Használt japánok, egymillió körül: tényleg olyan jók?

Használt autó: Honda Civic 2001-2006

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.06.08. 08.00

Egész más irányba indult a Honda a Civic hetedik generációjának bemutatásával. A minőség viszont maradt a régi.

Röviden – 7. generációs Honda Civic használtan
Mi ez? 2001-2006 közötti kompakt autó három- és ötajtós ferdehátú illetve négyajtós lépcsőshátú karosszériával. Átdolgozás: 2003 végén. 
Mennyibe kerül? Zömében 700 ezer és 1,5 millió Ft között szóródnak az árak.
Melyik motor jó bele? Benzinesből mindegyik, főleg az 1,6-os. A dízelt elkerülnénk, a hibrid viszont nagyon megbízható.
Mi van helyette?  Ennyire nagy és praktikus belső térrel szinte semmi. Megbízhatósági alapon benzines Opel Astra H vagy a korabeli, E12-es Toyota Corolla és a Mazda3 előtti 323-as.

Amikor a Honda bemutatta az egyterűsített kompakt autót, a “hétgenes” Civicet látva a rajongótábor felhördült. A kecses modellt egy merőben praktikus autó váltotta le, fakó dizájnnal és tágas, nagyon átgondolt belső térrel. Létezett kupéváltozat, amelynek azonban a Honda Civic használtautó-kínálatban nincs jelentősége, hazánkban nem is forgalmazták. A ferdehátú viszont nagyon is érdemes a figyelemre használtan. Cikkünkben az eltérő motorkínálatú, főleg az Egyesült Államok és Ázsia igényeinek megfelelő limuzinnal és az egyszer már megénekelt hibridverzióval most nem foglalkozunk.

Karosszéria

Japánosan vékony a fényezés, a felső réteg könnyen karcolódik. A magasított kompakt autók divatjára a Honda nagyon korán ráérzett. A 2001-es 307-tel és a 2003-as Golf V-tel a kategória két meghatározó autója is ebbe az irányba mozdult, az ötajtós FIAT Stilo is hasonló koncepciót követett a háromajtósnál hét centivel magasabb karosszériájával.
 

Sokszor a régebbi modelleken is megtalálni a 2003 végén bevezetett tükörindexet, mert szebb tőle az autó

A Civicből az ötajtósnál szebb háromajtósnak ugyanaz a baja, mint az összes hasonló kocsinak: a hosszú ajtók szűk helyen nem nyithatók elég nagyra, kis helyen kell ki- és bekecmeregni.

Beleakadni optikailag megfiatalított, a modellfrissítés utáni autók fényszóróival és indexes tükrével feldobott autókba. Ezeket a kocsikat vagy a pirosra hagyott hátsó lámpáról vagy az oldalsó irányjelzőről lehet kiszúrni, mert annak eltüntetésével ritkán foglalkoznak a fiatalítók. A szerényebb verziók gyorsan megszépíthetők a Civic Type R, azaz a CTR kiegészítőivel. Egyedül a nagy hátsó szárny felhelyezése macerás.

Nem ritka a képen látható, átdolgozás utáni modell lámpáival és tükrével megfiatalított korábbi Civic. A házi facelift kiszúrható az oldalindexből, mert az irányjelző a modellfrissítés utáni verzión a tükörben van

A csomagtérajtóra kerékpártartót felszerelve ügyeljünk rá, hogy bekapcsolt első ablaktörlővel rükvercet kapcsolva automatikusan törölni kezd a hátsó is, így letörhet a lapát, ha nem szedjük le a bringák felrakásakor. A tetőre nagyobb macera feltenni a cangákat, de ott ezt megússzuk.

Biztonság, utastér

A Civic kimagaslóan jó eredményt ért el az Euro NCAP törésteszt gyalogosvédelmi értékelésében és az utasokat is remekül védi. Karosszériája szilárd, az oldalütközésre maximális pontszámot kapott.

Nagyon praktikus a belső tér, a váltókar kitűnően elérhető. A kormány és a váltókar borítása gyorsan öregszik, a műanyagokat főleg a karcok csúfítják, de törni nem szoktak

Belül rengeteg a hely és hátul sík a padló, mert az üzemanyagtartály körülöleli a kipufogódobot és a futómű elemeit. Középső alagút nincs, a háromajtósban is jól elférni hátul. Szokatlan az egyterűsen magasra helyezett váltókar, de ez inkább jó ötlet, mert jól kézre esik. A háromajtósban sajnos a hátsó ablakok nem nyithatók. Rakodóhely viszont van bőven.

Nem túl szépek, de tartósak a műanyagok. Ami hamar öregszik, az a kormány és a váltókar borítása. 120-150 000 km erősen meglátszik a kormányon, de ezt újra lehet bőröztetni 15 ezer Ft körül.

Lötyöghet az üléstámla a sok állítgatástól. Az ülések nem jegyzik meg előrehajtás előtti pozíciójukat

Zavaró, hogy a háromajtósban az első ülések nem találnak vissza a helyükre beszállás után. Talán a sok állítgatástól, de az ülések hajlamosak lötyögni, főleg a háttámla holtjátéka nőhet meg. Sokszor tapasztalni, hogy az öv lassan vagy nem tekeredik vissza és elromolhat a fényszórómagasság állítómotorja.

Futómű

A futómű sportos, kanyarban a Civic egészen kiváló, viszont az úthibák meggyötrik. Az autó fordulóköre méltatlanul nagy egy ekkora kocsitól. A futóműbe nem kell évente tízezreket beletámasztani, hogy működjön, de a pontos beállításra érzékeny lehet.

Kitűnően vezethető a 7. generációs Civic. Úttartása ebben a Sport kivitelben zseniális


Motorválaszték, fogyasztás

Senkit nem beszélnénk le a 90 lóerős benzinesről. Ha nem is megy jól, de normálisan viszi az autót és városban az 1,4i eszik a legkevesebbet a motorpalettáról (persze a hibridváltozat után). Kell a fordulat az 1,6-os, 110 lóerősnek is, amely kihúzatva és autópályán zajos és bővérű motor, kedvező fogyasztással.

1,4 vagy 1,6 literes benzinessel is jó vétel a hétgenesnek hívott Civic

Kétféle kétliteres szerepelt a kínálatban. A 2003 végén jelent meg a 160 lóerős kétliteres VSA az ötajtóshoz, hogy betöltse a 110 lóerős 1,6 és a 200 lóerős Type R közötti rést. A 160 lóerős K20A3 csak az ötajtósban volt, a sportosabb háromajtósban a Type R kapta a kétezres motort, de annak csúcsváltozatát. A K20A2 kódú négyhengeres igazi tigris, ereje és felpörgése azonnali függőséget okoz. Ráadásul megbízható és tartós motor, a világszép CRX tulaja már 280 ezer kilométeren van túl vele minden gond nélkül.

 Motorváltozat
Teljesítmény  Menetteljesítmények  Fogyasztás*
 1,4 benzines  90 LE/130 Nm  177 km/ó, 11,8 s 0-100 km/h  7,03 l/100 km
 1,6 benzines  110 LE/152 Nm  187 km/ó, 9,9 s 0-100 km/h  7,32 l/100 km
 2,0 benzines  160 LE/179 Nm  208 km/ó, 8,5 s 0-100 km/h  7,94 l/100 km
 2,0 benzines Type R  200 LE/196 Nm  235 km/ó, 6,6 s 0-100 km/h  9,36 l/100 km
 1,7 CTDi dízel  101 LE/220 Nm  182 km/ó, 11,4 s 0-100 km/h  5,82 l/100 km
 1,3 IMA Hybrid  90 LE/156 Nm  177 km/ó, 12,8 s 0-100 km/h  5,61 l/100 km


*Forrás: Spritmonitor.de

Sok baja lehet a dízelnek

Saját dízel híján a Honda egy Isuzu-eredetű, de hondás megoldásokat is tartalmazó turbódízellel bővítette a kínálatot, amelyről itt olvashattok tesztet. A legelső, 1,7 literes dízel Civic megvásárlását használtan nem ajánlanánk. Az üzemanyag-ellátásával elég sokszor volt baj. Eltömődhet a gázolajszűrő, így kevés üzemanyag jut át, de ez csak akkor derül ki, amikor erősen gyorsítanánk és a motor befullad vagy le is áll.

Lehajtott üléstámlával sok cuccot elvisz a háromajtós is

Ismétlődően jelentkeztek turbóhibák, elég sok turbónyomás-érzékelőt is cserélnie kellett a szervizeknek. Gyenge pont a főtengelyjeladó is továbbá a turbócső lecsúszása, de utóbbi könnyen orvosolható.

Hibalehetőségek, benzinesek

Igen megbízható és jó minőségű autó a hetedik Civic. Nógrádi Attila, az Origo autós rovatának főszerkesztője sem véletlenül vett 1,6-os Civicet családi autónak. A típus kevés hibája közül főleg az 1,4-es benzinest sújtja a váltó nyelestengelyének csapágygondja. Az alulméretezett alkatrészt cserélni kell, ami az új csapágygarnitúrával megoldódik, nagyjából 65-70 ezer forintos költséggel.

Enyhe olajpára látható a szelepfedél-tömítés alatt

Ha nem működik a légkondicionáló, a tömítetlen klímahűtő lehet a ludas. Ez súlyos probléma, a katalizátor leeső hővédő lemeze nem olyan vészes. Néha nyikorgás jön a pedálok felől és baj lehet a központi zár motorjával, amit bontottal lehet pótolni, 10-15 ezer Ft közötti összegért. Ezzel nagyjából ki is merültek a gyakoribb hibalehetőségek, de érdemes utánaolvasni a típusnak a Honda fórum szerviztopicjában. A hondás közösség tagjaitól az is megtudható, hogy az ablakmosó spriccnit a 2002 utáni Jazzére szokás lecserélni mert az nemcsak felpisil 2+1 vízsugarat, hanem szépen porlasztja a vizet a szélvédőre.

Alkatrészárak

Első fényszóró (új): 25 000 Ft/db

Hátsó kipufogódob (bontott): 13 000 Ft

Központi zár-motor (bontott): 13 000 Ft

Váltó nyelestengelycsapágyak (új): 25 000 Ft (két db gyári csapágy+beszerelés munkadíja, mintegy 40 000 Ft)

Első féktárcsa (új): 10 000 Ft/db

Forrás: csepeli Honda-bontó


A Honda Civic-hez az Olajwebshop az Eneos Premium Hyper Multi 5W-30-as motorolajat ajánlja 9.090 Ft/4liter áron.

Használt Honda Civic árak

Honda Civicből a használtautó-kínálat nem különösebben nagy, ráadásul a kereslet is élénk irántuk. 700 ezer forinttól hirdetik a legolcsóbbakat, 900 ezres kerettel kényelmesen kijön az autó és a vétel után adódó összes szervizmunka (pl. vezérműszíjcsere, olajcsere, fékfolyadék és hűtőfolyadék cseréje).

2003 végén a ráncfelvarrással több mint 5000 alkatrész módosult, a Civic kényelemesebb is lett. Érdemes a modellfrissítés utáni verziókat keresni

Érdemes a 2004-es modellévre időzített átdolgozás utáni autókat keresni. Itt nem csupán ráncfelvarrás történt, több mint 5000 ponton módosult az autó. A modellfrissítés utáni darabok ára ritkán megy egymillió Ft alá és ritkán lépi túl a másfélmilliót.

Szeretné a pénztárcáját megkímélni és az autót árát alacsony havi részletekben fizetni? Válassza a szabad felhasználású Cofidis Fapados Kölcsönt akár 2 000 000 Ft-ig!

Nagyon jól tartják értéküket a hibridek, amelyekre legalább 1,5 milliós kerettel álljunk neki vadászni. Külön kaszt a Type R, amely kultikus autó. Sokan utaznak rá és nem sok bukkan fel belőle. Érdemes kivárni, mert egy szép állapotú minden pénzt megér, de 1,8-2,3 millió forintot feltétlenül.

Kommentek

  • csufár

    a honda civic 1.9 pdtdi-k télleg ilyen sokat fogyasztanak? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  • menőmanó

    Felettébb rút autó ebből az 5 ajtós.
    Már majdnem befizettem a 2,0-es VSA-ra (160 lovas), amikor megjelent a Corolla legerősebb változata. Szerintem szebb, gyorsabb, talán még megbízhatóbb is, így nagy szerencsém volt, hogy nem kapkodtam el a vásárlást. Valószínűleg jobban jártam a Corollával.
    A 2 ajtós már nem olyan ronda, viszont egyáltalán nem praktikus.
    A Type-R sajnos szintén csak 2 ajtósban létezett és az ára is számomra indokolatlanul magas volt.

  • laszlotakacs

    Hondába 1,6 és 2,2-es dieselek vannak,az 1,6-ossal mértem már 4.3 litert is,persze nagyon nyugisan,egyébként Accordra esküszöm

  • Fel_x

    Nem szép autó, de nem szép a Corolla sem, annál meg százszor komolyabb mérnöki munka ez.

  • hova

    A címre váéaszolva:igen,valóban kiválóak, sőt a legjobbak a japán autók idősebb korban/ is/. Csak európa beldarálta az enberekbe a német, olasz és francia kordákat. Most pl, az olaszok hol vannak,,,? Huszonhét éve hAJTOK EGY JAPÁN AUTÓT, MAXIMÁLIS ELÉGEDTTSÉGGEL. mINDEN NORMÁLIS EMBER PICIT KÖRBE NÉZ, HA KOTDÉT KERES, DE sZÖRÉNYI ÚR ÚGY TESZ, MINTHA MÁSTÓL KÉRDEZNÉ: TÉNYLEG ILYEN JÓK A JAPÁN AUTÓK? bIZONY, AZT GONDOLOM A LEGJOBBAK, CSAK NEM BUGYUTA MÓDON KELL GONDOLKOZNI.

  • hova

    De azért vannak problémák, nekem is volt az 1.5-s sedánommal: két éve a jobb hátsó lámpabúrámat betörte egy hölgy az autójával és csak 8 hónap kemény kutatás után tudtam beszerezni egy használtat. Hát ilyenek vannak/voltak nálam a legnagyobb gondok.

  • Fel_x

    Gondolom érvek ezrei állnak sorba, hogy elmondd őket Menőmanó ha így leszóltál engem. Lássuk.

  • Fel_x

    Menőmanó, én tettem egy kijelentést, ami nem biztos, hogy helytálló, de nem rólad szól,erre te személyeskedsz? Te személy szerint engem sértegetsz, amit azonnal fejezzél be.
    Cáfold az állításomat, ha azzal nem értesz egyet, de engem ne sértegessél, mert ehhez neked sincs jogod. Eddig úgy néz ki, hogy a kijelentésemet te sem tudod cáfolni és érvek híján csak a személyeskedésre futja ami nem túl sok. Ne játszd itt a fejed, ha vitatkozni akarsz, vitatkozzunk, de ha csak a személyeskedésig jutsz, akkor az rólad állítja ki a bizonyítványt.
    Akkor kíváncsian várom az ellenérveidet a sértegetéseidet meg tartsd meg a rokonságodnak, nekem add meg a kijáró tiszteletet.

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    A témához kapcsolódó értelmes hozzászólásoknak örülünk, de a másokat sértő kommenteket változatlanul töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdv,
    Vezess.hu

  • menőmanó

    Fel_x – 2014.06.11 // 09:03

    Valami tartalmasabbat is írhatnál a siránkozás helyett.
    A tiszteletet meg ki kell érdemelni. Ne légy egy dilettáns orbán, aki ki akarja követelni. Ott sem megy és itt sem. :)
    A tudás tiszteletet ébreszt. Bizonyíts, hiszen állítottál valamit!

  • Fel_x

    Menőmanó! Tisztelet mindenkinek jár, még neked is, amit tőlem meg is kapsz, pedig egyáltalán nem viselkedsz úriemberhez méltóan. Azért nem sértegetlek téged, mert megkapod a neked járó tiszteletet, azt, amivel te mást nem illetsz meg.
    Ami azt illeti, neked kellene és illene bizonyítanod az állításodat, ha nem értesz egyet az enyémmel. Én ugyanis egyetértek vele. A bizonyítási kényszer jelen esetben nálad van, mert te vonod kétségbe az én állításomat. Ha nem tudod bizonyítani, ami úgy tűnik hogy így van, akkor nem kellene tovább sértegetned sem engem, sem másokat, hanem be kellene látnod, hogy ezt az állítást nem tudod cáfolni. A sértegetés az nem cáfolat.

    Attól, hogy a vezessnek is engem szidalmazol, nem leszel jobb helyzetben.

    Ha nincsenek érveid, akkor a magam részéről a vitát lezártnak tekintem, a kijelentésemet pedig fenntartom.

  • menőmanó

    Fel_x – 2014.06.11 15:36

    Te fordítva ülsz a lovon több szempontból is:
    1. Te állítottad, hogy a Honda százszor komolyabb mérnöki munka. Én állítom, hogy butaság. Neked kell indokolni, hogy miért sokkal jobb, hiszen nem fogadom el az állításodat. Meg kéne győznöd.
    2. Én azt tartom, hogy a tisztelet annak jár aki megérdemli. Ez nyilván nem azt jelenti, hogy le kell degradálni a másikat, lenézni, esetleg semmibe venni. Nem. Azt jelenti, hogy mindenkivel normálisan kell viselkedni.
    Szerintem ebben felfogás béli különbség van közöttünk. Az, hogy megtisztelek valakit azzal, hogy nem küldöm el melegebb éghajlatra, az egész más kérdés. Szerintem.
    3. Téged nem szidalmazlak senkinek. Szövegértés?

  • a.szorenyi

    Kedves Olvasóink, kedves Menőmanó!

    A korábban elharapózott ordenáré személyeskedésből elegünk lett, ahogy olvasóinknak is. Amiről úgy érezzük, hogy nem ad többletinformációt a cikkekhez vagy nem a témához kapcsolódó hozzászólás, azt töröljük, akkor is, ha nem anyázással indul.

    A Passat PD TDI adatai véletlenül maradtak a cikkben élesítés után, elnézést érte.

    Üdvözlettel, Szörényi András

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.