Használt autó – Álom-BMW Németországból

A nagy fogás: BMW 528i M-Paket

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.04.02. 06.00

Ezek azok a használt autók, amelyekért Németországba kell menni. Élménybeszámoló egy lenyűgöző BMW 528i behozataláról.

Röviden – használt BMW 5-ös E39

Mi ez?

1995-ben bemutatott, Touring kombiként 2004-ben kifutott  felső középkategóriás autó, 4-6-8 hengeres motorokkal, kizárólag hátsókerék-hajtással.
Mennyibe kerül? 550-600 ezer forintért mennek el a legolcsóbbak, de érdemes a 800 000 forint körüli sávban kezdeni a nézegetést. A szép állapotú modellek ára elérheti a kétmillió forintot.
Melyik motor jó bele? Soros hathengeres benzinesként a 2000-es modellfrissítés előttről az 528i a legvonzóbb, az átdolgozás után a 2,2 literes 520i is ajánlható. Dízelként inkább az 530d és a négyhengeres 520d, mint a még érzékenyebb 525 TD és TDS.
Mi van helyette? Nem preferálnánk a szappantartó Audi A6-ot, inkább a pápaszemes, W210-es Mercedes E-osztályt. Stílusos és nagyon olcsó, de nem problémamentes a Lancia Kappa. Sokkal stabilabb a Mazda Xedos9, a mi tippünk a 900-as Volvo.

Tavaly nyáron írtunk egy különlegesen szép E28-as 5-ösről, amely egy BMW-gyűjtemény ékköve. A kollekció két baráté, akik jó ideje vadásztak egy mutatós E39-es Ötösre, ám csak Imola-piros fényezés, M-csomag és parallelküllős felni jött szóba, ami ebben az összeállításban még Németországban is ritkaság.

Imola rot, M-csomag, 4700 euró

Egyszer azonban kapást jelzett a hirdetésfigyelő: Imola rot 528i, M-Paket, Getriebeautomatik, 226 000 km. Egy München melletti településen, második tulaja hirdette meg az autót, aki pontosan tudta, hogy amit árul, az a lejárt vizsga ellenére is érték.

Villanymotor állítja a kormányt is. Ezeket az elektromos funkciókat érdemes mind végigpróbálni, mert hajlamosak nem működni

4700 euró a másfél-kétszerese egy korrekt és műszakis 528i árának. De az M-csomag megdobja az árakat, önmagában a párhuzamos küllős, 18 collos kerékszett 1000-1500 eurós tétel.

Ekkora fogáshoz mindig kell szerencse is. A hirdetés hetekig fent volt a Mobile.de-n, de a tulajdonos nem adott meg működő telefonszámot, kevés esély volt felvenni vele a kapcsolatot. Amikor ezt pótolta, a két gyűjtő lecsapott. Egy kint élő barátjuk megnézte a használt 5-ös BMW-t és 500 euróval gyorsan le is előlegezte.

Nyitányként vészprogram

Legközelebb már négyen érkeztünk a sportcsomagos limuzint rejtő garázshoz, az említett barát, a leendő tulajdonosok és én, aki a sztori miatt kísértem el őket. Rosszul indult a nagy találkozás, az akku teljesen lemerült, az autó élettelenül fogad.

Mélyen halott az akkumulátor, marad a bikázás a 730d-ről

“Ez csirkebél, nem bikakábel” – morog az egyik vevőjelölt a vékonyka drótot látva, de a minket hozó 7-esről sikerül beindítani a hathengerest. Ég a sárga motorkontroll-lámpa, a fordulatszám padlógázra sem megy 2000 fölé, a maximális sebesség nincs 80 km/óra. A halál szélére merült akkuban olyan alacsony a cellafeszültség, hogy a motorvezérlés vészprogramba tette az autót és nem hajlandó a szervizszámítógépnek elárulni, mi baja a kocsinak.

100 euróba, 30 400 forintba került a megoldás, a helyi márkaszerviz kiütötte a hibakódot. Ettől a sportcsomagos limuzin újjászületett, erőre kapott és megcsillantotta azt az autóépítési magaskultúrát, amit sorhatos benzinmotorral az E39 húsz évvel bemutatása után is képvisel.

E39: autóépítési magaskultúra

Nem az ereje miatt, bár a surrogva felpörgő hathengeres teljesítménygörbéjét nagyon szépen felépítették a BMW-nél. Alul és a középső tartományban az öblös hengerűrtartalom és a változó szelepvezérlés jó nyomatékot ad, kihúzatva a motor felszabadul és mesés finomsággal forog 6000 fölé. Érezni, hogy ez a motor tette naggyá a márkát, innen a nimbusz, amit aranydukátokra lehet váltani háromhengeres egyterűekkel és böhöm nagy dzsipekkel.

Fél órát sem töltöttünk az okmányirodában a rendszámügyintézéssel


A használt BMW E39 528i behozatalának költségei Forint
Vételár, 4500 euró* 1 370 000
Ötnapos rendszám (sárga szélű) 87 euró** 26 450
Szállás éjszakára három főre, reggelivel 27 400
Étel-ital az úton és Münchenben 61 000
Ki- és visszaút (BMW 730d, 1500 km, 7,5 l/100 km) 44 000
Hazaút BMW 528i, 750 km, 8 l/100 km 23 000 Ft
10 napos osztrák és magyar autópálya-matrica 4×3000
Regisztrációs adó (Euro 3 esetén)*** 240 000
Regadó átutalási díja 1100
Vagyonszerzési illeték (142 kW, 650 Ft/kW) 92 300 Ft
Forgalmi engedély és törzskönyv 6000+6000
Rendszámtábla és érvényesítő címke 8500+585
Műszaki vizsga és egyedi forgalomba helyezési engedély**** 16290+22 800
Az autó, az utazás és a honosítás összköltsége 1 957 425

*304 Ft/euró árfolyamon, kerekített értékek
**2015.04.01. óta nem használható lejárt vizsgás autó behozatalára. Műszakis autóra piros szélű exportrendszámmal a költség kb. 200 euró, amiből a felelősségbiztosítás 14/30 napra 100/110 euró
***Euro 2-es besorolás esetén 320 000 Ft. Az emissziós osztály a törzskönyv, a Fahrzeugbrief első sorából illetve a forgalmi (Zulassungsbescheinigung vagy Fahrzeugschein) 14-es pontjából derül ki
****Ha érvényes a kinti vizsga, honosítása csak 8000 Ft

Az M-csomaghoz alapesetben 17-es felnik jártak, de felárért a kétméretű kerékszett 18 collal is rendelhető volt. Az első gumik mérete 235/40 R18, a hátsóké 265/35 R18. De ezek a kerekek egyelőre a csomagtartókban lapulnak.

Sokat ér az M-csomag feláras kerékkészlete. A párhuzamos duplaküllők miatt hívják paralell M-felninek

Hazafelé az 528i húsos, 16 colos téli gumiján pazar rugózási kényelemben siklott, de komfortját a jóval peresebb nyári kerékszett sem csorbítja számottevően. A futómű teljes egészében könnyűfémből készült, nagyon igényes konstrukció. Közben a BMW képes volt alapáron 15 colos kerekekkel árulni a nyolchengeres 540i-t.

Első tulajdonosa egy szép 3-as árát elkölthette az extrákra, mert a piros 528i felszereltsége királyi. A nagyobb képernyős navigáción kívül elektromosan állíthatóak az ülések, még a lábtámasz hossza is, joystick mozgatja a kormányoszlopot fel-le és ki-be, villanymotor viszi a hátsó szélvédőrolót, az üléseket fekete bőrkárpit borítja, van tolótető. Igazi különlegesség hátul a kardánalagútra szerelt tárolóhely, ami négyszemélyesre korlátozza az utasteret.

Behozatal: sárga vagy piros rendszám?

Az autó a magyar határig ötnapos, sárga szélű rendszámmal jött. Kiváltása talán ha 20 percet vett igénybe a müncheni okmányirodában, eredetiben Zulassungsstelle. Idén április 1. óta a Kurzzeitkennzeichen nem használható erre a célra, a szabályozásról itt írtunk.

Autópályán 140-nél 7,8 literes fogyasztással hazajött a 193 lóerős benzines limuzin

Lengyel Csaba kollégám a Viasat 3-on futó tévéműsorból mindig mondta nekem, hogy a 2,8-as motor különlegesen takarékos, de a 8 literes átlag hihetetlennek tűnt a 193 lóerős sorhattól, pláne automatikus váltóval és 1,6 tonnás élősúllyal. Nagy tanulság volt a hazaút, ahol 140-re állított tempomattal 7,8 litert fogyasztott a motor 100 kilométeren. Egy tank benzin sem kellett a fővárosig. Ezerhatos négyhengeres kompakt autók esznek ennyit hasonló helyzetben.

Szép volt, de nem ennyire

Bár az autó megnyerő állapotban volt, nagyon sok munka van abban, ahogy most kinéz. A belső tér takarítása, a bőrkárpit ápolása mellett a karosszéria polírozása dobott nagyon sokat a kocsin, aminek kétszer is nekifutottak a tulajdonosok.
 

Bohócorros tükörnek hívják a gyári riasztóval ellátott belső visszapillantót

Az első polírozás eredményével nem voltak igazán elégedettek, ezért egy káprázatosan dolgozó mester vette át a munkát és varázsolta ragyogóvá a kasztnit. A rozsdásodással nem kellett foglalkozni, egyelőre az ajtók alját is megkímélte a hasonló korú BMW-ket elcsúfító korrózió. Költeni majd a kormányszervó javítására kell, mert a rásegítés gyengébb az eredetinél.

Én biztos voltam benne, hogy egyszer majd egy szép 124-es Mercedest hozok odakintről vasárnapi autónak és a családi nyaralásokra, de az 528i, főleg ilyen állapotban, nagyon elbizonytalanított.
 

Kétmillió forint alatt maradt a behozatal teljes költsége. Nem túlzás egy kiváló állapotú, luxuskényelmű autóért


Kétmillióért jelenleg nem tudok elképzelni még egy autót, amely ilyen használati értéket és élményfaktort nyújtana. Az öblös sorhattal a benzines E39-ben kényeztetés minden kilométer, amit a kormány mögött töltünk.

Beleszerettél? Íme, a szervizköltségek

Ha megfogott az autó, ne hagyd ki ezt a részt! Összeszedtük egy BMW-re szakosodott műhely munkatársaival, mennyibe kerülnek a benzines E39 karbantartási munkái. A rugalmas szervizintervallummal a műszerfali kijelző jelzi az olajcsere szükségességét, de 15 ezrenként megérdemli a motor az olajcserét. Mindenből jó minőségű anyagok és alkatrészek ára szerepel a táblázatban, tehát ennél vannak alacsonyabb árú alkatrészek. Nagyon mélyről nem érdemes választani, mert minőséget venni mindig a legolcsóbb. Akit a dízel érdekel, olvassa el az 530d használt autó tesztjét!

Láncos vezérlésű a soros hathengeres. Finom járása és szép hangja igéző. Hengerenként négy hidrotőkét kell benne cserélni, amiből jó az utángyártott is. A csere munkadíjjal együtt 140 000 forintos tétel

6,5 liter motorolaj, Liqui Moly 20 000 Ft
Olajszűrő, MANN-Filter 3700 Ft
Levegőszűrő, MANN-Filter 6100 Ft
Nem aktívszenes utastéri légszűrő, Champion 6800 Ft (3400 Ft/db, kettő kell belőle)
Üzemanyagszűrő, MANN-Filter, 13 300 Ft

Első fékbetét, ATE 27 000 Ft
Hátsó fékbetét, ATE 18 000 Ft

Első féktárcsa, ATE 26 000 Ft
Hátsó féktárcsa, ATE 23 700 Ft
Fékbetétkopás-jelző 4000 Ft/tengely

Automatikus váltó olajtöltete 28 000 Ft (csere 80 000 kilométerenként)
Olajszűrő az automatikus váltóba 10 000 Ft

Bontott ABS-vezérlés 50 ezer Ft
Hidrotőke gyári/utángyártott 11 400/4600 Ft (6×4 db kell belőlük!)
Hidrotőkék cseréje, munkadíj 30 000 Ft

Forrás: AutoCris.hu

Mellette – Ellene
  • Csodálatos futómű
  • Kifogástalan kényelem
  • Vonzó soros hathengeresek
  • Többnyire gazdag felszereltség
  • Egyre alacsonyabb árak
  • Kiváló utazóautó, mérsékelt városon kívüli fogyasztással
  • Ígéretes példányok Németországban
  • Egy átlagautóhoz képest magas fenntartási költségek
  • Városban megugró fogyasztás (benzinesek)
  • Rettenetesen sokat futott dízelek
  • Hóban hátrány a hátsókerék-hajtás
  • Viszonylag magas alkatrészárak
  • Gyakori rozsdásodás

Szavazás

Hogy tetszik a piros 5-ös?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Ewing

    Nagyon jó a cikk az autó pedig ténylegesen nagyon ott van . Csak annyit szeretnék hozzá tenni hogy sárga rendszámmal csak és kizárólag németországban volt biztosítva az autó. Nincs az a német biztosító amelyik műszaki nélkül külföldön biztosítaná egy autót.

  • subtotal

    Nem írtátok, de a kormány és faceliftes külső alapján ez egy 2000-es vagy 2001-es évjáratú autó (2001 szeptemberétől már más M kormány van benne). Szép autó, de ennek a színnek tényleg kell a törődés, hogy igazán jól nézzen ki.
    A 7,8 liter tényleg nagyon jó érték. Nekem a 2,2-es motorral (EUR3-as) 120-130-as tempóval jött ez ki, hasonló tömegadat mellett.
    Én is nemrég hoztam haza ugyanis egy E46-os BMW-t és az a meglepetés ért, hogy a honosításkor a vizsga előtt elküldtek egy eredetvizsgálóhoz, hogy a motorszámot leolvassa, mert nem szerepel általában a német papírokban.
    Amúgy az árnál tényleg működik, hogy a magas felszereltség, a sportcsomag dobja az árat, alacsony kilométerfutás még az idősebb autóknál is működik ott is, a friss műszaki kicsit kevésbé.

  • a.szorenyi

    Kedves Subtotal! Ez sajnos nem volt egyértelmű a szövegből, de az E39 modellfrissítés előtti, csak a lámpáját lecserélte valamelyik tulaj az első kettő közül, mert a Hella az angel eye-jal szebb. A hosszú áttételezésű váltó jól lenyomja a fogyasztást. Nem tudom, mennyi lehet a manuális.

    Üdv, András

  • subtotal

    Köszi András, valóban szebb a faceliftes lámpával.
    Amúgy nem is volt 28i faceliftesben :), reggel volt még nekem, nem állt össze.

  • subtotal

    Még egy kérdés: 36-os képen mit kapcsol a vezető ülés fűtése melletti gomb?

  • a.szorenyi

    Ja, az már 530i, de nekem sem esett le. A hátsó rolót mozgatja, de beleírom majd képalába. Az oldalsók a hátsó ajtókon kézzel mozgathatók, a szélvédő előtti elektromos, ami hibaforrás is a jól felszerelt E39-esekben.

  • subtotal

    Köszi, igen, az oldalsók az én 525d Touring-omon is vannak és manuálisak, hátsó ajtó ablakán nincs :).

  • v_szili

    Azért, ha mindent összeadok ez közel 2,5 millában van, úgy, hogy nem gyári alkatrészekkel történtek a szervízek. Én azért akkora hatalmas vételnek enyhén szólva sem látom ezt az autót, ami ugye ma már 20+ éves modell és az adott kocsi is kb. 15 éves. És ennyi idős korban simán lehet szopóroller is belőle (elektronika, klíma, lengéscsillapítók stb. stb.)

  • Guevara

    Kézi váltós 540i ebben a színben M Packettel. Na attól sírnék be. Mármint a gyönyörűségtől.

  • subtotal

    v_szili: “4700 euró a másfél-kétszerese egy korrekt és műszakis 528i árának.”
    Ez a 2ik bekezdésben van. Az is benne van a cikkben, hogy gyűjteménybe ment. Nem az ár volt az elsődleges prioritás a vételnél.
    Ez szokatlan, de mindenképpen ajánlott irány ilyen autóknál. Bár több ilyen vásárló lenne itthon.
    Gyári vagy beszállítói alkatrész kérdésében pedig a tapasztalataim alapján különbség igazán nincs, vagy ha van az árkülönbség jelentősen eltúlzott.

  • mootehen

    Az előző tulaj nem csak az első lámpákat cserélte le, hanem a hátsókat és a motorháztetőt is, ugyanis ezen már nagy vesék vannak, holott a belseje és navigáció facelift előtti, tehát a motorháztető is kis vesés kellene legyen, illetve hátul sem ledes lámpáknak kellene lenniük.

  • zoldfulu2000

    Egy normális színben ez egy tökéletes hobbiautó lehet, rengeteg szuper fícsör, gyönyörű formaterv és élenjáró konstrukció. De senki se gondolja hogy ez a kocsi betöltheti egy normális új(szerű)autó szerepét. Az első apróbb hibánál kész a gazdasági totálkár.

  • hova

    “”Kétmillióért jelenleg nem tudok elképzelni még egy autót, amely ilyen használati értéket és élményfaktort nyújtana. Az öblös sorhattal a benzines E39-ben kényeztetés minden kilométer, amit a kormány mögött töltünk.””

    Ilyen kinyilvánítás mellett teljesen érthető, hogy egyéb autókról-lehetnek bár szebbek, jobbak másnak- miért születnek oly elvetemült vélemények. Tisztelem azt, aki preferál egy márkát,vezeti, gondozza, karban tartja-így a bmw-ket is, annak ellenére, hogy abszolút nem tetszik.De én nem vagyok autós újságíró de az is igaz, nem kötelező olvasni őket.

  • ldaracing

    Egy ilyen fogás felér egy szerencsés sorsjegy húzással. Ha szerencsésnek lehet nevezni azt, hogy ennyi mindent kellett cserélni (ABS, hidrotőkék, jeladók, féktárcsák). Én MO-n is simán szoktam találni olyanokat, amikhez hozzá sem kell nyúlni, amik még a gyári, teljesen el nem kopott gumikkal eladók és nem is kell sokáig tartogatni őket, mert hamar elviszik. A titka, hogy nagyon gyorsan kell reagálni, sokszor még abban az órában, amikor meghirdetik.
    Németországban sok a hulla autó és a hazudós tulajdonos. Svájcban érdemesebb keresgélni, mert onnan még úgy is megéri jó állapotú autót hozni, hogy drágább, mert vámot kell fizetni.

  • a.szorenyi

    Kedves Idaracing! Az alsó blokkban nem a piros 528i-n elvégzett javítások szerepelnek, hanem az E39-es BMW-kkel adódó karbantartási feladatok ára, hogy a típussal kacérkodó olvasóknak legyen fogalma a várható kiadásokról, pl. a típushibának mondható ABS-vezérlés javításáról. Ezen az autón a szervokormányt kell majd javítani, ami nem is szerepel a munkák között.

    Kedves Hova!

    Akik közelebbről ismernek engem, tudják, hogy cseppet sem vagyok rajongója a BMW-knek, de ezt nem kell tudni rólam, csak ha már felvetetted. A jó autókat viszont nagyon szeretem, és itt a típus is nagyon jó, ez a konkrét példány pedig kiváló. Pár száz kilométert vezettem hazafelé, a működési kultúrája etalon.

  • Kanyaró Malvin

    Az EU-n kívüli Svájcból én semmit nem mernék hozni és nem a vám miatt. Egy cimborám a Citroen C3-ast nem tudta forgalomba helyezni itthon, amit a testvérétől kapott ajándékba, ugyanez volt a baj egy igazán gyönyörű E36 320i-vel is, amit kinéztem. Aki vágja a témát azt mondta, el se induljak érte, mert nem kapok rá magyar rendszámot.

  • hova

    a.szörényi úr!
    “működési kultúrája etalon”. Na, most már értem. Viszont nem ismerem, csak úgy, mint autós újságrót és úgy is kezelem, így várom a véleményeit. Ez az ömlengés, a szóhasználatok nem arra utalnak, amit mond. Lehet mondani, hogy Önnek ez az etalon, másnak pedig más- és van ennél finomabb, lágyabb, emberi mértékű, van lélek rezdülése stb.stb. Szóval ennyit erről.

  • laci1982

    szép szép, de a tényen nem változtat, hogy 2 millióért egy régi sz.r….nagy magyar jellegzetesség lett ezek után a régi német hulladékok után való vágyakozás.

  • Kempelen

    hova, minden hasonló cikk alatt fikázol. Tény, hogy nem csak te, de hogy neked ettől legyen jó, hát elég silány dolog.

    Nem védek én meg senkit, egyszerűen elegem van a fikázásodból! Ehhez meg nekem van jogom.

  • apu0062

    hova – 2015.04.04 // 09:40
    Rég találkoztam ennyire lényegre törő és tömör megfogalmazással. Köszönöm.
    Boldog Ünnepet.

  • bzsoltie

    Hogy kapott nem EUs magyar rendszamot?

  • subtotal

    Gondolom vagy egy P rendszám, vagy egy régebbi egyedi rendszám van a kocsin.

  • hova

    apu0062!
    Látod, igazán semmi rosszat nem írtam, csak próbálom időnként a bunkókat lehetőleg finoman emberi oldalra terelni, de nekem itt nincs “barátom”-nem mintha ilyen kellene!

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Használt autó: mit vesznek az autószerelők?

Attól, hogy valaki egész nap elromlott autókat javít, nem minden autót tart rossznak. Autószerelőket kérdeztünk arról, milyen használt autóért adták a saját pénzüket?

Használt autó: melyik fogyaszt kevesebbet?

Használtautó-vásárláskor nemcsak a típust nehéz megválasztani a rengeteg lehetőség közül, hanem a legjobb motorverziót is. A gyengébb motor fogyasztása nem mindig alacsonyabb és mi van a biztosítással, az adóval meg a típushibákkal?

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.