Egy olcsó és megbízható használt Opel

Használt autó: Opel Corsa C

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.04.18. 06.00

Használt autóként az Opel Corsa C erősen tartja az árát. Megéri a harmadik generáció az érte elkért pénzt?


Röviden – Használt Opel Corsa C
Mi ez? 2000 őszén bemutatott, 2003 nyarán átdolgozott, 2006-ban leváltott kisautó, három- és ötajtós karosszériával.
Mennyibe kerül? 450 ezertől egymillió forintig szórnak a használtautó-piaci árak.
Melyik motor jó bele? Benzinesből az 1,2 literes Twinport, dízelből az 1,3 CDTI a legvonzóbb.
Mi van helyette? Megannyi kortárs kisautó. Például Punto II, Suzuki Ignis és Ford Fiesta.

Több mint harminc éve meghatározó szereplő a kiskategóriában a Corsa. 1982-es bemutatása óta az Északi- és a Déli-sarkot kivéve az Opel valamennyi kontinensen, a Föld 12 pontján, több mint 20 milliós darabszámban gyártotta a kiskocsit és leszármazottait, pl. a Chevrolet Montana pickupot.

A tágas, fordulékony és egészen kényelmes kisautó biztonsága is rendben van. 2002-ben nagyon simán, 29 ponttal és erős négycsillagos eredménnyel vette az Euro NCAP töréstesztjét. De milyen az Opel Corsa használt autóként?

A tulajdonos véleménye: Galbács Sándor, Opel Corsa 1,2, 2004, 103 000 km

Galbács Sándor majdnem tíz éve használja a Corsát. A fékekkel és a fogyasztással nem, az autóval összességében elégedett

Galbács Sándor majdnem tíz éve használja a Corsát. A fékekkel és a fogyasztással nem, az autóval összességében elégedett


Elégedett voltam a korábbi, 1,1 literes Citroën Saxóval, de kellett egy megbízhatóbb és biztonságosabb autó, ezért vettem meg a Corsát, majdnem újonnan. Ez a fajta még nem a takarékosabb, Twinport motorral készült modell. Autópályán 110-120-nál 6,5, 130-140-nél 7,5 litert fogyaszt. Budapesten most 7,4 literrel eljár, de nyáron a légkondicionáló 8,5 literig is felviszi ezt az értéket.
 
Szeretem benne, hogy látszólag kis mérete ellenére hosszabb utakra is el lehet vele indulni (kivéve ausztriai hegyek) és egy csúnya ütközésben is biztonságosnak bizonyult. Az elmúlt 10 évben kevés komolyabb meghibásodása volt az autónak és egyszer sem hagyott cserben, mindig hazavitt – akár a kuplunghidraulika hibásodott meg, akár meredek lejtőn a fék melegedett el. (Itt jegyezném meg, hogy szerintem a fékrendszer a kocsihoz képest alulméretezett.)

Ami még mellette szól, hogy a belső kárpitozás és a műanyag borító elemek nem öregedtek és színeződtek el az idő folyamán, egyedül a váltó alján lévő bőrborítás repedt ki, ahogy a képen is látható. Összességében egy megbízható, masszív és kényelmes autó.

Motorok és fogyasztás

58 és 125 lóerő között széles volt a motorválaszték. Érdemes a használtautó-kínálatban a Twinport-szívócsatornás benzineseket keresni, amit a csomagtérfedélen lévő feliratból vagy a motorkód elején a P karakterből azonosíthatunk. A Z14XEP például az 1,4 literes Twinport jele. A leggazdaságosabb változat a háromhengeres benzines, abból is a takarékosságra hangolt Eco5 kivitel.

Sosem robbant le az autó az első 100 ezer kilométeren

Használt Opel Corsát keresve a dízelek közül a modellfrissítés után bevezetett, FIAT-eredetű négyhengeres a legvonzóbb. A 70 lóerős 1,3 CDTI apró és nagyon jól eltalált, dízelhez mérten csekély szervizköltségű motor. Idővel ehhez a motorhoz valamint az 1,0 és 1,4 literes benzineshez is társítható lett az Easytronic sebességváltó, amely kezdetben csak az 1,2-es motorhoz volt rendelhető.

 Benzines    Dízel  
 Motor:  Fogyasztás:  Motor:  Fogyasztás:
 1,0 Eco5 (60 LE)  5,75 l/100 km  1,7 DI (65 LE)  4,89 l/100 km
 1,0 (58/60 LE)  5,97 l/100 km  1,3 CDTI (70 LE)
 4,97 l/100 km
 1,2 (75 LE)  6,74 l/100 km  1,7 CDTI (100 LE)  5,61 l/100 km
 1,2 Twinp. (80 LE)  6,54 l/100 km    
 1,4 (90 LE)  6,92 l/100 km    
 1,8 GSI (125 LE)  8,23 l/100 km    

Kiemelve a legtakarékosabb illetve a leginkább ajánlott motorok. Forrás: Spritmonitor.de.

Hibalehetőségek

Az Opel Corsa használtautó-bemutatója kapcsán több márkaszerviz munkatársával beszéltem. Egyikük a feleségének is 1,2 literes C Corsát vásárolt, nyilván nem véletlenül. Az előző Corsa megbízható autónak bizonyult, a tulajdonosok többnyire elégedettek minőségével, a netes fórumokban sem bukkantam súlyos típushibákra. De baja persze ennek is lehet.

A vezérműlánc megnyúlása kiszámíthatatlan hibaforrás. Baj lehet vele 40-50 ezer kilométer után, míg más autókban soha. Az ügy miatt volt is visszahívás a korai gyártású 1,0 és 1,2 literes benzinesekre. A benzines 1,2 és 1,4 literes motort érintette a vezérműtengelyek rögzítő csavarjainak meglazulása, ami a kipufogó oldali vezérműtengely törését okozta. Erre is volt szervizakció.

Ha az Ecotec feliratos fedél alatt lakó gyújtótrafót kell cserélni, az utángyártott alkatrész ára 40-60 ezer Ft között mozog. Bontóból szerencsés esetben tízezer forintból vehetünk trafót

Amennyiben az olajbetöltő nyílás zárósapkáján kávészínű, pudingszerű lerakódást találunk, nem kell rögtön a hengerfejtömítés hibájára gyanakodni. Az itt kirakódó víz-olaj emulzió nem ritka a kizárólag városban, rövid távokon használt autókban.

Mit mond a mester?

Megbízhatóan működik a C Corsa, főleg a benzinesek strapabíróak és kis igényűek

Megbízhatóan működik a C Corsa, főleg a benzinesek strapabíróak és kis igényűek


Egy használt Opel Corsa átnézésekor ügyelni kell a hűtőfolyadék fogyására, a fagyálló nyomaira és édes illatára a motortérben, ugyanis a vízpumpa tetején lévő vízcső eltörhet. Ezt a korai autókban a teljes vízpumpa cseréjével kellett orvosolni, de jó ideje elég egy külön fémcsövet cserélni és a hűtőfolyadékot pótolni, ami 10-15 ezer forintba kerül. A hűtővíz fogyására utal télen a fűtés hiánya, nyáron egyértelmű jel a hűtőfolyadék felforrása, ami hengerfejhibához vezethet.
 
Ha a vezérműlánc megnyúlik és ettől hangossá válik, a javítás teljes költsége gyári Opel alkatrészekkel és munkadíjjal mintegy 150 ezer Ft. Olcsóbb alternatívának tűnik csak a lánc cseréje, de ez félmegoldás! Így az új lánc a kopott lánckerekekkel, láncfeszítőkkel és láncvezetőkkel találkozik, nem fog rendesen működni.

A kormány kopogása felújítókészlettel gyógyítható. A kormánymű ki- és beszerelése, a műanyag perselyek cseréje és utána a futóműállítás nagyjából 40 ezer forintba kerül márkaszervizben. Az olajnyomásgomba meghibásodása az 1,0 és 1,2 literes benzines motoroknál merülhet fel, amit 5000 forintba kerül megjavíttatni. Egészen ritka esetben a féklámpaizzó megolvaszthatja a lámpa piros műanyagburáját. Ezt abból ismerhetjük fel, hogy a féklámpa nem pirosan, hanem a sárga égő miatt sárgás-pirosas fénnyel világít. A futómű igen tartós és problémamentes, a G Astrák toronygumi problémája a használt Opel Corsára nem jellemző.

Viszneki Ferenc, szervizvezető, Opel Maxabo

Váltóbajok

Lehetőleg kézi váltós Corsákat keressünk, bár az automatizált Easytronic váltó sem betegágy. Ám ha mégis elromlik, az autó értékhez képest aránytalan kiadás vár a tulajdonosra. Az a kisebbik gond, ha az elektronikus vezérlést kell cserélni, de a léptetőmotorok hibája esetén félmillió forint áll a számlán, plusz a munkadíj, ami 20 ezer forint.

Utángyártott pótalkatrész nincs, a horribilis árú gyári alkatrészek miatt az emberek a bontókból is kipucolták a robotizált váltót. A kocsit át lehetne építeni manuális váltósra is, de ez sokszor nem alternatíva az automatával közlekedőknek.

Szép és ép maradt az autó belső tere. Egyedül a váltószoknyán látszik az elhasználódás

A korai C Corsáknak akad egy viszonylag gyakori hibája, amit más Opeleknél nem tapasztaltak a márkaszervizek munkatársai. A váltórudazat kopásáról van szó, ami miatt a kézi sebességváltó csuklórendszerét kell cserélni. Ki kell próbálni, hogy ha fokozatba kapcsolva a váltókar több mint fél centimétert kotyog, akkor jobb esetben 30, rosszabb esetben 45-50 ezer forintos javításra kell készülni. Az összeg attól függ, kompletten cserélni kell-e a rudazatot. Az Opel reagált a gondra, a műanyag-fém konstrukciót fémre cserélte

Hibakódok jelentése

A hibatárolóból kiolvasható hibakódok listáját itt megtaláljátok. Németül van, de az ottani autós szaknyelv ismerete híján netes fordítóprogrammal elég jól beazonosítható a gond.

Széles a választék a 800 ezer forint körüli ársávban, lejjebb elég sok a légkondi nélküli autó

Kellemetlen jelenség bizonyos színek erős mattulása. A piros a leglátványosabban fakuló árnyalat, de a sárga fényezésen is csúf nyomot hagyhat az idő. A karosszéria rozsdavédelme jó, a tömítésekkel, szigetelőgumikkal nincs gond.

Indulóár: félmillió Ft alatt

Zsebünkben 450 000 forinttal már van esély tíz év feletti C Corsát venni. A szelektálás egyik szempontja lehet, hogy az autóban van-e működő légkondicionáló, mert elég sok a klímaberendezés nélküli modell. Nincs igazán árkülönbség a használtautó-kínálatban szereplő dízel és benzines C Corsák között. A harmadik és a negyedik generációs modellek ára 1,1 millió forintnál találkozik a használtautó-piacon.

Egy olcsó és megbízható használt Opel 1
Egy kisautó a Corsa fő konkurensei közül. Milyen volt a Clióból a középmotoros fenevad és mi köze az autóhoz Laetitia Castának? A Porsche 911 és a Ford Mustang után a Renault Clio történelmét dolgoztuk fel. A cikkért kattintsatok a képre!

Kommentek

  • PAlex

    100e km az smafu. Az lenne a csoda, ha komolyabb gond lenne vele (vagy bármilyen más kocsival).

  • Géza a Cápa

    “de jó ideje elég egy külön fémcsövet cserélni és a hűtőfolyadékot pótolni, ami 10-15 ezer forintba kerül”
    Aki kicsit is mer tájékozódni annak 2-3ezer forint is elég erre…
    https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30690000-vizpumpa/30690524-vizpumpa-alkatreszei/343242-vizcsocsonk-vizpumahoz-opel
    http://www.bondauto.hu/1336376/Vizcso-csonk-a-vizpumpanal-fem–M8-as/200/reszlet/
    http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/egyeb/opel_astra_h_vizpumpa_tomlo_csonk_1885695509.html
    Egyébként ezt még érdemes a baj megtörténte előtt ellenőrizni és ha műanyag, azonnal cserélni… H Astrában vízhőfokmutató nélkül, teljesen észrevétlenül meg lehet főzni a motort…
    A vezérműlánc életét nagyban nyújthatja, ha nem a gyári olajcsere periódushoz igazodunk, hanem 1év/15ezrenként cseréljük és belevaló (dexos2/gm-ll-a-025 előírásos) olajat használunk, nem nagyokosan, jó lesz ez alapon valami 10w40-et…
    A komplett lánccsere, minden kutyafülével együtt (tömítések), kizárólag gyári alkatrészekkel 80-90ezer forintból is megvan…

  • MetroGoldwinMayer

    100ezer az tényleg vicc, még a legkisebb benzineseknek is illik 250et minden hiba nélkül teljesíteni. Igaz, BP jobban eszi az autót mint bármi más, én biztos nem venném meg a cikkben bemutatott ‘keveset futott’ példányt.

    Egyébként azonos évjáratban a G Astrák ugyanilyen áron mennek, nincs mondjuk csak 1 bajom ezzel a Corsával, sajna a belseje még a B Corsánál is igénytelenebb anyagból van.

  • menőmanó

    “…még a legkisebb benzineseknek is illik 250et minden hiba nélkül teljesíteni.”

    Érdekes, hogy még vannak akik hisznek a mesékben. :D

  • Kempelen10.

    menőmanó! Vannak. De amit te mesélsz itt a hibátlan Toyotádról, azt nem hiszi el már senki.

  • menőmanó

    Valóban hihetetlen azoknak, akiknek még nem volt egy normális autója. :)

  • a.szorenyi

    Kedves Géza a Cápa!

    A cikkben az szerepel, hogy a “fémcsövet cserélni és a hűtőfolyadékot pótolni” kerül 10-15 ezer forintba. Ezzel szemben Te egy alkatrész árát írtad be. Ez hasznos kiegészítés a cikkhez, külön köszönöm, hogy több forrást is linkeltél, így nem hat olyan reklámszagúnak! De egy alkatrész árát, amit egy az autóhoz nem értő olvasónk feltehet a polcra, szerencsétlen dolog összehasonlítani egy az alkatrészen felül hűtőközeget és munkadíjat is tartalmazó, tényleges megoldás árával. Üdvözlettel, Szörényi András

  • a.szorenyi

    Kedves MGM! Aki nem városi használatra vesz, hanem hosszabb utakra keres autót, annak én is azt szoktam javasolni, hogy vegye meg a nagyobbat. Még érdekesebb ez eggyel feljebb, Astra H-Vectra C viszonylatban, nem beszélve a Focus I és a Mondeo II viszonyáról. A nagyobb modellek többnyire jobb légellenállása miatt a jobban felszerelt, halkabb és biztonságosabb autóval járni országúton és autópályán alig okoz többletköltséget.

    Üdv, Szörényi András

  • v_gabe

    Nekem azért volt vele gondom. Egy kezemen ne mtudom megszámolni a kutyacsontokat amit elnyelt, kormányművet 2x cseréltek benne (majd egy felújítás oldotta meg), a váltó műanyag eleme kikopott, elegánsan elment minden fokozat, csak a kettest tudtam kapcsolni, azzal mentem a szervizig, a vezérműlánc dettó megnyúlt. Ezektől eltekintve nem volt rossz darab, 4 évig használtuk. Még egyszer nem biztos, hogy vennék.

  • toce

    A forum hozzászólásokat sem explorer-ből sem chrome-ból nem tudom olvasni, mert belóngak a jobb oldali sáv alá.

    Elvileg mindkét böngésző friss.

  • a.szorenyi

    Kedves Toce! Sajnálom a gondot és elnézésedet kérjük érte! A jelzett hibáról küldj légy szíves egy printscreent az auto kukac sanomamedia pont hu címre. Üdv, Szörényi András

  • Géza a Cápa

    Kedves András!
    A leírt összköltséget még így is soknak tartom… Ennek ellenére az első dolog amit mondok egy ismerősömnek ha z10/12/14xep motoros autót vesz, hogy ezt nézze meg és ha szükséges, amint van módja cseréltesse… 200-300ezer ft-os javítást is okozhat ez a hülye műanyagcsonkos megoldás, így még 10-15ezret is megérhet a csere…
    Én magamnak csináltam, 1-2 liter folyadékot leengedtem egy tálba ez a végén mehetett vissza, kicsavartam, “természetesen” a menetrész beletört a vezérműházba, így azt ki kellett bányászni, ha ez nem történik meg alig 5 perces munka, újat be, alátéttel, csövet vissza… Nem volt célom semmilyen reklámozás, régebben ha jól emlékszem a ti alkatrészes oldalatokon is volt fent ilyen csonk, ott sem volt drágább mint amiket linkeltem, de semmi közöm nincs ehhez a “csonkbizniszhez”, csupán egy lelkes Opel tulajdonos vagyok…

  • Bárki

    Nekem egy 1,2 Twinp. (80 LE) 2005-ös Opel Corsa autóm van. Nagyon meg vagyok elégedve vele, csak van egy óriási hibája. Nyáron hidegen nem akar indulni. Ha már egyszer beindult, utána már pöcre indul. Megjártam vele 4 szervizt. Több mint 100 000Ft-ot otthagytam náluk. Volt itt márkaszerviz Opel szerviz is. Senki nem tudta megmondani, hogy mi a gond vele. Persze mindenki bütykölt valamit és a pénzt zsebre tette. Igen kapásból az üzemanyag ellátó motort cserélték. (4000 ft-é lefejtették a benzint) Szerintük a MOL üzemanyag tette tönkre a rendszert. Ahogy bejöttek a meleg napok, már is rakoncátlankodott az autó. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a megoldás? Az eladáson kívül.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.