Használt autók: melyik fogyaszt kevesebbet?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 06.00

Eleve nehéz a megfelelő használt autó kiválasztása és a legtöbb esetben a motorváltozatok között sem könnyű dönteni. Cikkünk mindkét kérdésben segíteni igyekszik.

Használtautó-vásárlás előtt a megfelelő típus kiválasztása eleve nehéz és legtöbb esetben a motorváltozatok között sem könnyű dönteni. Cikkünk mindkét kérdésben segíteni igyekszik.

Kisautó, 300 000 Ft: Suzuki Swift

Kevés pénzért nem tudunk ésszerűbb autót mondani a Suzuki Swift második generációjánál. A Mi Autónk nem komplikálta a motorválasztást: a felhozatal ezres és egy-hármas benzinesekből állt, az 1,6-os csak a lépcsőshátúhoz volt elérhető.

Negyedmillió forintból Swiftet érdemes venni. Ha van rá legalább 350 ezer Ft, akkor a 16 szelepes 1,3-ast, ha nincs, a sima 68 lóerős 1,3-ast választanám

Az egyliteres 53 lóereje városba tökéletesen elég, a kis háromhengeres nyomatéka alul ébred, inkább a hangja szokatlan a négyhengeresekhez szokott fülnek. Erőben sokkal jobban áll a 68 lóerős 1,3-as, nem is beszélve a 16 szelepes, 84 lóerős, csupa tűz motorról, amely azonban többe kerül a 300 ezer forintos limitnél. Ha elmehetünk félmillióig, a 2000-ben bevezetett Wagon R+ megadja a Swift előnyeit, sokkal jobb passzív biztonság mellett. Bár Euro NCAP töréstesztjük nincs, a testvérmodell, az Opel Agila az ADAC nagyon hasonló tesztjén négyből három csillagot ért el.

Motorváltozatok átlagfogyasztása*

1,0 6,09 l/100 km
1,3 6,69 l/100 km
1,3 16V 6,13 l/100 km
1,3 GTi (101 LE) 7,60 l/100 km

*Forrás: Spritmonitor.de.

Családi autó 10 év és egymillió Ft alatt: Dacia Logan

Pont a minap írtunk használtautótesztet a Loganról, amely a bevezetése óta eltelt tíz évben nem szerepelt le megbízhatósági szempontból. A derék batár dízelváltozatában nincs kettős tömegű lendkerék, turbója nem változó lapátgeometriájú és a csekély, 68 lóerős teljesítmény is jó ómen az 1,5 dCi élettartamára nézve. Ha mindenképp dízelt akarunk, jó választás lehet a Logan, viszont egy injektorcsere gyorsan elviszi azt a különbséget, amennyivel takarékosabb a benzineseknél.

A legjózanabb választásnak a nyolcszelepes, szögegyszerű ezerhatos tűnik, 87 lóerővel

Az 1,2 16V egészen ritka, a másik három szikragyújtásos motor közül a legjózanabb választásnak a nyolcszelepes, szögegyszerű ezerhatos tűnik. 87 lóereje és kis fordulaton ébredő nyomatéka kellemesebb a 16 szelepes motor karakterisztikájánál. A középső motor többletfogyasztása jelentéktelen az 1,4 litereshez képest, amely a kombiba már gyenge, a hétüléseshez nem is volt rendelhető.

A Logannál nagyon meg kell nézni, hogy mikori kivitel, mert a kezdeti évjáratok vezérműszíját 4 évente/60 ezer kilométerenként kell cserélni. Sokat autózóknak érdemes olyan motorváltozatot választani, amelyen a vezérműszettet 4 év/90 000 illetve 6 év/120 ezer km után szükséges cserélni. A vezérműszett cseréje nagyjából 110 000 forintba kerül márkaszervizben az 1,6 8V esetében. A csereperiódusról az autó dokumentációja vagy egy márkaszerviz ad felvilágosítást az alvázszám alapján.

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,4 8V 75 LE 7,26 l/100 km
1,6 8V 7,82 l/100 km
1,6 16V 7,67 l/100 km
1,5 dCi 5,30 l/100 km

Családi autó egymillió Ft körül – Ford Mondeo II

Második generációs Mondeóból nagyon sok a hervasztó állapotban vevőre váró dízel, motorjában legalább 300-400 ezer kilométerrel. Ezért itt a benzinesek közül kerestük a legvonzóbb motorváltozatot a tágas, kényelmes, többnyire jól felszerelt és kvalitásaihoz képest meglepően olcsó típushoz.

Kerülnénk a dízel Mondeókat, elrettentő futásteljesítményük miatt. A benzinesekkel sokkal csekélyebb a kockázat

A háromféle hathengeres fogyasztása városban jóval magasabb, így kiesnek. A négyhengeresek közül a kétféle 1,8-as között nincs nagy eltérés, de a 125 lóerős (forgalmijában 92 kW szerepel) kellemesebb motor a 110 lóerősnél. Átlagfogyasztásuk 8,2 illetve 8,4 l/100 kilométer. A kétliteres benzines átlaga 8,9 liter. Annak, aki városban jár, a fogyasztáskülönbség okán valamelyik 1,8-as a jobb választás. Országútra és autópályára a nyomatékosabb, előzni biztonságosabban tudó kétliteres benzinessel vennénk Mondeót.

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,8 (110 LE) 8,19 l/100 km
1,8 (125 LE) 8,43 l/100 km
2,0 (145 LE) 8,94 l/100 km

Kompakt autó 1-1,5 millió forintért – Toyota Corolla E12

Aki csalódik valamelyik autómárkában, nem ritkán egy Toyotával vigasztalódik. A Toyoták – a GT86-ot és a mindenkori Land Cruisert leszámítva – nem tartoznak az adott kor és kategória legjobb autói közé, viszont átlagos színvonaluk mellé átlagon felüli megbízhatóságot kínálnak.

Könnyen gazdára talál egy jó állapotú E12-es Corolla. Elég hozzá a benzines alapmotor

Az E12-es Corolla gyakorlatilag ideális használt autó. A márkaszervizek a rendszeres karbantartásokra igen kedvező árú csomagokat kínálnak. Széles a választék, a ferdehátú mellett van belőle limuzin, kombi és egyterű is. Motorkínálatában ott a tigrispiton, 192 lóerős TS és a hétköznapi igényeknek jól megfelelő többi motor. Az E12-es Corolla alapjában véve rendkívül üzembiztos autó (a Denso-befecskendező rendszeres dízeleket leszámítva, de a Bosch-szettel a dízelek is jobbak).

Párbajunkban az 1,4 VVT-i és az 1,6 literes VVT-i vív meg egymással, elvileg szinte azonos fogyasztással. Az öblösebb motorral a Corolla igen jól megy, sokkal élénkebb az 1,4-esnél, ám városi fogyasztása eléri a 9-10 litert, ami elég szomorú egy japán autótól. Ezért inkább az 1,4 literes benzinest vennénk, amely városban beéri 8 literrel 100 kilométeren. Mindkét modell sajátja az autópályára túl rövid, magas zajszintet eredményező áttétel ötödik fokozatban.

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,4 VVT-i (97 LE) 7,13 l/100 km
1,6 VVTi (110 LE) 7,46 l/100 km

Családi autó 1,5-2,5 millió forintért – Škoda Octavia II

Népszerű és jó értéktartású autó a Škoda Octavia II, amelyre a forint gyengesége miatt exportcikként is megugrott a kereslet: Szlovákiából is jönnek érte Magyarországra. Itt az 1,9 és a 2,0 literes PD TDI a két ellenfél. Ezúttal a fogyasztásnak nincs is szerepe, mert az 1896 köbcentis motor tartósabb, strapabíróbb és sokkal kevesebb baja lehet, mint a 2005 utáni Passatok hírét is nagyban rontó 2,0 TDI-nek. De a teljesség kedvéért álljon itt fogyasztásuk is:

Előnyben részesítenénk az 1,9 literes TDI-t a kétezressel szemben

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,9 PD TDI (105 LE) 5,97 l/100 km
2,0 PD TDI (140 LE) 6,28 l/100 km

G Astra, Focus, Octavia, Lacetti

Akit más párosok érdekelnek, korábbi cikkünkben megtalálja ajánlásukat a Chevrolet Lacetti, az Opel Astra G, a Ford Focus I és a Škoda Octavia I kapcsán, minden esetben az 1,4 és az 1,6 literes benzines motor összevetésével.

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Magyar – nem bp-i/nem ótópályás – rezsimben minden spritmonitor fogyiból lejön 0,5-1 liter benzin!

  • Gianniz

    Falusi guringázóknak lehet, Bp-ieknek +1 liter spritmonitorhoz képest.

  • husky

    Alapesetben 50 % söfőrláb, 50 % technika. Ha használt, akkor nem árt átnézni az üzemanyagrendszert is, a szűrőt, gyertyákat vagy porlasztókat, vagy rendben van-e a vezérlőprogram. Bár ezzel szerintem semmi újat nem mondtam. Ellenkező esetben vagy nem megy, vagy zabálhat vagy mindkettő.

  • romanta

    Ezek mind jó kis autók (mondjuk az 1.0-ás Swiftet városba is felejteném – szegény nagyon nem megy; az 1.3 rakéta hozzá képest). De hogyan sikerült a Corrolákkal ekkora fogyasztást csinálni? Az 1.8-as Avensis nem eszik városban, forgalomban, rövid utakon 8.5-nél többet. 1.6-os Corolla 7.2-8.0 nagyon max., de 7.5 fölött már tapodni kell.
    Persze nem kell őket lámpától lámpáig “üvegelni”.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.