Használt autó Németországból: megéri vagy sem?

Igaz történet: használt Focus Németországból

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.01.05. 06.00

Mivel itthon nem találtunk, külföldről hoztam be használt autót magunknak. Kérdés, hogy jobban jártunk-e a németországi magánimporttal?

Fent az emelőn épp szertefoszlik az illúzió, hogy 1,2 millió forintból találunk itthon megfelelő autót. Dunakeszin vagyok a 7-es BMW használttesztjéből ismerős szervizben. A kék Focuson a nyúlványok és a tornyok valóban épek, de van rajta vagy öt újrafényezett elem, rozsdásodik több helyen, horpadt a küszöb, szervizkönyv pedig még az első évekből sincs. Az első lengéscsillapítók szárán olajsár, kuka mindkettő. “Ez magyar autó, mit vársz tőle?” – intézte el a hibákat a kereskedő, aki abszolút kulturáltnak és tisztességesnek tűnik.

Próbáltam, de itthon nem ment

Ekkor valami eltört bennem és megfogadtam a baráti tanácsokat, hogy a megoldás a használtautó-behozatal Németországból. Túl voltam itthon négyhavi autónézésen, elsősorban használt Smart Forfourra koncentrálva, de a II-es Focusokat is figyelve. Utaztunk Miskolcig is, de hiába.

Ezt a hirdetést nézegettem két hétig, mire el tudtam indulni megnézni az autót. Ott is van épp elég rosszarcú nepper, ezt legalább német kereskedő árulta, kövezett, bejáratott telepről. A motorja a sima 100 lóerős volt, nem az ígért 116 lóerős Ti-VCT

Szavazás

Mit gondolsz a használtautó-behozatalról?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A cikk írásakor 7892 Focus II-et hirdetnek a Mobile.de-n, ebből 2798 ezerhatos benzines és 1317 szervizkönyves. A nekünk fontos keresési kritériumokat beállítva 3500 euró alatt marad nagyjából 35 autó kézi váltóval. Na én ezek közül próbáltam törésmentes (unfallfrei) kitétellel hirdetett kocsit találni, amely nem kombi és tetszik a színe. Hab a tortán, ha magánszemély árulja (privat) és nem Ti-VCT-motoros, tehát nincs benne a változó szelepvezérlés. Ez a rendszer nem betegágy és tényleg erősebbé teszi a motort, de ha netán elromlik, 200 ezer forintért javítható.

Minden hirdetőt telefonon kerestem, mert az e-mail bizonytalan. Magánszemélyeknek és kereskedőknek is írtam a hirdetés alatti üzenőfelületen és semmilyen választ nem kaptam. Talán pechem volt, de főleg nepperek hirdetéseiben látni, hogy csak telefonra válaszolnak.

Az ICE szuperexpresszen választható csendes vagy csevegős vagon, ún. Ruhebereich és Handybereich illetve kupé vagy egylégterű vasúti kocsi. Van konnektor, viszont nincs ingyenes wifi, míg itthon a net benne van a jegy árában, néha még Volán-buszokon is. Szinte semmit nem érezni a szupervonat sebességéből. Egy ideig néztem a kijelzőn az ugrásokat, aztán 240-nél meguntam

Végül kinéztem két törésmentesnek hirdetett autót egymáshoz közel (a vonatozás miatt) és a SEAT Leon X-Perience vezetése után Salzburgban vasútra szálltam. A különféle vonatok a majdnem nyolcórás úton, három átszállással, összesen másfél perc késést szedtek össze, azt is az utolsó szakaszon. Le voltam nyűgözve.

Focus 1,6 Ghia, 3290 euró

Saarlouis a francia határ mentén van, nem nagy város. A kereskedő két embere elszaladt értem kocsival a hotelhez. Egy FIAT-szalon szomszédságában régóta működik a telep, a személyzet német és nem faházas-murvás kereskedés, de attól még ugyannyira átverhetnek. A kinézett kocsi az alufelnis nyári kerekein állt, a hirdetésben meg sem említették, hogy a csomagtérben ott a téli kerékgarnitúra.

3100 euróba került, de a vége 1,3 millió Ft lesz, mert a forint rémesen gyenge. Döntő érv volt, hogy a Focus Motorcraft-cuccokkal márkaszervizben is jutányosan karbantartható

Átnéztem az autót, babráltam vele vagy egy órát. Van rajta pár karc, ami engem nem aggaszt, ahogy a 186 000 kilométer sem. Ültem több 600-700 ezret futott autóban, egy autó nem a használatba pusztul bele, hanem a karbantartás hiányába.

Sokatmondó papírok

A futásteljesítmény jól követhető a szervizkönyv bejegyzéseiből, de a fekete fordos mappában megtaláltam az összes műszaki vizsga papírjait, benne az óraállással és az ismétlődő örömhírrel, hogy kedves hölgyem, az autóján semmilyen hibát nem állapítottunk meg, örülnénk, ha két év múlva ismét ezt a TÜV-állomást választaná Hauptuntersuchung (a hirdetésekben HU) céljából. A dokumentumok között volt a számla a kormányrásegítés szervoszivattyújának tavalyi cseréjéről, 600 euróért.

Ott is átverhetnek

Német magánemberek szavára többnyire adhatunk, de a használtautó-kereskedelmet ott sem klarissza apácák űzik, ami az óratekerésre és a törött előélet elhallgatására is igaz. A legjobb 100 euróért állapotfelmérést végeztetni a kinézett autón. A cég szakértői a megrendelést követő munkanapon kapcsolatba lépnek az eladóval, a törésnyomokat is érintő átvizsgálás és a próbaút eredményét a szemle utáni napon elküldik a vevőjelöltnek (nagyjából így). Ennek tudatában biztosra mehetünk és összességében a behozatal is kevesebbe kerülhet. 100 euróból matricákkal meg sem lehet járni az utat kocsival oda-vissza. A vizsgálat eredményét ismerve viszont mehetünk fapados repülővel és onnan vonattal-taxival, ahogy kiadja.

Mivel a kocsi jónak tűnt, mentem vele egy kört és szerencsére a próbaúton sem mutatott gyanúsat. A tank majdnem háromnegyedig volt, ami azért jó jel, mert pitiáner helyen leszívják vagy kijárják, itt viszont nem vacakoltak ilyennel.

A sok apró tétel miatt kerestünk Trend helyett Ghia kivitelű Focust. Szebb a kárpitja, van benne deréktámasz, automatikus és kétzónás a légkondi, hátul is jár kartámasz. Az esőérzékelő és a fényérzékelő nem nagyon érdekelt

3290 euróra volt kiírva az autó, 3100-ért hoztam el. Az első gazdás, szervizkönyves, törésmentes kocsikat ott sem nehéz eladni és 50-100 euró leküzdésénél nekem többet ért, hogy a kereskedés egy munkatársa kiállíttatta az exportrendszámot és elintézte az összes hivatalos papírt. Én csak kísérőnek kellettem.

Ez a lényeg: költségek kint és itthon

Vételár, kinti költségek
Autó ára: 3100 euró – 976 500 Ft*
Exportrendszám+biztosítás: 30 napra 110 euró** – 34 650 Ft
Kinti gépjárműadó: kb. 50 euró – 15 750 Ft
Export rendszámtábla: 32,98 euró – 10 390 Ft
Okmányirodai díjak: 50,2 euró (rendszámügyintézés: 30,70; adatmódosítás: 10,20; “törzskönyv” (Fahrzeugbrief) csere: 5,10; KBA járműhivatali bejegyzés: 3,60; 2 db érvényesítő matrica: 0,60) – 15 810 Ft
———————————
1 053 100 Ft

Útiköltség
Vonatjegy+helyjegyek: 103,5 euró (Salzburg-Saarlouis) – 32 600 Ft
Szállás reggelivel: 65 euró – 20 500 Ft
Vacsora a sarki töröknél: 10 euró – 3150 Ft
Benzin hazafelé: 82 euró – 25 830 Ft
10 napos autópálya-matricák (osztrák+magyar): 2900+2975 Ft
Evés-ivás hazafelé: 4000 Ft
————————
91 505 Ft

Honosítás
Regisztrációs adó: 72 250 Ft
Műszaki vizsga honosítása: 8000 Ft
Forgalmi és törzskönyv díja: 6000+6000 Ft
Vagyonszerzési illeték: 33 300 Ft
————————-
125 550 Ft

Mindösszesen: 1 270 155 Ft

*315 Ft/euró árfolyamon
**14 napra 100 euró
lenne

P- vagy exportrendszám?

P-rendszámos hazaútban nem gondolkodtam. Három napra bérelve kijönne 15 000 forintból, de szabálytalan és nem hiányzott a macera. Mivel az ötnapos, sárga szélű rendszám (Kurzzeitkennzeichen) hazánkban nem érvényes és nem használható, a 14 és a 30 napos exportrendszám (Exportkennzeichen) közül választottam az utóbbit, mert csak 10 euróval kerül többe. A 110 eurós összköltség nagy része a biztosítás.
 

30 napra 110, 14 napra 100 euróba kerül az exportrendszám, az összeg nagyobbik része a kötelező felelősségbiztosítás díja. Se hazafelé, se itthon nem abajgattak a miatta a rendőrök

Először a rendszámgyártóhoz mentünk, amiből az okmányiroda (Zulassungstelle) mellett több is működik. Ott valahogy nincs Plakett Kft-féle monopólium, így nem merül fel a büdös nagy korrupció gyanúja sem, amiért senki más nem gyárthat rendszámot.

Nem megy az alku?

Ha egy autót vonzóbb áron hirdetnek, mint a hasonlókat, számítsunk rá, hogy az árból akár 10 százalékot sem lehet lefaragni, főleg magánembereknél. A pofátlan és mértéken felüli alkudozás idegen attól a világtól, ne égessük le magunkat és főleg a magyar nemzetet! A Festpreis, Endpreis vagy fix Preis végleges eladási árra utal, a Verhandlungsbasis vagy VB az irányárat jelöli. Amennyiben kereskedésből vesszük az autót, a kocsi hibáin túl hivatkozási alap lehet, hogy az autó kivitelével megszűnik a belföldi magánszemélyes eladáskor élő garanciális kötelezettségük. Sok öregebb autót ezért árulnak csak exportra vagy cégeknek (nur export/Gewerbe) kitétellel. 

A kisiparostól átsétáltunk a gépjármű-ügyintézésre. A nyitva tartás változó, nézzünk előre utána az interneten (pl. a városnévvel együtt a Zulassungsstelle Öffnungszeit Exportkennzeichen szavakra keresve).

Magyar felirat biztatja a betérőket. A némettudás nem árt, de az angollal is el lehet boldogulni

Az okmányiroda után visszatértünk a rendszámgyártóhoz (Schildermacher). A szaki egy ruhásszekrény méretű géppel, másfél percen belül megnyomta a hatósági jelzést a szűz fémtáblából, amivel visszaballagtunk az okmányirodára. A teljes folyamat bő egy óra alatt megvolt, de ha több az ügyfél, három óra is lehetett volna.

Fizethetjük a német járműadót is

Készülni kell IBAN-számmal, hogy a 14 vagy 30 napos rendszámok mellé nemrég bevezetett gépjárműadót le tudjuk róni a német államnak. Én adtam jattal együtt 50 eurót a kereskedőnek, hogy utalja el ő, mert nem hiányzott plusz egy feladat.

Fontos felirat, az exportrendszámok befogadásának határidejét jelzi, ami okmányirodáról okmányirodára változhat. A legkisebb településeken nincs rendszámügyintézésre alkalmas hivatal, de az is pech, ha nem férünk bele az aznapi műszakba és még egy napot várni kell

Maradt idő beszélgetni a kereskedés tulajával, aki 1998-ban szerelt le a Bundeswehrtől. Angol-német tolmácsként szolgált egy kanadai támaszponton, ahol a tankoló német katonai gépek személyzetének fordított. Mivel a heti egy gép nem merítette ki, a Hudson-öbölnél elkezdett autókkal kereskedni és itthon sem szállt ki. 190-es vagy SLR Mercedes is megfordul nála, nem mehet rosszul az üzlet. MTM-tuningos RS6-os Audija is volt, amivel 343-at ment.

Itthon olcsóbb?

Még hátravan az autó honosítása, tehát a fenti összegek nem véglegesek, de a nagyságrend stimmel. Az 1,3 millió forintból a regadó 72 250 Ft lesz, a 2016. februárig érvényes vizsga honosítása 8000 forintba kerül, plusz a forgalomba helyezés egyéb költségei és az idén január 1-től ránk vert vagyonszerzési illeték.

7,34 l/100 km volt az első fogyasztás sok autópályával és kevés várossal. Tisztán a fagyos Budapesten járva egyelőre 10,2

Kérdés, hogy ennyiért itthon mit kapunk? 1,6 millió Ft alatti szervizkönyves, első gazdás, maximum 200 000 kilométert futott, automatikus légkondis Focus 1,6-ra keresve a Használtautó.hu a cikk feltöltésekor egyetlen találatot ad ki. Egy 1 550 000 forintra kiírt ötajtóst a Nagykőrösi úti autópiacról, amihez nincs téli kerékgarnitúra és Ghia helyett a szerényebb Trend Plus kivitel.

De aki saját magának keres autót, ne a megtakarítás, hanem a gazdagabb felszereltség, a jobb állapot és a kulturáltabb szerviz-előélet reményében induljon nyugatra. A rettenetesen gyenge forint miatt sokat fogni csak a törött, gányolt darabokon lehet, nem a törésmentes, szervizkönyves autókon.
 

17 euróért, 5200 forintért bármilyen rendszámtáblát nyomnak. Hazaérkezés előtt Budaörsön lemostam az autót, bár az ezüst sokat elbír

1196 kilométer után, reggelre hazaérkezve azzal a tudattal szisszentettem a jutalomsört, hogy megérte kockáztatni. Ha bárki kedvet kapott a Focus-vételhez: többhavi nézegetés után azt mondom, hogy ez a bordó ötajtós, pláne ez a magántulajos Ghia kombi megér egy telefont.

Kommentek

  • grobi74

    Menyi??? Normááális? Ez a fos 300-nál többet nem ér. Lehet itthon is autót venni jót .

  • a.szorenyi

    Kedves Grobi74!

    Vitaindítónak valóban érdemes markáns véleményt megfogalmazni. De nagy kár, hogy az elmúlt négy hónapban egy ilyen autót sem hirdettek meg a neten. Küldj pár II-es Focust három kilóért légy szíves, elpattintjuk a háromszorosáért és risztelünk, jó?

    Üdv, Szörényi András

  • a.szorenyi

    És persze lehet itthon is jó autót venni, ez vitathatatlan.

  • v_johny

    Jó kiállású ez a Fóka! Nekem mindig is jobban tetszett ezen generáció, bár tapasztalatom szerint mintha picit szomjasabb lenne mint az MKI focus 1.6-os benzinese (mindegyiket használtam cégesként). Saját részre és hosszú távra tervezve tökéletesen megértem a választást (én is bevállalnám simán) és azt hogy ezt a -valljuk meg őszintén, nem épp’ nyugis- procedúrát végigjártad.
    Amin inkább megakadt a szemem: “…a nyúlványok és a tornyok valóban épek, de van rajta vagy öt újrafényezett elem, rozsdásodik több helyen…”
    Azért egy korban 10+-os autónál már akkor is előfordulhat némi rozsdásodás ha nem volt törve, az agyonsózott utak a küszöbvégeket is hamar megkezdik (de több egyéb helyen is előfordulhat)… Továbbá miért kell hátat fordítani egy fényezett elemű autónak? Rétegvastagság méréskor azért kiderülhet hogy cserélt elemről van szó vagy milyen minőségű az a javítás. Ha mindegyik szakszerű, attól még nem hulladék az a kocsi. Persze a tartóelemek ne legyenek “érdekesek”…
    Jó választás, jó kocsi! Sok baleset- és problémamentes km-t kívánok hozzá!

  • Kanyaró Malvin

    Azzal is lehet alkudni, hogy kevesebbet írtok az adásvételibe, amitől a kereskedő látszólag kevesebbet fog a kocsin és kevesebbet adózik. Persze ehhez nem árt beszélni németül.

  • a.szorenyi

    Kedves v_Johny!

    Köszönöm szépen! Szerintem is többet fogyaszt az első generációsnál és a váltó-áttételezése is rövidebb, legalábbis az ötödik. Nekünk nem élményautó kellett, hanem használati tárgy, ami ad vezetési örömöt is, de egy H Astra árszintjén üzemel.

    A rozsdásodás a küszöbvégeken tényleg tipikus Focus-baj és 10 évesen belefér pár fényezett elem. De annak a konkrét kocsinak semmilyen szerviztörténete nem volt, a horpadt küszöb nem oldódik meg csak úgy és a két gátló is cserés. Szerintem nem törvényszerű, hogy valaki meghúzza a kocsi ajtóit, sárvédőit és ködölni kelljen, de belefér.

    Üdv, András

  • v_johny

    Szia András!

    Nem törvényszerű, de pl pont december elején mentem végig ezen a problémán. A céges transit ajtaját belenyitották a kocsi egyik első ajtajába. A lemez szerencsére nem sérült, de a fényezésben lett egy 5-6cm hosszúságú függőleges sérülés. A kárfelmérő mondta a helyszínen, hogy ezt a színt csak úgy tudják javítani, hogy a sárvédőbe is be kell fújjanak és a mögötte lévő ajtóba is, de jó eséllyel el fog térni a szín (mivel 12 éves az autó) és csúnyább lesz mint ha így hagyom. elmentem több fényezőműhelybe is, valóban ezt mondták bár szerintük nem fog elütni vagy nem annyira észrevehetően… Munkatársam kocsiját valaki kulccsal húzta végig (sötétkék pár éves Fabia), két ajtót kellett emiatt fényezni… Mondtam is neki, hogy fényképezzék le, nehogy eladáskor belelássák hogy a kamion ott ment át az autón…
    (Az én autóm nem lett fényezve most, előző tulajnál igen, de a rétegvastagságmérő gyári értéket hoz minden hova. Inkább többszöri polírozással lett finomítva a dolog, egész szépen sikerült bár napfényben látszik így is ha közelebbről nézzük. Szóval én anno sem fordítottam hátat emiatt egy kocsinak, csak legyen dokumentált és gyári vagy azt megközelítő minőségű a javítás.

  • HERCULES

    Van 4 napos ideiglenes rendszámtábla (sárga szegélyes) külföldieknek is (57

  • HERCULES

    A hozzászólásom nem ment át teljesen!

  • PDA FAN

    Lehet tudni, hogy milyen szempontok alapján lett a Smart Forfour és a Focus kiválasztva?

  • a.szorenyi

    Kedves Pda Fan!

    A Forfour melletti érvek: minden benzines és dízel motorja láncos vezérléses (kivéve a turbós Brabusé), ritka, ezért alkatrésznek nem lopják úgy, mint egy Swiftet vagy más gyakori autót. Nőies méret és forma, jól variálható utastér a tologatható hátsó üléssel, tágas lábtér (feleségem is magas és én is), jó útfekvés, a korabeli kiskocsikhoz képest rendkívül gazdag biztonsági és kényelmi felszereltség (pl. ESP, gyakori üvegtető) és megbízható autó a tulajdonosi vélemények és a szerviztapasztalatok alapján. Részletek itt:
    http://www.vezess.hu/hasznalt-auto/hasznalt-auto-befurdes-vagy-titkos/55147/

    A Focus II: futómű, passzív biztonság, alkatrészárak, jó benzines 1,6-os motor, jutányos Motorcraft program a márkaszervizekben, külső design, pontos váltó, kiváló ár/érték arány.

  • hulyemernok

    Tényleg jó autók, összességében talán ez nyújtja a legtöbbet ebben az árkategóriában. Sajnos nagyon sok a széthajtott darab, nagyon meg kell nézni mit vesz az ember, nem vásárlás után a márkát szidni… Viszont amiért nem kellene ilyen felszereltség: a borzalmas “fabetétek”, az szörnyűre sikerült. Egyébként gratulálok az autóhoz!

  • a.szorenyi

    Köszönöm a korrigálást! A Kurzzeitkennzeichen értelme magánemberek számára nagyjából megszűnik. 2015. április 1. után csak vizsgával rendelkező autót lehet az ötnapos rendszámmal használni, egyébként csak a legközelebbi vizsgaállomásra vagy szervizbe mehet vele jogszerűen a rendszám kiváltója. Tehát lábon nem viheti 5 napon át a vizsga nélküli autót keresztül-kasul Európán, mint eddig. Emiatt nem sok érv marad mellette a magánemberek számára, szemben a kereskedőkkel, akik továbbra is élvezhetik előnyeit. Részletek itt: http://www.mobile.de/magazin/news/2014/gebrauchtwagen_ohne_hu_werden_unverkaeuflich_10300.html

  • a.szorenyi

    Kedves Hülyemérnök! Köszönjük szépen! A fabetétet én is azonnal cserélni akartam, de egyelőe még barátkozunk vele. Ronda, de nem annyira okádék, mint amennyire a fotókból számítottam rá.

  • hulyemernok

    Ti-VCT motorhoz egy kis info: ha baj van vele márkaszervízben általában cserélik a szívó is kipufogó oldalon is a kerekeket és érzékelőket. Ez miatt szokott húzós lenni. Viszont általában csak a kerekekkel szokott gond lenni, az is csak az egyik. Ez 2006-2007-ig volt jellemző, az utána következő motoroknál már megoldották ez a problémát. Ami még fontos: ezeknél a motoroknál 2 szabályzó és 2 diagnosztizáló lambdaszonda van és két katalizátor. Ha költeni kell ez is húzós. Viszont szintén 2007 körül áttértek a szokásos két lambdaszondás, egy katalizátoros rendszerre, ami javításkor szintén nem mindegy. Szóval ha ez a motor akkor 2007-2008-tól felfele, ott nem érhet nagy meglepetés.

  • ldaracing

    Nagyon hatásos a cikk, de eléggé PR szaga van. Nem olyan fekete-fehér a helyzet, mint ahogy a cikk beállítja.
    Leírom az én kis sztorimat is, akár így is kezdődhetne a cikk:
    Magyarországon először üzembehelyezett, 7 éves, másfeledik gazdás (céges autóból lett magán autó ugyanannak a személynek a keze alatt), középkategóriás, szervizkönyvvel, körbevizsgálva, kipróbálva, alánézve, teljesen rendben.
    Annyiba került, mint nyugatról ugyanezt elhozni + regisztrációs adó.
    Nesze neked “Ez magyar autó, mit vársz tőle”.
    A szerelő saját maga ellen is beszélt; mert mi lesz, ha el akarja majd adni a saját autóját? Vagy mi lesz, ha az, aki most autót hoz be, egyszer el akarja majd adni? Senki nem fogja majd megvenni tőlük, csak azért mert már magyarországi. Megéri szidni a magyar autóparkot, – megjegyzem – méltatlanul? Nem.
    Azt nem vitatom, hogy Németországban több príma vétel van, de a népesség, és ezzel az autóparkjuk nyolcszor nagyobb. De ugyanakkor ennyivel több a használt szemét is.

  • somebody

    ldaracing
    Senki nem állította, hogy az összes magyar autó szemétre való. De sajnos 60-70%-uk igen. És igen pl. Németországban, ahol egy lényegesen fejlettebb autótartási kultúra van, könnyebb megfelelő állapotú használt autót találni. Ennyit ír a cikk, ami meg is felel a valóságnak, nem kell beleképzelni semmilyen fantazmagóriákat.

  • repulonap

    somebody
    Azért tegyük hozzá hogy a 60-70% szemétből 50% a kintről behozott fostalicskákból tevődik össze.Dolgoztam és éltem Németországban a jó állapotú autók kint sem olcsóbbak mint itthon, ebből kifolyólag a magyar neppernek nem éri meg behozni mivel nincs rajta haszon tehát elárasztják megint az országot a nyugati szeméttel amit később itthon magyar szemétnek nevezünk.Ezt tükrözi a magyar használt autó piac mivel a zembereknek nem igen van pénzük olyan autót kell kínálni amin haszon is van meg nem is drága erre jók a külföldről behozott törött meg lefutott autók,mert akinek még jó és olcsó fenntartású autója van az nem adja el.Kint is elég vegyes a használt autó piac és azért a török meg szerb kereskedőt sem kell félteni.A másik sokszor elcsépelt hülyeség: a régi autós nemzet a német, ezt inkább hagyjuk.A legtöbbjük egy izzót nem tud kicserélni,hidegen indítás után már tolja mint süket a csengőt,szervízbe meg akkor mennek ha muszáj nem nagyon cserélgetik az olajat sem.?k nem egy életre vesznek egy autót hanem pár évre mert csak egy használati tárgy addig meg a legkevesebbet akar rá költeni.

  • demagóg

    A cikkalany nem volt törve? Fotók alapján nekem úgy tűnik, hogy a bal első és hátsó ajtók árnyalata nem stimmel. Első lökös is igen gyanús.
    Nekem a ráncfelvarrott Focusok már tetszenek, kívül belül szebb és frissebb lett a modell.
    És az árbeli ugrás sem nagy, mert a rengeteg vállalati, lízingelt, használtpiacra kerülő 3-4-5 éves Focusok alacsonyan tartják a piaci árakat.

  • Vorserie

    Demagóg!

    Tök fasza,hogy te kép alapján meg tudod állapítani hogy egy auto törött volt e vagy sem.
    Az árnyalatból tudod,hogy az nem fénytörés,nem árnyékolás vagy csak képminőség hanem törött volt.
    Biztos felkereslek ha másik autókat veszek.

  • demagóg

    Vorserie!

    Nyugi, nyugi…
    Csak azt írtam, hogy úgy tűnik. Emiatt kérdezem. És nem tőled.

  • subtotal

    repülőnap: nagyon messziről jött ember hülyeségével etetnek téged. de lehet neked jó lesz a magyar piac. milyen színű Swiftet szeretnél? Ja, hogy te igényes vagy és Astrára vágysz?
    Amit mondani akarok: ha nem itthoni átlagautót akarsz kicsit is jobban felszerelve, máris irányba állhatsz nyugatnak.

  • somebody

    repulonap –
    Nem látom hol a probléma. Igen a magyar piacon a külföldről behozott roncsok vannak, mert azokon van haszon. Bár nagy átlagban még ezek is sokkal jobb állapotban vannak, mint amik már itthon szenvedtek pár évet. Ha igazán tuti autót akarsz kimész magad, mert normális állapotú és felszereltségű autót nagy valószínűséggel csak kint fogsz találni úgy 5 évtől felfelé. A német sem egy csoda nemzet, senki sem állította, sajnos ott is van már mindenféle népség. De egy echte német hidd el többet fog áldozni az autójára, mint bármelyik balkáni suttyó. De fölösleges is lenne igényes német autókat behozni “drágán”. A sok nagyokos magyarnak úgyis a használtautón az első három találat az irányadó, a többi már drága. Szóval a kínálat is csak az itteni idióta kereslethez igazodik.

  • a.szorenyi

    Kedves Demagóg!

    Nem tudom, sajnos nekem nincs ilyen jó szemem ehhez:-)

    Kedves Idaracing!

    Ez egy történet saját tapasztalatból, mert sokan járhatnak hasonló cipőben, nem pedig piacfelmérés. A nepper ezt mondta és nekem jól jött elsütni, de remélem, hogy olvasóinknak nem azt sugalltam, hogy itthon nincsenek szép és jó autók. Én nem találtam, pedig kerestem elég sokat és némi kapcsolatrendszer is volt hozzá.

    Itthon az újautó-eladások visszaesése miatt használtautó-hiány van, ez elég egyértelmű. A példabeli autóddal az a baj, hogy a céges leadáskor az sem került ki a piacra, nekünk pl. esélyünk sem lett volna megvenni, mert a használója vitte tovább, nagyon ésszerűen. Sok jó autó ki sem kerül a piacra, elmegy ismeretségi körben, családban.

  • v_johny

    András!

    Véletlenül botlottam bele ebbe a videóba… Na, ez a törtöt autó, nem pedig az aminek néhány elemét újrafújták.
    https://www.youtube.com/watch?v=gnYmtTHktQs

  • a.szorenyi

    Hű, ez aztán a legózás. Igazad van, a fényezett elem ne legyen kizáró ok, az említett Focust más el is vitte és remélem, elégedetten használja majd. De annak a belseje sem volt biztató és a felszereltsége egy buszmegállóét idézte.

    A korrektség kedvéért meg kell említeni, hogy a fényezett autó nem egyenlő a töröttel, ez nagyon fontos kitétel, ezért sem mindenható a rétegvastagság-mérés. Meg azért sem, mert bontott, megfelelő színű elemmel is javíthatnak balesetes autót meg még ezer módon, amiről csak a lakatosok tudnak. Engem csak az zavar a javított kocsikban, ha emiatt nem kerülnek kevesebbe. A piac szerint kevesebbet érnek, mert a közvélemény így árazza be a javított használt autókat. Ne kérjék már el érte ugyanazt a pénzt mindazoktól, akik nem elég körültekintően vásárolnak. Üdv, András

  • japancar

    A használt autók nem véletlenül olcsók Németországban. Ott ugyanis tényleg használják, mennek vele és eléggé kipörgetik a motorokat a sztrádákon. De a garázsban tartott kocsikra azért érdemes rámenni.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.