Használt autók: melyik fogyaszt kevesebbet?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 06.00

Eleve nehéz a megfelelő használt autó kiválasztása és a legtöbb esetben a motorváltozatok között sem könnyű dönteni. Cikkünk mindkét kérdésben segíteni igyekszik.

Használtautó-vásárlás előtt a megfelelő típus kiválasztása eleve nehéz és legtöbb esetben a motorváltozatok között sem könnyű dönteni. Cikkünk mindkét kérdésben segíteni igyekszik.

Kisautó, 300 000 Ft: Suzuki Swift

Kevés pénzért nem tudunk ésszerűbb autót mondani a Suzuki Swift második generációjánál. A Mi Autónk nem komplikálta a motorválasztást: a felhozatal ezres és egy-hármas benzinesekből állt, az 1,6-os csak a lépcsőshátúhoz volt elérhető.

Negyedmillió forintból Swiftet érdemes venni. Ha van rá legalább 350 ezer Ft, akkor a 16 szelepes 1,3-ast, ha nincs, a sima 68 lóerős 1,3-ast választanám

Az egyliteres 53 lóereje városba tökéletesen elég, a kis háromhengeres nyomatéka alul ébred, inkább a hangja szokatlan a négyhengeresekhez szokott fülnek. Erőben sokkal jobban áll a 68 lóerős 1,3-as, nem is beszélve a 16 szelepes, 84 lóerős, csupa tűz motorról, amely azonban többe kerül a 300 ezer forintos limitnél. Ha elmehetünk félmillióig, a 2000-ben bevezetett Wagon R+ megadja a Swift előnyeit, sokkal jobb passzív biztonság mellett. Bár Euro NCAP töréstesztjük nincs, a testvérmodell, az Opel Agila az ADAC nagyon hasonló tesztjén négyből három csillagot ért el.

Motorváltozatok átlagfogyasztása*

1,0 6,09 l/100 km
1,3 6,69 l/100 km
1,3 16V 6,13 l/100 km
1,3 GTi (101 LE) 7,60 l/100 km

*Forrás: Spritmonitor.de.

Családi autó 10 év és egymillió Ft alatt: Dacia Logan

Pont a minap írtunk használtautótesztet a Loganról, amely a bevezetése óta eltelt tíz évben nem szerepelt le megbízhatósági szempontból. A derék batár dízelváltozatában nincs kettős tömegű lendkerék, turbója nem változó lapátgeometriájú és a csekély, 68 lóerős teljesítmény is jó ómen az 1,5 dCi élettartamára nézve. Ha mindenképp dízelt akarunk, jó választás lehet a Logan, viszont egy injektorcsere gyorsan elviszi azt a különbséget, amennyivel takarékosabb a benzineseknél.

A legjózanabb választásnak a nyolcszelepes, szögegyszerű ezerhatos tűnik, 87 lóerővel

Az 1,2 16V egészen ritka, a másik három szikragyújtásos motor közül a legjózanabb választásnak a nyolcszelepes, szögegyszerű ezerhatos tűnik. 87 lóereje és kis fordulaton ébredő nyomatéka kellemesebb a 16 szelepes motor karakterisztikájánál. A középső motor többletfogyasztása jelentéktelen az 1,4 litereshez képest, amely a kombiba már gyenge, a hétüléseshez nem is volt rendelhető.

A Logannál nagyon meg kell nézni, hogy mikori kivitel, mert a kezdeti évjáratok vezérműszíját 4 évente/60 ezer kilométerenként kell cserélni. Sokat autózóknak érdemes olyan motorváltozatot választani, amelyen a vezérműszettet 4 év/90 000 illetve 6 év/120 ezer km után szükséges cserélni. A vezérműszett cseréje nagyjából 110 000 forintba kerül márkaszervizben az 1,6 8V esetében. A csereperiódusról az autó dokumentációja vagy egy márkaszerviz ad felvilágosítást az alvázszám alapján.

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,4 8V 75 LE 7,26 l/100 km
1,6 8V 7,82 l/100 km
1,6 16V 7,67 l/100 km
1,5 dCi 5,30 l/100 km

Családi autó egymillió Ft körül – Ford Mondeo II

Második generációs Mondeóból nagyon sok a hervasztó állapotban vevőre váró dízel, motorjában legalább 300-400 ezer kilométerrel. Ezért itt a benzinesek közül kerestük a legvonzóbb motorváltozatot a tágas, kényelmes, többnyire jól felszerelt és kvalitásaihoz képest meglepően olcsó típushoz.

Kerülnénk a dízel Mondeókat, elrettentő futásteljesítményük miatt. A benzinesekkel sokkal csekélyebb a kockázat

A háromféle hathengeres fogyasztása városban jóval magasabb, így kiesnek. A négyhengeresek közül a kétféle 1,8-as között nincs nagy eltérés, de a 125 lóerős (forgalmijában 92 kW szerepel) kellemesebb motor a 110 lóerősnél. Átlagfogyasztásuk 8,2 illetve 8,4 l/100 kilométer. A kétliteres benzines átlaga 8,9 liter. Annak, aki városban jár, a fogyasztáskülönbség okán valamelyik 1,8-as a jobb választás. Országútra és autópályára a nyomatékosabb, előzni biztonságosabban tudó kétliteres benzinessel vennénk Mondeót.

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,8 (110 LE) 8,19 l/100 km
1,8 (125 LE) 8,43 l/100 km
2,0 (145 LE) 8,94 l/100 km

Kompakt autó 1-1,5 millió forintért – Toyota Corolla E12

Aki csalódik valamelyik autómárkában, nem ritkán egy Toyotával vigasztalódik. A Toyoták – a GT86-ot és a mindenkori Land Cruisert leszámítva – nem tartoznak az adott kor és kategória legjobb autói közé, viszont átlagos színvonaluk mellé átlagon felüli megbízhatóságot kínálnak.

Könnyen gazdára talál egy jó állapotú E12-es Corolla. Elég hozzá a benzines alapmotor

Az E12-es Corolla gyakorlatilag ideális használt autó. A márkaszervizek a rendszeres karbantartásokra igen kedvező árú csomagokat kínálnak. Széles a választék, a ferdehátú mellett van belőle limuzin, kombi és egyterű is. Motorkínálatában ott a tigrispiton, 192 lóerős TS és a hétköznapi igényeknek jól megfelelő többi motor. Az E12-es Corolla alapjában véve rendkívül üzembiztos autó (a Denso-befecskendező rendszeres dízeleket leszámítva, de a Bosch-szettel a dízelek is jobbak).

Párbajunkban az 1,4 VVT-i és az 1,6 literes VVT-i vív meg egymással, elvileg szinte azonos fogyasztással. Az öblösebb motorral a Corolla igen jól megy, sokkal élénkebb az 1,4-esnél, ám városi fogyasztása eléri a 9-10 litert, ami elég szomorú egy japán autótól. Ezért inkább az 1,4 literes benzinest vennénk, amely városban beéri 8 literrel 100 kilométeren. Mindkét modell sajátja az autópályára túl rövid, magas zajszintet eredményező áttétel ötödik fokozatban.

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,4 VVT-i (97 LE) 7,13 l/100 km
1,6 VVTi (110 LE) 7,46 l/100 km

Családi autó 1,5-2,5 millió forintért – Škoda Octavia II

Népszerű és jó értéktartású autó a Škoda Octavia II, amelyre a forint gyengesége miatt exportcikként is megugrott a kereslet: Szlovákiából is jönnek érte Magyarországra. Itt az 1,9 és a 2,0 literes PD TDI a két ellenfél. Ezúttal a fogyasztásnak nincs is szerepe, mert az 1896 köbcentis motor tartósabb, strapabíróbb és sokkal kevesebb baja lehet, mint a 2005 utáni Passatok hírét is nagyban rontó 2,0 TDI-nek. De a teljesség kedvéért álljon itt fogyasztásuk is:

Előnyben részesítenénk az 1,9 literes TDI-t a kétezressel szemben

Motorváltozatok átlagfogyasztása
1,9 PD TDI (105 LE) 5,97 l/100 km
2,0 PD TDI (140 LE) 6,28 l/100 km

G Astra, Focus, Octavia, Lacetti

Akit más párosok érdekelnek, korábbi cikkünkben megtalálja ajánlásukat a Chevrolet Lacetti, az Opel Astra G, a Ford Focus I és a Škoda Octavia I kapcsán, minden esetben az 1,4 és az 1,6 literes benzines motor összevetésével.

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Magyar – nem bp-i/nem ótópályás – rezsimben minden spritmonitor fogyiból lejön 0,5-1 liter benzin!

  • Gianniz

    Falusi guringázóknak lehet, Bp-ieknek +1 liter spritmonitorhoz képest.

  • husky

    Alapesetben 50 % söfőrláb, 50 % technika. Ha használt, akkor nem árt átnézni az üzemanyagrendszert is, a szűrőt, gyertyákat vagy porlasztókat, vagy rendben van-e a vezérlőprogram. Bár ezzel szerintem semmi újat nem mondtam. Ellenkező esetben vagy nem megy, vagy zabálhat vagy mindkettő.

  • romanta

    Ezek mind jó kis autók (mondjuk az 1.0-ás Swiftet városba is felejteném – szegény nagyon nem megy; az 1.3 rakéta hozzá képest). De hogyan sikerült a Corrolákkal ekkora fogyasztást csinálni? Az 1.8-as Avensis nem eszik városban, forgalomban, rövid utakon 8.5-nél többet. 1.6-os Corolla 7.2-8.0 nagyon max., de 7.5 fölött már tapodni kell.
    Persze nem kell őket lámpától lámpáig “üvegelni”.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.