Használt autó – Álom-BMW Németországból

A nagy fogás: BMW 528i M-Paket

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.04.02. 06.00

Ezek azok a használt autók, amelyekért Németországba kell menni. Élménybeszámoló egy lenyűgöző BMW 528i behozataláról.

Röviden – használt BMW 5-ös E39

Mi ez?

1995-ben bemutatott, Touring kombiként 2004-ben kifutott  felső középkategóriás autó, 4-6-8 hengeres motorokkal, kizárólag hátsókerék-hajtással.
Mennyibe kerül? 550-600 ezer forintért mennek el a legolcsóbbak, de érdemes a 800 000 forint körüli sávban kezdeni a nézegetést. A szép állapotú modellek ára elérheti a kétmillió forintot.
Melyik motor jó bele? Soros hathengeres benzinesként a 2000-es modellfrissítés előttről az 528i a legvonzóbb, az átdolgozás után a 2,2 literes 520i is ajánlható. Dízelként inkább az 530d és a négyhengeres 520d, mint a még érzékenyebb 525 TD és TDS.
Mi van helyette? Nem preferálnánk a szappantartó Audi A6-ot, inkább a pápaszemes, W210-es Mercedes E-osztályt. Stílusos és nagyon olcsó, de nem problémamentes a Lancia Kappa. Sokkal stabilabb a Mazda Xedos9, a mi tippünk a 900-as Volvo.

Tavaly nyáron írtunk egy különlegesen szép E28-as 5-ösről, amely egy BMW-gyűjtemény ékköve. A kollekció két baráté, akik jó ideje vadásztak egy mutatós E39-es Ötösre, ám csak Imola-piros fényezés, M-csomag és parallelküllős felni jött szóba, ami ebben az összeállításban még Németországban is ritkaság.

Imola rot, M-csomag, 4700 euró

Egyszer azonban kapást jelzett a hirdetésfigyelő: Imola rot 528i, M-Paket, Getriebeautomatik, 226 000 km. Egy München melletti településen, második tulaja hirdette meg az autót, aki pontosan tudta, hogy amit árul, az a lejárt vizsga ellenére is érték.

Villanymotor állítja a kormányt is. Ezeket az elektromos funkciókat érdemes mind végigpróbálni, mert hajlamosak nem működni

4700 euró a másfél-kétszerese egy korrekt és műszakis 528i árának. De az M-csomag megdobja az árakat, önmagában a párhuzamos küllős, 18 collos kerékszett 1000-1500 eurós tétel.

Ekkora fogáshoz mindig kell szerencse is. A hirdetés hetekig fent volt a Mobile.de-n, de a tulajdonos nem adott meg működő telefonszámot, kevés esély volt felvenni vele a kapcsolatot. Amikor ezt pótolta, a két gyűjtő lecsapott. Egy kint élő barátjuk megnézte a használt 5-ös BMW-t és 500 euróval gyorsan le is előlegezte.

Nyitányként vészprogram

Legközelebb már négyen érkeztünk a sportcsomagos limuzint rejtő garázshoz, az említett barát, a leendő tulajdonosok és én, aki a sztori miatt kísértem el őket. Rosszul indult a nagy találkozás, az akku teljesen lemerült, az autó élettelenül fogad.

Mélyen halott az akkumulátor, marad a bikázás a 730d-ről

“Ez csirkebél, nem bikakábel” – morog az egyik vevőjelölt a vékonyka drótot látva, de a minket hozó 7-esről sikerül beindítani a hathengerest. Ég a sárga motorkontroll-lámpa, a fordulatszám padlógázra sem megy 2000 fölé, a maximális sebesség nincs 80 km/óra. A halál szélére merült akkuban olyan alacsony a cellafeszültség, hogy a motorvezérlés vészprogramba tette az autót és nem hajlandó a szervizszámítógépnek elárulni, mi baja a kocsinak.

100 euróba, 30 400 forintba került a megoldás, a helyi márkaszerviz kiütötte a hibakódot. Ettől a sportcsomagos limuzin újjászületett, erőre kapott és megcsillantotta azt az autóépítési magaskultúrát, amit sorhatos benzinmotorral az E39 húsz évvel bemutatása után is képvisel.

E39: autóépítési magaskultúra

Nem az ereje miatt, bár a surrogva felpörgő hathengeres teljesítménygörbéjét nagyon szépen felépítették a BMW-nél. Alul és a középső tartományban az öblös hengerűrtartalom és a változó szelepvezérlés jó nyomatékot ad, kihúzatva a motor felszabadul és mesés finomsággal forog 6000 fölé. Érezni, hogy ez a motor tette naggyá a márkát, innen a nimbusz, amit aranydukátokra lehet váltani háromhengeres egyterűekkel és böhöm nagy dzsipekkel.

Fél órát sem töltöttünk az okmányirodában a rendszámügyintézéssel


A használt BMW E39 528i behozatalának költségei Forint
Vételár, 4500 euró* 1 370 000
Ötnapos rendszám (sárga szélű) 87 euró** 26 450
Szállás éjszakára három főre, reggelivel 27 400
Étel-ital az úton és Münchenben 61 000
Ki- és visszaút (BMW 730d, 1500 km, 7,5 l/100 km) 44 000
Hazaút BMW 528i, 750 km, 8 l/100 km 23 000 Ft
10 napos osztrák és magyar autópálya-matrica 4×3000
Regisztrációs adó (Euro 3 esetén)*** 240 000
Regadó átutalási díja 1100
Vagyonszerzési illeték (142 kW, 650 Ft/kW) 92 300 Ft
Forgalmi engedély és törzskönyv 6000+6000
Rendszámtábla és érvényesítő címke 8500+585
Műszaki vizsga és egyedi forgalomba helyezési engedély**** 16290+22 800
Az autó, az utazás és a honosítás összköltsége 1 957 425

*304 Ft/euró árfolyamon, kerekített értékek
**2015.04.01. óta nem használható lejárt vizsgás autó behozatalára. Műszakis autóra piros szélű exportrendszámmal a költség kb. 200 euró, amiből a felelősségbiztosítás 14/30 napra 100/110 euró
***Euro 2-es besorolás esetén 320 000 Ft. Az emissziós osztály a törzskönyv, a Fahrzeugbrief első sorából illetve a forgalmi (Zulassungsbescheinigung vagy Fahrzeugschein) 14-es pontjából derül ki
****Ha érvényes a kinti vizsga, honosítása csak 8000 Ft

Az M-csomaghoz alapesetben 17-es felnik jártak, de felárért a kétméretű kerékszett 18 collal is rendelhető volt. Az első gumik mérete 235/40 R18, a hátsóké 265/35 R18. De ezek a kerekek egyelőre a csomagtartókban lapulnak.

Sokat ér az M-csomag feláras kerékkészlete. A párhuzamos duplaküllők miatt hívják paralell M-felninek

Hazafelé az 528i húsos, 16 colos téli gumiján pazar rugózási kényelemben siklott, de komfortját a jóval peresebb nyári kerékszett sem csorbítja számottevően. A futómű teljes egészében könnyűfémből készült, nagyon igényes konstrukció. Közben a BMW képes volt alapáron 15 colos kerekekkel árulni a nyolchengeres 540i-t.

Első tulajdonosa egy szép 3-as árát elkölthette az extrákra, mert a piros 528i felszereltsége királyi. A nagyobb képernyős navigáción kívül elektromosan állíthatóak az ülések, még a lábtámasz hossza is, joystick mozgatja a kormányoszlopot fel-le és ki-be, villanymotor viszi a hátsó szélvédőrolót, az üléseket fekete bőrkárpit borítja, van tolótető. Igazi különlegesség hátul a kardánalagútra szerelt tárolóhely, ami négyszemélyesre korlátozza az utasteret.

Behozatal: sárga vagy piros rendszám?

Az autó a magyar határig ötnapos, sárga szélű rendszámmal jött. Kiváltása talán ha 20 percet vett igénybe a müncheni okmányirodában, eredetiben Zulassungsstelle. Idén április 1. óta a Kurzzeitkennzeichen nem használható erre a célra, a szabályozásról itt írtunk.

Autópályán 140-nél 7,8 literes fogyasztással hazajött a 193 lóerős benzines limuzin

Lengyel Csaba kollégám a Viasat 3-on futó tévéműsorból mindig mondta nekem, hogy a 2,8-as motor különlegesen takarékos, de a 8 literes átlag hihetetlennek tűnt a 193 lóerős sorhattól, pláne automatikus váltóval és 1,6 tonnás élősúllyal. Nagy tanulság volt a hazaút, ahol 140-re állított tempomattal 7,8 litert fogyasztott a motor 100 kilométeren. Egy tank benzin sem kellett a fővárosig. Ezerhatos négyhengeres kompakt autók esznek ennyit hasonló helyzetben.

Szép volt, de nem ennyire

Bár az autó megnyerő állapotban volt, nagyon sok munka van abban, ahogy most kinéz. A belső tér takarítása, a bőrkárpit ápolása mellett a karosszéria polírozása dobott nagyon sokat a kocsin, aminek kétszer is nekifutottak a tulajdonosok.
 

Bohócorros tükörnek hívják a gyári riasztóval ellátott belső visszapillantót

Az első polírozás eredményével nem voltak igazán elégedettek, ezért egy káprázatosan dolgozó mester vette át a munkát és varázsolta ragyogóvá a kasztnit. A rozsdásodással nem kellett foglalkozni, egyelőre az ajtók alját is megkímélte a hasonló korú BMW-ket elcsúfító korrózió. Költeni majd a kormányszervó javítására kell, mert a rásegítés gyengébb az eredetinél.

Én biztos voltam benne, hogy egyszer majd egy szép 124-es Mercedest hozok odakintről vasárnapi autónak és a családi nyaralásokra, de az 528i, főleg ilyen állapotban, nagyon elbizonytalanított.
 

Kétmillió forint alatt maradt a behozatal teljes költsége. Nem túlzás egy kiváló állapotú, luxuskényelmű autóért


Kétmillióért jelenleg nem tudok elképzelni még egy autót, amely ilyen használati értéket és élményfaktort nyújtana. Az öblös sorhattal a benzines E39-ben kényeztetés minden kilométer, amit a kormány mögött töltünk.

Beleszerettél? Íme, a szervizköltségek

Ha megfogott az autó, ne hagyd ki ezt a részt! Összeszedtük egy BMW-re szakosodott műhely munkatársaival, mennyibe kerülnek a benzines E39 karbantartási munkái. A rugalmas szervizintervallummal a műszerfali kijelző jelzi az olajcsere szükségességét, de 15 ezrenként megérdemli a motor az olajcserét. Mindenből jó minőségű anyagok és alkatrészek ára szerepel a táblázatban, tehát ennél vannak alacsonyabb árú alkatrészek. Nagyon mélyről nem érdemes választani, mert minőséget venni mindig a legolcsóbb. Akit a dízel érdekel, olvassa el az 530d használt autó tesztjét!

Láncos vezérlésű a soros hathengeres. Finom járása és szép hangja igéző. Hengerenként négy hidrotőkét kell benne cserélni, amiből jó az utángyártott is. A csere munkadíjjal együtt 140 000 forintos tétel

6,5 liter motorolaj, Liqui Moly 20 000 Ft
Olajszűrő, MANN-Filter 3700 Ft
Levegőszűrő, MANN-Filter 6100 Ft
Nem aktívszenes utastéri légszűrő, Champion 6800 Ft (3400 Ft/db, kettő kell belőle)
Üzemanyagszűrő, MANN-Filter, 13 300 Ft

Első fékbetét, ATE 27 000 Ft
Hátsó fékbetét, ATE 18 000 Ft

Első féktárcsa, ATE 26 000 Ft
Hátsó féktárcsa, ATE 23 700 Ft
Fékbetétkopás-jelző 4000 Ft/tengely

Automatikus váltó olajtöltete 28 000 Ft (csere 80 000 kilométerenként)
Olajszűrő az automatikus váltóba 10 000 Ft

Bontott ABS-vezérlés 50 ezer Ft
Hidrotőke gyári/utángyártott 11 400/4600 Ft (6×4 db kell belőlük!)
Hidrotőkék cseréje, munkadíj 30 000 Ft

Forrás: AutoCris.hu

Mellette – Ellene
  • Csodálatos futómű
  • Kifogástalan kényelem
  • Vonzó soros hathengeresek
  • Többnyire gazdag felszereltség
  • Egyre alacsonyabb árak
  • Kiváló utazóautó, mérsékelt városon kívüli fogyasztással
  • Ígéretes példányok Németországban
  • Egy átlagautóhoz képest magas fenntartási költségek
  • Városban megugró fogyasztás (benzinesek)
  • Rettenetesen sokat futott dízelek
  • Hóban hátrány a hátsókerék-hajtás
  • Viszonylag magas alkatrészárak
  • Gyakori rozsdásodás

Szavazás

Hogy tetszik a piros 5-ös?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Ewing

    Nagyon jó a cikk az autó pedig ténylegesen nagyon ott van . Csak annyit szeretnék hozzá tenni hogy sárga rendszámmal csak és kizárólag németországban volt biztosítva az autó. Nincs az a német biztosító amelyik műszaki nélkül külföldön biztosítaná egy autót.

  • subtotal

    Nem írtátok, de a kormány és faceliftes külső alapján ez egy 2000-es vagy 2001-es évjáratú autó (2001 szeptemberétől már más M kormány van benne). Szép autó, de ennek a színnek tényleg kell a törődés, hogy igazán jól nézzen ki.
    A 7,8 liter tényleg nagyon jó érték. Nekem a 2,2-es motorral (EUR3-as) 120-130-as tempóval jött ez ki, hasonló tömegadat mellett.
    Én is nemrég hoztam haza ugyanis egy E46-os BMW-t és az a meglepetés ért, hogy a honosításkor a vizsga előtt elküldtek egy eredetvizsgálóhoz, hogy a motorszámot leolvassa, mert nem szerepel általában a német papírokban.
    Amúgy az árnál tényleg működik, hogy a magas felszereltség, a sportcsomag dobja az árat, alacsony kilométerfutás még az idősebb autóknál is működik ott is, a friss műszaki kicsit kevésbé.

  • a.szorenyi

    Kedves Subtotal! Ez sajnos nem volt egyértelmű a szövegből, de az E39 modellfrissítés előtti, csak a lámpáját lecserélte valamelyik tulaj az első kettő közül, mert a Hella az angel eye-jal szebb. A hosszú áttételezésű váltó jól lenyomja a fogyasztást. Nem tudom, mennyi lehet a manuális.

    Üdv, András

  • subtotal

    Köszi András, valóban szebb a faceliftes lámpával.
    Amúgy nem is volt 28i faceliftesben :), reggel volt még nekem, nem állt össze.

  • subtotal

    Még egy kérdés: 36-os képen mit kapcsol a vezető ülés fűtése melletti gomb?

  • a.szorenyi

    Ja, az már 530i, de nekem sem esett le. A hátsó rolót mozgatja, de beleírom majd képalába. Az oldalsók a hátsó ajtókon kézzel mozgathatók, a szélvédő előtti elektromos, ami hibaforrás is a jól felszerelt E39-esekben.

  • subtotal

    Köszi, igen, az oldalsók az én 525d Touring-omon is vannak és manuálisak, hátsó ajtó ablakán nincs :).

  • v_szili

    Azért, ha mindent összeadok ez közel 2,5 millában van, úgy, hogy nem gyári alkatrészekkel történtek a szervízek. Én azért akkora hatalmas vételnek enyhén szólva sem látom ezt az autót, ami ugye ma már 20+ éves modell és az adott kocsi is kb. 15 éves. És ennyi idős korban simán lehet szopóroller is belőle (elektronika, klíma, lengéscsillapítók stb. stb.)

  • Guevara

    Kézi váltós 540i ebben a színben M Packettel. Na attól sírnék be. Mármint a gyönyörűségtől.

  • subtotal

    v_szili: “4700 euró a másfél-kétszerese egy korrekt és műszakis 528i árának.”
    Ez a 2ik bekezdésben van. Az is benne van a cikkben, hogy gyűjteménybe ment. Nem az ár volt az elsődleges prioritás a vételnél.
    Ez szokatlan, de mindenképpen ajánlott irány ilyen autóknál. Bár több ilyen vásárló lenne itthon.
    Gyári vagy beszállítói alkatrész kérdésében pedig a tapasztalataim alapján különbség igazán nincs, vagy ha van az árkülönbség jelentősen eltúlzott.

  • mootehen

    Az előző tulaj nem csak az első lámpákat cserélte le, hanem a hátsókat és a motorháztetőt is, ugyanis ezen már nagy vesék vannak, holott a belseje és navigáció facelift előtti, tehát a motorháztető is kis vesés kellene legyen, illetve hátul sem ledes lámpáknak kellene lenniük.

  • zoldfulu2000

    Egy normális színben ez egy tökéletes hobbiautó lehet, rengeteg szuper fícsör, gyönyörű formaterv és élenjáró konstrukció. De senki se gondolja hogy ez a kocsi betöltheti egy normális új(szerű)autó szerepét. Az első apróbb hibánál kész a gazdasági totálkár.

  • hova

    “”Kétmillióért jelenleg nem tudok elképzelni még egy autót, amely ilyen használati értéket és élményfaktort nyújtana. Az öblös sorhattal a benzines E39-ben kényeztetés minden kilométer, amit a kormány mögött töltünk.””

    Ilyen kinyilvánítás mellett teljesen érthető, hogy egyéb autókról-lehetnek bár szebbek, jobbak másnak- miért születnek oly elvetemült vélemények. Tisztelem azt, aki preferál egy márkát,vezeti, gondozza, karban tartja-így a bmw-ket is, annak ellenére, hogy abszolút nem tetszik.De én nem vagyok autós újságíró de az is igaz, nem kötelező olvasni őket.

  • ldaracing

    Egy ilyen fogás felér egy szerencsés sorsjegy húzással. Ha szerencsésnek lehet nevezni azt, hogy ennyi mindent kellett cserélni (ABS, hidrotőkék, jeladók, féktárcsák). Én MO-n is simán szoktam találni olyanokat, amikhez hozzá sem kell nyúlni, amik még a gyári, teljesen el nem kopott gumikkal eladók és nem is kell sokáig tartogatni őket, mert hamar elviszik. A titka, hogy nagyon gyorsan kell reagálni, sokszor még abban az órában, amikor meghirdetik.
    Németországban sok a hulla autó és a hazudós tulajdonos. Svájcban érdemesebb keresgélni, mert onnan még úgy is megéri jó állapotú autót hozni, hogy drágább, mert vámot kell fizetni.

  • a.szorenyi

    Kedves Idaracing! Az alsó blokkban nem a piros 528i-n elvégzett javítások szerepelnek, hanem az E39-es BMW-kkel adódó karbantartási feladatok ára, hogy a típussal kacérkodó olvasóknak legyen fogalma a várható kiadásokról, pl. a típushibának mondható ABS-vezérlés javításáról. Ezen az autón a szervokormányt kell majd javítani, ami nem is szerepel a munkák között.

    Kedves Hova!

    Akik közelebbről ismernek engem, tudják, hogy cseppet sem vagyok rajongója a BMW-knek, de ezt nem kell tudni rólam, csak ha már felvetetted. A jó autókat viszont nagyon szeretem, és itt a típus is nagyon jó, ez a konkrét példány pedig kiváló. Pár száz kilométert vezettem hazafelé, a működési kultúrája etalon.

  • Kanyaró Malvin

    Az EU-n kívüli Svájcból én semmit nem mernék hozni és nem a vám miatt. Egy cimborám a Citroen C3-ast nem tudta forgalomba helyezni itthon, amit a testvérétől kapott ajándékba, ugyanez volt a baj egy igazán gyönyörű E36 320i-vel is, amit kinéztem. Aki vágja a témát azt mondta, el se induljak érte, mert nem kapok rá magyar rendszámot.

  • hova

    a.szörényi úr!
    “működési kultúrája etalon”. Na, most már értem. Viszont nem ismerem, csak úgy, mint autós újságrót és úgy is kezelem, így várom a véleményeit. Ez az ömlengés, a szóhasználatok nem arra utalnak, amit mond. Lehet mondani, hogy Önnek ez az etalon, másnak pedig más- és van ennél finomabb, lágyabb, emberi mértékű, van lélek rezdülése stb.stb. Szóval ennyit erről.

  • laci1982

    szép szép, de a tényen nem változtat, hogy 2 millióért egy régi sz.r….nagy magyar jellegzetesség lett ezek után a régi német hulladékok után való vágyakozás.

  • Kempelen

    hova, minden hasonló cikk alatt fikázol. Tény, hogy nem csak te, de hogy neked ettől legyen jó, hát elég silány dolog.

    Nem védek én meg senkit, egyszerűen elegem van a fikázásodból! Ehhez meg nekem van jogom.

  • apu0062

    hova – 2015.04.04 // 09:40
    Rég találkoztam ennyire lényegre törő és tömör megfogalmazással. Köszönöm.
    Boldog Ünnepet.

  • bzsoltie

    Hogy kapott nem EUs magyar rendszamot?

  • subtotal

    Gondolom vagy egy P rendszám, vagy egy régebbi egyedi rendszám van a kocsin.

  • hova

    apu0062!
    Látod, igazán semmi rosszat nem írtam, csak próbálom időnként a bunkókat lehetőleg finoman emberi oldalra terelni, de nekem itt nincs “barátom”-nem mintha ilyen kellene!

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.