Használt japán autók 800 ezer forintig

Három hasonló, mégis eltérő választás

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.17. 06.00

Józan, tudatos, hosszú távra szóló döntés, de alapos megfontolást igényel, mert nem minden japán használt autó valódi japán használt autó, ami annak látszik.

Ha nagy általánosságban szeretnénk tanulságokat megfogalmazni a használtautó-vásárlással kapcsolatban, akkor az intelmek között szerepelnie kell, hogy mindenképp adjunk esélyt egy-egy japán  típusnak.

Bár vételáruk, alkatrészáraik általában magasabbak az európai konkurenseknél, és a félmilliós ársávban nem túl sokszínű a kínálat, mégis a sokat emlegetett megbízhatóság és alacsony fogyasztás verhetetlen adu-ász.

Józan, tudatos, hosszú távra szóló döntés, de alapos megfontolást igényel, mert nem minden japán használt autó valódi japán használt autó, ami annak látszik.

Toyota Corolla

Mi ez? A megbízhatósága miatt legendás Toyota Corolla 8. generációja, 1997-2002 között gyártották Japánban és Angliában
Mennyibe kerül? Magyar forgalmival, érvényes műszakival már 400 ezer forinttól  találhatunk használhatót, a legfiatalabb, 2000 után gyártottak ára 7-800 ezer körül mozog
Melyik motor jó bele? Kizárólag a benzines, azon belül a korábbi 1,3 illetve 1,6 literes 4E-FE kódjelű motorok problémamentesek
Mi van helyette? Félmillióért már dúskálhatunk a hasonló korú kompaktok között, a G sorozatú Astra mellett a Ford Focus 1. generációja ajánlható alternatíva, a japánok közül pedig a Honda Civic.

Mellette szól


Az 1997 és 2002 között gyártott E11 kódjelű Toyotát Anglia mellett még Japánban is gyártották, (akinek ez számít, annak érdemes utánanézni az alvázszámnak angolok SB-vel, a Japánban szerelteké JT-vel kezdődik). Négy karosszériaverzióban készült a széria, a tesztben szereplő négyajtós mellett a háromajtós (hatchback), illetve a legpraktikusabb ötajtós (liftback) kivitel, valamint az igen ritka kombi található meg az eladó autók között.

Picit zajos, komfortszintje lehetne jobb, hátsó üléssora szűk. Ezzel fel is soroltuk az E11-es kódjelű Corolla minden hibáját.

Műszaki színvonalát tekintve agyonüthetetlen Corolla generációról van szó, a klasszikus, benzines, pörgős japán szívómotorok, tűrik, sőt kívánják a magas fordulatot, erejük az 5-6 ezres tartományban jelentkezik. A legelterjedtebb 4A-FE jelzésű 1,3 literes 86 lóerős kiforrott technikával működő blokk zokszó nélkül, drága megoldások nélkül ad tűrhető teljesítményt.

A ráncfelvarrás után érkezett az 1,4 literes változó szelepvezérlésű VVT-i benzines, amire a korai években erős olajfogyasztás volt jellemző. Ennek ellenére nem rossz választás az erősebb, takarékos, láncos vezérlésű blokk, főképp, hogy a hibát hét évig, vagy 180 000 kilométerig garanciálisan javította a Toyota.

Ellenérvek

Hátrány az intenzív használatra csökkenő fékerő, főleg a ráncfelvarrás előtti, hátul dobfékes kocsiknál, 2000-ben ezt tárcsafékre cserélte a gyártó. Az utazási komfortot csökkenti a magas sebességnél hangos motor, valamint a szűk második üléssor. A hajtásláncban lappangó időzített bombákra, hosszan kísértő típushibákra nem kell számítanunk, a futómű viszont igényelhet némi törődést, főképp a lengéscsillapítók, és az első kerékcsapágyak, tartósságukat nagyban csökkentik a hazai útviszonyok.

Egyszerű, kiforrott, alacsony fogyasztású, és örök életű a Toyota 1,3 literes benzines blokkja.

A rugózási kényelmet érheti kritika, hosszú utakon az ülések kényelme sem az igazi. Az úttartás biztonságos, de kanyarban gázelvételre, fékezésre érzékenyen reagál az autó.

Gyenge pontként még a békalámpások fényszóróját ölelő gumitömítés említhető meg, a ragasztó előbb-utóbb minden esetben enged, de ezt a probléma otthon is könnyű szerrel, főleg ragasztóval orvosolható.

A gyakoribb motorok átlagfogyasztása, l/100 km*

Benzinesek:
1,3 16V (86 LE): 7,02
1,4 16V VVT-i (97 LE): 7,05
1,6 16V (110 LE): 7,9
1,6 VVT-i (110 LE): 7,19

Dízelek:
2,0 D (72 LE): 6,15
2,0 D-4D (90 LE): 6,16

forrás: spritmonitor.de

Költségek

A Toyota Corolla esetén tényleg a vételár, az üzemanyag, valamint a kenőanyagok, kopó alkatrészek cseréje jelent csak tervezhető, és jól kalkulálható költséget.

Kopó alkatrészek
– Kuplungszett 24 000 Ft (Valeo) – 32 000 Ft (Sachs)
– Kerékcsapágy 9-12 000 Ft
– Első Fékbetét 6600 Ft (Nipparts) – 
10 000 Ft (Bosch)

Mazda 323

Mi ez? 1994 és 1998 között (323P: 1997-2000) gyártott kompakt autó, 3-4-5 ajtós karosszériával. Modellfrissítés: 1997.
Mennyibe kerül? 5-600 ezer forint körül mozognak a legdrágábbak a képeken szereplő kivitelből
Melyik motor jó bele? Az 1,5 literes négyhengeres benzinessel nem lehet mellényúlni.
Mi van helyette? Japán márkáktól Nissan Almera I, békalámpás Corolla és Lancer. Az olcsóbbak helyett F Astra, a drágábbak helyett Focus I.

Mellette szól

Almera, Lancer, Corolla vagy épp a 323: az egyívású japán autók hasonlóan megbízható technikát kínálnak, egészen kevés pénzért

Kommentek

  • Xebulon

    1999-2005 között hajtottam egy békalámpás Corollát. A fogyasztása városban sem ment fel 7,2 felé, vegyes üzemben 6,2-6,5 között volt. Egy baja volt, hogy kicsi – beltere inkább a Polo, Fiesta kisautó közé tartozik, nem egy kompakt modell, mint a Focus.

  • hova

    Ma is hajtom az 1987-es 1.5-ös Mazdám, baj nélkül elvisz mindenhova átlag 7.6-os fogyasztással. Persze 5 ajtós, de ablaküvegbe szerelt hátsó ablaktörlő az van, na és elektromos tolótető is. Megbízható,simulékony, tutita számíthatsz rá bármikor.

  • subtotal

    “Előnye a nagy ablakfelületeknek köszönhető jó kilátás,a vaskos kormány, a komoly műszeregység, valamint a korosztályában kifejezetten nívósnak számító gyári rádió.”
    Így már értem miért vesznek az emberek inkább egy fapados prémiumot. Nívós gyári rádió és vaskos kormány, LOL

  • somebody

    Azért a nagy “japán autó sohasem romlik el” rózsaszín ködöt eloszlatva illene megemlíteni, hogy pl. az Ignisek 1.3-as motorral elég súlyos váltóhibákkal küzdenek, aminek a javítása közel 100e Ft. A 323 erősen hajlamos a rozsdára, már a 98-tól kapható újabb széria is, nem hogy a cikkben szereplő öregebb modell. A cikkből egyedül a Corolláról alkothatunk reális képet, az valóban jó konstrukció, bár a bevezetés után a VVTI motorokkal azért adódtak problémák.
    Sajnos ezeknek az autóknak pont a megbízhatóság a legnagyobb bajuk, mert sok embernél a megbízhatóság azt jelenti, hogy olajat sem kell benne cserélni, a japán bírja. Pedig nem. Úgyhogy a nagyon alapos körültekintés fokozottan ajánlott, nehogy a “japán sohasem romlik el” urban legend fenntartások nélküli mantrázása csúnya pofára esést okozzon. Ebben az ársávban és korban célszerű az autó állapota és előélete alapján dönteni. Könnyen lehet, hogy pl. 800e F-ért egy első tulajos megkímélt 2002-es Megane megbízhatóbb, mint egy 2000-es Corolla, ami már megélt pár megrázkódtatást. Persze megfelelő választás esetén nagyon nagyon jó autó tulajdonosai lehetünk, ha a japánok közül választunk.

  • hova

    somebody.
    Így igaz, minden autónak meg kell adni, ami jár neki, olaj / időben és megfelelő stb. stb / Mint olvashatod, 87-es 1.5-s szedánomnak is vezetek saját ” szervízkönyvet”ahol jelölöm a megtett km-t és pl. az olajcserét, rendesen karban tartom, ahogy kell, így várok el stabilítást, megbízhatóságot és meg is kapom. Az mese, hogy a japán autó csak megy és megy. Persze, ha rendesen gondját viseled és normálisan használod, de ez minden autóra vonatkozik és ott kezdődik egy márka kiugrása, hogy mindezek után mennyit kell ráköltenem, meddig tudom használni. Erről szól ez a cikk.

  • somebody

    hova –
    Én értem miről szól a cikk, de ha egy teljesen laikus elolvassa számára félrevezető lehet. Ezek az autók (Ignis kivételével) legalább 15 évesek.

  • somebody

    Megfelelő karbantartás mellett, mint ahogyan te is teszed, megbízhatóan üzemelnek. De sajnos nem mindegyik példánynak van ilyen jó dolga és a hanyag karbantartás már egy 15 éves japán autón is érezteti a hatását. Ezért nem kellene hiú ábrándokba kergetni a laikusokat, hogy megvesz egy 15 éves japánt 7-800e Ft-ért és megtalálta a soha el nem romló járművet.

  • hova

    Somebody.
    A sajátom 24 éves elmúlt.De a karbantartás nálam rendben van. Igaz, ezt tényleg japánban készítették.

  • grobi74

    A japán autók sosem romlanak el ez igaz. Nekem van német, japán is és az utóbbi sosem romlik el ráadásul egyik sem behozott autó. Okos ember japánt vesz a gazdag németet nemrég ezt hallottam valakitől?!

  • leeloodallas

    Jajj, kezdődik a “japán sosem romlik el” mantra.
    Nekem francia és olasz autóm volt/van, és nálam semmilyen komoly hiba nem merült fel.
    Ezzel szemben a szomszédomban a szemem láttára mállik szét egy Honda Civic, mert “abba nem kell semmi, csak pótolni kell az olajat, amit megeszik”. Fél litert 1000 km-en…
    Nemrég váltót cseréltek, mert a régit fél liter olajjal kínozták. De vannak más példák is a “japán nem romlik el” cáfolatára.

    Egy autót KARBAN KELL TARTANI, teljesen mindegy, milyen nemzet milyen gyártója tolta a kirakatba.

    Örök érvényű: “Aki majmot vesz, vegyen neki banánt is”.

    Aki ezt nem bírja felfogni, az járjon gyalog! Ezek a tulkok találták ki a “szarolaszozást”, meg a “franciát Fordot, Fiatot nem veszünk” szlogent.

    Gratulálok a barmának…

  • Opelfan

    Micsoda flamer cikk…
    Csak az egyikhez szólok hozzá mert ehhez volt közöm: Az Ignis további baromi nagy hibái közé sorolandó, hogy kényelmetlen, kirázza az ember belét. Az akadozó váltó csak egy dolog, jó lenne tudni, hányan szidják mert beállt a váltó, és cserélni kellett úgy mint a Wagon R-ét vagy a “nagyon nagyon” Swiftét. Az a kis diesel erőforrás meg maga a betegágy, józan gondolkodású ember, aki ért is hozzá, messziről elkerüli a Fiat eme remekművét. A benzinesek meg normál használatban bezabbantják a 8 litert ami nem kevés. Aki ezeket meg tudja bocsátani annak tényleg jó vétel az Ignis, és nehogy valami takarékos, elegáns franciába tegye a seggét. :D

  • GéeL

    Egy kiegészítés: a Toyota régi 1C, ill. 2C/2CT örvénykamrás dízelei is tartósak, még a benzineseinél is jobban. Félmillió kilométer bontatlan blokkal alap (mi annyinál váltunk meg mindegyiktől, amikor a kasztni már szétrohadt, de még akkor is tökéletesen indultak télen is, olajfogyasztás minimális), a hangjuk meg olyan halk, mint egy benzinesé.

  • MetroGoldwinMayer

    A képen látható 323P Mazdával van tapasztalat. Tényleg bírja, és már nagyon olcsó. Csak a rozsda már kikezdi ezeket. Ez még japán összeszerelésü.

    A nagyon olcsót úgy értem, hogy a mienket 4 éve 300ezer forintért(300 ezer volt a km óra állása is) sikerült eladni 8 hónap hirdetés után (az új tulaj +100-150ért rendbetette és máig jár vele). Ahhoz képest hogy mennyire igénytelen hálás öszvérek ezek a kutya sem akarta megvenni….:), pedig nem egy Suzuki.

  • GéeL

    És igen, az első, angol gyártású Toyoták lényegesen gyatrább minőségűek. Hogy mi ment bennük tönkre? Nálam először a Bosch ABS, aztán a ZF kormánymű, a Valeo kuplung, majd a Valeo váltó és a többi európai beszállítótól származó alkatrész. De így sem hagyott soha az út szélén. Japán eredetű alkatrésszel (pl. motor) érdekes módon soha nem volt gondom, de hát ilyen a globalista autóipar :)

  • menőmanó

    Nyilván minden autót karban kell tartani, de nem mindegy, hogy azt milyen sűrűn és mennyi pénzből teszi az ember.
    A japánokat általában ritkábban és kevesebb pénzből. Ez tény, ha tetszik, ha nem. :)

  • hova

    Nem olcsó a japán autó, ezt senki sem mondta! Csupán arról van szó, hogy a japánban összerakott autók minőségi mutatói sokkal jobbak, mint hasonló korú és tip. társaié. Pontosan annyit kell vele foglalkozni, mint egy másik autóval, csak amíg pl. a 24 éves 323-mal szép állapotban, tökéletesen autózom, addig pl. egy -hasonló korú-franciában a tyukok éjszakáznak. Tudja ezt mindenki, a németektől délafrikáig, csak van akit idegesít és van akit nem.Ennyi.

  • Keeep

    Hova…Azért rengeteg 24 éves Francia autó van a Használtautón…némelyik elég szép állapotban. Megkimélve megfelelően kabantartva.,ami itt a kucsszó!

  • oszkopeter

    A legnagyobb tanulság az hogy ne higgyünk az “elpusztíthatatlan”, “ez a motor örök élet +1 nap” és “legendásan megbízható” minősítésekben. Ennyi pénzért nem árulnak csodákat és egy elhanyagolt autóra könnyen rákölthetjük még 1x a teljes vételárat pár év alatt, függetlenül attól hogy ki gyártotta. (Saját tapasztalat.) Ráadásul jellemző, hogy a “megbízható japán vas” ködébe burkolózva még a minimális karbantartást sem végzik el a kedves tulajok. Összességében jól nézzük meg hogy kitől vesszük meg, a környezet és maga az ember sokszor többet elárul mint az autó. Én ilyen árkategóriában sokkal inkább az állapotot venném / nézném mint a márkát vagy a származási helyet.

    Amúgy az Ignis semmilyen motorral nem ajánlanám autópályára vagy hosszabb utakra: zajos, instabil a futómű, szélérzékeny, 120 fölött rengeteget tud zabálni, és hosszú utakhoz nem is elég kényelmes. Városi, vidéki igáslónak viszont rendben van.

  • hova

    Keep.
    Most néztem a használtautót. 1986-87-88 évekre, tehát három évre néztem meg a Renault és Peugeot eladó gépkocsikat. 5, azaz öt drb. Renault és 3, azaz három peugeot van fent, szintén három évre vonatkozóan. Tehát, ahogy írtad, olyan rengeteg autó nincs fent, persze csak e kettőt néztem, mivel ezekből van a legtöbb.Az állapotukról és ebből fakadóan az áraikról már nem is beszélek!! Nézd csak meg nyugodtan.

  • hova

    Oszkopeter.
    A lányom családja nemsokára cseréli a 8 éves ignisét. Nem azért mert rossz, hanem mert hálisten nőnek az unokáim. Rengeteget jártak külföldre, 2 évig kéthetente haza és vissza / ez kb. 13000 Km. 5 literből kijönnek, pedig a vőm nyomja neki rendesen-és eleddig hibátlan. Persze biztos ez a kivétel, de annyiban biztosan igazad van, hogy ha ismered az autót és a tulajt, ismered a rizikókat is. Ha rendben tartod az autód, a japán az, amiben nem fogsz csalódni. Ezt a tulajdonságát még a “szürke farkasok” – is- elismerik!!

  • Vorserie

    Hova!
    Nem tudom te melyik használtautót nézted….
    Az én számításaim szerint 2014-ben egy 24 éves autót 1990-ben gyártottak nem 87-ben.

    Ezek szerint a hahu-n a következő az
    autó kínálat:

    Renault 10db, Peugeot 14db, Toyota 8 db,

    Mazda 8db.

  • oszkopeter

    @hova
    Nem akarok kötekedni, de:

    “Rengeteget jártak külföldre, 2 évig kéthetente haza és vissza / ez kb. 13000 Km”

    13.000 Km két év alatt, hát nem járhattak valami messzire… (ha kiszámold az 250 km oda-vissza ha tényleg kéthetente jöttek) Persze szüleim egy 100-as Skodával is körbejárták Európát, Trabanttal Törökországot, ettől nem mondanám hogy a Skodát vagy a Trabantot erre találták ki…

    “5 literből kijönnek, pedig a vőm nyomja neki rendesen”

    Hát nem tudom hogy hogyan nyomja, de a spritmonitor szerinti 6 liter alatt csak 2 autó van, a nagy átlag pedig 7,2. Tegyük hozzá hogy a spritmonitort általában takarékoskodó emberek használják, aki Németországban Ignis hajt az meg abszolút fillérbaszó, tehát ehhez hozzá kell adni simán 1 litert. Stabil 90-es tempóval tudja szerintem az 5 litert, amikor én autóztam vele úgy emlékszem hogy pályán 120 felett már 8-9 litert zabált.

  • hova

    oszkopeter.
    Bocs, elírtam, a kétheten oda-vissza 1300 km!. Úgy kell elképzelni, hogy hazafelé 300 Km. autópálya, aztán 8-as főút és az M7-es. A nagyon nyomja ennél az autónál 110-120 pályán, a 8-son nyilván 90-110 között és tényleg 5 liter. Én is mentem, én tankoltam, megmértem.Zajos is, szélérzékeny is, instabil a futómű?-sohasem borultunk fel, de nem kitűnő, az biztos. Az 5 literes átlagfogyasztást tudom garantálni, de 8-9 litert a 87-es 323-s mazdám eszik 130 körül! Ez az autó pedig benzines, és 27 éves /lentebb rosszul írtam egy helyen a korát Vorseriernek / Így azért másképp fest a számolás. Euróba sok országába jártam a 2. 110L-s skodámmal és 36 évesen adtam el, remekül dolgozott nálam.Az elírásért bocsánat mégegyszer! Helo.

  • hova

    Vorserie.
    Bocs neked is, valóban elirtam, a 87-es mazdám tényleg 27 éves, de a haut.hu n három év adatait írtam ki helyesen, két tipust. És azért nyomatékosan felhívnám a figyelmed, hogy a 80-s évek végén, a 90-s évek elején, DE MÉG MOSTANSÁG SEM olyan sok mazda rója a magyar utakat, habár egyre többet látok.A két említett márka viszont ekkor érte fénykorát, tehát elvileg sokkal de sokkal többet kellene találni az eladási portálon. De szétporladtak, elmálottak.

  • Vorserie

    Hova!
    Szerintem meg maradjunk abban,hogy ez a fajta következtetésed és okfejtésed zsákutca.

    Ha egy autó jó, és karban van tartva azt nem akarja senki sem eladni,ahogy te se adtad el eddig pedig más már réges-rég újabbra cserélte volna ha jobb ha rosszabb.

    Tehát ez nem mérvadó de ha te a hahu-n árult autók típusainak számából szeretnéd megbecsülni,hogy melyik a legjobb hát lelked rajta. :)

    üdv

  • hova

    A kérdés lényege elöl elszaladtál, de nem érdemes rágódni rajta. Egyben nem lehet vita:ezelőtt 10-15 évvel száz kilómétereket mentem, míg találkoztam egy mazdással/ ha nem külhonban jártam / manapság azért már sokkal gyakrabban. Francia autóval tele van a puttony és a roncstelep. Sohasem vettem egyetlen autót sem a haaut.hu-ról és nem is fogok. Franciát és olaszt biztosan nem!

  • leeloodallas

    Kedves hova!

    Kérlek részletezd, milyen olasz, ill. francia típusokat hajtottál!

    Nekem francia autóm volt (Renault R5 1,1 benzin), olasz van (Alfa 156 2,4 JTD), de hajtottam németeket, japánokat is.

    Rengeteg autószerelő barátom, ismerősöm van. Sok éve, sok száz/ezer autó fordult meg a kezük alatt, így ezeket összeadva azt hiszem, tudok képet alkotni a kínálatról.

    A csúcsmodelleket, és néhány kivételt (pl. a ’98 utáni Mazda 323 F) leszámítva a japánt azok veszik, akiknek annyi igényük van, hogy eljussanak valahova, és vissza. Mert egy átlag japán olyan elképesztően igénytelen, hogy fájdalom minden perc, amit benne töltesz. Átlag német dettó. Ezzel szemben egy francia legalább kényelmes, egy olasz – pláne egy Alfa – pedig nevetséges áron ad olyan vezetési élményt, olyan luxust (és itt nem beépített házimozira, meg hasonló parasztvakításra gondolok), amit a japán többszörös áron. És hasonlíts össze egy Toyota Avensis szervizköltséget egy Alfáéval, vagy Pug-Renault-Citro-véval.

    Megdöbbensz, amikor a 3. alkatrészt küldik japánból aranyáron, és az sem jó, mert ott évjáraton belül is tucatnyi eltérés fordulhat elő.

    A fogyasztás meg egyenesen röhej… Egy fapados, szűk, életveszélyesen kicsi, kávédaráló-motorral szerelt Szuzuki többet eszik, mint egy 2,4 JTD..

    5 literes ÁTLAG??? Etesd a szomszéd macskát… Minimumnak elhiszem, csak tudod azt már az én 25 éves(!!!) 5-ös Renaultom is tudta…

    Szóval próbálj ki egy-egy olaszt, franciát (betartva a kötelező szervizintervallumokat!!!), és meg fogod látni, hogy minimum annyi létjogosultsága van a piacon egy olasznak, mint bármelyik másik márkának.

    Felhasználás és igények kérdése, mit veszel.

  • hova

    leeloodallas -bocsánat, kicsit elkéstem.
    Alfa 164-es kínlódtam akkoriban-régen-a 4. azaz NEGYEDIK hazahúzás után szinte ingyen eladtam. Sógorm 9 éves fiat stílója szabály szerint szétrohadt, százezrekért rendbe rakta valamennyire, aztán a böszme vett egy milkóért egy rozsdás 4 üléses merci kupét. Szóval autószerelő ismerőse mindenkinek van, de értő szerelője csak kevés embernek. Az olaszok, franciák jók úgy 4-7 évig, aztán kész, a japánok meg elgurulnak nagyobb hiba nélkül 25-30 évet. Bizony pajtás és nem ma voltam 35 éves.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.