Használt autó – Mit adnak 200 ezer forintért?

Körkép: a legolcsóbb használt autók

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.05.18. 06.10

200 ezer forintért kár volna sokat várni, de ezért a pénzért is akadnak használható autók. Nemcsak a Suzuki Swiftek között.

Olcsó, olcsóbb, legolcsóbb: bokamagasságban válogatva a hazai használtautó-kínálat nem valami biztató, de ennek a kategóriának van egy igen nagy előnye. Az adott ársávban csekély a különbség a még sokáig használható és a hamarosan bontóérett autók között, nem túl nagy felárért kifoghatunk épkézláb használt autókat.

Ebben a mélységben a használt autók közötti válogatás fő szempontja a vizsga érvényessége, minél több legyen rajta. Sokszor persze csak áttolják a műszaki vizsgán az autót 25-30 ezer forintért, a vélhetően magas korrupciós szint kedvez a tulajnak, aki nagyobb invesztíció nélkül akarja forgalomban tartani olcsó használt autóját, nem költve lakatolásra vagy a futóműre.
 

Ezek nagyjából a legolcsóbb Mazdák az afrikai import előtt Bécs mellett. De nem érdemes külföldre menni ennyire olcsó autókért, az utazás elviszi a kocsi árának jelentős részét és ott vannak a honosítás költségei is

Sokan próbálják megspórolni az ebben a kategóriában valóban szánalmas vagyonszerzési illetéket a használt autó megvásárlásakor és csak az üzembentartót íratják át, tulajdonosváltást elkerülik. Sok autót ezért árulnak üzembentartóival is kitétellel, mások azonban csak rendes adásvételivel adják el a kocsit.
Használt autó – Mit adnak 200 ezer forintért? 1
Forrás: Aktualitások.hu

Egy Swift 1,3 esetében a vagyonszerzési illeték 22 500 Ft, szerintünk ezt érdemes befizetni a tiszta tulajdonviszonyok érdekében, de megértjük, ha egy 150 ezres A Omega 3,0i-re valaki nem kíván befizetni 84 500 Ft vagyonszerzési illetéket, ha már az adózott jövedelméből vette.

Ford Escort

Röviden – használt Ford Escort, 1990-1999
Mi ez? 1990 és 1999 között gyártott kompakt autó, 3-4-5 ajtós és kombi illetve kabrió kivitelben. Modellfrissítés 1992-ben és 1995-ben, idővel a lépcsőshátú Orion is átvette az Escort nevet.
Mennyibe kerül? 100-150 ezer forinttól felfelé kaphatóak az Escortok, az 1992 utániakra érdemes koncentrálni.
Melyik motor jó bele? Benzinesből leginkább az 1,3-as és az 1,6-os, dízelből inkább a szívódízel, mint a TD.
Mi van helyette? Ezért a pénzért F Astra és Golf III csak rosszabb állapotban akad. Az A Vectra komoly ellenfél és a Felicia Combi

Új autóként Magyarországon nagyon sok elkelt a Focus elődjéből, amely árához mérten jó autó. A delfinorrú, 1995 utáni modelleknek sincs ára, főként a benzines kombik nyújtanak nagyon magas használati értéket az értük elkért 200-300 ezer forint fejében.
 

Ezen az árszinten sokat számít négy rendes gumi is az autón

Alapvetően elkerülnénk az 1992 előtti használt Ford Escortokat, mert rémesen kényelmetlen az első ülésük. Az akkori átdolgozással jelentek meg a Ford Escortban a 16 szelepes, 1,6 és 1,8 literes benzines motorok, amelyből 220 lóerős, összkerekes versenyautó-alap is készült, az RS Cosworth.

Ez a széria már nem korrodál annyira, mint elődei, az ablaktörlő tengely körüli barnulással együtt lehet élni. A technika strapabíró, amennyiben elkerüljük az érzékenyebb turbódízelt. Ebben a korban persze bármivel baj lehet egy használt Ford Escortban, például a zárakkal, a gyújtáskapcsolóval, a szervoszivattyúval, ha van az autóban kormányrásegítés. Hibaforrás a generátor és az önindító is.
 

Efféle fabetétnek álcázott műanyaggal csak a Ghia kivitelű Escortokat csufította el a Ford

Cserébe az alkatrészárak alacsonyak és a nagyobb vegyes bontókban is találni hozzá alkatrészt. Mi a kecskeméti Veszelszki Autóbontóban kerestünk hozzá pótalkatrészeket és a legtöbb tétel elérhető volt.  

Az egyes motorváltozatok átlagfogyasztása, l/100 km

1,3 benzines: 7,17
1,4 benzines: 8,35
1,6 90 LE benzines: 7,94

1,8D dízel: 5,65
1,8 TD turbódízel: 6,40

Forrás: Spritmonitor.de

Bontott alkatrészek körülbelüli árai

Első fényszóró – 5000 Ft

Ötödik ajtó, üveggel – 20 000 Ft

Benzines motor – 1,6 16V 50 000 Ft

Hengerfej 1,4 – 20 000 Ft

Kormánymű keréktől kerékig – 15 000 Ft

Suzuki Swift

Röviden – használt Suzuki Swift, 1992-2003
Mi ez? A kocka Swiftet követő generáció 1988 és 2003 között készült, 1992-től Esztergomban. 1996-ban és 2001-ben volt modellfrissítés, az elsőnél erősebb lett a karosszéria.
Mennyibe kerül? Széles a választék 120 és 280 ezer forint között.
Melyik motor jó bele? Nagyon jó az 1,3 literes négyhengeres, de az ezres háromhengeres is megfelel.
Mi van helyette? Hasonló áron és hasonló megbízhatósággal semmit nem adnak.

Csak az keressen másik autótípust, aki a Swifttel semmiképp nem tud megbarátkozni. Ebben az árkategóriában az észérvek mind a Swift II mellett szólnak. Az Esztergomban 1992-2003 között gyártott kisautó megbízható, kis törődést igénylő technikát nyújt nyomott alkatrészárakkal.
 

Rendes csomagtere csak a Sedannak van, ezek felszereltsége is jobb, mint a GA szinten erősen lecsupaszított ferdehátúé

Nagy előnye a széles választék, benne nyugdíjas tulajdonosok megkímélt autóival falvak és kisvárosok garázsaiban. 200 ezer forintból friss vizsgás autók is kaphatók, ebbe az ársávba beleférnek az 1996-os modellfrissítés utáni verziók is.

Dízelmotor nem volt kapható. Fogyasztásban az egyliteres még jobb, mint az 1,3-as benzines, városba a menetteljesítményei is megfelelőek. Aki zömmel autópályán és országúton mozog, ahol előzéshez kell a tartalék, a fürge ezerhármast válassza. 68 lóerejével a Swift 1,3 igazán jól megy.
 

Irányáron 225 ezer forintért hirdették nemrég ezt a Swiftet a fővárosi Kőbányai úton. Nincs nagy árkülönbség a megkímélt és a lerúgott autók között

Az autó biztonsága kétséges, de ez a korabeli autók zöméről elmondható. A Swiftnél az 1990-es évek második felének ugrásszerű javulása maradt ki, mivel nem váltotta le új fejlesztésű utód.

A kilyukadó hűtőt nem szabd elhanyagolni, mert hűtőközeg nélkül ez a motor is megfőhet. Kis kapacitásuk miatt az akku is viszonylag hamar megadhatja magát. Olajcsere 10 vagy 15 ezrenként esedékes évjárattól függően, a futómű kortól függetlenül strapabíró, a gömbfejek és a szilentek jól bírják a kiképzést.
 

Nem vennénk rendszám nélkül árult, külföldről behozott autót. A regisztrációja nem várt többletköltségekkel járhat, bármit is ígérjen a nepper. Csak rendszámos behozott használt autóval érdemes foglalkozni

A kettes Swift legnagyobb baja a rozsdásodás. “Ebben a korban már nincs aljuk” – mondta erről egyszer egy ismerősöm, aki használtautó-felvásárló egy Daciával is foglalkozó márkakereskedésben.  A küszöb és az alváz rohadása az aggasztó.

A puha kasztni miatt a töréseket alapos deformáció kíséri, a nehezen helyreállítható karosszéria segít leleplezni a nagyobb balesetek nyomait. A gyenge karosszéria-merevség miatt járdára állva nem csukódik rendesen az ajtó. Ezen az árszinten ezek bagatell dolgok, ha a kocsi működik. És a Swift működik.

A használt Suzuki Swiftről több önálló cikkünk is van. Ebben egy automata váltóst mutatunk be, itt a menőbb okostelefonok áráért megvehető kézi váltós egyliterest.

Átlagfogyasztási értékek, l/100 km

1,0: 6,09
1,3: 6,67
1,3 16V: 5,84
1,6 Sedan: 6,85
Forrás: Spritmonitor.de

Hyundai Pony

Röviden – használt Hyundai Pony X2
Mi ez? 1989-től 1994-ig gyártott modell 3-4-5 ajtós karosszériával, 1,3 és 1,5 literes benzines szívómotorokkal.
Mennyibe kerül? Több-kevesebb vizsgával 100-270 ezer forintba.
Melyik motor jó bele? Összesen kétféle volt, mindkettő szívó benzines. Az a jobb, amit kevésbé rozsdás kasztni vesz körül.
Mi van helyette? Agg 323-as Mazda, Ford Escort és Orion, leginkább Suzuki Swift Sedan.

Többnyire már bontóban porladnak a rendszerváltás után behozott Hyundai Ponyk, de a máig életben tartott példányokkal érdemes lehet foglalkozni. Normális méretű, családi használatra is befogható típus, az egy generációval korábbi Mitsubishikből átvett, hengerenként háromszelepes motorokkal. Az utcán látott példányok a korabeli japánoknál kevésbé rohadnak. Mivel 20-25 éves autókról van szó, alaposan nézzük át a karosszériát, főleg az első ülések alatti részt.

Ha eddig nem porladt el a rozsdától, akkor a Hyundai Ponykban még van pár év. Alkatrészellátásuk megoldott, a bontott cuccok ritkasága a baj

Mind az 1,3, mind az 1,5 literes 7,5 liter/100 km körüli átlagfogyasztással duruzsol, a Spritmonitor átlaga 7,8 liter százon. A hajtáslánccal ritkán van baj, ha igen, akkor inkább a váltóra, mint a motorra van panasz.

Bontóban a szelepvezérlés himbatengelyét keresték hozzá illetve a porlasztókat. Ha az automata szívatós verziókban a dúsítás tönkremegy, azt komplett karburátorcserével lehet orvosolni.
 

Kevés az eladó Pony, de nagy arányban épkézláb autók várnak új gazdára 180-200 000 forint körül

Nem drága tétel, inkább azért gond, mert egyre jobban kikopik az autó a bontókból. A cikk kapcsán megkérdezett bontóban évek óta nem foglalkoznak vele, mert annyira gyér az állomány, a megadott irányárak arra a kedvező esetre vonatkoznak, ha van hozzá valami. A szükséges kopóalkatrészekkel jobb a helyzet. A típus szakértőjétől arról értesültünk, hogy a nagy autóalkatrész-forgalmazóknál elérhetők hozzá a napi használatban tartáshoz szükséges tételek.

A videón az 1975 és 1990 közötti előd látható, amely még hátul hajtott

Bontott alkatrészek körülbelüli árai
 
Motorházfedél – 5000 Ft

Oldalajtó – 5000 Ft

Benzines motor – 30-50 000 Ft

Kézi sebességváltó – 15 000 Ft

Szelepvezérlés himbatengelye – 5000 Ft

Ebben a cikkben a legolcsóbb szívódízelekről írunk. Buktatók, fogyasztás, árak. Ha érdekel a téma, kattints a képre!

Használt autó – Mit adnak 200 ezer forintért? 2

Kommentek

  • pqowieurzt

    az illeték lehet hogy “csak” 22 500 a stiftre, de plusz 12 000 a forgalmi és egyebek, 17 000 az eredetvizsga, és egyből 50-es fölött vagyunk…

    másrészt a jobb állapotúak, és nem túl öregek 400e fölött vannak árban… A cikkben említett 280-as max ár vagy lepukkant vagy 18-20 év körüliekre vonatkozik…

  • Vérmacy

    Én alkatrésznek nézegettem mostanában Punto MK1-eseket és megmondom őszintén, inkább olyat vennék ennyiért, mint Swiftet…

  • The Good Boy

    Gyereknek néztünk év vége felé tanulóautót, kb. 200.000. ársávban. Eleinte felicia volt az első számú lehetőség, ami sok példányt megnézve (és közben a vételár is csúszott feljebb a 250-280-as sávba) sajnos kiesett a kivétel nélküli erőteljes rohadás miatt. Emiatt bukott az ibiza és a poló is, majd végül golf3 és swift lett a két lehetséges autó.Golfból ebben az árban szinte lehetetlen jó állapotút venni, noha autószerűbb, kényelmes, biztonságosabb (és magasabb fenntartási költségű). Végül egy ’99-es suzuki lett, 3 ajtóval, 220-ért, teli tankkal, kevés vizsgával, új fékrendszerrel. Lógó ajtózsanér, pár szilent és 2 lengőkar csere után boldogan ment át csont nélkül a (rendesen elvégzett) műszakin. Egyenlőre fut, duruzsol, értékéből éppen nem veszít, az alkatrészek gombokért vannak (szilent 1-2 ezer, komplett lengőkar valami 5-6 volt, ajtózsanér kettőfél). Ha nem rohad ki a gyerek alól, és nem ütik ki alóla, akkor még kb. 2,5-3 évig vidéki kisváros és környékén boldogítja, utána csere, egy nagyobb biztonságú, fiatalabb autóra.

    Viszont, amiről nem írnak a cikkekben, az a mocskos magyar valóság! Gyakorlatilag minden hirdetés átverés! vagy a hibák nem láthatóak a szándékosan rossz szögből, rosszul fotózott képeken, vagy pont az az oldal nem látszik megfelelően, ahol látnivalónak kellene lennie, vagy letagadnak mindent, karcnélküli még a körbevert autó is. Volt olyan autó (pesten), amelyikről akkor tudtuk meg, hogy az egyik eleme kb. 30-40 átmérőjű, 10 cm mély krátert visel magán, amikor ott voltunk mellette. Utána visszanéztem a hirdetést, és csak a harmadik nekifutásra látszott gyengén (úgy, hogy direkt azt az elemet néztem), hogy valami nem oké azon a részen. persze a hirdető erről mindig hallgat. Mint a másik, aki sérülésmentes, teljesen gyári állapotúként hirdette a 3 ajtós stiftet (3 hirdetési oldalon 3 különböző áron!!!), noha 3szor-4szer beszéltünk a személyes találkozó előtt, végig kitartott ezen szöveg mellett. Az autó? 10 méterről látszott, hogy melyik elem hányszor volt törve, a motortérben festéknyom a csöveken, műanyagokon. A ménes 3/4-e kitudja merre szaladt szét korábban. Az autó közlekedésre teljesen alkalmatlan volt. nem értem, mi viszi rá az embereket ezekre a nyilvánvaló hazugságokra, meg a rossz fotókkal? Azt hiszik, ha valaki odamegy, akkor elviszi mindenképpen? Ennél az eladónál az eladó szülei előtt jegyeztem meg, hogy csak azért nem vágom pofán, mert 10-ből 9 hirdető ugyanezt csinálja, és akkor nem lennék hiteles, ha pont vele kezdeném, nem egy héttel ezelőtt. pedig megérdemelte volna. Én tavaly két autót adtam el (a feleségem sok évig imádott autóját, meg a lányom fél évvel korábban vett francia, elektronikai zsákutcáját), mindkét autó pár nap alatt elment, a hirdetési áron, alku nélkül, mindkétszer az első jelentkező által! Mindkét vevő megjegyezte, hogy milyen korrektek voltunk, még azt is elmondtuk, amit az életbe nem vettek volna észre. Külön a karcokról is fotók és szöveges elbeszélés. nekem tiszta a lelkiismeretem. Nem is reklamáltak, meg hozták őket vissza.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.