Túl drága a használt Opel Corsa?

Használt autó: Opel Corsa D

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.10.07. 06.00

Megkérik az árát használtan a hamarosan kifutó Corsának. A kisautó negyedik generációja vizsgázik használtautó-tesztünkben.


Röviden – Használt Opel Corsa D

Mi ez?

2006-2014 között gyártott, felnőtt kisautó. A Corsa 4. generációjának futóműve és motorkínálata 2010-ben újult meg, a design 2011-ben.
Mennyibe kerül? 1,1 millió Ft a legmélye, 1,5 millió Ft körül erős a kínálat. Gyakori az 1,3 CDTI dízel.
Melyik motor jó bele? Elfogadható a 90 lóerős 1,4-es benzines, lemondással az 1,2 Twinport. A dízelek közül városba és országútra az 1,25 literes, autópályára inkább az 1,7-es CDTI.
Mi van helyette? FIAT Grande Punto, Škoda Fabia II, Renault Clio III és a korabeli Swift. Nőies autóként a Nissan Micra K12.

2006-ban a C- és a D Corsa közötti váltással az Opel is átállt a nagyautós kiskocsi gyártására. A négy méter körüli, két ember számára teljes értékű autónak számító 207 és a Clio III ebbe az irányba ment, ahogy az Opel Corsa D-vel rokon padlólemezre készülő FIAT Grande Punto is. Mind a négynek ötcsillagos a töréstesztje. Az Opel Corsa D a használtautó-kínálatban is népszerű autó.

Karosszéria, belső tér

Nehéz és masszív autó az idén év végén kifutó Corsa. Annak is érdemes az ötajtóst vennie, aki egyedül jár vele, mert a háromajtós súlyos és terebélyes ajtói nehézkesen használhatók a mindennapokban.
 

Megkérik az árát használtan a hamarosan kifutó Corsának. A kisautó negyedik generációja vizsgázik használtautótesztünkben

Elég kellemetlen a vaskos A-oszlop, de kapunk hosszirányban is állítható kormányt, kényelmes az ülés, gyorsan megtaláljuk helyünket az autóban. Ránk van szabva az egész és a váltót kivéve minden jó benne, amivel autózás közben foglalatoskodunk. Elöl jó dolgunk van hosszabb utakon is, a Corsa olyan luxusautós extrákat is kínált, mint a fűthető kormánykerék.

Tipikus női autóként a köves vagy szögletes gyűrűk nyoma meglátszhat a fekete zongoralakk díszítéseken, a váltógombon vagy a kormányon. Számítsunk a krómkilincs kopására is!
 

Sokféle rádióval készült az autó, CD-lejátszó elég gyakran van. A fedélzeti számítógépnek itt csak a BC gombja van meg, a funkció hiányzik. Könnyen odalesz a szellőzőrostélyok mozgatása

A szellőzőrostélyokat mozgató pálcák kiakadhatnak, elengedhetnek, mint a Škoda Fabiákban. A manuális légkondicionálós autókban a levegő irányát állító szerkezet törése fordulhat elő. A cikkhez fotózott autóban meglepő volt a rendkívül könnyen mozgó belső tükör, de nem fittyent le úthibákon. Az utastéri műanyagok hajlamosak zörögni, ezen ne lepődjünk meg. Nem utal baleset után igénytelenül összerakott autóra.

Futómű

Használati és szervizelési szempontból is a típus nagy előnye a kiválóan hangolt futómű. Nyugodtan és kényelmesen gördül, nem dől meg erősen, ráadásul költeni sem kell sokat a felfüggesztésre. A kipróbált autóban hallható csúnya kopogás, ropogás alighanem a függőleges stabilizátorkarok cseréjét vetíti előre. A stabilizátorbekötő-pálca cseréje 12 990 Ft az egyik és 24 990 Ft mindkét oldalon – tudtuk meg Kézdi Lászlótól, az Opel Interat műszaki igazgatójától.

Motorválaszték

Bár 65 és 210 lóerő között rengeteg motorral készült a típus, nehéz ajánlható benzinest mondani a használtautó-kínálatban szereplő Opel Corsa D-hez. Az ezres háromhengeres a fogyasztásával szerezhet örömet azoknak, akik soha, sehová nem sietnek.
 

Lomha és rosszul reagál a gázra az összes benzines szívómotor, viszont gond sincs velük. A vezérműlánc ennél a Corsánál nem hajlamos megnyúlni

Lomha és nyúlós a 70-85 lóerős 1,2 literes benzines, pedig a C Corsában még egész virgonc volt. 90 lóerejéhez képest tohonyának hat a lassú gázreakciójú 1,4-es is, de ez a motor elegendő az autóhoz.

 Benzines    Dízel  
 Motor:  Fogyasztás:  Motor:  Fogyasztás:
 1,0 12V (60/65 LE)  6,39 l/100 km  1,3 CDTI (70/75 LE)  5,11 l/100 km
 1,2 (80/70-85 LE)  6,83 l/100 km  1,3 CDTI (90/95 LE)
 5,07 l/100 km
 1,4 (90/87-100 LE)  7,15 l/100 km  1,7 CDTI (125/130 LE)  6,01 l/100 km
 1,4 Turbo (120 LE)  7,20 l/100 km    
 1,6 GSi (150 LE)  8,57 l/100 km    
 1,6 OPC (192-210 LE)  9,18 l/100 km    

Kiemelve a legtakarékosabb illetve a leginkább ajánlott motorok. Forrás: Spritmonitor.de.

Használtan nem jut szerephez és minimális részesedésével később sem lesz könnyű beszállni az 1,4 Turbo Corsába, pedig a 120 lóerős motor nagyban feldobja az autót. Szintén turbófeltöltős a rövid ideig gyártott, 150 lóerős 1,6 GSi és a 192 lóerős Corsa OPC. A négyhengerest az igen komoly Nürburgring Editionben 210 lóerőre húzta fel a gyári sportrészleg. Ezekről az autókról ritkaságuk miatt nincs értékelhető tapasztalat használtan.

Dízelmotort 70 és 130 lóerővel is választhatunk. A kisebbek az 1,25 literes, FIAT-eredetű motorok, a többi 1,7 literes és jóval erősebb.

A tulajdonos véleménye: Tolnay Anita, Opel Corsa D 1,4, 2009, 35 000 km

Corsám jórészt városban vagy a Somogyi dombság alsóbbrendű útjain közlekedett, nincs szokva a hegyekhez. Pár hete elmentem vele Bánkra és alig akart felmászni egy-egy meredekebb emelkedőn. A sok városi cammogás után úgy érzem, a 200-250 kilométeres túrák után kevésbé lomha.

27 000 forintból kijött a nagyszerviz idén tavasszal a cikkhez fotózott autóra egy márkaszervizben

27 000 forintból kijött a nagyszerviz idén tavasszal a cikkhez fotózott autóra egy márkaszervizben


Pedig hengerűrtartalmát tekintve az autó nem is olyan kicsi, ami a méreteire is igaz, főleg ha tolatásról/parkolásról van szó. Teszteltük pár hete, igazi családi autónak nyilvánítottuk, három gyermekülés és babakocsi remekül belefért. Ami hiányzik belőle: a 6. fokozat, a tolatókamera és a könyöktámasz a két ülés közt, ami autópályán szuper lenne.

Most kicsit recseg a futómű, de ez nem az autó hibája, hanem az utaké. Eddig akkumulátort kellett cseréltetnünk, illetve múlt héten a bal első izzót, ami jó 30 perces procedúra volt. Igazi puzzle és kihívás. Összességében imádom vezetni az autómat és megfoghatatlan színét is bírom. A forgalmi szerint kék, de ha engem kérdeznek, ez inkább sötétszürke, amikor meg rásüt a napocska, inkább a lila egy sötétebb árnyalatára hasonlít.

Hibák és szerviztapasztalatok

Úgy látszik, a motorok elviselik a vízhőfokmérő hiányát, ami sajnos lemaradt a műszerfalról. Értelmetlen spórolás volt, de legalább a vízpumpacsonk repedése és a hűtőfolyadék-veszteség nem érinti a D Corsát. A motorok tartósak, legtöbbjük más Opelek millióit is hajtotta az évek során.

Évente vagy 30 000 kilométer megtétele után kell olajcserére vinni az autót, de a benzineseknél érdemes, a dízeleknél nagyon ajánlott ezt a periódust lerövidíteni 15-20 000 kilométerre. A sokak által használt, 5W30 viszkozitású GM Dexos2 olaj jó választás és nem is drága.

2010-ben a jobb felső sarokban látható modell új motorokat és futóműhangolást vezetett be, a 2011-ben jött a külső kicsinosítása

Minden benzines szelepvezérlése láncos, ahogy az 1,3 CDTI dízelé is. A lánc megnyúlása nem gyakori. Ha előfordul, a sárga hibalámpa felgyullad a műszerfalon, mert az elektronika jelzi, hogy a főtengelynél és a vezérműtengelynél lévő szenzorok szerint romlik a feszítettség és nem a megfelelő üzemben forog a lánc. A megnyúlt lánc zörgését főleg hidegindításnál lehet hallani.

A benzinesekben a gyújtótrafóval akadhat bajunk, ami nem típusspecifikus gond, de megesik. Egy utángyártott, korrekt minőségűnek ismert Hüco trafó 40 000 forintba kerül, bontottan az ár nagyjából 14-18 000 Ft.
 

Valamivel egymillió forint felett indulnak az árak, 2,6 millió forintért újat is kapni belőle ezres motorral. Magánemberektől kifoghatunk nagyon keveset futott darabokat

Mielőtt bármilyen autóért pénzt adunk, vigyük el állapotfelmérésre a kocsit egy márkaszervizbe, főleg, ha külföldről behozott darab. Lehet nagyon jó is, de azért jobb megtudni, hogy a tuti vétel nem volt-e pár éve 200 ezres szervizen Olasz- vagy Németországban. Az állapotfelmérés a törésnyomok leleplezésében is segít és megoldja a hibatároló kiolvasását, 4990 forintért.

Nagyon fontos érv a Corsa mellett a Szerviz 4+ illetve MyOpel néven futó kedvezményes szervizcsomag-kínálat. A márkaszervizekben kifejezetten jutányosan karbantarthatók a használt Opel Corsák, egy olaj- és olajszűrőcsere ára 13 990 Ft, a nagyobb szerviz a gyújtógyertyák, a lég-, a pollen- és az olajszűrő cseréjével kijön 40 000 forintból. Számlával, garanciával, többnyire kényelmes ügyfélváróval egy olyan helyen, ahol a tapasztaltabb munkafelvevők és szerelők több száz Opel Corsával találkoztak.

Márkaszervizes karbantartási csomagok, 4 év feletti Opel Corsa D

Olaj- és olajszűrőcsere: 13 990 Ft

Olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, gyújtógyertyacsere: 39 990 Ft

Stabilizátorbekötő-pálca cseréje: 12 990 Ft ill. 24 990 Ft (mindkét oldalon)

Új és bontott alkatrészek árai

Motorházfedél (új) 25 000 Ft
Hátsó lámpa (bontott) 9500 Ft

Első féktárcsa (új, Bosch) 13 000 Ft
Hátsó lengéscsillapító (új, Bilstein) 14 000 Ft
Kormánymű (bontott) 20 000 Ft

Kuplungszett (új, Sachs) 39 000 Ft   

Gyújtótrafó (új, Hüco) 40 000 Ft
Gyújtótrafó (bontott) kb. 14-18 000 Ft
Katalizátor (bontott) 65 000 Ft

Dízel porlasztó (1,3 CDTI) 230 000 Ft/db (gyári új)/70 000 Ft (felújított, garanciális)
Motorvezérlő elektronika (bontott, 1,3 CDTI) 110 000 Ft

Forrás: saját gyűjtés

Mellette – Ellene
  • Biztonságos karosszéria
  • Jó térkínálat
  • Szép és otthonos belső tér
  • Sokféle motor
  • Jól hangolt futómű
  • Kedvező alkatrészárak
  • Vonzó márkaszervizes csomagok
  • Megbízható működés
  • Jó értéktartás
  • Gazdag választék használtan
  • Lusta szívómotorok
  • Nehéz karosszéria
  • Kis fordulaton nagyon gyenge 1,3 CDTI
  • Zörgések az utastérben
  • Viszonylag magas ár

Szavazás

Te tudnál élni hasonló járgánnyal?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Gólya

    Feleségem szülei vettek maguknak 1.2-es benzines motorral.Nagyon szép kocsi kívül belül, nekem nagyon tetszik de a próbaút alatt egyszerűen nem értettem, hogy mi történik a motorházban.Az autó eszméletlenül szenved a motorral,erősebb dombra felfelé menetben kettesben(!) padlóig nyomott gázzal is lassulni kezdett az autó. Nekünk a feleségemmel síma 1.4-es szívómotoros VW Polonk van ami papíron gyengébb ennél, viszont a gyakorlatban ehhez képest egy teljesen más világ. Nem értem mit rontott el az Opel ezzel a motorral amikor papíron egészen rendben van a teljesítménye, gyakrolatban viszont sokkolóan gyenge és erőtlen autót csinál az egyébként baromi szép kocsiból.

  • v_Petya25

    Fateromnak D Corsájában meg pont az 1,2 es 80 lovas motor van és egyáltalán nem szenved. Nyilván nem versenyló, de egyáltalán nem érezni alulmotorizáltnak, ja és vegyesben eszik 6 litert 100km-en.

  • somebody

    Gólya –
    A megoldás a nyomaték. Az 1.2 Corsa 115 Nm-t tud, a Polo pedig 132 Nm-t, sőt azt alacsonyabb fordulaton adja le. Valószínűleg a váltó áttételezése is hosszabb, ezért érezni lustábbnak. Fentiek miatt ostobaság bedőlni a “katalógus lóerőknek”.

  • Vorserie

    somebody-

    Nem hinném,hogy az a 17Nm vágná megy ennyire a teljesítmény,inkább ahogy írtad a váltó áttételezése szokott játszani az ilyen kategóriájú autóknál.
    A hosszab áttételezés sem feltétlenül hátrány amikor kimegyünk a városból.

  • Gólya

    Biztos a váltó áttételezés is meg a nyomaték is egyszerre… Érdekesség volt még számomra – pedig magam elég lassú sofőr vagyok 2000-nél általában már felkapcsolok a Polonál- hogy az Opelnél a váltást jelző segéd(vagy hogy hívják) gyakorlatilag már alig 1400 as fordulatnál jelezte, hogy kapcsoljak csak feljebb a váltóval pedig a motor érezhetően-hallhatóan(szinte lefulladásközeli érzésem volt) nem szerette az ennyire alacsony fordulatot. Az életben nem fogom megérteni a mérnököket:)
    v_Petya25 – Anyósomék sem panaszkodnak a teljesítményre (vagy nem akarnak róla beszélni ha már megvették az autót ezzel a motorral) de nekem olyan érzés volt mintha egy két tonnás tankot próbálna meg egy kis motor valahogy elvinni a hátán,ha pörgetni kezdtem sem változott a helyzet.
    Lehet, hogy nekem azért volt ez az egész ennyire megdöbbentő mert a sok általam olvasott teszt és újságírói vélemény alapján én eddig abban a hitben éltem, hogy az én kocsim motorja (1.4 16V szívó VW motor)a létező legszarabb motor amit valaha ember autóba szerelhetett, se nem megy,se nem pörög se nem húz,szégyengyalázat stb… Ezt figyelembe véve nekem meglepő volt a tapasztalat a Corsa motorteljesítményével

  • somebody

    Gólya –
    Ezért nem kell adni kb. semmit az újságírói véleményre (bocsi fiúk). Ők is csak emberek, előítéletekkel és személyes preferenciákkal tele. Ha valaki pontos képet akar kapni az autókról vagy bármi másról, akkor azt személyesen kell megtapasztalnia.

  • Kempelen

    Nem az újságírók a legnagyobb probléma Somebody! A gond azon fotelteszterek létezése, akik teleszórják hülyeséggel a netet anélkül, hogy bármit is próbáltak volna. Azok, akik a youtube-ról, meg a wikiről szerzik “érveiket”, amik sajnos kritika és szűrő nélkül jelenhetnek meg. Azok, akiknek a Top Gear szakmai műsor, nem pedig egy ócska teleregény, akiknek hozzájuk hasonló hülyék hallomásokon alapuló böfögései a tények. Ez az ostoba tömeg véleményformálóként jelenik meg a klaviatúra nindzsák előtt, hiszen nem ritkán ők maguk azok. Ez a baj.

  • Vorserie

    Kempelen!

    Teljesen igazad van,de……akinek van egy kevés sütni valója az nem hisz semmilyen fotelteszternek sem autó sem más műszaki cikk esetében sem életviteli tanácsokban.
    Ahogy Gólya írta, ő az újságírói teszteknek hitt ami jelen esetben szintén hibának bizonyult,tehát a tanulság hogy ha valaki valamiről komoly véleményt akar alkotni netán pénzt akar áldozni arra a valamire akkor mindeképpen saját maga próbálja ki és ne támaszkodjon mások véleményére,előítéleteire.Ebbe a körbe ugyanúgy beletartoznak a PC teszterek,a filmkritikusok,az étteremkritiukusok,a klaviatúra nindzsák mint ahogy az autós újságírók is.

    Ők mind nyilvánosan alkothatnak véleményt,de a fogyasztók döntik el hogy azt szentírásként kezelik avgy csak egy nagyon gyenge lábakon álló támpontnak.

  • Kanyaró Malvin

    Kedves Kempelen! Ezt ennél jobban nem lehet megfogalmazni, gratulálok! Ha feltennénk a kérdést, hogy szarabb-e az új M3-M4 a réginél, tutira beírnák sokan, hogy naná, mert nem szívó, fuj-fuj turbó. Úgy, hogy kirakatban sem látták őket.

    Az lenne a fontos, hogy az emberek ne fogadják el igazságnak, bárkit bármiben befolyásoló véleménynek ismeretlenek hozzászólásait, pláne a facebookos lájkokat, mert az pont semmit nem ér.

    Amúgy bérautóként volt nálam Corsa 1,2 és 1,4-es is és igen ványadt szerencsétlen ezerkettes. V_Petya véleménye virtigli Opel drukkerként óvatosan kezelendő, abban viszont sok az igazság Gólya részéről, hogy aki újonnan sok pénzt ad bármilyen autóért, az nagyon nehezen látja be a kocsi egyes hibáit.

  • somebody

    Kempelen
    Sajnos a sok kétbites gondolkodásúval nem lehet mit kezdeni, aki szentírásként tekint arra, amit az újság/internet stb. leír. De azért az “újságíróknak” is megvan a maguk felelőssége ebben. Pl. a kutyaütő bölcsészek által összeokádott autós bulvárlap (TC) nagyon sok ostobasága beleivódott az autós köztudatba. De említhetném az origónak azt az esetét, amikor az általam személyesen ismert ügy kapcsán megjelent cikkben 10 sorban legalább 5 tárgyi tévedés volt. Szóval az ostoba “újságírók” által összedobott szemetek és a még ostobább, mindent kétkedés nélkül elfogadó olvasók kombinációjából szépen kialakult az az elképesztően sötét réteg, akiknek az ámokfutását itt is nap mint na tapasztalhatjuk.

  • Kempelen

    Egyetértek. :-DDD

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.