Használt autók: melyik fogyaszt kevesebbet?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 06.00

Eleve nehéz a megfelelő használt autó kiválasztása és a legtöbb esetben a motorváltozatok között sem könnyű dönteni. Cikkünk mindkét kérdésben segíteni igyekszik.

Használtautó-vásárlás előtt a megfelelő típus kiválasztása eleve nehéz és legtöbb esetben a motorváltozatok között sem könnyű dönteni. Cikkünk mindkét kérdésben segíteni igyekszik.

Kisautó, 300 000 Ft: Suzuki Swift

Kevés pénzért nem tudunk ésszerűbb autót mondani a Suzuki Swift második generációjánál. A Mi Autónk nem komplikálta a motorválasztást: a felhozatal ezres és egy-hármas benzinesekből állt, az 1,6-os csak a lépcsőshátúhoz volt elérhető.

Negyedmillió forintból Swiftet érdemes venni. Ha van rá legalább 350 ezer Ft, akkor a 16 szelepes 1,3-ast, ha nincs, a sima 68 lóerős 1,3-ast választanám

Az egyliteres 53 lóereje városba tökéletesen elég, a kis háromhengeres nyomatéka alul ébred, inkább a hangja szokatlan a négyhengeresekhez szokott fülnek. Erőben sokkal jobban áll a 68 lóerős 1,3-as, nem is beszélve a 16 szelepes, 84 lóerős, csupa tűz motorról, amely azonban többe kerül a 300 ezer forintos limitnél. Ha elmehetünk félmillióig, a 2000-ben bevezetett Wagon R+ megadja a Swift előnyeit, sokkal jobb passzív biztonság mellett. Bár Euro NCAP töréstesztjük nincs, a testvérmodell, az Opel Agila az ADAC nagyon hasonló tesztjén négyből három csillagot ért el.

Motorváltozatok átlagfogyasztása*

1,0 6,09 l/100 km
1,3 6,69 l/100 km
1,3 16V 6,13 l/100 km
1,3 GTi (101 LE) 7,60 l/100 km

*Forrás: Spritmonitor.de.

Családi autó 10 év és egymillió Ft alatt: Dacia Logan

Pont a minap írtunk használtautótesztet a Loganról, amely a bevezetése óta eltelt tíz évben nem szerepelt le megbízhatósági szempontból. A derék batár dízelváltozatában nincs kettős tömegű lendkerék, turbója nem változó lapátgeometriájú és a csekély, 68 lóerős teljesítmény is jó ómen az 1,5 dCi élettartamára nézve. Ha mindenképp dízelt akarunk, jó választás lehet a Logan, viszont egy injektorcsere gyorsan elviszi azt a különbséget, amennyivel takarékosabb a benzineseknél.

A legjózanabb választásnak a nyolcszelepes, szögegyszerű ezerhatos tűnik, 87 lóerővel

Az 1,2 16V egészen ritka, a másik három szikragyújtásos motor közül a legjózanabb választásnak a nyolcszelepes, szögegyszerű ezerhatos tűnik. 87 lóereje és kis fordulaton ébredő nyomatéka kellemesebb a 16 szelepes motor karakterisztikájánál. A középső motor többletfogyasztása jelentéktelen az 1,4 litereshez képest, amely a kombiba már gyenge, a hétüléseshez nem is volt rendelhető.

A Logannál nagyon meg kell nézni, hogy mikori kivitel, mert a kezdeti évjáratok vezérműszíját 4 évente/60 ezer kilométerenként kell cserélni. Sokat autózóknak érdemes olyan motorváltozatot választani, amelyen a vezérműszettet 4 év/90 000 illetve 6 év/120 ezer km után szükséges cserélni. A vezérműszett cseréje nagyjából 110 000 forintba kerül márkaszervizben az 1,6 8V esetében. A csereperiódusról az autó dokumentációja vagy egy márkaszerviz ad felvilágosítást az alvázszám alapján.

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,4 8V 75 LE 7,26 l/100 km
1,6 8V 7,82 l/100 km
1,6 16V 7,67 l/100 km
1,5 dCi 5,30 l/100 km

Családi autó egymillió Ft körül – Ford Mondeo II

Második generációs Mondeóból nagyon sok a hervasztó állapotban vevőre váró dízel, motorjában legalább 300-400 ezer kilométerrel. Ezért itt a benzinesek közül kerestük a legvonzóbb motorváltozatot a tágas, kényelmes, többnyire jól felszerelt és kvalitásaihoz képest meglepően olcsó típushoz.

Kerülnénk a dízel Mondeókat, elrettentő futásteljesítményük miatt. A benzinesekkel sokkal csekélyebb a kockázat

A háromféle hathengeres fogyasztása városban jóval magasabb, így kiesnek. A négyhengeresek közül a kétféle 1,8-as között nincs nagy eltérés, de a 125 lóerős (forgalmijában 92 kW szerepel) kellemesebb motor a 110 lóerősnél. Átlagfogyasztásuk 8,2 illetve 8,4 l/100 kilométer. A kétliteres benzines átlaga 8,9 liter. Annak, aki városban jár, a fogyasztáskülönbség okán valamelyik 1,8-as a jobb választás. Országútra és autópályára a nyomatékosabb, előzni biztonságosabban tudó kétliteres benzinessel vennénk Mondeót.

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,8 (110 LE) 8,19 l/100 km
1,8 (125 LE) 8,43 l/100 km
2,0 (145 LE) 8,94 l/100 km

Kompakt autó 1-1,5 millió forintért – Toyota Corolla E12

Aki csalódik valamelyik autómárkában, nem ritkán egy Toyotával vigasztalódik. A Toyoták – a GT86-ot és a mindenkori Land Cruisert leszámítva – nem tartoznak az adott kor és kategória legjobb autói közé, viszont átlagos színvonaluk mellé átlagon felüli megbízhatóságot kínálnak.

Könnyen gazdára talál egy jó állapotú E12-es Corolla. Elég hozzá a benzines alapmotor

Az E12-es Corolla gyakorlatilag ideális használt autó. A márkaszervizek a rendszeres karbantartásokra igen kedvező árú csomagokat kínálnak. Széles a választék, a ferdehátú mellett van belőle limuzin, kombi és egyterű is. Motorkínálatában ott a tigrispiton, 192 lóerős TS és a hétköznapi igényeknek jól megfelelő többi motor. Az E12-es Corolla alapjában véve rendkívül üzembiztos autó (a Denso-befecskendező rendszeres dízeleket leszámítva, de a Bosch-szettel a dízelek is jobbak).

Párbajunkban az 1,4 VVT-i és az 1,6 literes VVT-i vív meg egymással, elvileg szinte azonos fogyasztással. Az öblösebb motorral a Corolla igen jól megy, sokkal élénkebb az 1,4-esnél, ám városi fogyasztása eléri a 9-10 litert, ami elég szomorú egy japán autótól. Ezért inkább az 1,4 literes benzinest vennénk, amely városban beéri 8 literrel 100 kilométeren. Mindkét modell sajátja az autópályára túl rövid, magas zajszintet eredményező áttétel ötödik fokozatban.

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,4 VVT-i (97 LE) 7,13 l/100 km
1,6 VVTi (110 LE) 7,46 l/100 km

Családi autó 1,5-2,5 millió forintért – Škoda Octavia II

Népszerű és jó értéktartású autó a Škoda Octavia II, amelyre a forint gyengesége miatt exportcikként is megugrott a kereslet: Szlovákiából is jönnek érte Magyarországra. Itt az 1,9 és a 2,0 literes PD TDI a két ellenfél. Ezúttal a fogyasztásnak nincs is szerepe, mert az 1896 köbcentis motor tartósabb, strapabíróbb és sokkal kevesebb baja lehet, mint a 2005 utáni Passatok hírét is nagyban rontó 2,0 TDI-nek. De a teljesség kedvéért álljon itt fogyasztásuk is:

Előnyben részesítenénk az 1,9 literes TDI-t a kétezressel szemben

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,9 PD TDI (105 LE) 5,97 l/100 km
2,0 PD TDI (140 LE) 6,28 l/100 km

G Astra, Focus, Octavia, Lacetti

Akit más párosok érdekelnek, korábbi cikkünkben megtalálja ajánlásukat a Chevrolet Lacetti, az Opel Astra G, a Ford Focus I és a Škoda Octavia I kapcsán, minden esetben az 1,4 és az 1,6 literes benzines motor összevetésével.

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Magyar – nem bp-i/nem ótópályás – rezsimben minden spritmonitor fogyiból lejön 0,5-1 liter benzin!

  • Gianniz

    Falusi guringázóknak lehet, Bp-ieknek +1 liter spritmonitorhoz képest.

  • husky

    Alapesetben 50 % söfőrláb, 50 % technika. Ha használt, akkor nem árt átnézni az üzemanyagrendszert is, a szűrőt, gyertyákat vagy porlasztókat, vagy rendben van-e a vezérlőprogram. Bár ezzel szerintem semmi újat nem mondtam. Ellenkező esetben vagy nem megy, vagy zabálhat vagy mindkettő.

  • romanta

    Ezek mind jó kis autók (mondjuk az 1.0-ás Swiftet városba is felejteném – szegény nagyon nem megy; az 1.3 rakéta hozzá képest). De hogyan sikerült a Corrolákkal ekkora fogyasztást csinálni? Az 1.8-as Avensis nem eszik városban, forgalomban, rövid utakon 8.5-nél többet. 1.6-os Corolla 7.2-8.0 nagyon max., de 7.5 fölött már tapodni kell.
    Persze nem kell őket lámpától lámpáig “üvegelni”.

Használt autó: mit vesznek az autószerelők?

Attól, hogy valaki egész nap elromlott autókat javít, nem minden autót tart rossznak. Autószerelőket kérdeztünk arról, milyen használt autóért adták a saját pénzüket?

Használt autó: melyik fogyaszt kevesebbet?

Használtautó-vásárláskor nemcsak a típust nehéz megválasztani a rengeteg lehetőség közül, hanem a legjobb motorverziót is. A gyengébb motor fogyasztása nem mindig alacsonyabb és mi van a biztosítással, az adóval meg a típushibákkal?

Öt hiba, amit elkövethetsz, ha dízelt veszel használtan

Nehéz nem észrevenni, hogy a dízelmotoros használt autók egykor büszke ára megroggyant. Nemcsak feláruk van eltűnőben a benzinesekhez képest, de sokszor a dízelváltozatok a legolcsóbbak. Itt az idő dízelt venni használtan?

Merjünk francia használt autót venni?

Részletes használtautó-bemutató a Peugeot 308-ról. Mi szól a francia kompakt autó mellett és mi ellene?

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.