Te megvennéd ezt a BMW-t?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.02.10. 16.30

Használtautós hirdetésből ollóztuk a már-már művészi igényű fotót a naplementével.

A használtautó-vásárlás rizikós műfaj, a bukta elkerüléséhez éles szem és tapasztalt kéz kell. Lehetőség szerint tőlünk rutinosabb szerelővel is nézessük át a kiválasztott álomautót, nehogy rémálom legyen belőle.
 
Netes böngészéssel kezdődik a történet, ami sokismeretlenes egyenlet. Egyes ravaszkodók úgy adják fel a hirdetésüket, hogy a kocsijuk hibái a képeken még véletlenül se látszódjanak. Számos hirdetés fotóját figyelmesen átnézve ugyanakkor kiszúrhatunk óvatosságra intő jeleket, amelyekre kötelező rákérdezni az első randi előtt.

Segítő szándékkal ezekből gyűjtöttünk össze néhányat – az alábbi fotókat kivétel nélkül hirdetésekből ollóztuk.

Mire figyeljünk?

Volt sérülve? – ezt a kérdést az életük első autóját vásárlók is nekiszegezik az eladónak nagyon helyesen. Ha jól figyelünk, egyes fotókon kiszúrhatjuk az utólagos fényezést, elemcserét.

Ez az Omega a b-oszloptól jól láthatóan más árnyalatú. Ő biztosan járt már fényező, vagy kasztnis műhelyben. Eleve gyanús, hogy 18 éves létére 92 ezer kilométert ír mellé a gazdája. Kötelező a gyanakvás ilyen esetekben, akkor meg pláne, ha hallgat a hirdetés a futásteljesítményről

Nehezítsünk egy picit a feladaton: az alábbi Citroennél vajon mi a probléma?

Hol itt a bibi?


Gumicsík az autó orrán és oldalt? És a többi?


Meg az első ütköző úgy, ahogy van, plusz a dísztárcsák, tükrök, kilincsek. Először azt hittem, találtam egy kocsit, aminek az egyik oldalán cseréltek két ajtót, és azokon más színű a gumicsík, gondoltam, ezen bemutatom, hogy ilyen is van.

De nem, ez a hirdetés ennél is érdekesebb. Ezúttal bizony két különböző Picassót nyomott be egyazon hirdetésbe a kereskedő, no de melyiket kapjuk meg? Itt írom: nézzük meg mindig a fotókon, hogy egyáltalán fent vannak-e a kocsin a gyári gumicsíkok. Ha igen, azok eredetileg feketék-e, vagy színre fújtak.

Ilyen, amikor a vak is látja


Mindig is imádtam az 1984 és 1996 között gyártott W124-et (1993-tól hivatalosan E-osztály a neve), sokak szerint a világ valaha gyártott legjobbjainak egyike. Különösen a kupéért vagyok oda - első ránézésre szép ez a példány, nemde?


Az érdeklődők szerencséjére volt annyira korrekt a kereskedő, hogy közelről is megmutatja azt, ami távolról szépnek tűnt. Sajnos a legtöbb hirdetésből ez a második kép már hiányzik

Ha már ott tartunk, az autó mellett érdemes leguggolni, vállunk szinte a kasztnihoz érjen, mondjuk a hátuljánál, majd hosszasan kémleljük a lemezfelületet. Látunk apró hullámokat, fénytöréseket? Vagy makulátlanok a lemezek, és tökéletesen egyenletesen olvadnak egymásba a sárvédők és ajtók? Nyitott ajtóknál a küszöbök, a b-oszlop, vagy éppen a csomagtartó lemezfelülete ugyanígy árulkodó lehet. Hirdetésbeli fotókon sajnos borzasztó nehéz így kiszűrni a glettelést, az elemek egyes részeinek fényezését. De ha van jó minőségű, nagyítható fotó, nézzük ilyen szemmel is.

Bizalomgerjesztő hirdetés sok-sok fotóval, ha ilyet keresnék, ezt a példányt biztosan megnézném. A kora miatt kicsi volt rá az esély, és be is jött a tipp: sajnos nem sérülésmentes


Apró mérete miatt nagyon kevés motorteres hirdetés-fotón lehet kiszúrni, de érdemes figyelni: a fényezetlen, fémes csavarfejek arra utalnak a kép alján, hogy ennek a Mercedesnek már bontották az elejét. Ennek ellenére tényleg ígéretes a kocsi, de indulás előtt erre rá kell kérdezni


Sok a duma – jó! Sok a mocsok – rossz!

Ritkábban, de előfordul, hogy a tulajdonosok (kereskedők) megadják a hirdetésben az alvázszámot. Ilyenkor…
   – magunk is elvégezhetünk egy egyszerű ellenőrzést, az autógyártók nagy többségénél az alvázszám nyolcadik számjegye a gyártás évét jelöli, ha ez nem stimmel a hirdetésben szereplő évjárattal, kérdezzünk rá
   – elvileg csak a jármű tulajdonosa kérheti márkaszervizben az alvázszám alapján a kocsi múltjának kiolvasását a rendszerből, de erre azt mondjuk, elvileg, a gyakorlat más. Ha van ismerős olyan helyen, és megoldható, akkor a kocsi megtekintése előtt érdemes kicsit szimatolni az előéletről, megnézni a megadott futásteljesítményhez képest a szervizmúltban szereplő számokat stb.

Nem perdöntő, de jelenthet valamit, hogy mennyi információt ad át a kocsiról a tulajdonosa a hirdetésben:
   – szinte semmit nem ír róla (vagy link az alak, vagy oka van a hallgatásnak)
   – hájjal kenegeti, és kizárólag csak szépeket mond még az szó szerint ezeréves sólymáról is
   – vagy pedig jót is rosszat is, ráadásul részletesen, felsorolva a javításokat, esetleges sérüléseket, mit cserélt az elmúlt 1-2 évben, és mi vár cserére az elkövetkezőkben. Nem mindegy, mit és mennyit ír valaki a kocsiról.

Szintén elmond cseppet ember és gép viszonyáról, ha az eladásra szánt jármű belseje kész trágyadomb, ahová a szeméttől már alig fér be a sofőr. Fontos, hogy ha minden más tuti, akkor a kosz két hétig tartó kitakarítása után lehet valami klassz autó, de ha átlagot veszünk, bizonyára barátságosabb állapotúak azok a kocsik, amiket tisztán tart a gondos gazdájuk.

Evidens, hogy többet mond a kosznál a kopás. Eltérő a különféle gyártók kárpitjainak tartóssága, de nyilvánvaló, hogy 110 ezer kilométernél nem így néz ki egy sofőrülés. Sajnos kevés az olyan hirdetés, amelyben megmutatják a szakadt ülést, de sok esetben ki lehet szúrni már fotón – megadott futásteljesítményhez mérten – indokolatlan mértékű kopást. Természetesen a csomagtartó kárpitja is tud mesélni.

110 ezer kilométer alatt nem szakad ki az ülés így a 850-es Volvókban


De 139 ezer kilométer után a Borák kormánya sem


Hogyan rejtegetik a hibákat?

Jellemzően csak a közelről fotózott autóknál lehet kiszúrni a következőket:
  – a kocsi többi részétől eltérő illesztési hézagokat az ajtóknál, sárvédőknél, a motortér vagy a csomagtartó fedelénél, és az ütközőknél
   – legyalult felniket
   – kényes helyeken megjelenő rozsdafoltokat
   – belül a megadott futásteljesítménynél ránézésre kopottabb pedálgumikat és szőnyegeket
   – a sebváltókar szétrepedezett bőrszoknyáját
   – fényesre, vagy akár fehérre kopott fekete kapcsolókat stb.

Figyeljünk mindegyikre a fotók részletein, már ha hagyják. Sajnos kevés az annyira korrekt hirdető, aki ezekről direkt berak fotókat, sőt. Vannak, akik a telójukkal sem tudnak normális minőségű képet lőni, de akadnak, akik szándékosan azzal próbálják ideig-óráig elfedni autójuk hibáit, hogy
   – messziről fotózzák a kocsijukat
   – kosz fedi a kasztnit
   – mindössze 1-2-3 használhatatlan képet töltenek fel
   – olcsó művészkedésbe kezdve általuk szépnek gondolt fotókat mutatnak, amikkel valójában a használható információkat fedik el a kocsijukról.

Ezen a 406-os pözsón sok hibát nem látni, pedig gyaníthatóan akad baja 19 évesen. Azért nem látni, mert úgy fotózták, összesen négy darab használhatatlan fotót mellékeltek hozzá


Hú, de szépek azok az angyali szemek, kár, hogy az eladásra szánt autóról azt sem tudjuk meg, hogy pontosan milyen színű


Nincs még egy márka, amelynek tulajdonosait ennyire ihletné a naplemente


Mondom


Természetesen belsőt is lehet úgy fotózni, hogy ne látszódjanak a fontos részletek


Az audisták között is akadnak művészek. Ha kiszúrta, akkor már megérte a cikk: a 18 éves autó a hirdetés szerint mindössze 21,5 ezer kilométert futott

A fentieken kívül lehetnek még figyelemre érdemes jelek a hirdetésekben szereplő fotókon. Segítsünk együtt az autót vásárlóknak, írjatok a kommentmezőben ilyeneket!

De mindezek csak az első telefon előtti tanácsok voltak, a vásárlás előtti kontrollnak a java hátra van. Némi kockázatvállalással azért lehet máshogy is.
 
Ide kattintva elolvashatjátok, hogy én miként vásároltam kocsit saját részre úgy, hogy kis túlzással szinte a fotelből sem mozdultam ki.

Kommentek

  • Misi36

    Nem értem ezeket a volt-e sérülve 20 25 esztendős szotyi pénzért megvehető autók iránti kérdést
    persze,hogy volt.Erröl kár cikket is irni nevetségesen javithatók egy mostani kettőstömegü lendkerékkel felszerelt sajna benzinesekben is már autokhoz képest.Bontoban fillérek ezek

  • MetroGoldwinMayer

    Most nem azért, de erről van ennél sokkal igényesebb anyag a neten még magyarul is (‘hogyan vegyünk használt autót pdf’), minek ugyanazt leírni szarul?

    Másrészt milyen Xsara Picassót várunk 1200 juróért? Az ár láttán eleve felejtő az új korában is fos citroen.

  • vezess-admin

    Kedves MGM!

    A cikk nem arról szól, amit írsz.

    Másrészt nagyon sokan vásárolnak és hoznak be 1200 eurós autókat, vannak, akik ennyit engedhetnek meg maguknak.

    Senki nem szidta a Citroent, az a rész sem erről szól.

  • lordfidaniel

    Nem tudom ez miért baj, ha sérülve volt az autó. Én fél éve vettem egy 9 éveset aminek a bal eleje törve volt, javították. Kívülről úgy ahogy, de szélvédőmosó motort és tartályt már nekem kellett cserélni. Bal ajtó, sárvédő, lámpa lökös cserélve lett ezen kívül 1-2 mini horpadás ami senkit nem zavar. 138ezer km volt benne, 1 évig volt a kereskedőnél. Az átíráshoz meg kellett keresnem az előző tulajt, mert hiteles autó volt és annak ellenére, hogy már tartozás nem volt rajta, nem lehetett átiratni, neki kellett okányban intézni. Elmondása szerint a felesége használta az autót munkábajárásra. Tehát valóban ne mentek vele sokat. Én is alig használom. Kérdés: Ha pár év múlva kirakom eladásra… Hogy teszek ki egy 15 éves autót, hogy bárki elhiggye, hogy tényleg csak 160e van benne? :D

  • lordfidaniel

    FIGYELEM!!

    Vettem egy autót ami egy évig volt a kereskedőnél és nem íratta át, csak az adásvételit adták oda amit ők írtak az eladóval, hogy azzal majd okmányban intézik. Intézték is volna a fejüket csóválva, hogy miért nem lett rá kifizetve az illeték vagy valami, de ez nem az én saram. AZONBAN!! Közölte a hölgy, hogy az autón hitel van! Na levert a víz, hogy ott a kocsi kifizetve és nem tudo átíratni. Azt mondták, valószínűleg ki van már fizetve csak tiltás van rajta amit az eladó tulajdonosnak kell levetetnie X összegért. Ez már jobb egy fokkal, de hogy vegyek rá valakit, hogy az egy évvel ezelőtt eladott autója miatt esetleg szabadnapot vegyen ki és intézkedjen ráadásul ez fizetős… Persze ez az ő kötelessége lenne, de láthatjuk, hogy semmi nem történik, ha nem csinálja ezt meg… Végül egy normális fazon volt szerencsémre…. De jártam úgy is, hogy nem volt alvázszám a kocsin!!! Na ott már a jardokat akarták rám kihívni épp egy kis telefonos segítség mentett meg és végül jópénzért sikerült átíratnom…. Legjobb, ha úgy vesztek autót, hogy az eladó írja át a nevetekre!

  • PDA FAN

    Nem az a probléma, ha egy autón voltak kisebb koccanások. Akkor van a baj, ha korábban kiflibe törték, kettőből rakták össze. Azért kell nagyon figyelni a törésnyomokra, hogy nehogy olyan autót vegyünk, ami utána szétveri a hajtásláncot, kormányt, futóművet. Vagy esetleg egy kisebb karambolnál aránytalanul nagy sérülést okoz, mert a gyűrődőzóna már egyszer megrogyott, és csak kókányolva javították.

  • tuskebe

    Vettem egy Opel Vectrát. Minden rendben, jó állapotú, 7éves sérülésmentes,nem túl sok km-t futott,extra felszereltségű, nem volt drága. Menet közben semmi gond nincs, a 3000-es V6-os motor jól húz, fogyasztása nem vészes. Egy probléma van, ha üzemi hőfokra melegszik (86-90fok) alapjáraton a motor leáll. Újraindítás után megy tovább. Már több alkatrészre gyanakodtak a szerelők, több tízezer forintot rá is költöttem, mégsem javult meg. Ez rejtett hibának minősül-e, lehet-e kártérítést követelni a kereskedőtől, illetve kérni tőle az autó megjavíttatását?

  • subtotal

    Magyar hirdetéseknél érdemes a rendszámokat megnézni rendesen (ha nincs kitakarva a képen), mert egy baleset után nem cserélik.
    Bizonyos tipusoknál a lámpák különböző mértékű mattsága is utalhat törésre. Hiányzó ködlámpák dettó (nem minden típusnál).
    Bőrülések, ha úgy vannak fotózva, hogy a bal széle az ülőlapnak és a támlának nem látszik, az komoly gyanúra ad okot. Vakítóan csillogó kormány úgyszintén.

  • MetroGoldwinMayer

    tuskebe

    Nézz utána Opel fórumokon, több Opel típusnál előjön ez a hiba. Nekem Corsán volt, motor eléri a hőfokot, leáll, melegen nem indul el, hidegen simán. Szoktak EGR-t pucolni, cserélni (ez drága), de a tuti megoldás a főtengely fordulatszám jeladó cseréje (Corsánál legalábbis).

    De a magyar Opel fórum nagy és naprakészen segítenek mindenben.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.