Tényleg elpusztíthatatlan?

Toyota Avensis 1,6

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.12.27. 07.00

Nagyon úgy néz ki, hogy nemcsak a lélektani 100 ezren, de még a 400 ezren túl is van élet.

Röviden – Toyota Avensis (1997-2003)
Mi ez? A középkategóriás Toyota Avensis első generációja.
Mennyibe kerül? Durván 550 ezertől indulnak a használtárak, és egy szépen megmaradt Avensis Verso 1,5 milliójánál érnek véget.
Melyik motor jó bele? Az 1,8-as benzines jó kompromisszumnak tűnik.
Mi van helyette? Volkswagen Passat, Honda Accord, Mazda 6, stb.


Rettenetesen unalmas innen nézve is


“András, le kéne fényképezni a Toyotádat. Tiszta?

– Egész éjjel kint ázott.

– Mikori az autód?

– Hát, úgy 2000 körüli.

– A motorja meg úgy 1,6 és 2 liter közötti, igaz?

– Nem, az tutira 1,6-os. 

– Mennyit eszik?

– Hetente úgy 25 litert. De hogy hány kilométeren, azt nem tudom.”
Ennyi odafigyeléssel, törődéssel, valószínűleg csak egy Toyota képes több mint 400 ezer kilométeren túl is életben maradni. De valóban soha, semmi nem romlik el benne? Tényleg a Toyota Avensis a megbízhatóság Csimborasszója? Fenéket!

Micsoda lazaság, színek vannak az utastérben

Az Avensis

A Carina E utódjának számító, de teljesen más stílusú karosszériával érkező Avensis első generációját 1997-ben mutatták be, és kis változtatással – 2000 derekán kapott egy szolid ráncfelvarrást – a modell egészen 2003-ig kitartott. Négyféle motorral, 1,6, 1,8, 2,0 literes benzinessel és 2,0 literes turbódízellel volt kapható. A modellre pályafutása során a megbízhatóság, tágas, kényelmes belső, illetve a dögunalmas külső, nagypapás vezethetőség bélyege égett rá. 2001-ben lépett a porondra a hétszemélyes, csupán kétliteres motorral kapható Verso kivitel, amelynek padlólemeze már a második generációs Avensis megoldásait vetítette előre. 

Régen minden jobb volt?

Annak, aki hajlamos a “régen minden jobb volt” szófordulat gyakori használatára, kellemetlen hír lehet, hogy az Avensis a J.D. Power and Associates németországi újautó-vásárlókkal végzett ügyfél-elégedettségi felmérésében 2014-ben is a középkategória legjobbjának bizonyult. 

Tényleg elpusztíthatatlan? 1

ADAC statisztika, autokiste.de

Ugyan a Toyota mint márka csak a második helyet tudta megcsípni, de modellként az Avensis magabiztosan vitte az első helyet. A tanulmány arra is rámutatott, hogy a németországi újautó-tulajdonosok számára a vásárlási döntést befolyásoló tényezők közül a legfontosabb a megbízhatóság, tartósság. 

Zavaró zörgésnek nyoma sincs

Külső-belső

Kasztnija túl sok érzelmet nem vált ki az emberből, de a legutóbbi időkig eziránt nem is volt különösebb igény. Négy kerék, négy ajtó, tisztességes méretű lábtér és bitang nagy csomagtartó. Ennyi. Egy Toyota belseje még néhány évvel ezelőtt is legfeljebb annyira volt fantáziadús, játékos, mint egy vidéki ravatalozó. Viszont semmi nem zörög, minden működik benne és a helykínálatra egyáltalán nem lehet panasz. Az 1,6-os benzinmotor a spritmonitor.de szerint nagy átlagban 7,8 liter üzemanyagot éget el 100 kilométerenként, a két szélső érték pedig 6,6, illetve 9,2 liter. Bár az 1,6-os motor nem tűnik túl nagynak a bódéhoz képest, mégis a 110 lóerős teljesítmény többé kevésbé elegendő az autópályás rohanáshoz is. 

Nagy csomagtartó, a hasznos térbe durván benyúló zsanérral

Történelem

András Toyotája legutóbb családon belül cserélt gazdát, eredetileg 2004-ben került a szülőkhöz, 4 évesen, 150 ezer kilométerrel az órájában. Ők 2011-ben 360 ezerrel örökölték, amelybe ma már 400 ezernél is több kilométer van. Összehasonlításnak itt egy Volkswagen Golf, 450 ezer kilométerrel. Az Avensis jó ideig városi, napi ide-oda rohangászásban jeleskedett, majd pár éven át havonta párszor Magyarország és Németország között ingázott, általában megrakva. Manapság családi autóként üzemel, két gyerek, két felnőtt utazik benne, néha nagyival és temérdek egyéb cuccal, babakocsival, labdával, rollerel, bőrönddel megbolondítva.

Az elektromos extrák a mai napig működnek

 
Alkatrészárak:
Akkumulátor: 13-23 ezer forint
Kuplungszerkezet: 20-45 ezer forint
Kuplungtárcsa: 6-35 ezer forint
Féktárcsa: 7-8 ezer forint
Fékbetét: 11 ezer forint
Lengéscsillapító: 13-17 ezer forint
Toronycsapágy: 8-19 ezer forint
Kerékcsapágy: 5-14 ezer forint

Klasszikus autóforma. Négy kerék, négy ajtó.

Csere?

“Egyszer akartam lecserélni egy 2007-2008-as GolfPlus-ra, de azt nagyon rossz volt vezetni az Avensis után, így nem vettem meg. Mondjuk a másik oldalon a BMW 428xi után visszaülve, úgy éreztem magam, mint aki letölt gatyával hajt egy faszekeret a budapesti forgalomban. Szóval nem vagyok elfogult az autóval. Meg persze tudom a BMW az BMW” – írja a gazda. 

Gondok, bajok

Japán és Toyota, mégis akadt baja az elmúlt években elég. A lengéscsillapítók adták fel a harcot a budapesti utakkal, vacakol a központi zár, és néha olajfolt éktelenkedik az autó hasa alatt. Ezt tömítéscserével próbálták eddig orvosolni, de két éve, több szerelőlátogatás után sem szűnik a szivárgás. Emellett a szellőzésnek is van valami titkos, gyógyíthatatlan kínja. De ez már meg is marad örökre.

A klímába belebújt az ördög

És persze a közös kilométerek is hagytak nyomot az autón. Kőfelverődések, karcolások, túl szűkre vett kanyarívek emlékei virítanak a kasztnin, a kormányról, váltóról hámló bőrborítás, kiégett műszerfali izzók kiáltanak cseréért a beltérben. Jó hír viszont, hogy a gyári akkumulátort két éve kellett csak lecserélni. Szóval 12 évet(!) húzott ki az a példány, amit anno a futószalagon beleszereltek. 
Cserben csupán háromszor hagyta gazdáját, ebből kettő a valószínűtlenül sokáig kitartó akksi gyengeségének tudható be, egy eset pedig az önindító számlájára írható. Szóval a Toyota is elromlik, egyáltalán nem örök életű, és a babonával ellentétben ezzel is törődni kell. Viszont ha megkapja, ami jár neki, akkor tényleg szinte elpusztíthatatlan, sírig kitartó szolgává válhat.  Ha a tulajdonosa nem unja meg hamarabb.

Kommentek

  • Eddie

    Felesleges azt a sztereotípiát erősíteni, hogy 400 ezer km akkora kunszt. Megfelelő karbantartással szinte bármi megfutja (és meg is teszi), mielőtt a magyar piacra kerül.

  • Kempelen

    Megfelelő karbantartással itthon is megteszi.
    Semmi hókuszpókusz, nem kell sűrűbb szerviz ciklus, elég a gyári, de azt szakember végezze el normális anyagokkal. Ennyi.

    Mindig jó látni, hogy az élet nem ér véget 150 ezer kilométernél.

  • PDA FAN

    Eddie, itt az a nagy különbség, hogy az alatt a 400 ezer alatt mennyibe is kerül a “karbantartás”.

    Több Opel után jelenleg én is ugyanilyen Avensist hajtok, és látom a különbséget. A fogyó-kopó cuccok mellett az Opelek már 230-240 ezer körül a hűtőrendszer műanyag elemeinek fáradása miatt akár a motort is megfőzik. Az olajpumpa is szereti megadni magát 260 ezer körül. Ennek járulékos költségeit inkább nem ecsetelem. A futómű és kormánymű elemeinek cseréjét nem is sorolom a meghibásodások közé, pedig a hazai utakat a régebbi Opelek viszonylag jól tűrik. Mindez kíméletes használat és gondos karbantartás mellett, tehát nem amatőr driftautóról van szó :-)

    Ehhez képest a Toyota 300 ezer környékén még csak az előre kalkulálható kopó alkatrészek cseréjét igényelte, és egyszer sem feküdt le.

  • Vorserie

    Aha.
    Ezt az autót hol szervizelték?

    Kempelen!

    Igaz amit írsz viszont volt már példa rá Porsche egyik márkaszervizében,hogy a tanuló srác olajcserénél elfelejtette visszatekerni a záró csavart és a friss olaj átfolyt a motoron egyenesen a kármentő tálcába amiben az előtte leengedett olaj is volt.
    Szívbaj nélkül feltöltötte a kármentőben lévő keveredett olajjal a motort 30ezres cserénél és a tulaj mit sem sejtett róla.Viszont kifizetett 128ezer forintot a szervizért.
    Szóval semmi sem bombabiztos,hülyék mindig vannak mindenhol.

  • Vorserie

    PDA!

    Az Opelben nem kellett volna vízpumpáp cserélni 120ezer körül?

  • PDA FAN

    Vorserie, a modern vezérműszíjas motorokban a vezérműszíj hajtja a vízpumpát, és így a vezérműszíj cseréjekor nem csak a feszítő és görgők cseréje, hanem egyben a vízpumpa cseréje is esedékes. Hovatovább az alkatrészáruházak eleve ilyen készleteket árulnak, amelyben a vízpumpa is benne van. A vízpumpa cseréje tehát nem a meghíbásodás kategóriájába tartozik, hanem az előírt karbantartás része.

  • PDA FAN

    Vorserie – 2014.12.27 // 11:15

    Az öreg autók továbbélésének kulcseleme a megbízható szerelő. Ez jellemzően nem olyan szervizt jelent, ahol tanulók barkácsolnak az autó körül, és nem olyat, ahol csak kiszámlázzák az anyagot és a melót tényleges munka nélkül.

  • Vorserie

    PDA!

    Jaj,bocs!
    Teljesen benéztem a dolgot!
    Olajpupa helyett vízpumpát sikerült értelmeznem….
    Ezért tettem fel a kérdést.

    Amúgy igen teljesen igazad van és képben vagyok a modernebb autók szervizelését illetően.

    Ettől függetlenül édesapám boldog tulajdonosa egy Corolla 2.0 d4d-nek de a második kötelező szervíz óta magán szerelőhöz jár mert neki derogál, hogy nem lehet a műhelyben a karbantartás alatt.
    Jelenleg 220.000km van benne 2005-ös.
    Meghibásodások,kerékcsapágy(elsők),EGR szelep,a legsúlyosabb hogy kikopott belőle az 5. a váltóban.
    A villa mem tartja a helyén,szóval 4 sebességes.:)

  • Kempelen

    Vorserie!

    Olyan is volt, hogy a betegben benne hagyták a törlőkendőt, meg olyan is, hogy jobb térde helyett a baltt műtötték meg….ettől még azért ne írjuk le az orvoslást.

    Azért, mert valaki trehány, még a kijelentésem teljesen megállja a helyét, s ha törvényszerűségként nem is lehet kezelni, de nagy valószínűséggel nincs más megoldás arra, hogy egy autó sokat kibírjon, mint amit írtam.
    Széljegyzet: szakembert írtam. Az a tanuló úgy tűnik nem volt az.

    http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kozelet/sulyos-tevedes-a-jobb-terde-helyett-a-balt-mutottek-meg-582107

  • Vorserie

    Kempelen!

    Ne vedd t

  • Vorserie

    Tök jó!

  • Vorserie

    Kempelen!

    Ne vedd t

  • Vorserie
  • Vorserie
  • Vorserie

    Kempelen!

    Ne vedd t

  • hova

    Nem ér véget a kocsik élete 150 ezer km-nél, mert a skodám is elment baj nélkül 36 évesen 225 ezer km-t! Csak elgyengült a végére. Végignéztem 1980-tól a németek által kiadott megbízhatósági statisztikát a mai napig,nos, elhiszem hogy tartanak a japánoktól, mert az autógyártás minőségében a legnagyobb ellenfelük, pedig a németek precízek, ha az autóikról van szó, mégis- mint igazi hazafiak- kénytelenek elismerni a japán autógyártás minőségét, tartósságát. Abban teljesen egyetértek, hogy egy megbízható, hozzáértő autószerelő ehhez szinte elképzelhetetlen!

  • Ginos

    Így szólt anno a reklámja: Toyota Avensis a megvalósult álom. 98-ban vásároltam újan egy ugyan ilyen 1.6-os avensist, meggyilkolhatatlan volt, 560000-ezer kilométert tettem bele 5-év alatt, a gyújtáskapcsolót kellett benne egyszer kicserélni, megbízható autó volt!!!

  • Vorserie

    Ginos!

    Hova sikerült napi 3-500km menni 5 éven keresztül?

  • menőmanó

    Kedvenc szövegem: Megfelelő karbantartással minden autó kimegy a világból.

    Hiába nagy hozzáértők írogatnak ide. :)

  • grobi74

    Nekem még nem volt avensisem de más régebbi toyotám volt és több ismerősömnek is és az életemet merem rá adni, a legmegbízhatóbb autók. Most carismám van a mitsubishitől az is megbízható és csendes autó , az is igaz, hogy nem behozott sok kilométeres autó. Volt több német típus is a tulajdonomban és annak ellenére, hogy szeretem őket én inkább japán párti vagyok. Egy autószerelő ismerősöm mondta: Én japán autóval járok, de a német autókból élek.

  • Vorserie

    Épp múltkor jártam autószerelő ismerősnél aki szintén japán párti neki is csak japánok voltak most épp Honda Accord.
    A lényeg, ő is mindig el van ájulva a japánoktól ezért nagy vonalakaban csak japánokat szervizel.
    Kérdeztem tőle,hogy az nem anomália ha japánok megbízhatók sosem romlanak el de mégis mindig áll 4-5 japán autó javításra várva a műhelyben,és ő sem hal éhen soha mert nem csak olajat és szűrőket kell cserélgetni bennük….
    Hogy is van ez? :D

  • PDA FAN

    Vorserie – 2014.12.28 // 05:37:

    Nyilvánvaló, hogy attól, hogy “japán”, még nem lesz egy csoda. Még márkán belül is nagy a szórás. A Toyota egyes típusai is rombolják a márka image-t (D-Cat, meg egyes francia Yaris szériák), de pl. a Mazda 6 első évjáratai is elkeserítően szarok. Aztán ott vannak azok a japánnak látszó márkák, amelyeknek egyetlen csavarját sem gyártották japánban, sőt, a motorjuk is megegyezik egy francia típuséval…

  • menőmanó

    Vorserie

    Nem kell ironizálni!
    Aki egy kicsit is képben van a dolgokkal, az tudja, hogy nagy általánosságban a japán autók megbízhatóbbak a többinél. Ez vitán felül áll.
    Nem hibamentesek, csak vannak arányok, amikkel jó tisztában lenni.
    Mellesleg tudod, hogy miért csak most sziporkáznak a németek a turbó motorok kihegyezett teljesítményeivel (2 literből 280-300Le)
    Talán most jutottak el a japánok szintjére és nem tudnak vele betelni? :)

  • megint

    Vagy csak most lehet ezt megbízhatóan megoldani, nem úgy mint a “nagyon megbízható” japán kétezres turbós csodák, amik tényleg tudtát már régen ezt a teljesítményt, csak éppen szétestek, subaru,micsu…stb.

  • menőmanó

    megint

    Megint hozod a formád. :)
    Biztos szétestek, azért tuningolták őket 400-500 lóerőre.

    Egyébként pontosan jól írtad. Most 10-15 év után érték el azt a szintet, hogy garanciát merjenek rá vállalni. :)

  • Vorserie

    Menő!

    Aki meg nem kicsit vsn képben az tudja hogy manapság lófing különbség sincs japán,német autó között!
    Az irányelv más,mindenki lop mindenkitől.Most épp a Teslatol akar mindenki lopni.

    Amit írsz igaz volt bő 15 évvel ezelőtt azoknál az autóknál amiről a cikk is szól.
    Ma épp annyira megbízható egy német autó mint egy japán vagy ehy francia.
    A francia és osztrák Alpokban mindegyiket látni út szélén,még Range Rovert is.
    Tény hogy számít melyik autót ki és hogyan tartja karban.

    Impreza STI-t meg EVO-kat nem nagyon lehet látni 300e lefutotott kilométerrel.Föleg nem 4-500lóerőseket.
    No meg azok sosem voltak annyira eladhatóak mint egy Corolla vagy egy Golf vagy egy Megane.

  • jmzba145

    Azért a cikkben szereplő autó futásteljesítménye még korához képest is,pláne, hogy kis benzines, szerintem nem hétköznapi.
    Hasonló adottságú japán autók valahol a 90′ es évek közepéről származtathatóak, a rozsda pedig nagy úr volt akkoriban Japánban.
    Úgy ,hogy csak szívvel, mint sem ésszel, ha valaki …

  • demagóg

    Az ADAC statisztika árulkodó.
    Az idős autók statisztikája árulja el egy gyártó tudását, illetve hozzáállását…

    Én azt látom, hogy egy toyota egyszerűen tartósabb konstrukció, tartósabb anyagokból készül, mint pl. egy peugeot. Ezt általánosságban ki merem jelenteni, Ettől még újonnan simán vennék egy 308-ast, de 7-8-9 évesen inkább egy aurist, corollát. látszik is a használtpiaci árakon.

    Eddie!
    A mai tc-s 2.0-ás tdi cikket olvastad-e?
    Sok szériahibás autó van, amik bizony a megfelelő karbantartás mellett SEM mennek el problémamantesen akár még 100.000 km-t sem…

  • Kempelen

    Demagóg!
    A mai tc-s cikk valóban létező problémát feszeget. Nincs okom kételkedni abban, amiről ír. Csak a tisztánlátás végett érdemes kiemelni, hogy több millió gyártási egységről (darabról) van szó. Egyszerűen nem életszerű, hogy ha minden említett motorkódú blokk minden példányánál jelentkezik ez a hiba, az visszahívás nélkül, vagy 10 évvel a blokk piacra kerülése után lesz megvilágosodás. 120 ezret futott autókat emlegetnek a cikkben, annyit a céges autók zöme 2-3 alatt lefut….nem 10 év alatt. Ennek 5-6 éve témának kellene lenni, nem most. Ez a gond minden bizonnyal gond, de közel nem olyan, mint amilyen kattintás generátort a tc -ismerve még a vezessnél is szarabb szakmai színvonalát- csinált belőle.
    A családomban az autózás több évtizedes múltra tekint vissza, generációk beszélgetnek róla hetente a családi ebédeknél….régen rosszabb autókat gyártottak, ezt elhiszem apámnak, nagyapámnak. Minden egyebet meg nem hiszek el senkinek, mert amennyi baromság terjeng a neten kritika nélkül, az egyszerűen komolytalanná teszi a dolgot.

  • demagóg

    Kempelen!

    Elég, ha 50-ből egynél jelentkezik, az a mai motoroknál már “szar”-nak számít.
    Motorok terén a japánok kiemelkednek, lásd:
    http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html

    itt a VW-nál azt mutatja, hogy 52-ből 1-nek van motorproblémája.
    Vagyis a nagy többségnek nem fog elromlani a VW-ja sem (motorikusan), de tény, hogy még így is sokkal több romlik el, mint ahány Toyo vagy Honda.

  • Eddie

    demagóg
    Egyrészt tegnap valahogy nem sikerült mai cikkeket olvasnom, másrészt nem véletlenül írtam azt, hogy “szinte bármi”.

  • Kempelen

    Demagóg! Én nem akarok ebben a kérdésben igazságot tenni, csak javaslom, hogy ha te mégis, akkor semmiképpen ne egy napilap autós mellékletére hagyatkozz. Ha ennyire érdekel a dolog, találsz a neten komolyabb értekezéseket a témáról.
    Hogy mi számít szarnak neked a fotelből, az meg tök mindegy. Aki kifogja az 1 rosszat, akármennyiből is legyen az, az szarnak fogja tekinteni az összeset, a többiek meg nem. te meg azt beszélsz, amit akarsz.

  • demagóg

    Én igazságot tenni? :)
    A belinkelt cikkben egy 50.000-es sokaság statisztikája jelent meg, a brit Warranty Direct biztosítócég adatai alapján. Elolvastad egyáltalán?
    A statisztika második legrosszabb eredményét produkálta a VW, ez igenis kínos adat. Mármint a vw-nak :)
    “te meg azt beszélsz, amit akarsz.”

  • menőmanó

    Vorserie

    Ismét nem értünk egyet, de hát ez nem újdonság. :)
    Nekem egész mások a tapasztalataim.
    Amíg tehetem nem veszek európai autót, mert jobban bízom a távolkeletiekben.
    A jelenlegi, az az előtti és az azt megelőző is az volt maximális megelégedettséggel (ebből kettő komoly, pörgős motorral).
    Van egy mondás: Győztes felálláson ne változtass!

  • Vorserie

    Menőmanó!

    Ok!
    Ezzel semmi baj nincs!:)

  • hova

    Felesleges vitatkozni, a a keleti / japán / autók tartósságban, megbízhatóságban és mostanság eleganciában, motorkonstrukciókban mindenhol megverik az európai autókat. Tudom gyakorlatból, hogy a németek legnagyobb ellenfele- és nem ellensége- a japán autók jelenléte! Ettől függetlenül pl. a magyarok jelentős része még ma is beájult a német autóknak. Az ő bajuk.

  • Vorserie

    Hova!

    Az amerikai,orosz és kínai vásárlók is elégge beájulnak a német autóktól!
    A magyar piacot ne tekintsd mérvadónak 2millio potenciális vásárlóval.
    Ettől függetlenül a japán jó,de nem tarol a nagy piacokon.
    A mai japánok mebízgatósága meg majd kiderül 10év múlva.
    Azt tudjuk,hogy a tizenpárévvel ezelőttiek megbízhatóbbak volrak mint a németek.
    Ez az amit tudtok.

  • menőmanó

    Vorserie

    Az túlzás, hogy beájulnak, hiszen csak a “prémium” modelleknél töltenek be vezető szerepet.
    Az “átlag” autókból Amerikában, Oroszországban és Kínában is több a távolkeleti modell. Szerintem. :)

  • Vorserie

    Szerinted mi?! :)

    Hát akkor legyen igazad! :)

  • menőmanó

    Vorserie

    Kíváncsi lennék egy statisztikára, de mivel egyik említett országban sem jártam, viszont jó pár filmet és videót videót láttam mindegyikről, így az utcán látható autókból következtettem erre.
    Kíváncsi lennék a te álláspontod alátámasztására, mennyivel tényszerűbb? :)

  • Vorserie

    Menő!

    Az én álláspontomat valóban csak prémium kategóriában támasztják alá tények és statisztikák,de csak ezekben az országokban.
    “Átlag” autókról nem tudok tényekkel szolgálniezért ebben a kérdésben neked adok igazat. Ezzel nem tudod beérni?! :)
    Bár elég sok VW szaladgál világszerte,kínában is,amerikában is és most már az oroszoknál is menőnek számít de nem tudom,hogy ezek száma hogy arányul az ugyanott eladott japán autók számához képest.

  • menőmanó

    Vorserie

    Nem hiába írok távolkeleti országokat, hiszen abba Dél-Korea is beletartozik nem csak japán.
    Most már ők is nagyon erősek. Amerikában igen sok autójuk fut és lehet, hogy a következő autóm is Kia lesz. :)

  • Vorserie

    NoKia?:)
    Ahogy gondolod!
    Sok sikert hozzá!

  • menőmanó

    Vorserie

    Kösz, de azért ez még változhat hátha addig a japánok is kijönnek valami 200 lovas 5 ajtós kompakttal reális áron.
    Boldog új évet kívánok!

  • Vorserie

    B.U.É.K. minden kedves komment- és vitapartneremnek! :D

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.