Ilyen egy hétszázezres Honda Civic Coupé

Civic hirtelen felindulásból

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.04.07. 15.25

Toyota Celicákat nézett millió alatt a fiatal pár napi munkába járásra, Németországból hozták volna be. Aztán hirtelen egy magyar Civic kupé lett a dologból. Megérte?

Röviden – Honda Civic 7. gen. Coupé

Mi ez?

A 2000-2005 között készült Civic Amerikában gyártott kupéverziója
Mennyibe kerül? 700 ezer Ft (Németországban 2000 euró) körül indul az eleje, a legszebb, megkímélt példányokért akár másfél-kétmilliót is elkérnek
Melyik motor jó bele? 1,7 literes, benzines blokkal készült, a fix vezérléses 120, a változó (VTEC) 125 lóerővel
Mi van helyette? Hasonló stílusú amerikás kompakt kupék: Chrysler/Dodge Neon kétajtós, Chevrolet Cavalier kupé, Opel Calibra. Esetleg Astra G Coupé vagy kétajtós Impreza

A tavaszi fáradtság is nagyon kellemetlen dolog, de van egy autóbuzikat, leginkább férfiakat sújtó, kevésbé ismert szindróma, ami szintén tavasszal szedi áldozatait: a Hirtelen Felindulásból Történő Autóvásárlás. Nem tudom, hogy az egyre inkább erőre kapó nap gonosz sugárzása, a felbolyduló hormonháztartás vagy a nyíló virágokból áradó bódító illatanyagok váltják ki ezt a tünetcsoportot, de tény, hogy létezik.

Ilyenkor az ember régi autója rozsdásabbnak, koszosabbnak és unalmasabbnak tűnik, mint valaha, ugyanakkor sorban jönnek szembe az autóhirdetések neten, újságban, teszkó-hirdetőtáblán, amik mind álmaink autóját hirdetik. Érdekes, hogy ilyenkor nagyon sok autó képes álmaink autója lenni, meggyőződéssel állítjuk óriási dízel kombikról, pici városi GTI-kről, kabriókról és furgonokról akár egyidejűleg, hogy mindig is erre vágytunk. Tudom milyen ez, én is szenvedtem tőle párszor – egy barátomat, Józsit viszont teljesen le is győzte a szörnyű kór. Vett egy autót, egy olyat méghozzá, amiért ő – most, tavasszal még – rajong, de amiben a külső szemlélő nehezen látja meg a tutit. Elmondom szépen sorjában, hogy történt.

A Honda Civic hetedik generációjának Amerikában gyártott kupé-változata


Mi legyen a Ka helyett?

Józsi és barátnője eleddig egy Ford Ka-val járt (ezzel), ami el is rohadt, kicsi is, gyenge is volt az iskolából kinőtt, munkába autózó párnak. Valami sportos, de takarékos kocsit kezdtek nézegetni helyette, ami biztonsággal meg tud tenni úgy öt éven át napi száz kilométert ingázáshoz és ad némi élményt a hétvégi autózáshoz is.

Józsi először Celicákat nézegetett, azt szeretett volna, az egymilliós keretből pont futotta volna a német hirdetési oldalakon található legolcsóbb, de szemre még elviselhető példányokra. Jött azonban egy – okos – tanács a családból, az Öregek Tanácsától: nem csak megvenni kell ám a kocsit, van pár szervizmunka, amit szinte biztosan azonnal el kell végeztetni. A keret tehát úgy módosult, hogy a kocsi legfeljebb 7-800 ezerből kijöjjön, a többi pénz már üzemeltetésre kell.

Enyhén sportos hangulat, a nagy, négyküllős kormány és a középkonzol alatti űr az amerikás terpeszkedős életérzést keveri rá a fílingre

A japán modellhez viszont továbbra is ragaszkodtak. A sokak által javasolt Jazz jó lett volna, de egyszerűen nem tetszett a párnak. Civicek, Corollák, Mazda 323-asok és extremitásként egy-két Hyundai Coupé tűnt fel sorra esténként a keresőablakban, mígnem jött a tavasz és a hormonok sürgetése, a tettek mezejére kellett lépni, egyszerűen MUSZÁJ volt autót venni – ez a HFTA. Ahogy lenni szokott ilyenkor, az első autót nem vették meg, annyira tré volt (Civic ötajtós, kéken füstölő motorral), de mivel a második már jobb volt, mint az első, a kór győzött és Józsi minimális alkut követően (775-ről 740 ezerig) az eladó markába csapott. A szervizkeret egy része a vezérműszíj cseréjére fog elmenni (szintén helyesen), de a rövid menetpróba után én úgy látom, a maradékot se lesz gond elkölteni. A repedt szélvédővel a novemberi műszakin nem megy át a kocsi, egy ilyen ablak úgy 50 ezer forint, ráadásul nem is lesz egyszerű beszerezni. A kinyúlt kézifék-bowden is cserés, aggasztóan csikorognak az üzemi fékek is, nagyon lent fog a kuplung és ott vannak a pörsenések, amikkel kezdeni kell valamit.

Mi ez a szürke kupé?

A Honda Civic hetedik generációja (2000-2005) talán a legszürkébb széria volt a Civicek krónikájában. Ez a kupé sem kívül, sem belül nem nyújt szinte semmi izgalmat a tekintetnek, az egyetlen akceptálható objektív érv, amit Józsi fel tudott hozni, ez volt: Látod a seggét? Ezért vettem meg!

Ebbe a fenékbe szeretett bele az újdonsült fiatal tulaj. Meg lehet érteni

Ez a Civic még csak nem is echte japán modell, a Honda amerikai leányvállalata gyártotta, főként az amerikai piacra. Márpedig ott a Honda az olcsó, takarékos autót jelenti, a sportosság, az élvezetes vezetés közel nem kötődik annyira a márkához kint, mint itthon.

2620 mm tengelytávon két ajtóval is tágas, négy személy számára komfortos utazást biztosít a kocsi, a beszállás hátra sem nehéz a hatalmas ajtókon át. A 441 literes csomagtér is kilóg a kompakt kategória átlagából, a hatalmas fenék nem csak esztétikailag hasznos a Civicen.

Motorból kettő volt a kocsihoz, méghozzá elég fura választékot képezve. Ugyanazt az 1,7 literes blokkot ugyanis fix vagy változó (a Hondánál VTEC néven ismert) vezérléssel kínálták, 120 vagy 125 lóerővel, 152 vagy 154 Nm nyomatékkal. A VTEC-kivitel papíron egy kicsit takarékosabb és tisztább, természetesen ez volt az újabb változat, az ekkoriban bemutatkozó Stream egyterűben is ezzel találkozhatunk. Józsi autója az egyszerűbb verzió, de ez is 16 szelepes, hondásan finoman jár, szívesen pörög, a motortérben pedig semmi olajszivárgás, sáros kosz nincs. Ez nem volna méltó egy japán autóhoz még 13 évesen és egy motorcsere után sem.

Kényelmesek az ülések, a biztonsági övért persze nagyon hátra kell nyúlni


Ami miatt mi nem vettük volna meg

A szürke Civicben minden működik, futóműve, kormányzása, fékei is a könnyed, japánosan dinamikus, bár amerikásan komfortos autózást segítik. A plüssülések kényelmesek, a kocsi nem zajos, klímája működik, egyelőre hét litert eszik, ami a Ka után sokkal magasabb komfortot jelent azonos étvágy mellett. Kellemes vele az élet. Józsi, te innen ne olvasd tovább!

Mi itt a Vezessnél ezt a Hondát mégsem vettük volna meg, akkor sem, ha pont ilyen kocsit kerestünk volna, akkor sem, ha valami hasonlót ebben az ár- és méretkategóriában. Egyrészt a Civic törve volt, elég brutálisan. Ezt az eladó sem tagadta, nehéz is lett volna:

Nem kell hozzá szakértő, hogy kiszúrjuk a lemezek kontrasztját a B-oszlopnál: ez a kocsi törve volt, nem is kicsit


Javítás utáni ajtóillesztési hézag a bal oldalon


Gyári ajtóillesztési hézag a jobb oldalon

A törést motorcsere is követte. Ez nem lenne baj, ha teljesen megbízható előélettel kaphatnánk meg egy ilyen autót, de a Németországból 2013 novemberében behozott kocsi a Honda szerviz-adatbázisában 150 ezer kilométerig, 2007-ig szerepel. A csatt utána történt, tehát fogalmunk sem lehet arról, hogy a 190 ezer kilométer az órában és a cserélt motor mit is takar valójában. A japán autók (akkor is, ha amerikaiak) belül nagyon sokáig egyben maradnak, nehezen válik kiültté a kárpit, valahol 150 és 400 ezer kilométer között, ha kicsit is vigyáznak rá, megáll bennük az idő.

Aztán: rozsdállik. Egyelőre nem nagyon, de a tipikus helyeken vészt jóslóan, úgy, ahogy egy garázst alig látott autó szokott:

740 ezer forintos vételárba belefér ez a rozsdamennyiség?


Nem mind japán, ami Honda


740 ezer forintos vételárba belefér ez a rozsdamennyiség?

Ezek a kis rohadások nem ijesztőek, de előjelzik, hogy hamarosan, ha csak nem kerül garázsba az autó (és ez a kocsi öt évig nem fog), jön a többi ilyen is. A vékony japán lemezeknél jellemzően nem is lassan.

És végül: ez a Honda egy általánosan leharcolt, nem gondozott autó benyomását kelti. Nincs széthullva, de érezni, hogy magyar autó, amit behoztak, használtak és a következő vizsga előtt eladják. Egymilliós keret ugyan nem sok egy öt évig használandó kocsiért, de azért lehet belőle válogatni, kint is: manapság ugyancsak bejáratottan megy már a magánimport, 2000-2500 euróért pedig japán, 120 ló körüli kocsikból elég nagy a választék a Mobilén. Mondjuk pár tippem most, ezekben a pillanatokban is lenne (lett volna) Józsinak:

Ilyen egy hétszázezres Honda Civic Coupé 1
1500 euróért ugyanez, 240 ezer dokumentált kilométerrel, rozsda nélkül
Ilyen egy hétszázezres Honda Civic Coupé 2
2300 euró, meg még haza is kell hozni, de 150 ezer a kilométer, dokumentált friss vezérműszíj-cserével

Persze egy német vagy holland kocsi majdani megvásárlása nem enyhíti az azonnali Hirtelen Felindulásból Történő Autóvásárlás-lázat, de úgy nézem, megérte volna kirándulni egyet, mielőtt elköltötték a kocsi árát egy más által behozott, kicsit már elmagyarosodott Hondára. Akárhogy is, sok boldogságot az ifjú párnak az új, khm, autóhoz, és ne legyen igazam: ne jöjjön ki az a rusnya rozsda mindenütt szerte a kasztnin, úgy, ahogy szerintem sajnos a napi használatban bizony ki fog jönni.

Szavazás

Amerikai Civic coupé 2002-ből

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • subtotal

    Nekem egy kabrió lett, de nem hirtelen felindulásból és importáltam. Tavaly nyáron eldöntöttem, ősszel akartam, de tavasz legeleje lett belőle. Nyár végére fog összeállni teljesen, de addig is minden további nélkül használható, kapott egy új TÜV-öt kinn.

  • oszkopeter

    Valaki vett egy ronda, korábban rommá tört, ismeretlen előéletű, rozsdásodó, láthatóan hanyagul karbantartott, nem japánban gyártott japán autót. Gratulálok! Úgy látom az emberek a legnagyobb szart is megveszik ha Honda, Mazda vagy Toyota embléma van rajta. Másrészt ilyen biztos nem jön szembe az úton, a napi szaladgálásra teljesen jó és még klíma is van benne. Valamivel olcsóbban lehet hogy én is megvettem volna.

  • Kempelen

    Miért szólod le? Örül neki, a sztori pedig tanulságos. Mindenki eldönti, hogy belemászik-e egy ilyen autóba. Szerintem jó, hogy ilyenekről is esik szó itt.

  • Kovijani

    Itt a tavasz, dagad a gebasz! No, azert nem kell bekakilni! Erre fele is akad ilyen leharcolt, peldany, sot! Sokat kibirnak, jo kis szivos ,oreg harcosok ezek!

  • Kovijani

    Amugy a rendszergazdanak uzenem, hogy mar igy a 21. Sz. ban mar azert az alap, hogy nem kell minden nap kulon bereggelni! Tudom, en vagyok a lusta :)

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.