Használt Kia Cee’d – Mire megyünk a garanciával?

Használt autó: Kia Cee'd 2007-2013

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.05.12. 06.00

Tényleg olyan jó használt autó a Kia Cee’d, amilyen sokra tartják? A hétéves garancia megalapozott, de a Cee’d közel sem hibátlan autó.

Röviden – Használt Kia Cee’d ED (2007-2013)
Mi ez? Kompakt autó, a Cerato utóda. 2006-2013 között készült, a kombi az SW, a háromajtós a pro_cee’d. Modellfrissítés 2009 őszén.
Mennyibe kerül? 1,5 millió forint alatt nehéz egyet is találni belőle. A kínálat zöme kétmillió Ft körüli áron kapható.
Melyik motor jó bele? Dízelként és benzinesként is az 1,6-os. Városi forgalomba elég az 1,4 literes benzines is.
Mi van helyette? Legközelebb a testvérmodell, a Hyundai i30 áll hozzá. Vehetünk H Astrát, Focus II-t vagy E12-es Corollát is.

2006-2007 fordulóján jelent meg a Kia Cee’d. Az autó neve nem a mag (vagy ondó) jelentésű angol seed szóból ered, hanem rövidítés: Communauté Européenne, European Design – Európai Közösség, európai design). Eleddig ez a Kia messze legnagyobb dobása Európában, több, mint 600 ezer készült belőle Zsolnán a modellváltásig.

Mi ebben a típusban láttunk először USB-nyílást. Igényes futóműve, remek benzines és dízelmotorjai, bő térkínálata, kulturált utastere miatt a Cerato utóda kiválóan beválik. Megbízhatósága is igen jó, bár a Kia Cee’dnek használt autóként akad pár gyenge pontja.

Garancia: öt után hét év

A csinos design mellé adott hét év/150 000 kilométeres garancia meggyőzte az alig ismert márkától idegenkedő vásárlókat. A hosszú jótállás a használtautó-kínálatra is hat, a Cee’d értéktartása kiugróan jó a korábbi koreai modellekhez képest.

A cikkhez egy 181 449 kilométert futott autót fotóztunk, amely cégautó volt. Állapota feltűnően jó, irányára 1 690 000 Ft

A garancia kezdetben nem hét, hanem öt év volt. Az importőr a hétéves garancia bevezetése után a régebbi Cee’deken az addigi jótállást kiterjesztette plusz két évvel a hajtásláncra (motor, váltó, erőátvitel). A védelem persze itt is csak annyit ér, amennyit érvényesíteni lehet a jótállásból, de a Kia importőre elég nagyvonalúan ítéli meg, mi javítható garanciában és mit utasít el normál elhasználódásként.

Karosszéria

Elsősorban rozsdagondok adódhatnak a karosszérián. A csomagtérajtó a pótféklámpánál és a csomagtérnyitó mentén korrodálhat, mert a túl vékony tömítés miatt kidörzsölik a fényezést. A gyár vastagabb tömítés beépítésével kúrálta ki a bajt.

Mélyen a tetőbe harapnak a zsanérok, így magasra nyílik az ajtó és igen nagy a rakodónyílás. Az ajtóba átvezető kábelben adódhat dróttörés

Szintén korrózió miatt kell szervizakcióban ellenőrizni és szükség esetén cserélni az üzemanyagtank tartópántjait. Elszórtan fordult elő kábeltörés a csomagtérajtóba átvezető kábelkötegen, a kontakthibás ajtó időnként nem nyitható. Még ritkább probléma volt az első évjáratokban a szélvédő tömítésével. Beázásról nincs szó, csak a szélzaj nőtt meg miatta autópályán.

Belső tér

Az utastér tartós, még ebben a használt céges kombiban is kiváló állapotú. Egyedül a kopott kormánykerékről süt a 181 000 megtett kilométer. Ezen kívül a vezető alkarja megkoptatta az ajtóborítás felső részét és a ki-beszállások enyhén bolyhossá tették az ülés bal oldaltámaszának szövetborítását. A kényelmes ülés és a jó üléshelyzet a Cee’d nagy erénye.

Szerviztapasztalatok

Mit mond a mester? – Puppán István szervizvezető, Kia Érd M6

Nyomatékszegény, de pörgetve nem gyenge az 1,4-es benzines. Az első években a láncos vezérléssel akadtak gondok

Nyomatékszegény, de pörgetve nem gyenge az 1,4-es benzines. Az első években a láncos vezérléssel akadtak gondok


Nem véletlenül adnak rá hét év garanciát, a Kia Cee’d első generációja megbízható autó. A modellfrissítés előtti benzinesek olajcsere-periódusa 15 000 km/egy év, a dízeleké 20 000 km/egy év. Az átdolgozást követően a szervizintervallum 20 000 km/egy évre, a CRDi dízeleké 30 000 km/két évre nőtt, de a dízelek tartósságát éves olajcsere biztosítja. Ennek költsége nagyjából 25 ezer Ft. Az autók éves szervize 35-40 000 forintba kerül, a dízelmotorokban 60 000 kilométerenként kell gázolajszűrőt cserélni, ennek ára mintegy 15 ezer forint.

A Cee’d leggyakoribb motorjai láncos vezérlésűek, a lánc a motor teljes élettartamát kiszolgálja. Az első évjáratokban a láncfeszítőkkel adódott probléma, amit a gyár orvosolt. 5W30 teljesen szintetikus olaj használatával nincs gond vele, a 10W40-es kenőanyag nem felel meg a motoroknak. Csak a benzines 2,0 CVVT és a kétliteres dízel szelepeit mozgatja szíj. A nagy benzines motorokban a vezérműszett csereperiódusa 135 000 km/hat év, a dízel esetében 160 000 km/nyolc év. A dízelek kettős tömegű lendkereke nagyon tartós, még egyet sem cseréltünk. Múlt héten egy 260 ezret futott autó járt nálunk az eredeti lendkerékkel.

Tapasztalataink alapján a Kia Cee’d könnyen szervizelhető, nagyon megbízható és takarékos autó. Ügyfeleink kimondottan elégedettek vele, mind a fogyasztás, mind pedig a vezethetőség szempontjából. Szervizünk kapcsolatban áll egy flottakezelő céggel, amely mintegy 30 Kia Cee’det üzemeltet. Autói évente 40-50 ezer kilométert tesznek meg, különösebb meghibásodás nélkül.

Motorok, fogyasztás

A főbb motorok szelepeit lánc mozgatja (ld. a keretest). Magával a lánccal nemigen van baj, megnyúlásánál gyakoribb volt a láncfeszítő gondja. Az erőátvitelben a kuplung kinyomócsapágyára figyeljünk minden modellnél! Elég lehet utólag bezsírozni, de nem egyszer csak a csere hozott megoldást. A kétliteres dízel nyomatéka erősen igénybe veszi a kuplungot, finom működésére, fogópontjára figyeljünk a próbaúton! A dízelek kettős tömegű lendkereke egészen tartós.

 Benzines    Dízel  
 Motor:  Fogyasztás:  Motor:  Fogyasztás:
 1,4 CVVT 109 LE  7,74  1,6 CRDi LP 90 LE  5,70
 1,6 CVVT 126 LE  7,82  1,6 CRDi HP 116 LE  5,90
 2,0 CVVT 143 LE  8,84  2,0 CRDi 140 LE  6,52

*l/100 km. Kövéren szedve az ajánlott motorok. Forrás: Spritmonitor.de

Futómű, fékrendszer

Elöl és hátul is független a kerékfelfüggesztés, látszik, hogy az újonnan fejlesztett autóhoz ezt sem olcsóból kellett kihozni. A futóműben a kormánnyal adódtak zűrök, mert a kerekeket érő ütések képesek voltak szétverni a kormányművet. Cseréje jó sokba kerülne, de a garancia erre is kiterjed. Viszont a garancia az első, 2007-es autókra épp idén jár le.

Gyorsan korrigálható a toronycsapágy meglazult rögzítése

Furcsa sajátossága a Cee’dnek, hogy a hátsó fékbetéteket és tárcsákat képes ugyanolyan ütemben vagy még gyorsabban elkoptatni, mint az elsőket. Ismert, könnyen orvosolható hiba a toronycsapágy rögzítő csavarjainak meglazulása, amit a kopogó hangról kiszúrhatunk.

Elektronika

Viszonylag sok zűr adódott a rádiókkal a gyártás első két évében, például a hangerő-szabályozással. Próbáljuk ki a használt Kia Cee’d megtekintésekor, hogy minden funkciója működik-e. Ha a kocsi nem indul, az indításgátlóra gyanakodhatunk, amely nem ismeri fel a slusszkulcsot. Jó eséllyel az immobilizer antennája a ludas, amely a gyújtáskapcsoló mögött található. Volt példa az akkumulátor testkábelének törésére, ami szintén használhatatlanná teszi az autót.

Csak a kormányon látszik az intenzív használat. Az utastér jó minőségű


Árak: minimum 1,5 millió Ft

Szűk a használtautó-kínálat, kevés használt Kia Cee’d keres új gazdát. A magántulajok megtartják, mert jó, többnyire a leadott cégautók csordogálnak a piacra, amilyen a cikkez fotózott kombi is. Feltűnő az SW-k magas aránya, míg a háromajtós alig játszik szerepet.
 

Használtan erősen tarják értéküket a Cee'dek. A hosszú garancia és a termék nívója megtette a hatását

Választék híján megoldás lehetne ugyanezt a technikát Hyundai i30-ként megvenni. Ám az i30 nem jött be itthon ennyire, ezért abból sincs sok használt autó, és mivel a testvérmodell majdnem egy évvel a Cee’d után jelent meg itthon, árai nem alacsonyabbak.

Lehetségese ekkora véletlen? A Ceed Sporty Wagon hátsó ablakmegoldása szolgaian követi a Peugeot 407 SW-ét

Kommentek

  • Gianniz

    Azt azért tegyük hozzá, hogy az 1.4 benzines nagyon iszákos. Barátomnak van, Bp-en stabil 9 litert eszik.

  • oszkopeter

    “Tapasztalataink alapján a Kia Cee’d könnyen szervizelhető, nagyon megbízható és takarékos autó. Ügyfeleink kimondottan elégedettek vele…”

    Hát persze, mi mást mondhatna egy márkaszervíz vezető. Illetve mondhatna mást is, de akkor az importőrrel gyűlne meg a baja…

  • a.szorenyi

    Én is sokáig mérlegeltem, hogy ez a mondta benne maradjon-e, de mivel megfelel a valóságnak, benne hagytam a nyilatkozatban. Mivel az autónak kevés jellemző hibája van, aránytalanul sok időt töltöttem a hibalehetőségek felkutatásával és a Cee’d tényleg jó autónak bizonyult 2007 óta.

  • Vinkli

    Tegyük azt is hozzá, hogy az 1.4-es benzines hajlamos kopogni bizonyos fordulatszám tartományban, és nem nagyon tudnak vele mit kezdeni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.