Lókupectől vettem látatlanban autót

Használt hibrid vásárlás külföldről

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.10.08. 06.00

A foteljében ülve szeretné a nyugat-európai használtautó-piac legjobbját kifogni olcsón? Én megpróbáltam.

Először is: dehogy akartam én külföldön használt kocsit venni. Messze van, számomra tök ismeretlen terep, és a nagy számok törvénye alapján biztosan több a gazember.

Persze az igényeim nagyok. A legújabb Toyota Prius kell sérülésmentesen, gyönyörű állapotban, vezetett szervizkönyvvel. Alig merem leírni, pedig mindenki erre vágyik: ha lehet, karcmentes legyen kívül és belül. A probléma a keret, 3,2 millióm van az újonnan 9-10 milliós kocsira. De ezt megoldom.

A gond valójában nem oly’ hatalmas. A 2009 közepétől gyártott harmadik generációs Priusok legalja ugyanis a használtpiacon beesik a számomra ideális 3-3,5 milliós sávba. A probléma az, hogy ez a legalja. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy árban a kínálat utolja a veszélyzóna minden egyes kocsinál, de majd ügyes leszek, egykor totálkáros vashalomból újjávarázsolt szart én biztosan nem veszek garázsból, nem dohányzó női tulajtól, aki fogorvos, persze megkímélten.

Hopp, álomautó álomáron, elsőre!

Alapos autóvásárlásom egy telefonhívással kezdődött, kérésemre az egyik toyotás ismerősöm összehozott a márkaszervizben dolgozó, sokat tapasztalt szerelővel. Tudom, hogy a statisztikák szerint a Prius a világ egyik legmegbízhatóbb autója, tényleg az, de azért mégis mondja már el, hogy mit nézzek meg a szokásos dolgokon kívül. “Tisztelt Uram! A gyártás 2009-es elindítása óta nem találkoztunk meghibásodással a harmadik generációs Priusoknál. Egyszerűen nem tudok kiemelni semmit. Nem romlik el.”

Boldogság a léleknek ilyet hallani, de azért evidenciaként kezeltem, hogy a kiszemelt autót átnézetem a márkaszervizben a vásárlás előtt. A nagyobb távolságok, a helyismeret hiánya, és a szűkösebb időkeret miatt külföldön ez is nehézkesebben menedzselhető.

Miért szabad használt Priusból többet futottat venni, mint az összes többi használt autóból?

Mert a különféle listák szerint gyakorlatilag mindnél megbízhatóbb. A legendásan objektív, az összehasonlító tesztjeiben mindig a VW-t győztesként kihozó német Auto Motor und Sport szaklap használtautós katalógusa is ilyeneket ír róla: “…a Prius eminensnek tekinthető. Sem a tartós teszteken, sem a műszaki vizsgákon nem mutatott hajlandóságot meghibásodásra. Létező legjobb oldalát mutatta meg, a hibagyakoriság szinte említésre sem méltó, olyannyira alacsony.” Emiatt a kocsi kiválasztásánál engedékenyebbnek mutatkoztam a futásteljesítménnyel, számos nyugati taxis cég járműparkja bizonyítja, hogy megfelelő szervizelés mellett 300-400-500 ezer kilométerrel is boldogan futnak ezek. Kizárólag a sérülésmentességhez ragaszkodtam, már csak az akksicsomag miatt is, meg a valós szervizkönyv is célkeresztben állt.

Budapest belvárosában sokkal jobban mutat majd

Heteken át böngésztem a legnagyobb hazai használtautós oldalt, közben pesti kereskedésekben körbeszaglásztam pár kocsit, mígnem eljött a pillanat. Megjelent a kínálatban a hirdetés, amire vártam. “2010-es, Mo-i forgalomba helyezésű, garantáltan sérülésmentes, kiváló állapotú Prius magánszemély tulajdonostól, 90 ezer kilométerrel, családi okok miatt áron alul sürgősen eladó. Ár: 3 millió forint.”

Ez a túl szép ahhoz, hogy igaz legyen kategória. Úgy is lett. Pedig a ceglédi autószemle előtt telefonon rákérdeztem mindenre, abba is belement a szimpatikusnak tűnő, kisgyerekes eladó, hogy ha tetszik, elvihetem márkaszervizbe.

Nos, a jármű esetleges korábbi sérülései először szóba sem kerültek, annyi jelenlegi hiba éktelenkedett rajta. A karosszéria-elemeknek pont akkora hányada volt sérült, mint a felniknek, a háromnegyede. Ha már három vagy négy, meglepetésemben nem is tudtam összeszámolni, hogy mennyi gyerkőc nyírta a szemle közben(!) a kocsit. Pont, mint a hülye vígjátékokban: az egyik az irányjelzőt kapcsolgatta megállás nélkül le és föl, egy kislány a műanyagkerekű játékautóját tologatta fapofával a bal első ajtó gyöngyházfehér fényezésén, a maradék meg a motorkájával játszott üldözősdit a kocsi, és a vevőjelölt körül. Nagyon úgy tűnt, az év 365 napján ezt művelik szerencsétlen járművel, de ma azért zárva maradhatott volna a gyerekszoba ajtaja. Vagy a pincéé.

Számolgattam, hogy mennyiből lehetne széppé varázsolni, meg rutinból alkudni kezdtem, de éreztem, átvágtak.

-Én már elengedtem az árból több százezer forintot. Ez a vége.
-Tulajdonképpen nem is az árral van gond. A kocsival. Sérülésmentesnek írtad. És kiváló állapotúnak.
-Nem volt törve.
-No de most, hogy néz ki. Nincs egy ép porcikája, kérlek szépen!
-Használt autó. Van gyereked?

Éhes hörcsög harapjon a töködbe! – már bocsánat. Na, itt búcsúztunk el.

Viszlát, szép Magyarország!

Az elkövetkező hetek autómegtekintései során a leginkább az zavart, hogy a kamuhirdetések és telefonba hazudozások után senki nem kért elnézést. Maszatoltak. A “szimpatikusnak tűnő” sokgyerekes sem kért, a roncsokat itthon összerakók sem, sokan éltek a “ez használt autó” lezárással. Mivel 3,5 millió alatt zömében nepperek és kereskedők hirdetnek hármas Priust, választási lehetőség hiányában az általuk behurcolt kocsikat nézegettem. Egy-kettőre kamuzták rá csak a sérülésmentességet, de jellemzően már a kocsikhoz közelítve kiszúrtam az elemcseréket.

Vettem már vagy tucatnyi kocsit, márkaszervizbe sem viszek akármit. Nem is vittem egyet sem. Több nepper már eleve húzta a száját, onnantól kuka az autója, senki ne legyen naiv, az ódzkodásnak oka van. Nem mondom, hogy elkeseredtem, mert régóta ebben a maszatolásban élünk mindannyian, mégsem volt könnyű meghozni a döntést: muszáj lesz kint megvenni az autót. Ha ezek 3-3,2 misiért árulnak minimum 10-15 százalékos haszonnal enyhén törötteket, azaz 2,6-2,8-ból megáll nekik a kocsi, akkor nehogy már ne tudjak behozni 3 millióért sérülésmenteset.

A legnagyobb hazai használtautós oldalon 2009-es és 2010-es Priusból összesen olyan kéttucatnyit találni. A mobile-n úgy tizenötször annyit

Csak sajnos tényleg nincs négy napom kimenni, majd megnézni – lehetőleg pár száz kilométeren belül – néhány ígéretes példányt. Hja, ígéretes példányokat láttam párat itthon is, kint még több lehet a bizonytalanság. Ekkor nyúltam a telefonos segítséghez, felhívtam Gábort.

“Felejtsd el, annyiból nem veszünk sérülésmentesen, szervizkönyvvel hármas Priust” – kezdte az ismerkedést. Ebben a pillanatban fel is vettük az elkövetkező hetekben játszott szerepeinket. Én: itt van ez a mobile-hirdetés, tök jónak tűnik, hívd azonnal! Gábor: szar a kocsi, szar a kereskedés, szar az egész.

Gábor egykori kolléga, aki évek óta kocsik behozatalából él. Nem, ő nem mezei nepper, egyáltalán nem vesz eladásra kintről olcsó autót. Amennyire tudom, kizárólag megrendelőnek, kizárólag a megrendelt kocsit, kizárólag a megrendelő pénzéből. Autóvásárlási tanácsadó – áll a névjegykártyáján. Az a legjobb benne, hogy minden tudásával és tapasztalatával a kockázatmentességre törekszik:
   – eleve nem vásárol Franciaországból és Olaszországból, mert megbízhatatlanabbnak tartja őket a németeknél és a hollandoknál
   – Németországban és Hollandiában kerüli a török, jugoszláv és egyéb nevű kereskedéseket
   – eleve jobban preferálja a kavicsos, mindössze pár autót kínáló kereskedőknél a komoly cégeket
Mindezzel szívesen azonosultam, hiszen a fenti feltételekkel remélhetőleg kizártuk a kockázatosabb autók nagy részét.

Csakhogy ez komolyan meg is nehezítette az én életemet, és feszegetni kezdte a költségkeretemet, ugyanis kizártuk a mobile sok száz darabos Prius-kínálatából a legolcsóbb autók 95 százalékát.

És akkor egymásra találtunk a lókereskedelemben edződött céggel

Beállítottam a mobile.de hirdetésküldőjén a paramétereket, de nem túl szűkre, hogy lássam a környezetet is.
   – 2009-2010-es gyártás (valószínűleg inkább a 2009-esek férnek nekem majd bele a keretbe)
   – 10 ezer eurós felső határ az árnál (inkább a 9 ezret céloztam meg, hiszen a magyar állam pénzlenyúlása a forgalomba állítás 27 különféle költségével még hátra lesz)
   – 150 ezres maximális futásteljesítmény (sérülésmentes, márkaszervizbe hordott Priusnál ennyi még sok-sok problémamentes évet ígér).

Ugye, gyönyörű! A jókedvet itthon rontják el a magyar költségek: a Prius 34 ezres, azaz csekély regadója ellenére sokszorosan lehúzza az autóbehozókat a költségvetés az egyebekkel. 12 ezret fizettem államigazgatási illeték néven, 40 ezret vagyonszerzési illetékként, 8,5 ezer a közlekedési igazgatási eljárás díja, plusz a műszaki, a rendszám és a többi, felsorolni is fáj

Innentől kezdve Gáborral párhuzamosan bújtuk a hirdetéseket, de nem csak a kocsikat csekkoltuk, a cégeket is. Én például ezzel keltem-feküdtem, mert pontosan tudtam, hogy Európa használtautós terített asztalát az Atlanti-óceántól Oroszországig sok száz kereskedő, több ezer ügyeskedő, és még több magánszemély böngészi, a finom falatokat gyorsan szétkapkodják.

Az előre leosztott szereposztás szerint a mindkettőnk által tökéletesnek talált (nem mondtam: gyöngyházfehér avagy metálfekete színű) autó hirdetőjét Gábor felhívta, és igen alaposan kikérdezte. Hogy miért jobb ő, mint én, vagy más angolul, németül beszélő, autókhoz értő ember? Mert Németországban nőtt fel, ismeri a nyugat-európai autópaicot, a kereskedők gondolkodását, trükkjeit, mert már sok kocsit vett tőlük. A vonal másik végén is gyorsan lejön, hogy nem egy alapmondatokkal dadogó káeurópai nepper pitiánerkedik a távolból.

Sajnos nem volt egyszerű eljutni a legelső telefonhívásig, segítőm szinte minden hirdetésemet leszólta. Ez vízkáros, az tutira törött volt, amaznál a kereskedés komolytalan – így ment ez vagy másfél hétig, mígnem felvillant a képernyőn a várva várt hirdetés. Délután fedeztem fel, friss volt, és ropogós, azonnal hívtam Gábort, aki viszont éppen valami programon vett részt. Brrr… Másnap reggel ezzel kezdi a napot, ígérte, és hívott is 9 körül: már elvitték. A betyárját, fél napig élt a hirdetés.

Már szinte autóhirdetésekkel álmodtam, mire kábé egy héttel később egymásra találtunk. Ő meg én. Pár óra alatt történt minden. Már nem is emlékszem, hogy melyikünk szúrta ki a mobile-n, de gyors telefonos egyeztetés után Gábor csörgette a hollandiai kereskedést, és megkérte az arcot, hogy sétáljon ki a jármű mellé. Miközben ő a 32 kérdéses mélyinterjút készítette vele, én lekérdeztettem itthon az alvázszám alapján a kocsit, ami
   –  amszterdami Toyota-márkaszervizbe járt, ahogy kell, semmi gond vagy javítás nem volt vele
   –  2010. februári
   –  127 ezer kilométert futott
Közben Gábor is gyűjtötte az infót
    –  sérülésmentes
    –  a kereskedő állítása szerint két apró, alig észrevehető hajszálkarc van mindössze a kasztnin
    –  egyetlen karc belül a kesztyűtartón, kárpitok hibátlanok
    –  egy felnin van peremhorzsolás
Gyorsan lecsekkoltuk a kereskedést is
    – Hollandia egyik legnagyobbja, évente kábé 3000 autó megy át rajtuk
    – minden egyes autójukról tök ugyanoda állítva, tök ugyanazt a 16 képet készítik
    – minden autójukról videót töltenek fel, amelyeken ráközelítenek az ütközőktől az ülések széléig a kényes pontokra
    – 1892 óta működnek, a honlapjukon lévő cégtörténet szerint sokáig lókereskedelemmel foglalkoztak, innen nőtte ki magát a múlt század elejétől a szekér-, majd autóértékesítés

Nem csak ígérték, van hivatalos szervizkönyv, aminek elektromosan vezetett változatába itthonról bele tudtam nézni

Összegeztük az információkat Gáborral, minden klappolt, gyorsan visszahívta a Jakob keresztnevű értékesítőt, és rövid alkudozás után szóban lestoppolta a kocsit. Bármennyire is Németországban szocializálódott, Gábor mégiscsak magyar: visszakérdezett, mire Jakob nyugodt hangon válaszolt: Uram, amint mondtam, a kocsi önöké. Ettől függetlenül azonnal utaltam 500 euró foglalót, a megérkezését két nappal későbbre ígérte a bank, ezért még email-ben is elküldtem az utalást igazoló dokumentumot. Válaszként írásba adták, hogy köszönik, enyém a kocsi. Mikor megyünk érte?

Feszülten vártam, hogy mit mond róla a magyar márkaszerviz

Hogy mennyiért vettem? Ön is magyar, nemde?

9990 euróért hirdette a holland cég a saját honlapján, a mobile-n azonban 9490 volt, mi itt szúrtuk ki. Nem ismerem különösebben a kinti viszonyokat, több oka lehet a differenciának. Hollandiában a németországinál is sokkal komolyabb a hibrid-, és villanyautós piac, tehát több Prius, vagy éppen Tesla fut náluk, aminek fő oka a vaskos adókedvezmény ezekre a kocsikra, ráadásul kisebbek a távolságok, az átlagfizu is magasabb, nem németautóbuzik stb.
 
Gábor már a legelső találkozásunkkor közölte, ebben az ársávban ne reménykedjek 200-300 eurónál vastagabb alkura, az egyben lévő kocsikat így is elviszik tőlük. Örültem, hogy ezúttal ennél valamivel rugalmasabbnak mutatkozott Jakob, aki így kisegítette a harmatgyenge forintjával eurós piacon vásárló magyart. Azért kiszámoltam, hogy hány százezer forinttal került volna kevesebbe a Prius 260-as euró-árfolyamnál, ugye volt ilyen, emlékszünk. Bárcsak ne tettem volna.

Mondanom sem kell, hogy a korrektnek tűnő, nagynevű cég ellenére dolgozott a gyomromban a feszkó. Mi a túrót csinálok, ha itthon kiderül, hogy törött volt? Vagy a holland kocsik egy részére jellemzően vízkáros.
 
Gábor rendszere tartalmazott még egy biztonsági lépcsőt, bár a foglaló elment, de az állítólag autószemlézőnek is profi trélerese – aki kiment a kocsiért – igen részletes tájékoztatást kapott a Prius minden zegéről-zugáról. Csak azután fizette ki a vételárat, miután mindent olyannak talált, amilyennek mondta Jakob, és én itthonról végső áldásomat adtam rá.

Mégsem tudtam megnyugodni. Ha valami nem klappol, verhetem majd a fejem a falba, hogy látatlanul adtam milliókat egy kocsiért. Soha nem vettem még így autót. Soha. Jézusom, hogy lehetek ennyire felelőtlen.

Pont egy héttel később ért haza az autó, csillogott a metálfekete lakk a napfényben, de a fejem felül csak a márkaszervizes kontroll után tűntek el a felhők. Képzeljék, a holland által sérülésmentesnek mondott autó tényleg sérülésmentes. És tényleg annyi kilométer van benne. Sőt, a két kasztnikarc az kettő, és karc.

Itt már a budapesti márkaszervizben vizsgálják a kocsit. Nem nyúltak az órájához, mindene szép és jó

Ha visszakanyarodunk a cikket indító felütéshez, akkor igen, gyakorlatilag a fotelben ülve vettem látatlanban, külföldről, használt autót, ami végül több százezer forinttal olcsóbb lett, mintha itthon vettem volna ugyanilyet. Szerencsém volt? Lehet, de azért az is benne van, hogy minimalizáltuk a kockázatokat.

Mivel a begyemben ragadt egy darabig, puszta kíváncsiságból megnéztem az elsőre hitelesnek tűnő átverőm hirdetését: még mindig kínálgatta 3 millióért Cegléden a kocsit. Még mindig sérülésmentesként.
 

Kommentek

  • KoboldInside

    Gratulálok hozzá! Ügyes fogás volt!
    Ha odajutok majd, hogy szeretnénk 2. autónak egy hibridet, akkor felkeresem Önt és Gábort! :)
    Szívesen hoznék be kintről autót én is, de ugye sajnos én is pont abba kategóriába tartozom, aki nem jártas a témában… Félek, hogy az álomautó rövid távon rémálommá válna!

  • demagóg

    Élvezetes cikk.
    Sok balesetmentest!
    Bárcsak én is ismernék egy ilyen Gábort :)))
    A sok buktató miatt jómagam nem mernék belevágni egy ilyen vásárlásba.

  • montsenior 10

    Kérem szépen,a Holland kereskedő és hasonló mentalitásu cégtársai nem engedhetik meg maguknak hogy romoljon az ázsiójuk az az olyan hirek terjedjenek el róluk ami miatt idővel lehuzhatják a rolót.Nem igy sajnos a hazai kerteskedők ill: a magán jármüvet eladók// tisztelet a kivételnek// de mint a cikkből is kiderül olyan ritka mint a fehér holló.UI: Aki komolyam kiván autot vásárolni ne sajnálja rá az idejét körül érdemes nézni SZEMÉLYESSEN!! a kereskedéseknél .

  • Kempelen

    A ceglédi párbeszéd tökéletesen tükrözi a hazai mentalitást, elképzelést a “jó állapotról”. Egy részük az ilyen cikkek alatt is megfordul, mint pedáns autó tulajdonos. Összehazudja a csillagot az égről és csak az a szerencséje, hogy soha nem akar egyikünk sem autót venni tőle.

  • subtotal

    Van gyereked? Van, de én nevelem is…

    Amúgy Németországban is van így, hogy az Unfallfrei nem jelent azonnal hibátlan autót, de inkább ez az olcsóbb árkategóriára jellemző.
    Ahogy az is, hogy ott már nem igazán tud az ember makulátlan multú német-német kereskedőtől autót venni, mert a 10+ éves kocsikkal azok már nem foglalkoznak épp amiatt, mert garanciális kötelessége van.

  • demagóg

    subtotal!
    a mobile.de-n az unfallfrei (balesetmentes) kifejezés mellett van egy “i”, ott ki van fejtve, hogy mit kell érteni unfallfrei alatt.

  • Kanyaró Malvin

    Így van, a német kereskedők a kötelező garancia miatt csak exportra adják el az öregebbeket. Azt kellene megérteni sokaknak, hogy a legjobb autó nem lesz egyszerre a legolcsóbb is, de ez itthon nem megy. Amúgy a német murvás kereskedők ott is elég rosszarcú ex-jugoszláv, török, arab stb. arcok tudnak lenni. Persze nem mind és a standard így is magasabb a hazainál. A sérülésmentes helyett a törésmentes lett volna a megfelelő kifejezés a ceglédi Priusra.

  • ldaracing

    Amennyire én tudom, hazai berkekben (de még a németben is) a sérülésmentes azt jelenti, hogy nem volt törve, nem volt balesete az autónak. A makulátlan jelenti azt, hogy olyan, mint újkorában, se karc, se semmi.
    Az autóvásárlás kockázatos sport, az a biztos, ha megnézzük, vagy megnézetjük valakivel személyesen és le is ellenőriztetjük. Ez történt a cikkben is, egyébként lutri lett volna.
    Egy másik internetes autósmagazin kereskedője mesélt valamelyik műsorban olyanokat, hogy a telefonban a német azt mondta, hogy sérülésmentes, kiment az autóért és kiderült, hogy az egész autó újra volt fényezve és még voltak vele más bajok is. Ez már a másik véglet. A tanulság, hogy soha ne higgy senkinek, se a magyarnak, se a németnek, se egy másik hollandnak, csak a saját szemednek (ami szintén átverhető, erről mindjárt).

    Az elvárásokat se árt ahhoz igazítani, hogy ha egy használt autót veszünk, akkor ne várjunk el makulátlan újszerű állapotot. Szerintem ebből a szempontból nagy szerencséje volt annak akiről ebben a cikkben szó van, mert ritka az olyan autó, amin valóban 2 karc van, némi padkázás és kész.
    A már emlegetett másik autós magazinban volt, hogy a karcokat és egyéb sérüléseket milyen trükkökkel tudják eltüntetni. Aztán majd a makulátlan autó megvásárlása után, valahol az 5. kocsimosás alkalmával kezdenek előtűnni sorban a sérülések.
    Hasznosabb inkább a jó általános állapotra rámenni, hogy jó karban legyen az autó, hibátlan a motorja, az előéletét pedig leellenőrizni. Elég felületes dolog, ha valaki csak azt számolgatja, hány karcolás van az autón. Márpedig főleg a magyar vásárlók ilyenek, nagyon finnyásak. Emiatt persze, hogy szinte mindenki szépít szóban az eladó autóján. Amíg a legtöbb ember álomvilágban él és új autót akar tizedáron, addig ez így lesz.

  • Fogash73

    ahogy többen is írták: nyelvi finomság: UNFALLFREI tükörfordításban BALESETMENTES, ez nem ugyanaz, mint a makulátlan…

  • Nick Árpi

    A trailerezés és Gábor munkadíjával/+ a többi költség/ azért már bőven fölötte vagyunk a 3 misinek.

  • v_johny

    Csodák nincsenek, de egy ilyen masinára lecserélném a jelenlegi szeretett autóm, azt hiszem ezt a kategóriát pont nekem találták ki (sok rövid városi futam)…

  • subtotal

    demagóg: Was soll “erheblichen Unfallschaden” sein? :D
    Magyarul ugyanaz a gumiszabály van ott is.

    1,2 és 3 lent!!!

    “Beschädigt sind Fahrzeuge mit unrepariertem, erheblichem Schaden, z. B. durch Verkehrsunfall, Brand, Hagel, Wasser, Motor- oder Getriebeschaden. Nicht gemeint ist damit: 1.) normaler Verschleiß; 2.) Bagatellschäden; 3.) ein ehemals verunfalltes, inzwischen aber repariertes Fahrzeug. ”

  • FEPMAAP

    Szia!

    Mi volt ennek az autókereskedésnek a neve?

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.