Használt autó: egy Passat csak TDI lehet?

Használt autó: Volkswagen Passat B5

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.04.29. 06.00

Használtan rengeteg jön be a Passatból és a hazai állomány eleve erős volt. Érdemes beleszeretni egy TDI-be vagy egy benzinesbe?

Röviden – Használt VW Passat B5
Mi ez? 1996-2005 között gyártott középkategóriás autó, limuzin és kombi karosszériával, első- vagy összkerékhajtással. Modellfrissítés: 2000 őszén.
Mennyibe kerül? Félmillió forinttól elvihetők a legolcsóbbak, a derékhad egymillió körüli dízelekből áll.
Melyik motor jó bele? Benzinesként költségalapon a nyolcszelepes kétliteres és ereje miatt az 1,8T. A dízelek közül a kisebb teljesítményű 1,9 TDI-k a legjobbak.
Mi van helyette? Pl. Nissan Primera, Ford Mondeo, Toyota Avensis, Opel Vectra C. A kompakt autók cseppet sem olcsóbbak.

Amikor a B5-ös generáció tervezése és fejlesztése folyt, a Volkswagen rettenetes veszteségekkel küzdött. 18 éve mégsem ócska látszatmegoldással váltották le a Passatot, hanem egy olyan autóval, amely hatalmas ugrás volt. A csak 2-3 évvel korábban bemutatott Carina E vagy a Laguna I szánalomra méltóan egyszerűnek hatott egy jól felszerelt Passat mellett. Sokkal igényesebb konstrukció érkezett és hasított a minőségérzet is a szűk karosszériaillesztésekkel meg a műszerfal puha műanyagával.

3000 forintból kijön a mattuló burájú fényszórók polírozása. A felső réteg eltávolítása után rendszeresen ismételni kell a finom lámpacsiszolást

1973-ban az első generáció a korabeli Audi 80 ferdehátú változata volt, az 1996-os típus ismét egy Audira, de a kortárs A4-re épült. Közös technikájukat a hosszmotoros felépítéssel továbbadták az 1997 utáni Audi A6-nak is, a három típus nagyon közel áll egymáshoz.

Karosszéria, utastér

Bár a Volkswagen Passat használtautó-kínálatban a legidősebb darabok 17-18 évesek, a törésmentes autók nem rozsdásodnak, még az az ajtók alján és a kerékjáratok mentén sem. A küszöb vonalában sokszor hiányzik az emelő takaróeleme. A IV-es Golfokra jellemző berepedő szélvédő a Passatot is érinti. Ha a kombin nem nyílik a csomagtérajtó, először a zár mikrokapcsolójára vagy a nyitás-zárással hajlítgatott kábelek törésére gyanakodhatunk.

13 évesen, 246 000 kilométerrel is jó minőségi benyomást kelt az utastér

A műanyag ajtóbehúzók lakkbevonata lekopik. Hámló korában csúnya jelenség, de mára egyenletesen kopottak a felületek, persze ki is cserélhetők az érintett alkatrészek. Akad példa beázásra, a víz a biztosítéktáblánál juthat be az utastérbe. Az ülés- és ajtókárpitok jó minőségűek, a puha műanyagok sem hagyják el magukat. Negyedmillió kilométerrel, de kulturált használattal a cikkhez fotózott autó frissnek hat, és tényleg van is még előtte legalább 300 000 kilométer.

Közvetlen elődjénél kevésbé tágas a mostani Passat, hely így is rengeteg van benne. Az ülések kényelmesek, de a Trendline és a Highline sportülései még jobbak. A dízelek géppuskázása hidegindításkor embert próbáló, a dupla tűzfal annyit azonban szigetel, hogy egyenletes autópálya-tempónál a TDI-kben is kényelmesen utazhassunk.

A tulajdonos véleménye: Dombóvári Mihály, VW Passat 1,8T, 2001, 245 000 kilométer

Dombóvári Mihály autóján nem érezni a negyedmillió kilométert

Dombóvári Mihály autóján nem érezni a negyedmillió kilométert


Két és fél éve vásároltam az autót, alapos mérlegelés után. Kritérium volt, hogy legyen hozzá alkatrész, legyen tágas és dízelt csak baráttól vettem volna, mert 10 évesen azokban már félmillió km is lehet és épp elég bajuk adódhat. A kék Passat minisztériumi autó volt, szervizkönyve szerint gondosan karbantartották, így 210 ezer kilométerrel is igen jó állapotban kerül hozzám. A turbója eredeti, kipufogórendszere szintén és a fémhordozós (nem olcsóbb kerámia) katalizátor is működik benne.

Városban, nagyon rövid utakon 11 l/100 km a fogyasztás, kicsit hosszabb távokkal a pesti oldalon ez lemegy 9 literre. Autópályán és országúton a sebességtől függően 6,5-8,5 litert eszik. Halk és kényelmes autó, szeretünk utazni vele és 1,1-1,3 millió forint körüli értékéhez képest nagyon sokat nyújt.

Motorváltozatok és átlagfogyasztásuk*

 Benzines    Dízel  
 Motor:  Fogyasztás:  Motor:  Fogyasztás:
 1,6 100/102 LE  8,86  1,9 TDI 90 LE  6,18
 1,8 20V 125 LE  9,32  1,9 PD TDI 101 LE  6,21
 1,8 T 20V 150 LE  9,25  1,9 TDI 110 LE  6,32
 2,0 8V/2,0 20V  8,91 / 9,71  1,9 PD TDI 115 LE  6,26
 2,3 V5 hengeres, 150/170 LE   10,46  1,9 PD TDI 130 LE  6,77
 V6 30V 193 LE  11,76  2,0 PD TDI 136 LE  6,76
 W8 4Motion 275 LE  13,69  2,5 V6 150/163/180 LE  7,94

*l/100 km. Kövéren szedve az ajánlott motorok. Forrás: Spritmonitor.de.

Hibalehetőségek, TDI

A dízelek nagy része tricsimilliárd kilométeren van túl. Aki reméli, hogy megtalálta a keveset futott TDI-t, szorozza meg kettővel-hárommal az óraállást. Érdemes kitartóan vadászni és egy követhetően szervizelt autó felárát megfizetni, mert rendes karbantartással egy 10-13 éves Passat még hosszú évekig autó marad.

Az autó átnézésekor figyeljünk a gyári matricák meglétére és sértetlenségére a csomagtartóban. Hiánya törésre utalhat

Ebben a generációban jelent meg a rugalmas szervizintervallum, amely autópályás használattal nagyjából 26-27 ezer kilométer után küldte olajcserére az autót. Érdemes átállni a fix 15 ezer kilométerre, ha a kocsi nem épp elpattintás előtt áll. A rendes olajon sem szabad spórolni, a megőrzésre érdemes autókban. Nagyon tisztelni kell a vezérműszíj-cserperiódusát, mert a szíjat terhelik a PD TDI elemek is, amelyek 2050 bar maximális befecskendezési nyomást állítanak elő.

Az adagolós, 90 vagy 110 lóerős (a forgalmiban 66/81 kilowattos) dízelekkel lehet a legkevesebb baj. Az adagolófúvókának fordított PD TDI-kben a PD (Pumpe-Düse)-elemek cseréje ritka, de fájdalmas költség. Ha a régi annyira szétmegy, hogy nem felújítható, akkor a pótalkatrész árára a rájön cseredarab betétdíja, darabonként 35-40 ezer Ft. Esetenként a hengerenkénti PD-fejek rugós része széteshet és az előszállító tandemszivattyú is elromolhat.
 

Két tűzfal segít távolabb tartani a dízelek csúnya morgását. Egy benzines Passat sokkal kulturáltabb autó. A tűzfalak között, a fenti fedél alatt található az akkumulátor

Erősen kerülnénk a 2,5 literes V6-os dízelt, pedig takarékos és kulturált motor. Csakhogy hosszú-hosszú vezérműszíja a görgőkkel helyből 100-120 ezer forintos tétel, drága hozzá az elromló szívócsőcsappantyú, ráadásul hengerfejhibája is adódhat. A kétliteres TDI helyett is mindenképp az 1896 köbcentisek közül választanánk, amely összes változatában nagyon tartós és jól sikerült dízelmotor.

Próbaút dízellel: mikor kell otthagyni?

Nagyon rosszat jelent, ha gyorsításkor felkopog a dízel. Ez utalhat mechanikus motorhibára vagy az injektorcsere esedékességére. Kéken füstölő dízelt se vegyetek: vagy a turbón át ömlik be az olaj, vagy elégetlenül távozik a gázolaj. A két hibaforrás a kipufogógáz szagáról különböztethető meg. Amennyiben az alapjárati kiegyenlítés ellenére ingadozik az üresjárat, hagyjuk ott az autót! Ugyanez a teendő, ha a hűtőfolyadék-kiegyenlítő tartály szélén vagy a folyadékban fekete olajlerakódást találunk.

Elegáns és időtálló a formaterv. Kényelme, térkínálata és felszereltsége ma is jónak számít

Viszonylag gyakori a légtömegmérő hibája, amit a motor erőtlenségéből nem lehet nem észlelni. Javítása nem vészes tétel. A próbaúton ügyeljünk a kuplung működésére, mert a TDI nyomatéka kemény ellenfél a tárcsának. Az egyszerűen tuningolható motorok miatt sok a felhúzott dízel, de a chiptuningos kocsikat hagyjuk meg másnak!

Hibalehetőségek, benzinesek

A benzinesek kiforrott motorok. Az 1,6-os rezgésszegény és tartós, cserébe sokat fogyaszt és rémesen gyenge. Sokkal ésszerűbb a kétliteres benzines, amely hengerenként két szeleppel 115, a 2002-től bevezetett ötszelepes hengerfejjel 130 lóerős. Harmonikus, tartós és nyugodt karakterű motorok, ha volna belőle választék, a Škoda Superbhez is csak a takarékosabb nyolcszelepest ajánlanánk. Sok baja nem tud lenni, a gyújtásmizéria korrigálható egy rendes, pl. Hüco gyártmányú gyújtótrafóval 20 000 forintért.

Elődjében és utódjában keresztben, ebben az Audi A4-re épülő generációban hosszában áll a motor

Ez a kétliteres motor váltotta a korábbi 1,8 20V-t szívó verzióban, amely nem valami takarékos, de kellően erős az autóhoz. Igazán vonzónak a 150 lóerős 1,8T tűnik, amely a cikkhez fotózott autóban is erős, remekül húz, finoman jár és mértékletesen fogyaszt. Nagy élmény a V6 193 lóerővel, selymes járással, gyönyörű hanggal. Bearanyoz minden utat, vállalható fogyasztás mellett.

Olajszivárgást okoz az elöregedő, rugalmasságát veszítő szelepfedél- és olajteknő-tömítés. Idegesítő és az olajveszteség miatt veszélyes hibája az autónak az olajnívópálca hüvelyének eltörése. A pálcát kihúzva a tulaj kezében maradhat az egész gagyi műanyaghüvely, ami a dízelekre is áll.

Gyakran hiányzik az a műanyag takaróelem a küszöbborításból

A különleges W8 új korában a pöffeszkedő minisztériumi apparatcsikot idézte. Ő, ha már nem választhatott Audit vagy Saabot, csak a nyolchengeres Passattal érte be, amit aztán az adófizetők tankolhattak neki százon 10-18 literjével. Használtan megbocsátóbbnak kell lenni, mert ez egy technikatörténeti kuriózum. Ám a gyújtótekercsek (8 db) hibái, a vezérműtengely-állítás és automata esetén a hidrodinamikus nyomatékváltó nyűgjei miatt elkerülnénk.

Futómű: kell rá költeni

A négylengőkaros első futómű összetett konstrukció. Az igényes felfüggesztés ennek ellenére sem okoz vállalhatatlan többletköltséget, főleg ahhoz képest nem, ahogy rugózik és úton tartja az autót. Az első alsó lengőkarból talán ki lehet préselni a szilentet, a gömbfej azonban nem szerelhető. Ezért a lengőkar gömbfejjel és szilenttel együtt cserélendő.

Ilyen egy elhasznált alsó alulengőkar. A gömbfej nem javítható, lengőkarral együtt kell cserélni. Érdemes egy füst alatt mindet újra váltani, a komplett szett egyben sokkal olcsóbb, mint a négy lengőkar darabonként

A kocsit felemelve sem könnyű kiszúrni a repedezett szilentblokkokat. Sajnos a futóműhibákat a próbaúton is nehéz észlelni, mert még akkor sem mindig hallani kopogást, ha a szilentek a végüket járják. Ha eljön a csere ideje, a jobbos-balos teljes készlet ára 75-80 ezer forinttól indul, a jobbaké inkább 100 ezer Ft feletti.

Rövid távon olcsóbb, hosszabb távon sokkal drágább darabonként cserélgetni az alkatrészeket. Például a Lemfördertől a felső lengőkar ára közel 20 ezer Ft, az alsóé majdnem 40, amit rögtön meg is duplázhatunk, mert alul-felül két-két lengőkar vezeti a kerekeket. Kicsit olcsóbb és jó a Meyle is.

Árak: 500 ezertől 1,7 millió forintig

Használt autóként gyakorlatilag a legolcsóbb négyes Golfok árszintjéről indul a B5-ös Passat. Félmillió forint körül 17-18 éves autókat találni, időnként légkondicionáló nélkül, ami még 2002-ben sem volt alapfelszerelés. A korukhoz képest igen alacsony árú autók között belefuthatunk Angliából beseftelt, jobbkormányos darabokba. A 2001-es modellfrissítés utáni modellek ára 800 ezer forinttól megy felfelé, a dízelmotor növeli, az automatikus váltó csökkenti a kocsik értékét.
 

Külföldről leginkább kombik ömlenek be az országba. Érdemes tovább keresgélni, akadhatnak hasonlóan szép darabok, csak nem a félmilliós ársávban

A nepperek kedvence ez a típus, akik a gyenge idegzetű vevőket megkímélik a 300-500 ezres óraállással járó kockázatoktól és mellékhatásoktól. De nem szabad elhinni, hogy Németországban makulátlan autókat vesztegetnek 1000 euró körül. Továbbértékesítési céllal, ne adj’ isten áfacsalással súlyosbítva az jön, ami a legolcsóbb és a legócskább. Vagy ami sérült, mert azon lehet fogni valamit.

Alkatrészárak

Motor
PD elem felújítókészlet: 3000-7000/db
PD adagoló-porlasztó egység: 160-350 000/db
Porlasztócsúcs: 70 000 Ft
Kipufogógáz-visszavezető (EGR) szelep: 65-75 000 Ft

Légtömegmérő: 20-40 000 Ft
Gyújtástrafó: 19-56 000 Ft
Vezérműszíjkészlet: 42-121 000 Ft

Erőátvitel
Kettős tömegű lendkerék: 200 000 Ft
Kuplungszett: 100-140 000 Ft
Kettős tömegű lendkerék kuplungszettel: 250 000 Ft

Fék, futómű
Első féktárcsa (245/288/312 mm): 8700-37 000 Ft
Első lengőkarkészlet, jobb és bal: 75-175 000 Ft
Felújított féltengely: 90 000 Ft
Külső féltengelycsukló: 15-29 000 Ft

Első fényszóró (halogén, a drágábbakban fényszóróállító motorral együtt): 24-115 000 Ft

Körülbelüli bruttó árak, 2003-as, 130 lóerős TDI esetén (kivéve persze a gyújtótrafót). Forrás: saját gyűjtés autóalkatrész-adatbázisokból

Kommentek

  • bütyök

    “Az 1,6-os rezgésszegény és tartós, cserébe sokat fogyaszt és rémesesen gyenge.” A mondat második fele egyszerűen nem igaz. Meg kell tanulni vezetni.

  • a.szorenyi

    Kedves Bütyök! Az Avensis 1,6 Spritmonitoros átlaga 7,68 l/110 km, a Passaté a lustább, gyengébb, kevésbé pörgős motorral 8,86 l/100 km. A Passat ezzel a motorral is szerethető autó lehet, de szerintem egy mégoly ügyes, a lendületautózáshoz értő sofőr sem képes csodát tenni vele. Üdvözlettel, Szörényi András

  • demagóg

    bütyök: kb. 9 litert eszik vegyesben. Ez tény, kár ezen vitázni. Ez igenis soknak számít, vesd össze a 150 lóerős benzines fogyasztásával és rájössz, hogy miről ír a szerző.
    Egy 100 lóerős benzinmotort egy 1300 kg-os autóba beszerelni nem is kellett volna. beül egy család és egyből kb. 1450-1500 kg-ot kell mozgatni 100 benzines lónak.

  • zoldfulu2000

    bütyök: 13mp alatt gyorsuló benzines szerinted mi ha nem rémesen gyenge? Annak idején a szomszédunknak volt 1.6 A4ese szidta is rendesen. Mennivel jobban ment a 80asunk pedig abban is lomha VW motor volt csak nagyobb.

  • zoldfulu2000

    És a jó felszereletség nem tudom mit jelent de gyanítom ott is lesz példány szép számmal manuális tükörállítással :)

  • Gianniz

    1.9 PD messze a legjobb választás, 5.5-6.5 közötti fogyival, jó dinamikával. Persze nagyon meg kell nézni, de azok elmennek 500.000 KM-t alsó hangon. A benzines 2X annyit bezabál (1.8T), és még kényes is. A 2.5D egy fos, kerülendő, a 2.0 TDI szintén, a Passat rossz híre ezek miatt van.

  • Kempelen10.

    Zöldfülű, kevés lesz. A villanytükör. pl elterjedt extra ezekben. Az ülésfűtés pl. alig. Viszont legalább sípol, ha égve hagytad a lámpát, nem úgy, mint a Volvo újonnan 11 millióért. :-DDD Tudom, lehet kapni gagyilandben öccáér utólagos pimpogót.

  • Ambrus Gergely

    Ez egy jó kocsi (volt a maga idejében), szerintem v6-os dízellel a legjobb, ha azt szereti valaki ha letapossa a gázt és egyből az ülésbe préseli a nyomaték, akkor felesleges mást választani.
    Gondolom ha gyorsításkor végig villog a kipörgésgátló akkor elegendő kraft :)

    Azt hiszem a T5-be ugyanezt tették, de nem biztos, kézi váltóval, 9-en ültünk benne, kettesbe padlónál villogott a piktogram a műszerfalon minden kigyorsításnál.

  • MetroGoldwinMayer

    Benzinest úgysem találtok eladót, még a mobile.de-n se. Különben se hozzatok be ilyen 10+ éves fosokat. Lécci.

    Úgyhogy használt Passat csak TDI lehet, igen.

  • Guevara

    Ambrus G. : T5 ben soros 5-ös volt a 2.5TDI

  • zoldfulu2000

    Kempelen: miért kellene sípolnia? A gyújtás leveszi. Amióta megvannak összesen kb egy tucatszor nyúltam a lámpakapcsolóhoz (9 év 3 autó 300.000km alatt, beleszámítva az 147est is mert ők sem a fürdésen sprólonak mint a németek), Tudod a német autók azért sípolnak mert NEM veszik le a lámpát a gyújtással. Így kénytelen vagy magad megtenni. Vagy vársz másnap az autómentőre a bikával.

    Szerintem a svédek féle az értelmes beállítás. Persze van jobb, ha van állandó nappali fény és fényérzékelős tompított, az utóbbiban valóban lemaradtak a svédek mert ők az állandóan fennhagyott nappaliban hisznek (nálunk is az volt közelező pl városon kívül így a fényérzékelős nappalik nálunk nem voltak jók, maradt a sípolás aki ezt használja, ill remlem mostanra már nem gondolja okosabbnak magát a hazai szabályozó mint az EU irányelvek).

    Fennmarad a kérdés, mit csinálsz a fenti beállítással ha égve akarod hagyni a helyzetjelzőt: nos ha félállásban hagyod (helyzetjelző) a gyújtás nem veszi le. Szerintem te is ezt nézted be.

  • zoldfulu2000

    És lehet hogy népszerű extra volt az ódinál csakhogy ezt az akkoriban igen erős japán konkureneksnél, sőt náluk a kisebbekben is alapáron adták.

    A minénkbe pl nem került, pedig nem 1.6os alapverda volt (B4 80as Quattro). az egyetlen extra kapcsoló a quattróé volt :). De meg kell hagyni így is impozáns darab volt akkoriban…

  • Kempelen10.

    Zöldfulű! Mert helyzetjelzőre sem sípol. De parklámpa sincs és halom pénzért egy fos ülésfűtés se. Ami persze nem baj, csak ne fikázzunk már, pláne, ha fillérbaszásból más is elég erős. :-DDD
    A válasz is egyszerű: a “német autók” (nem mind) csak helyzetjelzőre veszik le a lámpát a gyújtás levétele után, s amíg be nem zárod őket, addig sípolnak is. Így aztán ott tudod hagyni, ha akarod. Ha viszont nem, akkor figyelmeztetnek. Nem 10 millióért, hanem már 2,5-ért is.
    A Volvonál ezzel szemben a gyújtás levétele után némán és sunyin égve marad a helyzetjelző. Faszari megoldás. Van még tapasztalat a családi verdáról.

  • Kempelen10.

    Zöldfülű! De mára, 10 millért már bekerült. Szemben a Volvóval. :-DDD

  • bütyök

    Kedves András! Sprintmonitoros átlag téves! 7,5-8 között fogyaszt valójában. Nem véletlenül mondtam, h meg kell tanulni vezetni. Ami a pörgősségét illeti, semmi szükség rá, h pörögjön, mert 2500-4000 között kitűnően autózható, nyomatékra hangolt motor. A lustaság sem igaz rá. Pontosan azt tudja, mint bármelyik korabeli súly lóerő arányú autó. Legyen az 1,6-os vagy 1,9 TD. Minden jót! Bütyök

  • zoldfulu2000

    kempelen: még egyszer: miért hagyod helyzetjelzőn a kocsit? Felkapcsolod egyszer tompítottra és sosem foglalkozol vele többet, a kocsi fel és lekapcsolja.

    Ehhez képest pl az ódiknál nemt tudod egy helyben hagyni a kapcsolót mert égve marad a helyzetjelző. Vagyis mindenképpen b*akodni kell a kapcsolóval. De legalább illedelmesen sípol, ha már nem veszi le a lámpát. Amíg le nem merül az aksi persze…

  • Kempelen10.

    Miért kellene tompítottal közlekedni mindig? Értelmetlen a hazai fényviszonyok mellett, és pazarló is. Indokolatlan. Ezzel az erővel minek világításkapcsoló nem? Le a világításkapcsolókkal! :-DDD
    Mondhatsz, amit akarsz, ha szólnak neked, hogy húzd föl a slicced (égve felejtett lámpa), az sokkal jobb, mint vagy felhúzott sliccen keresztül hugyozni, vagy folyton nyitott sliccel járni (folyton égő lámpa).
    :-DDD

  • zoldfulu2000

    “Ezzel az erővel minek világításkapcsoló nem?” Röhögni fogsz megint de ezt egyszer megcsinálták velem a svédek. A 60e szerviznél átprogramozták a lámpát, gyakorlatilag 0 és tompítottnál is bekapcsolta a tompítottat. Egyedül a helyzetjelző maradt meg (levett gyújtásnál is).

    Erre azért kértem őket hogy tegyék vissza az eredeti settinget, hogy ha akarok tudjak fények nélkül lopakodni. Nem mintha szoktam volna (kivéve ha a szervizben lekapcsolják és én elfelejtem visszakapcsolni, egyébként ez adja a lent emlíített tucat lámpakaocslólóhoz nyúlásos eset többségét), de jó a lopakodási képesség meglétének tudata :)

    Elhiszem hogy a tompított többletköltséggel jár (kb 0,5 liiter 100on), de amennyi birkát látok itt szürkületben pályán fények nélkül, szerintem nem ez a legjobb módja a spórolásnak. Kb mintha valaki úgy spórolna a vízzel, hogy csak hetente egyszer zuhanyozna.

  • zoldfulu2000

    És nyilván a nappali menetfény az egész dolgot feleslegessé tette, azóta a volvónál is van fényérzékelős (ill úgy 2 modellév késéssel, úgy tűnik a svéd mérnökök az átlagnál is fafejebbek, lásd MP3 saga 2005 körül).

  • Kempelen10.

    Zöldfülű! Helyettem ilyen dolgokban ne akarjanak gondolkodni. Ha van lámpakapcsoló, akkor én akarom kapcsolni, ha meg elfelejtem, akkor férjen bele az a 20 forintos homasita szar. Meg lehet magyarázni mindent, élni is lehet a levegőn kívül sok minden nélkül, csak ha szart dobálsz, akkor számíts rá, hogy szembesülnöd kell vele: a magát egy ligával feljebb képzelő kedvencet is bassza a fillért ezerrel.
    Szerintem, mondom szerintem az sokkal bosszantóbb, mint akár a kurblis tükör, ami ráadásul a B5 Passatban amúgy nagyon ritka (én pl. egyet sem láttam még).

    Nyitott sliccel járni ciki. Úgy felejteni szerintem bárkinél előfordul.
    Varrasd be a slicced. Ugye? :-DDD

  • apaarpi

    Kedves Kempelen és Zöldfülű!

    Valóban ekkora téma ez a világításkapcsolás? :)

  • apaarpi

    Kedves Bütyök!

    Aranyos srác (vagy lány?) vagy.

    A “spritmonitor téves” egy érdekes gondolat. Ezek szerint fogalmad sincs, mi az.
    159 1.6-os Passat felhasználó átlaga lett ennyi.
    Ebből volt 18 olyan, akinek 7.5-8 közé esett, ahogy írod. Senki nem írta azt, hogy nem lehet ennyivel eljárni. De nem ez a jellemző fogyasztás az átlag usernél. Összevetni viszont csak azt érdemes. Az pedig 8.84 l.

    Volt 15 olyan is, akinek 10 liter felett evett. Ettől még nem mondjuk azt, hogy ennyit eszik.
    Manapság, évek óta, ha valaki viszonylag pontos információt akar egy adott modell JELLEMZŐ, VALÓDI fogyasztásáról, a spritmonitor messze a legjobban használható.
    Vásárlás előtti tájékozódásra is ezt ajánlanám, nem az újságírói tesztfogyasztásokat, azokban igen nagy a szórás.
    A saját, és környezetem autóit is megnéztem többször, igen jó megközelítést ad.

  • MetroGoldwinMayer

    apaarpi

    bütyök védelmében

    Világos, hogy a VW benzinmotorjai a tsi megjelenéséig nem voltak az élvonalban, kis jóindulattal átlagosan muzsikálnak, ez igaz az 1.6 16v-re is.

    Én nem ismerem a B5 Passatot, 1es Octaviában ismerkedtem ezzel az 1,6ossal. A referenciautamon (Komárom-Pozsony-Komárom) kb. 200 km oszágút falukkal + 20 km város ez az Octi(97es!!) nálam 7 litert evett átlagban. OK, a Passat talán nehezebb 1-200 kilóval, ami városban dobja meg a fogyit. Átlagosan megyek, 100 körül, lendületből, városban nem gyorsulgatok, stb. A motor csendes és nyomatékosnak tünik, kellemes.

    Ki mihez viszonyít, ugyanezen az úton a 2007es Fabia 1.2 HTP 8v (legalapabb) csak 5,2-t eszik nekem ugyanolyan sebességgel. Ráadásul nekem ez a 60 lóerő is elég még előzésekre is országúton, persze 1 személlyel.

  • Guevara

    Ne keverjük a 2 VW 1.6-os motort. Volt 8 és 16 szelepes verzió is. Ezek közül csak az előbbi volt a Passatban (meg Octaviában is). A 16V a Golfokban, Borákban fellelhető.

  • MetroGoldwinMayer

    guevara

    Nem. A 8 szelepes 75 lovas, a 16 szelepes 100 lovas. A 8 szelepes volt Golfban, Octaviában a 16 szelepes meg mindenben volt.

  • MetroGoldwinMayer

    apaarpi

    Bocs, a Fabia nem 8v hanem 6v….:DD

  • Guevara

    MGM: Majd jól picsán rugom azt, aki a Wikipedia cikkeit írta.

  • zoldfulu2000

    Kemp: inkább csináljon többet mint semmit. marháéra idegesítene ha úgy viselkedne mint az ódink. Ugyanilyen volt a Roverem is és az is merült már le. Xart sem ár a sípolás, előbb utóbb biztos úgy hagyom. Az Alfánál már rendesen megcsinálták, sokkal jobban üróltem ennek a megoldásnak és hogy a svédek is ezt használták.

    Ha neked annyi a fontos hogy magadnak kell mindig lekapcsolni a lámpát akkor neked találták ki a kurblis ablakos alapfelszereltségű német autókat.

    Ha audit vettem volna és nem vette le volna a lámpát akkor addig csesztetetm volna őket amíg át nem programozzák rendesre.

  • MetroGoldwinMayer

    Guevara

    Rosszul tudtam a Golf IV-ben meg a Passatban is 2000-ig 8 szelepes volt a 100 lovas 1,6os is. Aztán már 16os volt mind2-ben.

    http://www.cars-data.com/en/volkswagen-golf-1997/2793

  • Guevara

    Érdekes ez mert az 5-ös Golfban már nem volt 16V. A Oktiban meg szerintem sose, kivéve az FSI-t, de az egy másik dolog.

  • apaarpi

    Kedves MGM!

    Ahogy bütyök saját tapasztalatát, úgy természetesen a tiédet se kérdőjelezem meg.
    Ahogy az imént is írtam, ennek vajmi kevés köze van az átlaghoz.
    Ő 159 felhasználó átlagára írta azt, hogy tévedés, a saját, tehát egyetlen ember tapasztalatát beállítva origónak.
    Tehát eléggé félrecsúszott.
    Nálad más a bibi, amellett, hogy itt is egy autóról van ó.
    Jelen esetben sem a modell, sem a motor!!! nem stimmel.
    A Passatban csak a 8 szelepes 1.6-os volt, a faceliftig 100, utána 102 le-vel, te pedig a 16v-ről írtál.

  • MetroGoldwinMayer

    apaarpi

    Valóban, az Octavia amiről írtam 8 szelepes volt(nem 16), az akkori Passatban pontosan ugyanaz van. Valóban, a Passat 1,6 csak 8 szeleppel jött.

    A Spritmonitor átlagértéket én minden autómmal fél-egy literrel alulteljesítem. Egyszerüen azért mert nem sokat megyek pályán, No-ban meg mindenhova pályán mész, szóval gyorsan.

  • demagóg

    MGM!
    “A Spritmonitor átlagértéket én minden autómmal fél-egy literrel alulteljesítem. Egyszerüen azért mert nem sokat megyek pályán, No-ban meg mindenhova pályán mész, szóval gyorsan.”

    Ezt csak megerősíteni tudom, nálam hasonló a helyzet. Én 6 körül eljárok a kocsimmal, a spritmonitoron 7,5 körül van az átlagérték. Mégsem mondom, hogy a spritmonitor téved…

  • Phrascarica

    “3000 forintból kijön a mattuló burájú fényszórók polírozása. A felső réteg eltávolítása után rendszeresen ismételni kell a finom lámpacsiszolást”
    …de csak az ostobáknak. Azon szerencsések akiknek az IQja 100 fölött van, úgy oldja meg hogy ne kelljen fél ébente polírozni a lámpát, hogy lelakkozza színtelen lakkal, és tovább lesz jó mint a gyári megoldás ;)
    Persze az ostobák csiszolgathatják ezután is akár 3 havonta.

  • Gianniz

    A spritmonitoros átlag egy nagyon jó közelítő értéket ad, főleg összehasonlításra jó más típusokkal, szintén spritmonitor alapján.

    A spritmonitoros átlagot falusiak tudják alulteljesíteni, vagy aki pályán 110-el jár tartósban. Aki normálisan megy, Mo-n rövidebb távokat, városban, az reálisan +0.5-1 literrel kalkukáljon, főleg Bp-en. Mert a spritmonitoron 80%-ban takarékos németek vannak fent, és ők jellemzően hosszabb távokat mennek, mint itthon az átlag. Kisebb részük száguldozik, és ők fent sincsenek.

    Sok dumás is van, hogy neki ennyit, meg annyit eszik az autója, de spritmonitorn meg nem vezeti, pontosan ő sem tudja, mennyit eszik a saját autója.

  • Guevara

    Phrascarica: Műanyagon melyik színtelen lakk marad meg tartósan? Tényleg érdekelne.

  • Phrascarica

    Guevara: fogalmam sincs, nem vagyok fényező, de szerintem egy sima akril fedőlakk az pont jó. Az enyémen már kb 3. éve szuperál. A fénynezőnél nem hiszem hogy volt direkt ilyenre való, mert Ő is csak hümmögött amikor mondtam hogy csinálja meg, mert legfeljebb veszek rá újat, ennél rosszabb már úgysem lesz, viszont azt tudtam ha felpolírozzák csak akkor elég gyorsan visszamattul. A gyári az 5. év után már gázos volt, addig meg ez is kihúzza.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.