaki olcsón fenntartható, megbízható kisautót keres, komolyan figyelembe veendő alternatíva a használtautó-piacon!


Ilyen egy 250 ezres Punto

A képeken szereplő feketemetál autó 2006 óta szolgál ugyanabban a családban. Előélete teljesen visszakövethető, Zoli, a tulaj egyelőre nem is akarja eladni, ennek megfelelően készséggel megesküszöm bármire, hogy ebben a kocsiban tényleg negyedmillió kilométer van.

Adatlap

Fiat Punto II 1.3 Multijet

Használt autó: 250 ezret futott Fiat Punto 2
Motor 1251 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 70 LE
Nyomaték 180 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 13,4 sec
Végsebesség 164 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

Azért is érdekes ez a futásteljesítmény, mert az 1.3 MultiJet motor bemutatása során a Fiat pont ennyiben jelölte meg azt az élettartamot, amelyet a picike dízelnek mindenképpen ki kell tudni szolgálnia. Egyelőre úgy néz ki, nincs is ezzel gond. A Punto nem füstöl se feketén, se fehéren, se kéken, a motor hidegben-melegben könnyedén indul, és teljesítménye sem csökkent, ugyanazzal az egykedvű, visszafogott, de kiszámítható dinamikával húzza a katalógus szerint öt kiló híján tonnás kasztnit, ahogy húzta világéletében, szinte minden nap.

Az autó igazi családi mindenes. Nyaralásra, hosszú utakra is ő viszi gazdáit, de gazdája munkaautójaként jövős-menős városi ügyfélhez szaladgálásban, gyakorlatilag pizzafutár jellegű használatban is neki kellett helytállni évekig. Az utóbbi években inkább a ház asszonya használja, a napon belüli indítások száma csökkent, viszont oda-vissza 30-40 kilométeres ingázásban kell teljesítenie télen-nyáron.

A kocsi fényezése a lemezfelületeken soha nem sérült meg. Kapott ugyan három hónapos korában egy sztrádán felpattant fatuskót a motorháztető elülső élére, hogy a tulaj utána tíz éven át bosszankodhasson a horpadáson minden nap, de amúgy az elgázolt kutya és a hátulról érkező elbambult autósok csak a lökhárítókat törték-repesztették. Tíz méterről hibátlan az autó, közelről már látszanak az egyszerűen, olcsón javított műanyaghibák, de pörsenés, lyuk sehol semmi, se az ablakok tövében, se a rugótornyoknál, se a tanksapka mellett nincs egy szemernyi rozsda sem.

A kocsi garázsban áll, ha nem használják, és parkoláskor is lehetőleg árnyékba állnak vele – ezért nincs sárgulás, mattulás a fényszórókon. A családban senki nem dohányzik, és mindenki tudja, mennyit kellett dolgozni ezért az autóért, amikor még új volt, ezért a beltere sincs lelakva. Aki Punto-vásárlást fontolgat, úgy nézze ezeket a képeket, hogy egy 250 ezer kilométeres autó fotóit látja – egy takarítás után simán be lehetne rá mondani a felét is. Használt Puntót különösen ajánlott megbízható forrásból vásárolni, mert a kis motor műszakilag sokkal jobban öregszik, mint a bódé körülötte!




Hibák, javítások

Zoli gondos gazda, egy xls-fájlban is megvan a kocsi előélete, de elő se kell vennünk, mondja fejből a történelmet. A gyári szervizkönyv szerint kötelező karbantartásokat mindig megcsináltatta, időben. A 30 ezres olajcsere-periódust viszont sosem hitte el, és a szerelők is mást javasoltak. 10-12 ezer kilométerenként cserél olajat, a gyári specifikáció által javasolt Seleniát tölti a motorba. Ennek megfelelően durva motorhibával eddig nem volt dolga. Százezer kilométernél volt ugyan egy turbócsere, mert típushiba miatt a 2005-2006-os autóknál (se előttük, se utánuk) a szívócsőben meg tudott állni a kicsapódott kondenzvíz. Ez pedig télen megfagyhat, a jég bekerülhet a turbóba – és pont ez is történt.

Nemrég, 240 ezernél volt az első kuplungcsere, a futóműben eddig annyi, hogy hátul lengéscsillapítókat kellett cserélni. Az első fékbetétek 60 ezerig szokták bírni, a gyári féktárcsákat 180 ezernél kellett cserélni. 60 ezrenként esedékes a gázolajszűrő-csere. A gyári akku hét év után halt meg, ahogy kell. Klímagázt tölteni még nem kellett soha, ezen is érdemes eltűnődni, ha a nepper azt mondja a 150 ezret mutató órájú, de döglött klímájú kocsi mellett a kereskedésben: á, csak fel kell tölteni és megint jó lesz.

A vezérműlánccsere 180 ezernél vált esedékessé. Erre nem ír elő gyári csereperiódust a gyár, akkor kell cserélni, ha csörögni kezd. Nem nehéz meghallani: erősödő és nagyon egyértelmű, a dilettáns fül számára is észlelhető rendellenes fémes csapkodásról van szó, ami meleg motornál is megmarad. Kábé százezres tétel volt, olajjal, hűtővízzel együtt, komoly munkadíjjal, mert jobb elöl nagyon le kell bontani a kocsit a cseréhez, két szerelő küzdött vele 4 órán át – ne próbálja ki otthon senki!

És ennyi. A mai dízelekben rettegett kettős tömegű lendkereket nem kellett cserélni, mert ebben ilyen nincs. Elektromos hiba nem volt sosem, bár most a hibajelzéssel pár hetente egyszer-egyszer kikapcsoló elektromos kormányszervó jelzi, hogy baj lesz. A vezetőoldali első ajtóban levő hangszóró serceg, alighanem a sok nyitástól megtört a vezeték. És kiégett néhány műszerfalizzó. Tizedik éves, negyedmillió kilométeres olasz autótól mindez – bagatell. A hátsó dobnál nagyon rohadó kipufogó még, amely mindenórás, de amúgy a kocsi most is teljesen üzembiztos. Érdekes lesz nekivágni a következő negyedmilliónak, így, hogy a Punto motorja zokszó nélkül érte el a gyárilag bevállalt limitet.

Alkatrészárak

Turbó középrész 70-75 000 Ft
Vezérműláncszett 40-63 000 Ft
Kuplungszett 50-65 000 Ft
Hátsó kipufogódob 14-23 000 Ft

Első lengéscsillapító 13-20 000 Ft
Hátsó kerékagycsapágy 19-21 000 Ft
Első fékbetét 7-11 000 Ft
Első féktárcsa 6-13 000 Ft

Utángyártott alkatrészek, középmezőny, kerekített árak. Forrás: Bárdi Autó-webáruház

Nem hiba, nem javítás, de hasznos tapasztalat: a kis dízelmotor télen nagyon lassan melegszik fel, viszont télen-nyáron egyaránt elég zajos. Mindkét bajon segít, ha a motorháztető szegélyeit belülről leragasztjuk egy kis gumicsíkkal (egyébként a legtöbb új modellben ez gyárilag meg is történik, a rések kitöltése javítja a légellenállást és az akusztikus komfortot egyaránt).


Fogyasztás

Ha nem Zolitól hallanám, nem hinném el, de így meg kell erősítsem, nincs semmi kamu: ez az autó még soha nem evett többet két tankolás között öt liternél százon.

Normál, a forgalom ritmusához igazodó autózással, országúton óra szerint (kb. plusz 10 km/h) 110-120, sztrádán 140-150 körül hajtva 4,1 liter a vegyes üzemű átlag. A pozitív rekord nagyon finoman nyomva 3,2 liter volt, a negatív telepakolva, tetőboxszal, nyaraláskor, végig autópályázva 4,7. A jelenlegi országúti ingázással 3,6 liter körül eszik a kocsi. Klímával.


Kinek ajánljuk?

“Nem egy szépség, pályán nagyobb tempónál zajos, kevés benn a levegő, de fenntarthatóságban, költségben kiváló autó. Ha számít, hogy mennyibe kerül az autózás, nagyon ajánlom ezt a kocsit mindenkinek!” Ezt nem én mondom, hanem Zoli, a tulaj.

Én azt mondom, hogy a 6-800 ezres sávban, 8-10 éves kocsit keresve akkor érdemes a keveset futott dízel Puntókat is bevonni a körbe, ha évente legalább 15-20 ezer kilométer belekerül az autóba. A leellenőrizhető előélet nagyon fontos, ha már konkrét példányokat nézegetünk, mert – láttuk -ha vigyáznak rá egy kicsit, a Punto szemre nem öregszik.

Ha sikerül kifogni egy valóban 100-150 ezret futott példányt, amely addig ellenőrizhetően rendszeresen járt szervizben, semmi okunk nincs elhinni, hogy ne várna rá legalább még egyszer annyi, komoly hiba nélkül, megbízhatóan, minimális fogyasztás mellett. Aki viszont nem megy sokat, számolgasson, ha Puntót akar! A típus másik slágere, az 1,2 literes kis benzinmotor tartós is, dinamikus is, és nem kihívás hat literből eljárni vele. Hat liter ugyan több, mint négy, de az egyszerűbb technikában hosszú távon azért kevesebb a buktatás lehetősége (abban ugye még turbót se kellett volna cserélni), csendesebb is vele a kocsi és télen jobb a fűtés.

Szavazás

Mennyire bízol a picike olasz dízelben, mennyire jön be az egyszerű, de tágas olasz kisautó? 6-800 ezerért szerinted megéri?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Ádám31

    “A családban senki nem dohányzik és mindenki tudja, mennyit kellett dolgozni ezért az autóért, amikor még új volt, ezért a beltere sincs lelakva.”
    Alatta rögtön kép: négy darab üres félliteres flakon bevágva az anyósülés alá…
    Ettől függetlenül elismerés az olaszoknak és a gazdájának is.

  • Nick Árpi

    Turbóhiba a lecsapódott kondenzvíz miatt? De hiszen a tulaj elmondása szerint is rengeteg hidegindítással, sok rövid távra, nem dízelbarát módon volt használva a kocsi. Persze, nem feltétlenül kellene bekövetkeznie a hibának, de hát semmi nem lehet tökéletes. Az okádék motortér sem gépszerető gazdáról tanúskodik, még ha a képaláírás azt is bizonygatja, hogy egy autó motorterének így kell kinéznie. Amúgy nem rossz kis gép.

  • roobert

    Sztrádán 140-150 körül hajtva az átlag közelíti a 9(!) litert, ekkora baromságot ne írjatok, hogy 4 körül eszik. Fix 130(óra szerint) 6,5 liter,
    nagyjából 150 a vége, ott már 9. 130-nál háromezret forog, 150-nél 4 ezer körül. Volt Grande Puntóm, 60.000 mentem vele, nem hiszem, hogy a kettes kevesebbet eszik.

  • Iceman.

    Anyámnak volt ilyen, csak facelift előtti új korától kezdve. Összesen 140.000km került bele 13 év alatt. Egy beteg szar gebe volt az a kocsi. Nem volt benne 100.000km, amikor beállt a motorja, a rádió új korában is szutyok volt, három évesen már csak szerencsével lehetett hangerőt állítani. A bal oldali sérülés nélküli küszöb totál szétrohard, a jobb oldali, ami sérült volt érdekes módon nem. Rohadt a csomagtérajtó, rohadt a toronycsapágy körüli rész, rohadt minden kulcsnyílás mellett. A lámpafoncsor olyan rohadtul megmattult az évek alatt, hogy annak ellenére sem lehetett látni semmit, hogy a búra viszont egészen tiszta maradt. A futóművében pár tízezrenként mindig széthullott valami, kopogott zörgött, féltengelycsere persze volt mindkét oldalon. A fékek közül az egyik első tárcsafék munkahangere megragadt ki kellett cserélni, kipufogó elrohadt és leszakadt, kézifék bowdenből is megevett vagy hármat.

    Egy igazi nyomorult rémálom volt már a végére. Fel sem merült, hogy Fiat legyen a következő.

  • Nick Árpi

    Iceman@

    A másik autósoldalon egy tanácsot kérőnek az első ajánlott kisautó típus éppen egy, az anyukád által is használt autó. Akkor most tuti vétel egy ilyen 15 éves verda, vagy csak egy ipari hulladék?

  • Steppenwolf

    Nick Árpi – 2015.08.17 15:51

    Nekem 1.2-es benzines van 2002-ből. Rohadás sehol nincs, pár éve a hátsó hídnál kezdett egy picit, de annak idejében elejét vettem. A kortársaihoz képest kényelmes és semmivel sem kevésbé megbízható autó, mint mondjuk egy Corsa vagy egy Polo, viszont tágasabb. Én jól elvagyok vele, egyedül a hűtésre kell figyelni ezeknél, az elektormos szervó reléje pedig néhányuknál hamar megadja magát, de hozzáértő villamossági szakember pár ezerért cseréli és utána már szinte örökös. Nagyjából ezek a típushibák. Ha gyerek jön, valószínű váltok Dusterre és akkor megkapja a párom.
    Nem kell félni a Fiatoktól, főleg nem ezektől a Puntóktól, kiforrott gépek és meghálálják a karbantartást.

  • Iceman.

    Nick Árpi – 2015.08.17 15:51: Itt van a cikkben egy olyan autó, ami egész épen maradt, meg steppenwolf is azt írta a sajátjáról. Anyámé viszont egy rakás szar volt, annyi baromsággal, hogy számolni sem tudom már mi mindent cseréltettem neki rajta. Azt hiszem szerencse kérdése az egész, de 15 éves autó gyakorlatilag 0 eséllyel lesz tuti vétel.

  • Steppenwolf

    Iceman. – 2015.08.17 21:18

    Elég ha beleolvas a népítéletekbe, vagy a másikon a vételi tanácsadóba, egyáltalán nem rossz a II-es Punto verdiktje.
    Az, hogy te belenyúltál, elhiszem, nekem is van ismerősöm, akinek az Avensis Versojában egyévesen besültek a dugattyúk, pedig mindenki tudja, hogy egy Toyota nem romolhat el… Van ilyen.
    Egyébként abból amit írsz, a rozsda döbbent meg legjobban, mert én ebből a generációból látványosan rohadó autót még nem láttam és nem is jellemző a típusra. Van gyengéje, ha utcán tartod, 10 év után elkezd kopni a lakkréteg, mint nagyon sok, sokszor drágább kortársánál is, de a rozsda többnyire ismeretlen 10 éven túl is, ha nem törték körbe, vagy nem fűtött garázsban tartották. Nem véletlen vállaltak 8 év átrozsdásodás elleni garanciát…

  • K.Tamás

    Nekem is ugyan ilyen Punto-m van csak 2005.06.-havi. 2010-ben került hozzánk,azóta hűségesen szolgál. Én 90%-ban városban használom,évi 15-17ezer km-t,ezidáig egy vezérlésen és a kopó alkatrészeken kívül semmit nem kellet rajta cserélni. Nekem Dynamic felszereltséggel van,ami azért a cikkben szereplőnél jóval bőségesebb.Többek között a jó felszereltség,a fentartás és a fogyasztás az,ami miatt nem cseréljük le,még két gyerekkel sem… Hogy negatívumot is említsek(sajnos csak egyet tudok :) ),az a kormányszervó.Néha napján,főleg esős,nyírkos időben elveszi a szervót.Olyankor leállít,újraindít és mintha mi sem történt volna,lehet tovább menni.Ezt kb 2 havonta eljátsza…
    Ellenben,hogy a cikkre is reagáljak… Először is szégyelje magát a kedves tulaj!Hát hogy a francba néz ki ez az autó?Koszos,okádék motor-és beltér,kiváncsi lennék milyen lehet a lakása az ilyennek!? Miért nem vigyáz erre az autóra? Ami a fogyasztást illeti,városban,klímával tényleg el lehet járni vele 4,5-4,7-el,de akkor már tojást raksz a gázpedál alá… Nekem most a nagy kánikulában,klímázva,városban 5,2-t mutat a komputer.Egyszer sikerült levinni 4,5-re,de akkor országúton,90km/h,klíma nélkül,forgalom nélkül.De ez ritka mint a fehér holló!Úgyhogy hiába látom,nem hiszem el azt a 3,6-os fogyasztást! Vagy az óra rossz vagy nem úgy vezetett,ahogy ő állítja!A Panda ugyan ezzel a motorral,jóval könnyebb kasztnival többet eszik,mint 3,6 még országúton is!

  • Iceman.

    Steppenwolf: Ezt a kocsit anyám újként vette anno és a jobb küszöb megsértésén kívül csak lökhárítókat meg felniket karcolt szarrá az évek alatt, tehát amíg nála volt törve nem volt.

    Mivel a jelentős rohadás nagy része az autó bal oldalára koncentrálódott így feltételeznem kell, hogy vagy valamilyen gyártástechnológiai probléma volt annál a példánynál, vagy szállítássérült volt és gányolva javították. Ahogy írtam a jobb küszöb megsérült elég korán anyám egyik tehetséges parkolásakor, de amikor a bal már lyukas volt azon csak enyhe felületi rozsda látszódott a sérülés -a soha ki nem javított sérülés- körül.

    Nyilván nem általánosíthatok, nekünk ezzel nem volt szerencsénk, de olyan szájízzel váltunk el tőle, hogy fel sem merülhetett egy frissebb Punto vagy Stilo.

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.